Aihe: Kitaran kielistä pari kysymystä
1
Petelius86
20.06.2015 20:10:49
pari typerää kysymystä?

Jos vaihdan paksummat kielet sähkökitaraan niin joutuuko niiden myötä säätämään kitaraa kuten intonaatioita jne?

ja toinen minulla on tällainen kielisetti mutta en muista yhtään että käyvätkö ne teräskieliäsyövään akustiseen? Osaatteko auttaa?

https://www.stringsbymail.com/dean- … l-electric-guitar-lt-9-42-4285.html
Päin persettä mutta tunteella :) Perkele!!!!
73nd3r
20.06.2015 21:06:41
Typeriä kysymyksiä ei olekaan.

Kielisatsin paksuuden muuttuessa kannattaa aina tarkistaa säädöt (satulaurat, relief, action ja intonaatio). Joskus ei tartte säädellä paljoakaan, joskus (monen pykälän muutokset) menee ns. täyssäädöksi.

Noi DeanMarkleyt on suunniteltu sähkikseen, mutta jos noin ohkasen (kuvassa .009) kielisetin haluaa teräskieliakkariin niin siitä vaan. Ja jos sun akkarissa on vielä sähkismikki, niin sehän vaan tykkää.

Edit: hidas, mutten viitti enää peruakaan.
Petelius86
20.06.2015 21:55:06 (muokattu 20.06.2015 22:09:13)
Kiitos vastauksista. Autto kovasti :D

PS. Olen taas hieman viisaampi kiitos teidän. Musaliikkeessä kyllä sanoivat että ei niitä intonaatioita tartte kattoo mutta sävyssä oli hieman sitä kusipäisyyttä niin tahdoin varmistaa. EN ole kyllä siihen liikeeseen enää naamaani työntämässä :D
Päin persettä mutta tunteella :) Perkele!!!!
Arkka
21.06.2015 13:26:59

Petelius86: Kiitos vastauksista. Autto kovasti :D

PS. Olen taas hieman viisaampi kiitos teidän. Musaliikkeessä kyllä sanoivat että ei niitä intonaatioita tartte kattoo mutta sävyssä oli hieman sitä kusipäisyyttä niin tahdoin varmistaa. EN ole kyllä siihen liikeeseen enää naamaani työntämässä :D

Näissä on toki huomioitava se, että siinä missä jonkun mielestä intonaatio on jo tosi epävireinen, ei toinen välttämättä huomaa mitään eroa, eli säätämistarve ei ole ihan mustavalkoinen asia. Ja tosiaan taitaa riippua kitarasta. Mutta joo, tsekkaa se ja toimet sen mukaan. Joutuu sitä kuitenkin sääteleen muutenkin aina välillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)