Nyar 22.04.2004 22:36:38 | |
---|
Eli ole tullut siihen pisteeseen, että kukaan muu ei osaa "laulaa" biisejäni, paitsi minä itse. Mutta kun äänenlaatu ja kitara yhdessä on mitä on. Eli onko kellään ideoita kuinka sais soiton ja laulun kulkeen yhtä aikaa silleen nätisti.. "Heavy on katoavaa kansanperinettä" |
jwalk 22.04.2004 22:47:20 | |
---|
treeniiiiii,Jaa vastuuta toiselle kitaristille tai kiipparistille.Jos semmoisia löytyy. |
Nyar 23.04.2004 21:10:43 | |
---|
Niin joo. Olen sitten vielä bändin soolokitaristi toinen kitaristi sanoi olevansa pettynyt kun osaan sooloilla, vaikka ne mun mielestä miltään kuulostakkaan. Niinkuin ale laiho ikään. "Heavy on katoavaa kansanperinettä" |
JCM 23.04.2004 21:20:10 | |
---|
Eli onko kellään ideoita kuinka sais soiton ja laulun kulkeen yhtä aikaa silleen nätisti.. Jep. Soita ja laula lisää.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Juha86 24.04.2004 21:07:04 | |
---|
Mulla toi kitaran soitto ja laulaminen sujuu ongelmitta yhtä aikaa. Silloin kun alotin kotona lauleskeleen, niin kyllä se laulaminen heti meni kuin luonnostaan siihen kitaran päälle ilman et tulee virheitä kummassakaan. Mut tosiaan, hyvä keino on antaa toiselle kitaristille enemmän vastuuta, ja vetää sitten ite vaikka vaan sointuja. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Jimi 24.04.2004 21:19:13 | |
---|
hyvä keino on antaa toiselle kitaristille enemmän vastuuta, ja vetää sitten ite vaikka vaan sointuja. Jep oon itekki kitaristi laulaja ja joskus vaan tätytyy antaa kakkos kitaristin soittaa kaikki vähän haastavammat jutut vaikka itekki haluis soittaa ne. Ja paljon treeniä ni kyllä se siitä rupee sujumaa itelläki oli alussa vähä vaikeuksii laulaa ja soittaa kitaraa samaa aikaan. |
gunner 25.04.2004 20:29:12 | |
---|
Apulannalla ku alotat niin eiköhän se siitä :D eli treeniä vaan, helpolla kannattaa tietty alottaa. |
Nyar 26.04.2004 20:11:12 | |
---|
Apulannalla ku alotat niin eiköhän se siitä :D eli treeniä vaan, helpolla kannattaa tietty alottaa. Hoho! Jopas vitsin murjaisit! Jos ei nyt kumminkaan mennä teinihommeleihin... "Heavy on katoavaa kansanperinettä" |
marke- 27.04.2004 13:36:41 | |
---|
Jos oot hyvä kitaristi, niin opettele laulamaan ensin helposti ilman kitaraa. Jos laulu sujuu 'automaattisesti' (niin ku sen kuuluiskin), ei sen jälkeen ole enään kummoinenkaan jekku soittaa skebaa samalla (ehkä muutama kk. harjottelua). Laulamisessa ei paljon tarvi miettiä pysyäkseen nuotissa, mutta taas kitaransoitto ei pelkästään ole ihan niin refleksipuuhaa. Toki voi sekin olla hyvää reeniä, että ku hoilaat, niin keskityt juuri pelkästään siihen kitaransoittoon ja annat laulun mennä miten menee.. se alkaa kyllä natsaan jokseenkin pian. Luulisin. toivoisin. No chiefs, all indians. |
hirvijo 27.04.2004 16:04:20 | |
---|
Laulamisessa ei paljon tarvi miettiä pysyäkseen nuotissa, mutta taas kitaransoitto ei pelkästään ole ihan niin refleksipuuhaa. Toki voi sekin olla hyvää reeniä, että ku hoilaat, niin keskityt juuri pelkästään siihen kitaransoittoon ja annat laulun mennä miten menee.. se alkaa kyllä natsaan jokseenkin pian. Luulisin. toivoisin. Täysin erimieltä. Eli mun mielestä pitäis kyllä keskittyä täysillä lauluun ja kitarointi pitäis mennä siellä taustalla. Vaikka laulu meneekin nuotilleen itestään niin sen ois parasta olla _kunnolla_ laulettua. se on kumminkin se minkä kuulija kuulee ensimmäisenä. mun mielestä kitaroinnissa pikkumokat lickeissä ei niin paljoa nappaa kuin se että laulusta puuttuu muna. |
alphamale 27.04.2004 16:58:16 | |
---|
Jep, treenillä vaan että se kitaransoitto menee selkärangasta ja ennemmin tosiaan hoitaa laulupuolen kunnolla kuin vetää kitaran prikulleen oikein. Lauloin kauan ennen kuin aloin soittamaan kitaraa ja aloin n. vuoden kitaransoiton jälkeen laulaa myös siihen päälle ja sanoisin kyllä että treenillä ja kokemuksella se hoituu. Ei niitä pikkumokia tajua kuin kukaan itse. Jos on sellainen riffi/juttu että ei kertakaikkiaan pysty soittamaan/laulamaan samaan aikaan oikein (esim. rytmi saattaa kusta soittopuolella) niin sovitetaan uusiksi, ei pitäisi olla ongelma varsinkaan jos on kaksi kitaraa. Itse yleensä biisintekovaiheessa hoilailen jotain diibadaaba loremipsumia siihen riffin päälle niin saa rytmityksen ja melodian suunnilleen kohdilleen, sitten voi kokeilla myöhemmin sanoitusvaiheessa jotain rytmisiä kikkoja ja jos ei mene niin sitten sovitetaan taas uusiksi, yleensä laulu. Saiko tästä joku jotain tolkkua, ehkä, minä en :D |
Juha86 27.04.2004 19:08:11 | |
---|
Ei niitä pikkumokia tajua kuin kukaan itse. Jos on sellainen riffi/juttu että ei kertakaikkiaan pysty soittamaan/laulamaan samaan aikaan oikein (esim. rytmi saattaa kusta soittopuolella) niin sovitetaan uusiksi, ei pitäisi olla ongelma varsinkaan jos on kaksi kitaraa. Itse yleensä biisintekovaiheessa hoilailen jotain diibadaaba loremipsumia siihen riffin päälle niin saa rytmityksen ja melodian suunnilleen kohdilleen, sitten voi kokeilla myöhemmin sanoitusvaiheessa jotain rytmisiä kikkoja ja jos ei mene niin sitten sovitetaan taas uusiksi, yleensä laulu. Saiko tästä joku jotain tolkkua, ehkä, minä en :D Mä tajusin =) Mulla toi onkin ainut ongelma laulamisessa kitaran päälle, jos siis kitaran iskut menee eri kohtiin kuin laulun tavut. Tämäkin ongelma tulee vastaan tosin vain, jos on oikein epätavallisissa kohdissa kitaran iskut, muuten ihan sujuu. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Jimi 29.04.2004 14:39:44 | |
---|
toi tavu juttu ni koittakaapas soittaa Black Sabbath snowblind ja laulaa samaa aikaa. ei ollu mikää helppo aluks mut kyl se nyt menee. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Juunas666 19.05.2004 18:08:36 | |
---|
kärsivällisyyttä ja lisää treeniä nii susta tulee seuraava alexi''wildchild''laiho.... xD |
kid ego 22.05.2004 03:20:48 | |
---|
Gamma Rayn Kai Hansen on kova. Just kid-ding. |
SSilver 23.05.2004 19:51:27 | |
---|
Gamma Rayn Kai Hansen on kova. jepujee. Oli äijä kova Helloweenissäkin, mutta lopetti siellä laulamisen juuri liian vaikean soittamisen takia. Eikös mies ole mukana myös Iron Savior -nimisessä projektibändissä? "Jengi baunssaa!" - Pikku G. |
Jormaz 24.05.2004 00:45:59 (muokattu 24.05.2004 00:50:22) | |
---|
Gamma Rayn Kai Hansen on kova. Se on kovin. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Nyar 25.05.2004 19:08:57 | |
---|
Gamma Rayn Kai Hansen on kova. Siitä ja Mustainesta mä mallia otankin. Älä yritä miellyttää ketään, koska siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä |
depe 26.05.2004 19:16:58 | |
---|
Hoho! Jopas vitsin murjaisit! Jos ei nyt kumminkaan mennä teinihommeleihin... Juu perskeles, ei kannata harjoitella millään helpoilla, eikä varsinkaan minkään teinihommeleiden kanssa. Tai sitten ehkä kannattaa... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
lisää kuormitusta toiselle kitaralle. HELLO CLEVELAND |