Stone 04.06.2015 11:07:54 (muokattu 04.06.2015 11:13:51) | |
---|
Myrkky Nuoli: Tone benderit on melki parhaita vola ysissä! Mulla on sweet spot kompeissa noin 50% kitaranvolasta. Sellainen likainen od/ dist....vähän kuin joku vanha tweed säröytymisen kynnyksellä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
**Back to good old days, when music was real music !!!** |
Laulava Kylätohtori 11.06.2015 19:52:37 | |
---|
Taisin juuri tehdä alustavan päätöksen pedaalien suhteen. Pitää nyt miettiä vielä, mutta luulen, että FYA Electronicsin (S0r0666) TS808 ja Baby Pink Booster ovat ne, jotka jäävät. Joissain tilanteissa Lemon Aid oli parempi, ehkä aavistuksen pienemmän bassotoiston takia - vaikutti jotenkin ripauksen selkeämmältä. Mad Professor. Hah! FYA Electronicsia sen olla pitää... :) Testasin Dustylla molemmilla kaapeilla ja kaikilla skeboilla paitsi telellä, joten eiköhän se tässä ala olemaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Stone 11.06.2015 22:50:21 (muokattu 11.06.2015 23:12:24) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Taisin juuri tehdä alustavan päätöksen pedaalien suhteen. Pitää nyt miettiä vielä, mutta luulen, että FYA Electronicsin (S0r0666) TS808 ja Baby Pink Booster ovat ne, jotka jäävät. Joissain tilanteissa Lemon Aid oli parempi, ehkä aavistuksen pienemmän bassotoiston takia - vaikutti jotenkin ripauksen selkeämmältä. Mad Professor. Hah! FYA Electronicsia sen olla pitää... :) Testasin Dustylla molemmilla kaapeilla ja kaikilla skeboilla paitsi telellä, joten eiköhän se tässä ala olemaan... Hieno homma, että baby pink boosteri pelittää sullakin siellä päässä! Simppeli purkki ilman kikkailuja, joka tekee sen minkä lupaa. Aikoinaan kun hommasin tuon, niin ajattelin, että "tämähän pysyy", mutta tilanteet muuttuvat vaan joskus...monesti ihan silkasta kokeilunhalusta myös. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Redneck Thunder 12.06.2015 10:50:50 | |
---|
Tietääkö joku jotain tuosta Clyde Deluxen säädettävästä bufferista minkälainen se on?Olisi tarkoitus hommata tuo Clyde pedaalilautaan ja kiinnostaa tietää tuosta lisää. |
Laulava Kylätohtori 12.06.2015 11:07:07 | |
---|
Stone: Hieno homma, että baby pink boosteri pelittää sullakin siellä päässä! Simppeli purkki ilman kikkailuja, joka tekee sen minkä lupaa. Aikoinaan kun hommasin tuon, niin ajattelin, että "tämähän pysyy", mutta tilanteet muuttuvat vaan joskus...monesti ihan silkasta kokeilunhalusta myös. Jep. Kerrassaan mainio vehje ja sopivan yksinkertainen. Kiitokset vaan sulle. :) Tuo on kyllä tuttu tunne, että tulee se 'pitopeli'-fiilis, mutta ajan kanssa, kun käyttöä ei löydykkään, niin torillehan se menee. Itse olen opetellut erottamaan hyvän soundin ja hyvän soundin, jota itse tarvitsen. Auttaa aika paljon turhan romun ostelussa. Paljon on maailmassa loistavia musavehkeitä, joissa on huikean hyvä soundi, mutta vain niin pieni osa niistä on sellaisia, että niillä on itsellä oikeasti käyttöä. Luulen, että se on myös yksi syy, miksi torilla on niin paljon hetki sitten hankittua tavaraa, jota on ylettömästi hehkutettun foorumin puolella... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Stone 12.06.2015 14:34:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse olen opetellut erottamaan hyvän soundin ja hyvän soundin, jota itse tarvitsen. Auttaa aika paljon turhan romun ostelussa. Paljon on maailmassa loistavia musavehkeitä, joissa on huikean hyvä soundi, mutta vain niin pieni osa niistä on sellaisia, että niillä on itsellä oikeasti käyttöä. Tuo on muuten pirun hyvin kiteytetty. Tuosta kannattaa lähteä liikkeelle ja miettiä parikin kertaa, kun kauppoja alkaa pienessä päässään visioimaan esim. hyvä soundisesta efektipurkista, että onko sillä jotain lisäarvoa omaan juttuun ja kuinka paljon sitä pystyisi hyödyntämään omassa musiikissaan. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Redneck Thunder 12.06.2015 15:03:47 | |
---|
Stone: Tuo on muuten pirun hyvin kiteytetty. Tuosta kannattaa lähteä liikkeelle ja miettiä parikin kertaa, kun kauppoja alkaa pienessä päässään visioimaan esim. hyvä soundisesta efektipurkista, että onko sillä jotain lisäarvoa omaan juttuun ja kuinka paljon sitä pystyisi hyödyntämään omassa musiikissaan. Joo , oon ite oppinut tuon kanssa.Mulla on tuo monen haukkuma halpa Digitech Death Metal, mutta itse pidän sitä sata kertaa parempana kuin esim. Bossin Metal Zone ja ei mulla oo mitään ongelmaa laittaa sen viereen wah wah pedaalien rolls roycena tunnettua kallista Clydea.Mulla on aika hyvä käsitys siitä mitä tarvin soundien osalta ja millä ne saa.Tulee luettua ja katottua youtubesta nykyään enemmän noita kamoja. |
|
JaaGeRMaisTeR 16.06.2015 21:59:34 | |
---|
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
Gabe 16.06.2015 22:01:33 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Siinä se kuuluisa mad proffan simble :D Nyt on kerrankin purkki nimensä veroinen. :D |
freakingenius 16.06.2015 22:07:58 | |
---|
Redneck Thunder: Joo , oon ite oppinut tuon kanssa.Mulla on tuo monen haukkuma halpa Digitech Death Metal, mutta itse pidän sitä sata kertaa parempana kuin esim. Bossin Metal Zone ja ei mulla oo mitään ongelmaa laittaa sen viereen wah wah pedaalien rolls roycena tunnettua kallista Clydea.Mulla on aika hyvä käsitys siitä mitä tarvin soundien osalta ja millä ne saa.Tulee luettua ja katottua youtubesta nykyään enemmän noita kamoja. Joo Digitech Death Metal toimi mulla bändissä paljon paremmin kuin Bossin vastaavat. Enää ei tule käytettyä niin paljoa säröä, mutta onhan se hintaluokkaan nähden todella kova peli. |
JaaGeRMaisTeR 16.06.2015 22:08:27 | |
---|
Gabe: Nyt on kerrankin purkki nimensä veroinen. :D Jep.. Eipä ole montaa nappia väännettäväksi. Kuin muuten OD pelas stalkkerilla? Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
Gabe 16.06.2015 22:13:07 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Jep.. Eipä ole montaa nappia väännettäväksi. Kuin muuten OD pelas stalkkerilla? Oikein hyvin, pitää vielä ehtiä kokeilla fuzzien kanssa. |
Gabe 17.06.2015 15:16:51 | |
---|
On tätä etsittykin oikein kissojen ja koirien kanssa, mutta nyt tuntuu että löysin vihdoin sellaisen OD:n minkä kelpuutan. JAM Pedals Tube Dreamer 58 vaikuttaa nyt olevan sellainen säristin mitä olen hakenut. Tuossa on vähän miellyttävämpi soundi ja herkempi reagointi kuin aiemmissa testaamissani 808 versioissa, tuo tuntuu toimivan tosi hyvin jokaisen vahvistimeni ja kitarani kanssa. Eikä kovin monesti ole sellaista tilannetta että käsintehty putkiikkiversio on edullisempi kuin alkuperäinen tehdastekoinen. :) |
heviäijä 17.06.2015 19:38:06 | |
---|
Nyt olis tarvetta säröspedulle. Olisi kiva jos siitä saisi monenlaista säröä ulos mutta tässä nyt haetaan 80-lukulaista rässimättö soundia. (Anthrax, Slayer, Megadeth, Nuclear Assault.) seuraavia pedaaleja olen miettinyt Tc electronic dark matter. Electro harmonix metal muff (with top boost ehkäpä) Mi audio crunch box Saa ja pitää ehdotella muita. Olisi kiva jos se löytyisi thomannilta kun on nyt sinne tilausta väsäämässä lähipäivinä. Pidättekö True Bypass toimintoa tärkeänä? Metal muffissa sitä ei ole. Olisi kiva jos clean-soundit kuullostaisi hyvältä. Käyttäisin pedaalia ajamaan vahvistimen (fender mustang 1 v2 75w transistori/mallintava) puhdasta kanavaa ruttuun. Osaako joku kertoa noiden pedaalien soundi eroista ja ominaisuuksista? Dark matter on kuulemma huono bassotaajuuksien laite. Budjetti olisi max. 120€ eli taitaa olla mi audio sen ulkopuolella. |
telecustom 17.06.2015 20:23:38 | |
---|
Nyt kun näyttäisi siltä että lautaan on "reunasäröksi" vakiintumassa Wamplerin Black 65, jonka edellä Fulltonen 69 hoitaa fuzzit, niin kysymykseksi jääkin että minkähän overdriven tuohon perään pistäisi kovempia säröjä / sooloja varten? Testaamaanhan niitä pitäisi tietysti taas kylille lähteä, mutta kun sian säkissä ostaminen on vaan niin paljon hauskempaa. Eli olisiko tuoreita "tubescreamer" ehdotuksia? |
Tappajabanaani 17.06.2015 20:53:56 | |
---|
heviäijä: Nyt olis tarvetta säröspedulle. Olisi kiva jos siitä saisi monenlaista säröä ulos mutta tässä nyt haetaan 80-lukulaista rässimättö soundia. (Anthrax, Slayer, Megadeth, Nuclear Assault.) seuraavia pedaaleja olen miettinyt Tc electronic dark matter. Electro harmonix metal muff (with top boost ehkäpä) Mi audio crunch box Saa ja pitää ehdotella muita. Olisi kiva jos se löytyisi thomannilta kun on nyt sinne tilausta väsäämässä lähipäivinä. Pidättekö True Bypass toimintoa tärkeänä? Metal muffissa sitä ei ole. Olisi kiva jos clean-soundit kuullostaisi hyvältä. Käyttäisin pedaalia ajamaan vahvistimen (fender mustang 1 v2 75w transistori/mallintava) puhdasta kanavaa ruttuun. Osaako joku kertoa noiden pedaalien soundi eroista ja ominaisuuksista? Dark matter on kuulemma huono bassotaajuuksien laite. Budjetti olisi max. 120€ eli taitaa olla mi audio sen ulkopuolella. 80-luvun rässimättö ei ole hirveän tuttua, mutta voinen tähän jotain vastailla. Dark Matter ei ole nimestään huolimatta hirveän säröinen laite eikä ole lähtökohtaisesti metallihommiin tarkoitettukaan, joten ihan kliinin päälle se tuskin hakemaasi tarkoitukseen toimii. Metal Muffista taas säröä löytyy ja soundiltaan se on aika kolkko. Trankkuvehkeillä varmaan liiankin. Top boost ei varmaan tuo kuin sirkkeliä ja kohinaa. Crunch Box toimi hyvin trankkuvahvistimenkin kanssa. Soundi on kai jonkin marshallin suuntaan ja ainakin itselläni säröä irtosi hevimpiinkin hommiin. Ei ehkä maailman tiukin soundi, mutta ei mitään muhjuakaan. |
Gabe 17.06.2015 21:10:52 | |
---|
Tappajabanaani: 80-luvun rässimättö Mad Professor Mighty Red Distortion. |
heviäijä 17.06.2015 21:12:58 | |
---|
Kiitti. MXR pedaalitkaan tuskin on tiukimpaan mättöön tehty. Osaako kukaan sanoa jotain crunch boxin tapaista pedaalia? Jos vaikka hyvällä tuurilla se löytyisi thomannilta ja saisin sen ujutettua tilaukseen? |
heviäijä 17.06.2015 21:13:28 | |
---|
Gabe: Mad Professor Mighty Red Distortion. Taitaa olla budjetin ulkopuolella. Katseet torille. |