Aihe: Soittajan vaikutus soundiin- testi
1 2 3 4 5 6
mpekkanen
15.06.2015 15:22:45
Laulava Kylätohtori: Se vaan, että tässä testataan nyt ihan eri asiaa kuin soittotaitoa....

Kyllä.

Kuitenkin hyvä soittaja saa lähes millä tahansa kamoilla hyvän kuuloista jälkeä aikaiseksi, koskapa hänen soittoaan on miellyttävä kuunnella. Onhan makuja tosin monenlaisia, mutta kyllä tämä korostuu siinä kohtaa missä saa niillä vahvareilla ja mahdollisesti omallakin kitaralla soittaa mitä haluaa.
Ainakaan itse en kuulostanut mitenkään hyvältä kun aloitin soittoharrastuksen, vaikka välillä pääsin kokeilemaan hieman parempiakin soittimia ja vahvareita. Saattoi soundi olla parempi niillä muutamilla soinnuilla joita osasin, mutta yhtä kauhean kuuloista se varmaan oli kaikille muille sitä kuunnella :)

En usko, että voi olla täysin sellaista tilannetta etteikö se soittotaito vaikuttaisi myös siihen soundiin. Vaikkakin vain erilaisia soundeja verrattaisiin toisiinsa.
Exhausted
15.06.2015 15:58:19 (muokattu 15.06.2015 16:05:02)

Kiinnostaisi olla mukana, jos vaan aikataulut sopii. Tosin tästä tulee mielestäni enemmän soittotyylivertailu kuin saundivertailu, koska kaikki soitettavat jutut ovat niin vahvasti tulkinnasta riippuvaisia. Pelkkiä sointuja tai yksinkertaista melodiaa soittamalla saataisiin enemmän saundista irti. Lisäksi vähän harmittaa, että testimateriaali on itselleni vierasta, vain Apache on tuttu ja sekin tutumpi jonain halpahallicoverina kuin Shadowsin versiona.
tjj2000
15.06.2015 22:34:16
Koska on tarkoitus toteuttaa? Hauska juttu....
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Juzpe
15.06.2015 23:31:41

tjj2000: Koska on tarkoitus toteuttaa? Hauska juttu....

Kuhan toi Kojosen Essi saa ton vahvarin valmiiks ja mä saan kalenteriin tilaa. Kiirekkös tässä. Voidaan toteuttaa myös "paloina" eli käydää vetämäs ku ehditään.
Juzpe
16.06.2015 00:10:40

tjj2000: Jos elokuussa on vielä tilaa, voin olla käytettävissä. Kesä- ja heinäkuu ovat aika täynnä kaikenlaista.... Eli voisin lähteä siis ehkä mukaan kokeiluun.

Nojuu tokkiisa. Ohan mullakin kaikenmoista tässä. Jos ny jouluun mennesä sais kasalle tän.
tele09
19.06.2015 00:48:38
5 prosenttia vaikuttaa kamat saundiin, loput tulee soittajasta
Apricot
19.06.2015 02:00:02
Olisin siis oikeasti kiinnostunut osallistumaan testiin, ja asun Tampereella.
73nd3r
19.06.2015 12:18:19 (muokattu 19.06.2015 12:18:48)
Itse ei pysty kykentymään, mutta odotan mielenkiinnolla testin tuloksia.

Etukäteen ajatellen olettaisi, että soittajan kunnollisella kuivatuksella ja valmistusmaalla olisi merkittävä vaikutus sointiin, samoin sillä onko käytetty halpoja standardiosia vai hinnakkaita erikoistuotteita. ;)

Hyvää ja turvallista juhannusta. Liivit päälle vesillä.
Funkånaut
19.06.2015 12:48:07

73nd3r: Etukäteen ajatellen olettaisi, että soittajan kunnollisella kuivatuksella ja valmistusmaalla olisi merkittävä vaikutus sointiin, samoin sillä onko käytetty halpoja standardiosia vai hinnakkaita erikoistuotteita. ;)

Mä oon varmaan sitten se jämäpaloista kasattu "Made in Finland" - ei-vintage. Hoho.
Kun en keksinyt muutakaan sanottavaa, yritin kääntää tilanteen huumoriksi toteamalla "tööt", mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä sain vastaukseksi avokämmentä. - Vessajono
Mr. Speed
19.06.2015 13:24:04
Eihän soittaja voi mitenkään vaikuttaa soundiin. Vai väitättekö, että soittaja olisi jotenkin sähkömagneettinen? Pillumagneetteja ei lasketa.
Gabe
19.06.2015 15:16:07
Minä ehdotan että pistätte sähköpostia Toledon YKKÖS yliopistolle ja pyydätte että ne tulevat ottamaan käppyrää jokaisesta soittajasta. Voidaan sitten niistä katsoa että onko sillä soittajalla merkitystä vai ei.
Sarko
19.06.2015 15:17:15
Gabe: Minä ehdotan että pistätte sähköpostia Toledon YKKÖS yliopistolle ja pyydätte että ne tulevat ottamaan käppyrää jokaisesta soittajasta. Voidaan sitten niistä katsoa että onko sillä soittajalla merkitystä vai ei.

Sitä ennen kannattaa hakea luvat Museovirastolta noin vanhan jutun käyttämiselle.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Juzpe
19.06.2015 15:49:53

Mr. Speed: Eihän soittaja voi mitenkään vaikuttaa soundiin. Vai väitättekö, että soittaja olisi jotenkin sähkömagneettinen? Pillumagneetteja ei lasketa.

Et sä ny voi tulla multa kieltään osallistumasta omaan testiini. :P
Mr. Speed
19.06.2015 20:16:46
Gabe: Minä ehdotan että pistätte sähköpostia Toledon YKKÖS yliopistolle ja pyydätte että ne tulevat ottamaan käppyrää jokaisesta soittajasta. Voidaan sitten niistä katsoa että onko sillä soittajalla merkitystä vai ei.

Täytyy muistaa pyytää jättämään määrittelemättä merkittävä ero! Lisäksi testit pitää ottaa vaan jollain random mikillä niin että mikin etäisyys voi muuttua.
Mr. Speed
19.06.2015 20:18:15
Juzpe: Et sä ny voi tulla multa kieltään osallistumasta omaan testiini. :P

Darn.. Tässä tilanteessa tälle testille ei oikein ole mieltä kun tuohan vaikuttaa heti soundiin! Jos tässä kategoriassa haluaisi testata, niin Krice messiin! Saataisiin kontrastia!
tender.insanity
19.06.2015 20:56:01
Mites Teostot näin kun iso lössi kokoontuu soittamaan covereita?
Gabe
19.06.2015 21:02:43
Mr. Speed: Täytyy muistaa pyytää jättämään määrittelemättä merkittävä ero! Lisäksi testit pitää ottaa vaan jollain random mikillä niin että mikin etäisyys voi muuttua.

Ja Juzpe testin tekijänä yksin sanoo viimekädessä onko sitä eroa vai ei. Liitteeksi huolitaan vain se käppyrä.
tele09
20.06.2015 14:57:38
"No matter what you plug into, you're going to sound like you" -- Robben Ford --
hallu
21.06.2015 22:52:36
tender.insanity: Mites Teostot näin kun iso lössi kokoontuu soittamaan covereita?

No soitetaanalle neljä tahtia aina kutakin niin ei pitäisi tulla pulmia;-) eikös alle neljätahtia mene kevyesti sitaattioikeuden piiriin.... vai hä?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)