Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vihjeitä vesi/verikellojen välttämiseksi?
1
turboruuvi
28.05.2015 19:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko kellään vihjeitä miten välttää vesi/verikellojen tuleminen.
 
Olen sellainen "mukabasisti" joka soittaa kaverien kanssa kerran pari vuodessa, ja ehkä reilun viiden vuoden välein joissain perhetilaisuuksissa muutaman (enemmän soittavan) perheenjäsenen muodostamassa bändissä. Sormenpäät siis pehmeät kuin vauvan peppu.
 
Nyt pukkaisi taas soittokeikkaa Juhannuksen tietämille, ja pitäisi hulluna harjoitella, mutta kun sormi tuntuu siltä, että pian lykkää vesikellon, eikä ole aikaa parannella sitä, kun pitäisi vielä harjoitella - ei siis saisi päästää tulemaan.
 
Onko siis kikkoja joilla sormenpäät saa rauhoittumaan? Kylmä?
 
Kaikki pidätetään oikeudetta.
jukkajylli
28.05.2015 21:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pleku tai flatwound-kielet. Jos soittaa harvoin, en oikein muuta keksi. Sormien teippaaminen tuskin toimii.
 
And it's just a waste of time..
Blackstone
28.05.2015 21:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikaliimaa sormenpäihin. Terveysvaikutuksiin en ota kantaa, mutta esim. Anthraxin Frank Bello käyttää tätä kikkaa ja ukko on vielä hengissä...
 
Antti1
28.05.2015 21:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstone: Pikaliimaa sormenpäihin. Terveysvaikutuksiin en ota kantaa, mutta esim. Anthraxin Frank Bello käyttää tätä kikkaa ja ukko on vielä hengissä...
 
Pikaliimaahan käytetään lääketieteellisissäkin operaatioissa, eli ei se hirveän myrkyllistä ole, ei ainakaan 2-oktyyli syanoakrylaatti. Eri seoksilla sit voi olla vähän erilaisia vaikutuksia, mutta pääsääntöisesti suurin riski on sen liiman kanssa itsensä liimaaminen ties mihin ja suuria määriä lisätessä kemialliset palovammat.
 
Olen itsekin käyttänyt tuota konstia, jos on aivan pakko pystyä soittamaan keikka paskana olevilla sormilla. Ei kestä kovinkaan kauaa, kun rupeaa halkeilemaan, mutta helpottaa kuitenkin tuskia.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
turboruuvi
28.05.2015 22:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset. Tuota pikaliimakonstia voisin kokeilla.
Nuo Flattikset ehkä tässä vielä joku päivä...
 
Kaikki pidätetään oikeudetta.
Rämppy
28.05.2015 22:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

turboruuvi: Kiitokset. Tuota pikaliimakonstia voisin kokeilla.
Nuo Flattikset ehkä tässä vielä joku päivä...

 
Plättejä suosittelen. Mahtava soundi, ei revi sormia ja kielet kestävät ikuisuuden.
 
Saahan sitä sanoa.
okabass
28.05.2015 23:00:16 (muokattu 29.05.2015 07:14:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: flatwound-kielet.
 
Kai mulla on jotenkin kummat nakit, kun minulla flatit tekevät helpommin rakot. Lisäksi flatit ovat jäykemmät.
Jos rakkoja on päässyt tulemaan, niin rakon puhkaisu helpottaa jonkin verran.
 
sampsa007
28.05.2015 23:22:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja basso pilitys-säätöihin...
 
pekezu
29.05.2015 11:13:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kandee ihan ekana harkita lievempää voimankäyttöä soittaessa. Vahvaria lujemmalle ja hiplaustatsia kehiin.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
Rämppy
29.05.2015 13:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Lisäksi flatit ovat jäykemmät.
Niissäkin on vaihtelua. Ainakin Thomastikit on plötköt. Mm. Daddario Chromes on just sopivan jäykkä.
 
Saahan sitä sanoa.
jukkajylli
29.05.2015 13:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kai mulla on jotenkin kummat nakit, kun minulla flatit tekevät helpommin rakot. Lisäksi flatit ovat jäykemmät.
Jos rakkoja on päässyt tulemaan, niin rakon puhkaisu helpottaa jonkin verran.

 
Okei. No sori väärä info sitten. Mulla ei nimittäin ole ollut sormissa rakkuloita vuosikymmeniin. Flätit vaan tuntuu smootheilta omissa sormenpäissä.
 
And it's just a waste of time..
Shuffle and Boogie
15.06.2015 16:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne siitä kovettuu mammarit käyttää sormenpäissä ns teippii/liimaa..
 
Old Time Rock'n'Roll
Rocco_Longfella
16.06.2015 16:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä päästä sormia rikkoutumaan. Sellainen semiarka palautuu kymmenen kertaa nopeammin, kuin rakoille mennyt. Eli jaa päivän treenit vaikka kahteen osaan.
 
Yksi konsti jota itse käytän pitkillä soittorupeamilla on sormien kostutus esim otsan hiellä. :) Ainakin flattien kanssa antaa hyvää liukua ja sormet säästyy.
 
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Topiello
16.06.2015 18:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-vire helpottaa jos on ollu taukoa. Se ei ota sormenpäihin niin kovasti ja nahka alkaa taas parkkiintumaan pikkuhiljaa.
 
JukkaPena
16.06.2015 19:53:28 (muokattu 16.06.2015 21:20:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hyvin omalla kohdalla toiminut, että pitänyt kädet puhtaina ja kuivina aina, kun soittaa. Keikoilla ja treeneissä voi pitää pientä pyyhettä mukana ja aina välillä kuivata sormet ja kielet, jos tuntuu että sormet hikoaa. Toinen juttu on, että pitää styrkkarin tarpeeksi lujalla ettei tarvitse yrittää hakea volaa nyhtämällä kieliä kovempaa. Sitten jos sormenpäiden iho tuntuu hellältä niin voi laittaa Bepanthenia sormiin.
 
Jos tulee rakko ja se ei puhkea itsestään niin olen jatkanut soittamista. Hetken tuntuu hankalalta, mutta kyllä siinä tekniikkaa pikkusen muuttamalla selviää loppuun. Yöksi olen sitten laittanut sormiin Bepanthenia ja ainakin omalla kohdalla iho ehtii uusiutua yön aikana sen verran, että seuraavanakin päivänä pystyy soittamaan. Jos tuntuu välttämättömältä puhkaista rakko niin olen polttanut sytkärillä vähän neulaa ja jäähdyttyä puhkaissut sillä rakon. Nesteen valuttua vielä pyyhkinyt rakon ja ympäröivän ihon desinfiointianeella ja laittanut Bepanthenia auttamaan ihon uusiutumista.
 
Ei, mulla ei ole endorsement-diiliä Bayer-lääkefirman kanssa ;)
 
"Kulttuuri on vain tekosyy ryypätä pitempään. Menkää hiihtämään."
sepisti
16.06.2015 21:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: D-vire helpottaa jos on ollu taukoa. Se ei ota sormenpäihin niin kovasti ja nahka alkaa taas parkkiintumaan pikkuhiljaa.
 
Jos tälle linjalle lähdetään, niin hyvin säädetty bassokin auttaa :)
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
Rämppy
16.06.2015 22:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussi Raittis-kikka: tyköistuva ohut hanska käteen.
 
Saahan sitä sanoa.
HenriF
18.06.2015 14:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sohva+kaukosäädin=ei tule sormet kippeex.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «