Katti 05.12.2014 09:29:09 (muokattu 09.12.2014 14:11:28) | |
---|
Larssen: Itse itseäni lainaten "Härvelissähän on jo itsessään 16 kanaa Duganilla ja prosyyrissä sanovat et ei kortti käy ei." Tiedän juu et Dugan on jo QL1 ssä, vaan kun 16 kanavaa ei riitä; toiveena oli saada ainakin 24 kanavaa Duganilla. Siitä siis kymysys ja asian kanssa mahdollisesti painineilta palautetta siis hakemassa. ' Pitk korjatkoon, jos olen väärässä, kun ei ole tullut itsellä käytännössä kokeiltua kuin 16ch:ta QL1:sen kanssa. Mutta siis QL-sarjassa sä korvaat RACK-paikassa graafisen tuollaisella, joko 8ch, tai 16ch, versiolla Dugan-mikserista. Sitten siihen räkkiin insertoidaan halutut kanavat... Ainoo mistä en oo ihan varma on että mites monta noita Dugan vehkeitä on sijoiteltavissa, mutta ainakin 8ch ja 16ch mallit siellä on joten uskoisin että ne saa yhtä aikaa siihen kukkumaan... ...tätä en tosiaan ole testannut kun ei vielä ole yli 16ch:lle ollut tarvetta... ...täytyneekin testata kun seuraavan kerran tulee mahdollisuus... e: nyt vasta huomasin kirjoitusvihreeni... siis tottakai vaihtoehto on 16ch, ei 18ch... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
Larssen 06.12.2014 10:01:45 | |
---|
Kiitos palautteesta, koitan päästä ql.n ääreen säätämään Dugania josko onnistuisi. |
olavi_t 08.12.2014 11:51:26 | |
---|
Larssen: Kiitos palautteesta, koitan päästä ql.n ääreen säätämään Dugania josko onnistuisi. Dugan-kortin voi laittaa myös QL-tiskiin, jolloin maksimimäärä automaattimiksauskanavia on 32. Pieni miinus on, ettei sisäistä ja kortin mikseriä voi ryhmitellä sekaisin, eli toimivat toisistaan riippumatta. CL-tiskin V3 päivityksessä (Q1/2015) samat 16-kanavaa dugania tulee myös CL-tiskiin. |
NeliX4 05.02.2015 08:58:39 (muokattu 05.02.2015 08:59:02) | |
---|
|
Jaava 05.02.2015 14:14:26 | |
---|
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
Larssen 13.02.2015 12:19:28 | |
---|
Dugan itse esitteli ISE mesuilla kamojaan ja tulossa on myös 64 kanavaiset MADI ja DANTE boxit lähitulevaisuudessa. Noillahan pääsee sitten kiinni melkein mihin tahansa. Ja vahvisti jo aiemmin todetun ql pöytien osalta; voi ajaa 16 duganillista kanavaa ryhmään ja tämä ryhmä yhdeksi kanavaksi korttiin, jolloin saadaan edes jonkinlainen keskusteluyhteys prossu- ja korttiduganin välille kun yli 16 kanavalle on tarvetta. Näin on sitten max 31 kanavaa käytössä. Käytti tässä yhteydessä "cascade" termiä. ql ja cl.n kolmos versio tulee ulos huhtikuussa Frankfurtin messujen aikaan, jolloin dugan on sitten myös cl:ssä. |
PIM 26.02.2015 08:56:43 | |
---|
Soundcraftilta on näemmä tullut näppärän näköisiä etä-ohjattavia digimiksereitä edulliseen hintaan. 16 kanavainen Thomannilla alle 700 euron ja 12 kanavainen alle 500 euron. Tuollaista isompaa voisi harkita meidänkin bändille. http://www.soundonsound.com/news?NewsID=18095Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Lennu 26.02.2015 10:19:17 | |
---|
PIM: Soundcraftilta on näemmä tullut näppärän näköisiä etä-ohjattavia digimiksereitä edulliseen hintaan. 16 kanavainen Thomannilla alle 700 euron ja 12 kanavainen alle 500 euron. Tuollaista isompaa voisi harkita meidänkin bändille. http://www.soundonsound.com/news?NewsID=18095 No jopas. Tuota vois harkita. No ei sitte. |
Hannu H. 07.03.2015 18:33:22 | |
---|
PIM: Soundcraftilta on näemmä tullut näppärän näköisiä etä-ohjattavia digimiksereitä edulliseen hintaan. 16 kanavainen Thomannilla alle 700 euron ja 12 kanavainen alle 500 euron. Tuollaista isompaa voisi harkita meidänkin bändille. http://www.soundonsound.com/news?NewsID=18095 Joo toi vaikuttaa mielenkiintoiselta paketilta. Nyt tarttee vaa odottaa että noita sais jostain :D "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side."
- Hunter S. Thompson |
Einherjar 07.03.2015 22:26:24 | |
---|
PIM: Soundcraftilta on näemmä tullut näppärän ... Tuohan on se SM pro audion uMix Suondcraftiksi käännettynä. Onkohan tässä joku yrityskauppa takana? Sinänsä harmi, että olin jo saanut melkein tarpeeksi kaasua uMix minin hommaamiseksi omaan IEM-käyttöön. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Pauli Lappalainen 07.03.2015 23:41:36 | |
---|
Einherjar: Tuohan on se SM pro audion uMix Suondcraftiksi käännettynä. Onkohan tässä joku yrityskauppa takana? Sinänsä harmi, että olin jo saanut melkein tarpeeksi kaasua uMix minin hommaamiseksi omaan IEM-käyttöön. Tavallinen yrityskauppakuvio taustalla. Toisaalta ei kait se laitetta ainakaan heti huononna jos ollenkaan. Ison konsernin kuviot hyvässä ja pahassa. Ostakaa jotain.
Jos hinta ei miellytä, niin tee tarjous. |
miffe 09.03.2015 00:11:02 | |
---|
Pauli Lappalainen: Tavallinen yrityskauppakuvio taustalla. Toisaalta ei kait se laitetta ainakaan heti huononna jos ollenkaan. Ison konsernin kuviot hyvässä ja pahassa. SM ProAudio on tehnyt aina vähän epäilyttäviä laitteita. Syinä ovat olleet mm. äänenlaatu, luotettavuus sekä sähköturvallisuus. Nyt sitten Soundcraft brändää saman merkin alla myytävän laitteen omakseen. Ei oikein vakuuta ainakaan mua. Samapa tuo toisaalta mulle on, enkä ole muutenkaan tykännyt Soundcraftin digilaitoksista. Vi4 ja Vi6 lienevät ne ainoat poikkeukset joukosta. entinen turkulainen |
olavi_t 09.03.2015 10:56:57 | |
---|
|
Rumpalisti 10.06.2015 11:35:22 | |
---|
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) |
Hannu H. 12.06.2015 12:14:21 | |
---|
PIM: Soundcraftilta on näemmä tullut näppärän näköisiä etä-ohjattavia digimiksereitä edulliseen hintaan. 16 kanavainen Thomannilla alle 700 euron ja 12 kanavainen alle 500 euron. Tuollaista isompaa voisi harkita meidänkin bändille. http://www.soundonsound.com/news?NewsID=18095 Yks keikka takana ja pari tulossa lisää viikonloppuna. Softa tuntui päällisin puolin hyvältä. Phantom pysyi aktiivisena hetken vaikka sen otti pois päältä ja jotkin valikot vähän bugittivat. Työkaveri valitti että söi ipadin akkua huomattavasti, mutta itse en kiinnittänyt huomiota. Kätevä pikkumikseri pikkukeikoille. Jos ei mitään pommia tuu vastaan niin kyllä näille käyttöä keksii "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side."
- Hunter S. Thompson |
miffe 13.06.2015 14:14:39 | |
---|
Rumpalisti: Allen&Heath julkaisi tänään uuden digimikserisarjan. Korvannee hyvin pitkälti iLiven. http://dlive.allen-heath.com/ A&H teki kuprun iLive-käyttäjille jo muutama vuosi sitten. Voipi olla tämän uuden tuotteen myynnin kanssa odotettavissa vaikeuksia. entinen turkulainen |
miksaajasetä 13.06.2015 21:54:28 | |
---|
miffe: A&H teki kuprun iLive-käyttäjille jo muutama vuosi sitten. Jos uuden prosessorikortin ja sitä kautta uusien ominaisuuksien tarjoaminen vuosia vanhaan mikseriin on "kupru", niin niin kai sitten. Yleensähän uuden prosessorin saa vain uusimalla koko systeemin. |
miffe 13.06.2015 22:31:31 | |
---|
miksaajasetä: Jos uuden prosessorikortin ja sitä kautta uusien ominaisuuksien tarjoaminen vuosia vanhaan mikseriin on "kupru", niin niin kai sitten. Yleensähän uuden prosessorin saa vain uusimalla koko systeemin. Jos tarkoitat päivitystä modulaariseen räkkiin, tuli se jo useampi vuosi sitten. Sillä saatiin toimimaan softaversio 1.9x, joka nyt on jäänyt viimeiseksi iLiven ohjelmistoksi. Kupru on siinä, että sekä GLD- että GU-sarjat ovat saaneet uusia ominaisuuksia, joita ei valmistajan "lippulaivaan" ole ollut saatavissa. Tästä syystä iLive-tiskejä saa käytettyinä jopa alle puoleen hintaan uuten GLD-sarjan pulpettiin verrattuna. Ja nämä myyjät ostavat tilalle ihan jotain muuta kuin dLive tai muu A&H:n tuote. dLive ei myöskään nähtävästi sisällä etuasteen gainin kompensaatiota digisplittiä käytettäessä, joten saa myös mun puolesta jäädä ostamatta. entinen turkulainen |
miksaajasetä 14.06.2015 12:18:50 (muokattu 14.06.2015 12:19:38) | |
---|
miffe: Kupru on siinä, että sekä GLD- että GU-sarjat ovat saaneet uusia ominaisuuksia, joita ei valmistajan "lippulaivaan" ole ollut saatavissa. Tästä syystä iLive-tiskejä saa käytettyinä jopa alle puoleen hintaan uuten GLD-sarjan pulpettiin verrattuna. Kiitos selvennyksestä. Tuohon ei voi oikein muuta sanoa kuin tervetuloa nykyaikaan, jolloin tekniikka kehittyy sellaista vauhtia, että yli kolme vuotta vanhoilla laitteilla ei enää juuri jäännösarvoa ole. Tietokoneiden osalta tämä on ollut tilanne jo parikymmentä vuotta, ja digitalisaation myötä sama malli leviää kovaa vauhtia myös muille alueille - kuten nyt vaikka tässä tapauksessa äänen käsittelyyn. En minäkään tuosta nykyisestä kertakäyttökulttuurista pidä, mutta se vain on tosiasia. Kirjoituksesi loppuun viitaten, jokaisen kannattaa tietenkin valita budjettinsa puitteissa ne työkalut, joilla työn saa parhaiten tehtyä. Kannattaa kuitenkin suhtautua niihin heti alusta asti siten, että ne ovat vaikka viiden vuoden käytön jälkeen elektroniikkajätettä, jonka hävittämisestä ei toivottavasti joudu maksamaan kovin paljoa. Oli sitten merkki ihan mikä tahansa. |
iLive on melkein kymmenen vuotta vanha vehje ja viimeisin merkittävä softapäivitys tuli 2012 ja sen jälkeen vielä useita pienempiä päivityksiä perään. Mistään mä en oo saanu sellasta tietoa että 1.9x jää viimeiseksi firmikseksi. Mutta voi olla että jääkin. Ei mulla iLiven omistajana tuu tosta yhtään paha mieli. Vehje on nykyisellä softalla 100% stabiili mitä ei voi _todellakaan_ sanoa monesta muusta markkinoilla olevasta vekottimesta. Sillä saa tehtyä kaiken mitä ton hintaluokan vehkeellä (ja ton ikäisellä sellaisella) voi realistisesti kuvitella pystyvänsä tekemään. Mulla on myös useampi GLD tossa pyörimässä niin en mä nyt ihan heti keksi että mitä sellaista uutta ja ihmeellistä niiden uusissa softissa on mitä mä tarvisin tohon iLiveen että sillä sais hommat hoidettua jollain muotoa paremmin. Se A&H:n näkemys Duganista olis ehkä kiva mutta se on varmaan niin että iLiven vanhasta tekniikasta on nykyisessä firmiksessä revitty kaikki irti mitä siitä saa ja enempään se ei vaan taivu. Aika aikansa kutakin. Ei mun mielestä voi miltään valmistajalta odottaa että millekään laitteelle tehdään (etenkään ilmaisia) softapäivityksiä maailman tappiin asti. Jos haluu uusinta uutta niin kauppaan sitten vaan. Kyllä mun nähdäkseni A&H on hommansa hoitanu. Jos sää miffe jossain näet käytettyä edukasta iLivea (T112 ja siitä ylöspäin) niin pistä toki tähän heti linkkiä. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |