StJerky 13.06.2014 13:20:47 | |
---|
Funkånaut: Kolmannessa painoksessa kyseisestä taskukirjasta vuodelta 1992 kyseiset alkkarit sanovat näin: - M'lenth sikkah. - Ilimasa! Kyllä, kyseinen taskari löytyy ja siitä tarkastin. Hyvä että saatiin tarkka tieto. Minulla oli muistin varassa varmaan 30 vuoden takaa. Samassa taskarissa Mikki sammuu autoonsa juotuaan liikaa limsaa. |
Funkånaut 13.06.2014 13:31:45 | |
---|
StJerky: Hyvä että saatiin tarkka tieto. Minulla oli muistin varassa varmaan 30 vuoden takaa. Samassa taskarissa Mikki sammuu autoonsa juotuaan liikaa limsaa. Itse asiassa, samassa tarinassa. Liiallisesta limonaatin juomisesta tuli kamala hikka. :) Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Nakit ja muusi 10.07.2014 20:10:13 | |
---|
-Purtsiano Lavarotta -Manomeetteri (automerkki vanhassa Barksin tarinassa) -Villi Anssi (talli formulakisoissa, taskukirja 80-90 luvun taitteesta) -Al faraomeeo, sama kun edellinen -Mäk Lalleni, sama kuin edellinen, ei ihan täyttä varmuutta oliko noin -Jossain vanhasa taskukirjassa Roope, Aku ja veljenpojat etsii aarretta, joka löydettäessä osoittautuukin viinirypälepensaiksi tms. Niistä sitten sai "simaa", joka pistikin sitten päät sekaisin kun sitä nautittiin reilummin... |
Terry Pantheras 11.06.2015 14:30:01 | |
---|
Tänä kesänä Ankkapuistossa esiintyy silikonipyrstöinen Niki Miau. SATANIC JAZZ BAND |
nahkalipsi 12.06.2015 12:11:40 | |
---|
-Mäk Lalleni, sama kuin edellinen, ei ihan täyttä varmuutta oliko noin tais olla "Makkalaareni". Muistan kyllä ton taskarin ja kohdankin. Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you |
ferodoz 13.06.2015 02:34:14 | |
---|
nahkalipsi: tais olla "Makkalaareni". Muistan kyllä ton taskarin ja kohdankin. Minä myös, mutta en silti allekirjoita kyllä tuotakaan. Joku hyvin tuon tapainen se oli mutta muistaakseni ei ollut toi. Just a face in the crowd. |
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you |
Modnar 14.06.2015 19:38:22 | |
---|
Aku oli joku tuholais/jyrsijä-torjuja ja johonkin kaupungin ikivanhaan merkkitammeen tai johonkin vastaavaan puuhun oli pesiytynyt jotain oravia tai vastaavia. Aku keksi toki keinon saada jyrsijät tiehensä ja soittamalla sterkoista täysillä kutakuinkin sanatarkasti "Hirveän Sillanpää-orkesterin infernaalista möykkää" Funkånaut: Itse asiassa, samassa tarinassa. Liiallisesta limonaatin juomisesta tuli kamala hikka. :) Eikös tuo kulje nimellä "sihijuoma". Jossain stoorissa, ettei olisi ollut ensimmäinen Roope Ankan esiintyminen (joku Joulu Karhuvuorella tjms.) ja siinä lopussa Roope käskee palvelijaansa kaatamaan pojille mehua ja aikuisille sihi-juomaa. http://murska-arviot.blogspot.com
www.somnam.tk |
Funkånaut 14.06.2015 20:55:59 (muokattu 14.06.2015 21:00:48) | |
---|
Kun en keksinyt muutakaan sanottavaa, yritin kääntää tilanteen huumoriksi toteamalla "tööt", mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä sain vastaukseksi avokämmentä. - Vessajono |
reaper666 23.06.2015 01:30:15 | |
---|
Modnar: Aku oli joku tuholais/jyrsijä-torjuja ja johonkin kaupungin ikivanhaan merkkitammeen tai johonkin vastaavaan puuhun oli pesiytynyt jotain oravia tai vastaavia. Aku keksi toki keinon saada jyrsijät tiehensä ja soittamalla sterkoista täysillä kutakuinkin sanatarkasti "Hirveän Sillanpää-orkesterin infernaalista möykkää"
Eikös tuo kulje nimellä "sihijuoma". Jossain stoorissa, ettei olisi ollut ensimmäinen Roope Ankan esiintyminen (joku Joulu Karhuvuorella tjms.) ja siinä lopussa Roope käskee palvelijaansa kaatamaan pojille mehua ja aikuisille sihi-juomaa. Mikä toi hirveä sillanpää-orkesteri on sitten? |
Askorbiinihappo 24.06.2015 23:00:32 | |
---|
Yallup: Ei liity aiheeseen, mutta aina jaksaa naurattaa kun Mikki tuli tapaamaan Hessua joka oli puuhaamassa katolla. Tämä säikähti Mikin huutoa ja tipahti. Mikki huolissaan, miten kävi. Hessu siunaili, että onneksi putosi pää edellä, niin ei mennyt kättä/jalkaa poikki! Hessun aivoitukset on täyttä kultaa. Jossain vanhassa Taskarissa perustettiin hampurilaisbaari, jossa Hessu totta kai toimi tarjoilijana. Muistaakseni kavereilla oli sellanen tarjous, että kun ostat hampurilaisen, niin ranskikset saa kaupan päälle. Myöhemmin Mikki ihmettelee, kun asiakkaat valittavat, ettei ranskalaisia kuulu, johon Hessu toteaa kutakuinkin, että: "Katsos, mä ymmärsin ton kaupanpäällisjutun vähän väärin. Luulin, että kaupan päälle tarkoittaa puljun katolle. Mä kippasin potut ikkunasta, ja lokit vei ne." |
Yallup 28.06.2015 10:47:03 | |
---|
Luin sattuimoisin juhannuksena vuokramökiltä löytämäni 90-luvun Aku Ankan. Siinä oli koiratähti Pim pom pom, josta kuvittelin sen olevan muunnos Rin tin tin:stä. "Tosta se taitaa lähteä.." |
elvistellen 20.02.2018 01:30:43 | |
---|
|
StJerky 20.02.2018 11:54:27 | |
---|
|
Lunnu 20.02.2018 13:44:18 | |
---|
Don Rosan jutuissa on mainioita koukkuja ja sanaleikkejä. Jotkut niistä on käännetty hienosti, kuten siinä yhdessä jutussa jossa ankat seilasi niiliä pitkin ja sen rannalla oli aika rähjäisessä kunnossa oleva kauppa, jonka katolla oli nimikyltti: Abu Olistar Ben Nostalgy is not what it used to be |
Welho-77 20.02.2018 14:04:37 | |
---|
Lunnu: Don Rosan jutuissa on mainioita koukkuja ja sanaleikkejä. Jotkut niistä on käännetty hienosti, kuten siinä yhdessä jutussa jossa ankat seilasi niiliä pitkin ja sen rannalla oli aika rähjäisessä kunnossa oleva kauppa, jonka katolla oli nimikyltti: Abu Olistar Ben No mikä sellanen sitten on? Long live the King of Mercy |
Lunnu 20.02.2018 17:35:29 | |
---|
Welho-77: No mikä sellanen sitten on? Erm...ymmärsitte ehkä kysymyksenne väärin mutta pyrin kaivamaan kattavamman selvityksen edelläkuvattuun tapahtumaan kunhan pääsen takaisin lähdeteosten äärelle Nostalgy is not what it used to be |
Welho-77 20.02.2018 22:51:48 (muokattu 20.02.2018 23:03:11) | |
---|
elvistellen: Täältä löytyy pitkä lista: https://www.akuankka.fi/artikkeli/akupedia/muut/nimivaannokset Scrollaa artikkelia niin se lista on siellä alempana, olkaa hyvä. AA on parhautta Tuolta puuttuu John Wayne, jonka olen nähnyt nimillä Joni Vaunu ja Joni Väinö. Ja muutenkin ihmeellinen lista kun välillä sulkeissa lukee ko.henkilön ammatti esim. Hiihtäjä. Sitten jossain lukee hiihtäjähirmu, näyttelijälegenda yms. Joiltain ei-niin-tunnetuilta puuttuu ammatti. E. Muistaakseni oli taskari nro 54 Selvät sävelet, kun veljenpojat kuuntelivat mankalla musaa ja biisi meni jotenkin näin: hei kaaleppi, ota sinäkin kyynäräkeppi.. Naurattaa vieläkin näiden vuosien jälkeen. Mulla on noi Don Rosan kootut. Ne on kokonaan uudestaan suomennettu. Yhdessä jaksossa kun roope osallistuu skotlannissa paikallisiin kisoihin joista yksi osio on runonlausunta, niin runo menee: ol' piikasen koti Nebraska. Hänt' piiritti sipuli-jaska. Hänen tuoksunsa sai neitosen juoksuun, ol' tarpeeton vihkipumaska. Uudessa versiossa suomennos ei ole ihan niin hauska. En jaksa kaivaa kirjaa hyllystä tarkastaakseni, tuon orkkiksen muistin ulkoa. Long live the King of Mercy |
StJerky 20.02.2018 23:43:11 | |
---|
Welho-77: ol' piikasen koti Nebraska. Hänt' piiritti sipuli-jaska. Hänen tuoksunsa sai neitosen juoksuun, ol' tarpeeton vihkipumaska. Onkos tuo sellainen limerikki? Ainakin melkein. |
Welho-77 20.02.2018 23:52:09 | |
---|
StJerky: Onkos tuo sellainen limerikki? Ainakin melkein. Siltä se ainakin vaikuttaisi. Long live the King of Mercy |