Type 11.06.2015 23:54:46 | |
---|
Gabe: Onko tietoa onko missään lafkassa kattavaa valikoimaa irtokieliä? Voisi olla mielenkiintoista kokeilla tuollaista 11-38 settiä. http://www.strings.fi/ Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
Gabe 12.06.2015 00:17:29 | |
---|
|
Type 12.06.2015 00:27:12 | |
---|
Ollos hyvä vaan. Tuolla on hyvää myös pienet toimituskulut ja nopeat toimitukset. Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
Redneck Thunder 12.06.2015 10:24:34 | |
---|
XL 9-42 settiin olen päätynyt omien kokemuksieni tai tuurin kautta.Pari DRän ja muun valmistajan kieltä heti vaihdon jälkeen katkoneena Xl tuntuu kestävän ja niitä ainakin on joka paikassa.En kuitenkaan usko kielillä hifistelyyn ja on melkeinpä sama mitä merkkiä ne ovat kunhan ovat oikean kokoiset.Kitarani on yleensä puoli askelta alavireessä.Jos laskisin lisää laittaisin paksummat.En mitään suurta eroa ole huomannut soundeissa eri merkeillä muuta kuin uudet kielet ovat aina hieman kirkkaammat. |
Gabe: Minäpä sanon vähän eriävän mielipiteen aiheeseen, itse huomasin myös tuollaista basson "jyminää" 10-52 setillä... etenkin puhtailla tai pikkurosolla. Kovalla säröllä tuo taas toimi hyvin. En kuitenkaan tykännyt paksuimpien kielten tatsista yhtään. Nyt on kiinni 9-42 mikä tuntuu olevan paras tähän saakka. Hittolainen, mulle optimaalisin mikkisetti olis varmaan 11-38 :D Ei taideta vaan myydä missään. Onko jossain hyvä valikoima irtokieliä? Eli palasit hieman takaisin 8-38-kielistä... Onhan se hyvä välillä testailla jotain muutakin kuin se mitä aina käyttää. Mulla on nyt 25" skaalan PRS:ssä tuo 9-46 ja 24,75" skaalan LP:ssä 10-46. Hieman kevyempi tuo PRS on soitella kuin LP, mutta ei siinä nyt suurta eroa ole. Luultavasti en ala kokeilemaan muita paksuuksia. Näillä mennään :) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Gabe 12.06.2015 18:51:24 | |
---|
iec: Eli palasit hieman takaisin 8-38-kielistä... Onhan se hyvä välillä testailla jotain muutakin kuin se mitä aina käyttää. Mulla on nyt 25" skaalan PRS:ssä tuo 9-46 ja 24,75" skaalan LP:ssä 10-46. Hieman kevyempi tuo PRS on soitella kuin LP, mutta ei siinä nyt suurta eroa ole. Luultavasti en ala kokeilemaan muita paksuuksia. Näillä mennään :) -iec Kolusin kaappia ja löysin muutaman kielisetin kielisetin, otin 10-46 setistä neljä ohuinta ja 8-38 setistä kaksi paksuinta. Miksiköhän tätä ei ole älynnyt jo paljon aikaisemmin, tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Pitää tilata tuolta noita irtokieliä ja löydä se 11-38 kiinni kun näistä aika jättää. |
MikaHekkanen 12.06.2015 19:10:01 | |
---|
Gabe: Kolusin kaappia ja löysin muutaman kielisetin kielisetin, otin 10-46 setistä neljä ohuinta ja 8-38 setistä kaksi paksuinta. Miksiköhän tätä ei ole älynnyt jo paljon aikaisemmin, tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Pitää tilata tuolta noita irtokieliä ja löydä se 11-38 kiinni kun näistä aika jättää. Ylijääneet 08-46 -setit voisivat olla mulle hyviä. |
pappasfin 12.06.2015 20:57:00 | |
---|
Kokeiltu on monenlaisia kieliä ja hyviä löytyy useammasta merkistä. Kuitenkin Elixir on sähkiksissä se mikä on vakiintunut ja muita ei tule käytettyä. Akustisessa teräskielisessä on kokeltu joskus pinnoittamattomia mutta sitten sen jälkeen pinnoitettuja ja niissä pysyttelen edelleen, hyviää pinnoitettuja on mm. Addarion, Martinin, Cleartonen pinoitetut setit mutta aina niidenkin kokeilujen jälkeen olen palannut Elixirin pinoitettuun. Nykyään akustiset teräskieliset on varustettu Elixir Phosphor Bronze 011 - 052 setillä Sähkikset on varustettu 009 - 042 ja 010 - 046 setillä mutta tänään ostin lisäksi 009 - 046 setin ja meinaan sitä kokeilla tuossa TA:ssa, jossa nyt on 010 setti laitettuna. Akustinen nylonkielinen on varustettu Addarion Pro Arte kielillä, jota käytän pääasiassa, on myös ollut Aranjuez ja Savarez settiä aikaisemmin, mutta Addarion Pro Arte on mulle mieluisin. Hannabach kieliä kokeilin aikaisemmin useamman kerran ja totesin, että ne kyllä soi ihan OK mutta hajoavat koko aika, kyllästyin kuin ne ei kestä yhtään mitään ja hajoavat itsekseenkin muutamaan otteeseen eikä kitarassa todellaakaan ollut vikaa, kaikki muut kielet on kestäny tuossa mutta siis Pro Arte on vakiintunut valinnaksi. Elixirin kielet mulla on tietenkin sitä ohkaisempaa pinnoitetta koska en pidä siitä polywebistä, joka on mielestäni liian paksu ja myös liian tumma soundiltaan. Tänään tuli taas ostettu nippu kieliä ja just vaihdoin tuohon Ibanez AW4000 CEBS teräskieliseen 011 - 052 Elixirin Phophor Bronzet ja soi ne vaan nätisti. (Tehdas asennetut kielet olivat 012 mitkä kyllä toimivat ihan mainiosti nekin tuossa). Voip olla että siirryn asteen paksumpiin teräskielisessä myöhemmin. PappaSFin |
Gabe 03.07.2015 15:35:13 | |
---|
Olipas hyvä idea tilata noita kieliä yksittäiskappaleina. 11-48 setissä on täydellinen paksuus e, b ja G kielille mutta D, A ja E ovat ärsyttävän paksut. 8-38 setissä ohuet kielet ovat kamalaa hämähäkinseittiä mutta muuten se on täydellinen. Olen sitten soitellut 9-42 setillä joka on ollut paras löytämäni kompromissi. Tuolla aiemmin vinkatusta Strings.FI sivulta tilasin sitten näistä aiemmista parhaat eli kielisetin paksuudella 11-38. Nyt on tuntuma täydellinen joka kielellä ja soundikin toimii. Harmi kun tätä ei jo paljon aikaisemmin hoksannut. |
freakingenius 06.07.2015 03:03:16 | |
---|
Onkos kukaan onnistunut puhkaisemaan tärykalvoa vaihtaessa kitaraan kieliä? Ei tunny kyllä mukavalta. |
iec 06.07.2015 08:47:26 | |
---|
freakingenius: Onkos kukaan onnistunut puhkaisemaan tärykalvoa vaihtaessa kitaraan kieliä? Ei tunny kyllä mukavalta. Ei perhana... Nyt saat kyllä luvan selittää miten tuo tapahtui. On kyllä huonoa tuuria jos noin on käynyt. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
PIM 06.07.2015 09:48:35 | |
---|
freakingenius: Onkos kukaan onnistunut puhkaisemaan tärykalvoa vaihtaessa kitaraan kieliä? Ei tunny kyllä mukavalta. Ei kielenpää silmässäkään kivalta tunnu. Ihan läpi asti ei sentään mennyt mutta kuitenkin sen verran nirhasi, että lääkärissä piti käydä näyttämässä varmuuden vuoksi. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
freakingenius 06.07.2015 13:11:35 (muokattu 06.07.2015 13:13:18) | |
---|
iec: Ei perhana... Nyt saat kyllä luvan selittää miten tuo tapahtui. On kyllä huonoa tuuria jos noin on käynyt. -iec Ei kielenpää silmässäkään kivalta tunnu. Ihan läpi asti ei sentään mennyt mutta kuitenkin sen verran nirhasi, että lääkärissä piti käydä näyttämässä varmuuden vuoksi. Juu, silmä on kyllä vielä ikävämpi. Olin siis vaihtamassa kieliä ja sain matalan e-kielen laitettua ja niissähän se pää on jätetty kutomatta, joten se on yhtä terävä kuin ohuissa kielissä. Seuraavaksi aloin laittaa seuraavaa kieltä paikalleen tallan läpi ja koska kitara nojasi pöytää vasten eli oli pystyssä, jouduin kumartumaan alaspäin jolloin matalan e-kielen kärki sujahti suoraan korvaan.. eipä siinä kummempaa, melkein ehtinyt jo tottua kun pari kuukautta sitten toisesta korvasta puhkesi tärykalvo sukeltaessa uima-altaan pohjassa. Se tosin oli huomattavasti kivuliaampaa, nyt tuli lähinnä vain päänsärkyä kyseisen korvan puolelle. |
askomiko 06.07.2015 21:12:03 | |
---|
Auts! Oma tämän hetken suosikki on 10,5 paksuus. Just sopiva! 11 menee straton skaalalla pikkasen liian tönköksi. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
freakingenius 06.07.2015 22:38:47 | |
---|
askomiko: Auts! Oma tämän hetken suosikki on 10,5 paksuus. Just sopiva! 11 menee straton skaalalla pikkasen liian tönköksi. Mikä 10,5 paksuus? :D anteeksi luultavasti typerä kysymys |
askomiko 06.07.2015 22:48:31 | |
---|
Ghs ja daddario tekee 10,5 - 48 -settejä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
freakingenius 06.07.2015 22:52:36 | |
---|
askomiko: Ghs ja daddario tekee 10,5 - 48 -settejä. Ok! Pitää varmaan joskus katsastaa. |
Mental_Schok0_Gummi 12.07.2015 22:18:55 (muokattu 12.07.2015 22:23:39) | |
---|
-Pöö, toosi pitkästä aikaan... ;-D Ostin Fazulasta eli Oulun Musa-Fazerilta (M-Kullas) uuden kielisetin. Halusin taas Rotot pitkäst'aikaan... 10-52 on vahvuus eli RotoSound Bluesit meni nytten kehiin... ;-D Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |
Mental_Schok0_Gummi 12.07.2015 22:20:46 (muokattu 12.07.2015 22:24:58) | |
---|
^Nää Sini-Rotot eli Roto-Bluesit; net tullaan laittaan jousi-tallalliseen ja musta-bodiseen Washburn X-sarjan skebaan... /joka on lyhyellä kaulalla, eikä jatkettu... 8-D Toki yritin tehdä päästä kaupoille, sen juurikin legendaarisen Ami-Sedän kanssa. ;-D Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |
Mental_Schok0_Gummi 14.07.2015 21:42:11 (muokattu 14.07.2015 21:43:49) | |
---|
Asennusta ei vielä olla tehty, kuin vain yhden skeban ylitiukkuussäätö. Nöö -no täähän tarkottaapi samaa suunnillensa, kuten koeponnistus.... ;-D Varoitan tästä, että suhtaudun tähän vakavaan aiheeseen varsin kujeillen... Ihan vino huuli poskessa jopa... Tekin olette pommittaneet spede-häröilyllä ja jopa kiusineet mua, joten mä nyt vuorostaan alan pommittaa samaa skeidaa takaste päitte..! 'devil-grin' Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |