Dropped C: (Metallimusiikissa voi kuulostaa myös hyvällä tavalla huonolta, tästä on miljoonia esimerkkejä). Blackmetallin syntyvaiheessa taidettiin jopa kilpailla tässä lajissa :D Niin kyllähän tuo soundimaailman luominen on ollut just kasarimetallissa parhaimmillaan varmasti sellaista hittibiisin tekemiseen verrattavissa olevaa taikapölyä. Itselle parasta heavysoundia edustaa Maidenin piece of mind, jolla on kyllä niin hyvät, mutta myös hyvin omaperäiset soundit, jotka nekään eivät välttämättä toimisi muilla levyillä. Edes Maidenin. You are number six |
Meadow 12.06.2015 15:58:12 | |
---|
bedlam: Ei ne Justicen kitarat esim. mun kuulokkeilla kumise, just kuuntelen sitä Blackenedin väliosan pahinta demppausriffiä nimittäin. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. |
PeteSq 12.06.2015 16:03:25 | |
---|
Onhan noihin soundeihin ajan myötä tottunut ja oppinut pitämään "oikeina". Kyllä justicen ilmestyttyä oli aika shokki kuunnella erityisesti niitä rumpusoundeja ja muutenkin oli "paskaa" - kappaleet kelpasivat kyllä. Nythän ne kuulostaa siltä miltä pitääkin. Blackistä eteenpäin musa meni sitten oman maun kannalta ihan väärään suuntaan... |
jazzmies 12.06.2015 16:54:05 | |
---|
PeteSq: Kyllä justicen ilmestyttyä oli aika shokki kuunnella erityisesti niitä rumpusoundeja ja muutenkin oli "paskaa" - kappaleet kelpasivat kyllä. Me kopsattiin samaa saundia heti omalla bändillä. Vastaavaa ei oltu aikaisemmin kuultu. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
bedlam 12.06.2015 19:06:35 (muokattu 12.06.2015 20:25:53) | |
---|
Meadow: Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. Niinkö meinaat? http://www.petrilampela.net |
Arkka 12.06.2015 21:30:49 | |
---|
|
Kampela77 12.06.2015 21:59:29 | |
---|
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
StJerky 14.06.2015 18:42:34 | |
---|
Ruutukunkku: Itselle parasta heavysoundia edustaa Maidenin piece of mind Samaa mieltä. Minun referenssilevy. |
J.Nikkanen 18.06.2015 19:22:41 | |
---|
Myykääs joku mulle Lou Reed med Metallica LULU. En kylläkään maksa paljoa mutta esim. postituksen. |
MannihilatoR 18.06.2015 19:46:23 | |
---|
Dropped C: Ei noi Justicen saundit nyt niin epäortodoksiset ole aikakaudelleen tai vähän myöhemmälle metallimusiikille. Eli todella kumisevat kitarat, bassottomuus ja kliiniset rummut. Voisi sanoa että tämä on esikuvalevy k.o. äänimaailmalle. (Onneksi tosta kuminasta pääsääntöisesti luovuttiin sitten myöhemmin äänitteillä genreissä, mun mielestä se on yksinkertaisesti paskan kuuloista). Kitarassa pitää ja saa olla botnea metallimusiikissa, mutta toi kumina vituttaa. makuja on monia. itse taas olen aina digannut ...And Justice For All:n soundista. Oli todella vaikuttavat ja sysäsivät minut heavy metalin maailmaan, kun ekan kerran kuulin. Oli pakko saada itselle kitara. . . perustetaanko bändi Lahes?! |
Bullitt 23.06.2015 00:17:46 | |
---|
J.Nikkanen: Myykääs joku mulle Lou Reed med Metallica LULU. En kylläkään maksa paljoa mutta esim. postituksen. Justiin ostin pari päivää sitten S-Marketista Kalajoelta tuon levyn. En muuten olisi, mutta maksoi kokonaisen euron niin piti investoida. |
reaper666 23.06.2015 01:18:34 | |
---|
MannihilatoR: makuja on monia. itse taas olen aina digannut ...And Justice For All:n soundista. Oli todella vaikuttavat ja sysäsivät minut heavy metalin maailmaan, kun ekan kerran kuulin. Oli pakko saada itselle kitara. . . Mun piti saada sen levyn kuultuani basso. |
Dropped C 23.06.2015 21:27:03 (muokattu 23.06.2015 21:29:58) | |
---|
reaper666: Mun piti saada sen levyn kuultuani basso. Haha. Hyvä pointti. Voinen kuvitella, että kuinka monta bassotaiteilijaa on saanut bändeistä fudut juurikin tämän lätyn vuoksi, kun on syntynyt alakertaan kuminan takia kunnon volyymisodat reeniksillä, kun bassotaiteilija on ruuvannut volyymia. (Tai lähtenyt itse, kun bändikaverit on rutissu, kun basso onkin yllättäen kuulunut reeniksellä). Selittänee jopa osittain sen, että miksi metallibändeihin voi olla vaikea saada bassonsoittajia. |
Vessajono 23.06.2015 21:49:03 | |
---|
Bullitt: Justiin ostin pari päivää sitten S-Marketista Kalajoelta tuon levyn. En muuten olisi, mutta maksoi kokonaisen euron niin piti investoida. Anttilasta sai joskus millon lie 2004 Raimssin levyjä kymmenellä vai jopa viidelläkö sentillä. Ostin niitä vitusti ja heitin levyt ja kannet roskiin. Tyhjät cd-kotelot nimittäin maksoivat enemmän. Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura. |
Berzerkowitz 23.06.2015 23:51:15 | |
---|
Dropped C: Haha. Hyvä pointti. Voinen kuvitella, että kuinka monta bassotaiteilijaa on saanut bändeistä fudut juurikin tämän lätyn vuoksi, kun on syntynyt alakertaan kuminan takia kunnon volyymisodat reeniksillä, kun bassotaiteilija on ruuvannut volyymia. (Tai lähtenyt itse, kun bändikaverit on rutissu, kun basso onkin yllättäen kuulunut reeniksellä). Selittänee jopa osittain sen, että miksi metallibändeihin voi olla vaikea saada bassonsoittajia. Tuli tost mieleen et ittestä on Iron Maidenissa tosi siistii just se et siin kuuluu selvästi et bändissä on basisti mukana. |
heviäijä 23.06.2015 23:59:26 | |
---|
Berzerkowitz: Tuli tost mieleen et ittestä on Iron Maidenissa tosi siistii just se et siin kuuluu selvästi et bändissä on basisti mukana. ja anesthesia (pulling teeth). Siinä kuuluu cliff ;) |
orionstar 24.06.2015 08:51:06 (muokattu 24.06.2015 08:51:33) | |
---|
Itunes tarjoaa uudelleen masteroitua Death Magneticia. Kovalla on vieläkin, mutta eipä mee särölle. Caught under wheels' roll... |
J.Nikkanen 24.06.2015 10:34:30 (muokattu 24.06.2015 10:35:30) | |
---|
orionstar: Itunes tarjoaa uudelleen masteroitua Death Magneticia. Kovalla on vieläkin, mutta eipä mee särölle. GH3 versio edelleen soitossa tuosta lätystä. Eipä mee särölle. edit: Ja itseasiassa antaa paremman kuvan koko albumista, orkkis kun säröilee ja pauhaa niin helvetisti niin siinä korvat ikäänkuin väsyvät ennenkuin lätty on loppu. |
reaper666 24.06.2015 11:39:18 | |
---|
Berzerkowitz: Tuli tost mieleen et ittestä on Iron Maidenissa tosi siistii just se et siin kuuluu selvästi et bändissä on basisti mukana. Aika iso tekijä, että steve vetää siistejä juttuja koko ajan. Esim.mötley cruessa ei olis niin kivaa jos basso kuuluisi vastaavalla tavalla. |
Dirtyh 24.06.2015 12:34:26 | |
---|
reaper666: Aika iso tekijä, että steve vetää siistejä juttuja koko ajan. Esim.mötley cruessa ei olis niin kivaa jos basso kuuluisi vastaavalla tavalla. No entäs jos Mötiköissäkin basisti vetäis siistejä juttuja koko ajan? En jaksa tarkemmin googlailla mutta eikös Load ja Reload äänitetty samaan aikaan ja samassa paikassa, eli lähtösoundi on siis ollut täysin sama? Onko miksaukset siis kuitenkin tehty eri paikassa, eri aikaan tai eri hemmon toimesta? Vai selittyykö soundi erot pelkällä masteroinnilla? |