Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HUIJARI LIIKKEELLÄ
1
kousmanen
11.06.2015 16:45:41 (muokattu 11.06.2015 18:23:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7.5. Juha Niva niminen kaveri lähestyi minua tekstiviestitse koskien torilla myynnissä ollutta Vox AC4 -nuppiani, ja ehdotti vaihtoa toiseen pieneen nuppiin. Soittelin Juhalle, jubailtiin hetki ja sovittiin vaihtokaupat.
13.5. jätin Voxin postiin ja vahvistimen saavuttua perille, Juhan hiljaisuus alkoi. Pariin ensimmäiseen tekstiviestiin vastasi, joissa tiedustelin minulle päin tulevan vahvistimen perään. Lupasi laittaa "heti" postiin.
Edelleenkään ei ole vahvistinta näkynyt, eikä Juha vastaa puheluihin. Laitoin 31.5. tekstiviestillä Juhalle, että olen tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Samantien tuli vastaus, jossa Juha kertoo palauttavansa Voxin "heti huomenna". Kuten arvata saattaa, ei ole vahvistinta näkynyt eikä Juhaa tavoita.
Olkaat siis hereillä. Ohessa herrasmiehen yhteystiedot, jos koittaa jonkun kanssa hieroa kauppoja postitse.
 
Juha Niva
Sahaherrantie 7 A 7
95600 YLITORNIO
puh. 0407016400
 
http://facebook.com/dirtyfrankband
JaaGeRMaisTeR
11.06.2015 16:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timppa_: 7.5. Juha Niva niminen kaveri lähestyi minua tekstiviestitse koskien torilla myynnissä ollutta Vox AC4 -nuppiani, ja ehdotti vaihtoa toiseen pieneen nuppiin. Soittelin Juhalle, jubailtiin hetki ja sovittiin vaihtokaupat.
13.5. jätin Voxin postiin ja vahvistimen saavuttua perille, Juhan hiljaisuus alkoi. Pariin ensimmäiseen tekstiviestiin vastasi, joissa tiedustelin minulle päin tulevan vahvistimen perään. Lupasi laittaa "heti" postiin.
Edelleenkään ei ole vahvistinta näkynyt, eikä Juha vastaa puheluihin. Laitoin 31.5. tekstiviestillä Juhalle, että olen tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Samantien tuli vastaus, jossa Juha kertoo palauttavansa Voxin "heti huomenna". Kuten arvata saattaa, ei ole vahvistinta näkynyt eikä Juhaa tavoita.
Olkaat siis hereillä. Ohessa kusipään yhteystiedot, jos koittaa jonkun kanssa hieroa kauppoja postitse.
 
Juha Niva
Sahaherrantie 7 A 7
95600 YLITORNIO
puh. 0407016400

 
Ei uskoisi.. Kaveri kumminkin tehnyt onnistunutta kauppaa muutamankin kerran täällä.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
kousmanen
11.06.2015 17:05:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tämä ei ole onnistunutta nähnytkään. Soittamalla aivan turha saada yhteyttä ja viesteihinkin vastaa vain, jos mainitsee taikasanat "poliisi" ja "rikosilmoitus". Lupailuista huolimatta mitään ei tapahdu.
Kärsivällisyys finaalissa.
 
http://facebook.com/dirtyfrankband
JaaGeRMaisTeR
11.06.2015 17:12:40 (muokattu 11.06.2015 17:12:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timppa_: No tämä ei ole onnistunutta nähnytkään. Soittamalla aivan turha saada yhteyttä ja viesteihinkin vastaa vain, jos mainitsee taikasanat "poliisi" ja "rikosilmoitus". Lupailuista huolimatta mitään ei tapahdu.
Kärsivällisyys finaalissa.

 
Uskon.. Ei tainnut pelkkä ylihinta ja jobbarina oleminen riittää.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
mpekkanen
11.06.2015 17:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun täällä aina joskus nimeltä mainitaan tyyppejä jotka ovat huijanneet ja heistä on tehty ehkäpä jo rikosilmoituskin. Niin jos en väärin muista, saa lehdistökin ilmoittaa rikoksen tekijän nimen vasta kun tuomio on vähintään kaksi vuotta ehdotonta vankeutta. Mikäli sitä tapausta ei ole määrätty salaiseksi. esim. monet seksuaalirikokset jne.
Silloinkaan ei osoite, puhelin numeroita tai muita tietoja, ainoastaa nimi ja sitten se tuomio. Hovioikeus voi tosin muuttaa sitäkin.
 
Jos lehdessä on mainittu nimi jostain rikoksesta josta käräjäoikeus on antanut yli kahden vuoden tuomion ja syyllinen tai syyttäjä on valittanut hovioikeuteen ja siellä on tuomio tippunut alle kahteen vuoteen. Silloinkin jos lehdissä on lukenut nimi voi syyllinen hakea korvausta kunnian loukkauksesta, koska lopullinen tuomio jäi alle kahteen vuoteen ja hänen "maineensa" pilattiin kirjoittamalla lehteen hänen nimensä.
 
Minä olen itsekkin menettänyt rahaa, että en ketään huijaria ole puolustamassa. Enkä tee enää kauppoja kuin entuudestaan tuntemieni kanssa tai sitten naamatusten. Olipa summat sitten mitä tahansa.
 
Kuitenkin jos huijarin nimen ilmoittaa ja siitä tuleva tuomio on alle kaksi vuotta ehdotonta vankeutta, niin tuomittu voi haastaa lehden käräjille. Hänelle saattaa olla vieläpä hyvät mahdollisuudet voittaa asia ja saada korvaukset siitä, vaikka olisi rikokseen syyllistynytkin.
Näistä netistä tehdyistä kaupoista kun ei tahdo kummoisia tuomioita tulla ja siihen vaikuttaa sekin että rahaa on siiretty itse toisen tilille. Tai laite on lähetetty toiselle ja maksua siitä ei sitten ole tullutkaan kun ei ole esim. postiennakolla laitettu.
 
En ole ihan varma, miten netissä tämä samainen lehdistöä koskeva laki on tuomioiden suhteen, mutta aika paljon saa tehdä huijauksia että niistä Suomessa saa kahta vuotta ehdotonta vankeutta, varsinkaan yhdestä tapauksesta.
Käytännössä ei varmaan niin isoa summaa olekkaan, että varsinkin ensikertalainen voisi saada mitenkään yli kahden vuoden kiinteän ehdottoman tuomion.
 
Ikävä kyllä näin on asia. Omasta puolesta tänne voisi laittaa kaikkien epärehellisten ja muutenkin epämääräisten jobbareiden nimet.
Siitä voi joutua kuitenkin itse käräjille ja ajattelin kirjoittaa tämän, ettei kenellekkään tulisi enää enempää maksettavaa kun huijari vie ensin rahat ja sitten nostaa vielä kunnianloukkauksesta syytteen ja taas menee rahaa(luultavasti vielä enemmän kuin oli se alkuperäinen huijattu summa).
 
Näin ikävästi on asiat.
 
tele09
12.06.2015 03:09:07 (muokattu 12.06.2015 03:11:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun aloittajalle sanoisin että vaihtokaupat postitse pitäisi olla alunperinkin huono idea ellei esim. vaihtaja anna tavarasta rahaa etukäteen jotka myyjä sitten palauttaa kun saa postissa vaihdokin.
Tässä tapauksessa osoite on hyvä olla esillä niin osaavat torin käyttäjät olla varuillaan tästä huijarista.
 
toivottavasti saat tavaran nopeasti takaisin.
 
mpekkanen: Kun täällä aina joskus nimeltä mainitaan tyyppejä jotka ovat huijanneet ja heistä on tehty ehkäpä jo rikosilmoituskin. Niin jos en väärin muista, saa lehdistökin ilmoittaa rikoksen tekijän nimen vasta kun tuomio on vähintään kaksi vuotta ehdotonta vankeutta. Mikäli sitä tapausta ei ole määrätty salaiseksi. esim. monet seksuaalirikokset jne.
Silloinkaan ei osoite, puhelin numeroita tai muita tietoja, ainoastaa nimi ja sitten se tuomio. Hovioikeus voi tosin muuttaa sitäkin.
 
Jos lehdessä on mainittu nimi jostain rikoksesta josta käräjäoikeus on antanut yli kahden vuoden tuomion ja syyllinen tai syyttäjä on valittanut hovioikeuteen ja siellä on tuomio tippunut alle kahteen vuoteen. Silloinkin jos lehdissä on lukenut nimi voi syyllinen hakea korvausta kunnian loukkauksesta, koska lopullinen tuomio jäi alle kahteen vuoteen ja hänen "maineensa" pilattiin kirjoittamalla lehteen hänen nimensä.
 
Minä olen itsekkin menettänyt rahaa, että en ketään huijaria ole puolustamassa. Enkä tee enää kauppoja kuin entuudestaan tuntemieni kanssa tai sitten naamatusten. Olipa summat sitten mitä tahansa.
 
Kuitenkin jos huijarin nimen ilmoittaa ja siitä tuleva tuomio on alle kaksi vuotta ehdotonta vankeutta, niin tuomittu voi haastaa lehden käräjille. Hänelle saattaa olla vieläpä hyvät mahdollisuudet voittaa asia ja saada korvaukset siitä, vaikka olisi rikokseen syyllistynytkin.
Näistä netistä tehdyistä kaupoista kun ei tahdo kummoisia tuomioita tulla ja siihen vaikuttaa sekin että rahaa on siiretty itse toisen tilille. Tai laite on lähetetty toiselle ja maksua siitä ei sitten ole tullutkaan kun ei ole esim. postiennakolla laitettu.
 
En ole ihan varma, miten netissä tämä samainen lehdistöä koskeva laki on tuomioiden suhteen, mutta aika paljon saa tehdä huijauksia että niistä Suomessa saa kahta vuotta ehdotonta vankeutta, varsinkaan yhdestä tapauksesta.
Käytännössä ei varmaan niin isoa summaa olekkaan, että varsinkin ensikertalainen voisi saada mitenkään yli kahden vuoden kiinteän ehdottoman tuomion.
 
Ikävä kyllä näin on asia. Omasta puolesta tänne voisi laittaa kaikkien epärehellisten ja muutenkin epämääräisten jobbareiden nimet.
Siitä voi joutua kuitenkin itse käräjille ja ajattelin kirjoittaa tämän, ettei kenellekkään tulisi enää enempää maksettavaa kun huijari vie ensin rahat ja sitten nostaa vielä kunnianloukkauksesta syytteen ja taas menee rahaa(luultavasti vielä enemmän kuin oli se alkuperäinen huijattu summa).
 
Näin ikävästi on asiat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «