Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Luupperi
1
Jalmus
10.06.2015 19:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä ajatellut luupperin hankkimista.
Käyttötarkoitus soundcheckien apuvälineenä ja ehkä myös joissain soolonumeroissa, jossa tarvitaan useita päällekäisiä luuppeja.
Olisiko hyviä suosituksia, mieluiten pro-tason laitteista. Hintaluokkaa en aseta, laadusta olen valmis maksamaan.
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
hallu
10.06.2015 21:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bosseista on kokemusta ja hyväksi olen havainnut. Boss RC-3 tai RC-30 nää loopstationit siis ne lippulaivamallit RC-300 jne. ovat jo todella massivisia ja monipuolisia ja ehkä vähän turhankin järeitä. Itselläni on tuo RC-30 kotona treenikaverina ja se on kyllä monipuolinen vehjes ja mahdollistaa monenlaisen hauskanpidon.
 
Ditto on suosittu, mutta sen ammattimaisuudesta en osaa sanoa, mutta ilmeisen yksinkertainen käytöltään. Vähän epäilyttävän halpahan se on;-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Jalmus
11.06.2015 10:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tärkein pointti tässä olisi se soundi, että toisto olisi mahdollisimman autenttinen. Tosiaan siinä mielessä, että keikalla soundcheckissä soittaisin jonkun pätkän luuppaamaan ja pääsisin kuuntelemaan ite kauempaa ja hakemaan optimaalista lavasoundia.
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
sepisti
11.06.2015 10:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Mulle tärkein pointti tässä olisi se soundi, että toisto olisi mahdollisimman autenttinen. Tosiaan siinä mielessä, että keikalla soundcheckissä soittaisin jonkun pätkän luuppaamaan ja pääsisin kuuntelemaan ite kauempaa ja hakemaan optimaalista lavasoundia.
 
Itsehän olen ratkaissut asian korvaamalla piuhan langattomalla systeemillä.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
Jalmus
11.06.2015 13:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Langatonhan tietysti olisi tosi hieno juttu, mutta tällä hetkellä ei ehkä ihan budjetin haarukassa...
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
hallu
11.06.2015 13:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Langatonhan tietysti olisi tosi hieno juttu, mutta tällä hetkellä ei ehkä ihan budjetin haarukassa...
 
Luupperi on sikäli tarkoitukseesi parempi, että kuulet autenttisemmin sen soundin kuin soittamalla itse. Jos sä soitat siinä kuuntelupaikassa sitä bassoa, niin sä soitollasi kompensoit kuulemaasi etkä kuule sitä soundia sellaisena kuin kuin se soisi silloin kun olet lavalla. Jos soitat pätkän luupperiin siinä asemassa missä soitat keikallakin, niin luultavasti kuulet todellisemman bassosoundin.
 
Sun ei tarvitse olla sen soundin autenttisuudesta huolissasi koska luultavasti huonoinkin luupperi tarjoaa riittävän autenttisen soundin. Tarkoitukseesi riittää yksinkertainen kapine ja ditto on edullinen ja suosittu, mutta käytännössä varmaa mikä vaan luupperi käy. Kalliimmassa luupperissa saatat saada vähän parempaa toimintavarmuutta, mutta luuppereiden hinnat seurailevat paljolti niiden toiminnallisia ominaisuuksia (paitsi että bossi on aina vähän kalliimpi). Jos sä teet sillä luupperilla muutakin niin mietit niitä ominaisuuksia sitten sen mukaan. Monissa dilsoissahan on myös luuppiominaisuuksia (basson kanssa kai ei dilsaa sinällään taideta yleensä käyttää).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
J.Nikkanen
11.06.2015 14:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletan että näissä tapauksissa missä itse pitää päästä bassosaundia kuulemaan ei ole äänimiestä käytettävissä, eihän?
 
Mutta joo, itselläin ei ole mutta Dittoa on kyllä muutamakin kaveri kehunut.
Gary oin
11.06.2015 16:02:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Oletan että näissä tapauksissa missä itse pitää päästä bassosaundia kuulemaan ei ole äänimiestä käytettävissä, eihän?
 
Mutta joo, itselläin ei ole mutta Dittoa on kyllä muutamakin kaveri kehunut.

 
Tarkoitatko nyt omaa äänimiestä joka liikkuu tyylitajultaan samoilla vesillä ja tietää mitä haetaan?
 
Muutaman kerran on kyllä jälkeenpäin käynyt mielessä miten loopperi ois näppärä checkissä, ihan jotta voi varmistaa ollaanko yhteisymmärryksessä. Botne on tullut lavalle sellaisella heijastuksella että peittää kaiken alleen, vaikka nimenomaan oli äänimiehen kanssa keskusteltu selkeästä ja napakasta keskialuepainotteisesta soundista. Tappaa rock'n'rollin tuommoinen tasainen humina.
 
Jalmus
11.06.2015 20:21:49 (muokattu 11.06.2015 20:25:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Oletan että näissä tapauksissa missä itse pitää päästä bassosaundia kuulemaan ei ole äänimiestä käytettävissä
 
Juurikin näin.
 
Saattaa kuulostaa typerältä kysymykseltä, mutta ilmeisesti sama luupperi toimii yhtä lailla kitarassa ja bassossa?
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
hallu
11.06.2015 21:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Juurikin näin.
 
Saattaa kuulostaa typerältä kysymykseltä, mutta ilmeisesti sama luupperi toimii yhtä lailla kitarassa ja bassossa?

 
Ei ole tyhmä kysymys ja vastaus on, että voit kayttää samaa luupperia kitaran, basson kiipparin, tai minkä kanssa vain. Osassa niissä on myös mikkietuaste ja mahdollisuus käyttää mikrofonia jolloin laulu tai akustiset soittimetkin saa luupattua.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
J.Nikkanen
11.06.2015 23:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Juurikin näin.
 
Saattaa kuulostaa typerältä kysymykseltä, mutta ilmeisesti sama luupperi toimii yhtä lailla kitarassa ja bassossa?

 
Ditto toimii ainakin.
Jalmus
12.06.2015 08:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille vinkeistä! Taidan laittaa tuon Ditton tilaukseen. Taitaa tosiaan olla mun käyttöön se parhaiten sopiva.
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
mr_randomizer
14.06.2015 23:38:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kolme kappaletta käytössä ja yksi delayssa oleva. Boss RC20XL, Boss Rc-300 ja Ditto X2. Tosiaan, kuten aikaisemmissa kommenteissa on jo todettu, suurin merkitys on käyttötarve. Suosittelisin sitä dittoa soundinsa ja käytön yksinkertaisuuden takia. Vaikka on vähän perusdittoa kalliimpi, X2:ssa on lisäominaisuus, jonka vuoksi pidän sitä käyttökelpoisempana: toinen switch, jolla saa loopin välittömästi pysäytettyä, tai vastavuoroisesti käyttöön pari efektiä (reverse ja puolinopeus).
 
tuquoque
15.06.2015 20:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Mulle tärkein pointti tässä olisi se soundi, että toisto olisi mahdollisimman autenttinen. Tosiaan siinä mielessä, että keikalla soundcheckissä soittaisin jonkun pätkän luuppaamaan ja pääsisin kuuntelemaan ite kauempaa ja hakemaan optimaalista lavasoundia.
 
Ditto X2 taitaa ainakin olla 24/48. Bossit taitaa olla 16/44.
Ja on kai niitä muitakin 24-bittisiä, jos eroa mekkalan keskeltä sitten kuulee.
 
m.
Keny
18.06.2015 16:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Ditto X2.Helppo käyttää ja hyvä soundi vs Boss jossa ei niin hyvä soundi.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Arkka
18.06.2015 18:38:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Ditto X2 taitaa ainakin olla 24/48. Bossit taitaa olla 16/44.
Ja on kai niitä muitakin 24-bittisiä, jos eroa mekkalan keskeltä sitten kuulee.

 
Veikkaan kans että enemmän on merkitystä komponenttien laadulla kuin audioformaatilla, eli ei kannata liikaa niitä katella vaan kuunnella korvalla. Vaikka kyl tosta suuremmasta bittisyvyydestä voi tietty ollakkin hyötyä jos luupperi on kohdassa jossa signaali on heikko, uskoisin.
 
öl m
19.06.2015 12:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olisi ollut tarvetta pro-tason live-looperille, niin Boomerang III hoitaisi homman kotiin. AP:n tapauksessa Ditto (tai Akai Headrush, ym. vastaavat) varmasti riittävät.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «