Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hinnassa muuttuja x
1
petrip
11.06.2015 00:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hintapyyntö on vaikkapa 5xx euroa, niin eikö sen voisi sitten laittaa suoraan 500 euroa, eikä kikkailla muuttujilla. Vai onko tuon tarkoitus olla jokin arvausleikki, mihin hintaan myyjä on valmis myymään? Ugh..
 
JaaGeRMaisTeR
11.06.2015 00:55:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Jos hintapyyntö on vaikkapa 5xx euroa, niin eikö sen voisi sitten laittaa suoraan 500 euroa, eikä kikkailla muuttujilla. Vai onko tuon tarkoitus olla jokin arvausleikki, mihin hintaan myyjä on valmis myymään? Ugh..
 
Onhan tuo hiukka ärsyttävä hinnoittelu, mutta myyjä tahtoo 599 ja ostaja tarjoaa 500.. Siitä vääntämään se xx numeroiksi.
 
Tattis muuten OD:sta. Pelaa hyvin.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
hallu
11.06.2015 01:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nähnyt noita muuttujia käytettävän yleensä silloin kun myyjä toivoo saavansa tarjouksia niin noiden äksien määrällä hän vihjaa minne alueelle ne tarjoukset toivoisi osuvan. Itse olen tuumannut, että olisi aika reilua ilmoittaa suoraan se alin hinta jonka alle ei suostu myymään eli "myydään tarjousten perusteella, mutta jos tarjoukset jäävät alle 500 euroa niin tavara jää minulle" tms.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
11.06.2015 01:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdessä ilmoituksessa oli hinta 9XX. Ilmoituksessa kehotettiin kuvittelrmaan sopivat merkit äxien paikalle ja tekemään tarjous sen perusteella. Minä tarjosin 9,0e... Ei edes vastannut :(
freakingenius
11.06.2015 01:24:37 (muokattu 11.06.2015 01:25:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä toi on ihan hyvä systeemi, jolla saa suunnilleen käsityksen mihin hintaluokkaan tarjouksen tulisi kohdistua. Jos laittaisi 5xx sijaan sen 500e niin tuskin kukaan tajoaisi enempää. Pelkkä "tarjoa" on mun mielestä paljon ärsyttävämpi kun ei ole mitään käsitystä hinnasta ja vielä jos rahat ovat tiukalla niin pitää pähkäillä ja kysellä viestillä onko varaa tavaraan. Kaipa nämä on näitä länsimaisia ongelmia.
 
Karvamammutti
11.06.2015 01:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Mun mielestä toi on ihan hyvä systeemi, jolla saa suunnilleen käsityksen mihin hintaluokkaan tarjouksen tulisi kohdistua. Jos laittaisi 5xx sijaan sen 500e niin tuskin kukaan tajoaisi enempää. Pelkkä "tarjoa" on mun mielestä paljon ärsyttävämpi kun ei ole mitään käsitystä hinnasta ja vielä jos rahat ovat tiukalla niin pitää pähkäillä ja kysellä viestillä onko varaa tavaraan. Kaipa nämä on näitä länsimaisia ongelmia.
 
Jos mie haluan tuotteesta 500€ laitan sen hinnaski 590€
 
Silloin se onnistuu kivasti ja ostajakin on tyytyväinen tingittyään kovasti.
 
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
winstoni
11.06.2015 02:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Yhdessä ilmoituksessa oli hinta 9XX. Ilmoituksessa kehotettiin kuvittelrmaan sopivat merkit äxien paikalle ja tekemään tarjous sen perusteella. Minä tarjosin 9,0e... Ei edes vastannut :(
 
:)
 
Hyvä meininki, olen joskus ajatellut tehdä samoin.
 
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
blues guitar
11.06.2015 05:36:46 (muokattu 11.06.2015 05:41:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltäni lopahtaa kiinnostus jos myyjä ei edes itse tiedä hintaa myymälleen tuotteelle.
 
Ajatelkaapa jos kaupatkin alkaisi käyttää tuota "5xx" hinnoittelua? Voisi kassalle jäädä paljon tavaraa, kun asiakas ottaisi hyllystä mielestään 500 hintaisen tuotteen ja kassalla hinnaksi paljastuisikin 599. : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
kosmonausea
11.06.2015 06:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen, kun Toria kattelin, oli joku ilmoitus jossa mainittiin "älä tingi" ja hinta oli "x00 euroa".
 
Perkelefantti.
klobasa
11.06.2015 09:14:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mulla ainakin on tavaraa jotka vaihtais omistajaa esim. tolla mainitulla 5XX € hinnalla. Jos se summa olis 599€ --> möisin pois miettimättä asiaa sen enempää. Jos se tarjous olis 550€ möisin pois jos olisin sopivalla tuulella. Ja jos planeetat ovat oikeassa asennossa ja mielentila on täysin optimaalinen, on mahdollista, että möisin myös 500€ hintaan (vaikka hinta kyllä kirpaisisi). En siis välttämättä heti hyväksyisi 500€ tarjousta, mutta jossain tilanteessa ehkä. Siksi ymmärrän ton tavan ilmoittaa hinta. En muista olenko itse harrastanut tota. Ehkä joskus.
 
tender.insanity
11.06.2015 09:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos taas hinta on ilmoitettu vaikka 500-550€, niin se on miinuslasku, jolloin myyjä maksaa ostajalle erotuksen eli 50€ jolloin tavara vaihtaa omistajaansa.
 
PIM
11.06.2015 09:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö tälläsiä asioita voisi puida vaikka jossain Backstage tms. palstalla eikä täällä kitarakamoissa? Minen ainakaan tätä vuodesta toiseen jatkuvaa valitusta torin hinnoista jaksais enää yhtään enempää lukea.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Gary the pine
11.06.2015 11:13:40 (muokattu 11.06.2015 11:13:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Eikö tälläsiä asioita voisi puida vaikka jossain Backstage tms. palstalla eikä täällä kitarakamoissa? Minen ainakaan tätä vuodesta toiseen jatkuvaa valitusta torin hinnoista jaksais enää yhtään enempää lukea.
 
Älä sitten lue, ei se sen vaikeempaa ole ;-)
 
Ite en taas ymmärrä näitä myyjiä, joilla tosiaan on vaan tuo" tarjoa" tai "tarjousten perusteella" ja sitten kun kysyy että mitäs olet ajatellut hinnaksi, ei mitään vastausta. Ei edes sitä aluetta mihin on hinnan ajatellut sijoittuvan. Ihan puhdasta junttia mun mielestä.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
PIM
11.06.2015 12:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: Älä sitten lue, ei se sen vaikeempaa ole ;-)
 

 
Laittas sitten edes sellaisen otsikon, mistä selviää, että kysessä on taas kerran hintavalitusta.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Sergei Fallinen
14.06.2015 14:34:10 (muokattu 14.06.2015 14:36:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan näissä omastakin mielestä monenlaista pientä ja isoa outoutta mutta niin ihmisissä yleensä tuppaa olemaan. Mikäli henkilöllä on tarvittavat sosiaalisen kanssakäymisen minimitaidot, jonkinlainen sopimus pitäisi olla mahdollista saada aikaan. Jos ei, niin sitten jää tavarat ostamatta.
 
Mutta kyllä munkin mielipide tosiaan on, ettei sen oikean hinnan keksiminen tarvitsisi olla mitään davinci koodia.
 
Kontiak
14.06.2015 16:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleisesti kuluttajaa kiinnostaa ostettava tuote. Suomalaista kuluttajaa kiinnosti tähän asti kuitenkin enemmän ostettavan tuotteen hinta. Nyt on siirrytty hinnan muuttujaan x. Tämähän kertoo vain siitä, että Suomi on ollut joskus tavattoman rikas maa. Suomi on maa kehityksen kärjessä.
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Kontiak
14.06.2015 16:51:43 (muokattu 14.06.2015 16:51:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tupla
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «