TTV 25.06.2014 22:56:15 | |
---|
Robert FIN: Löytyykö noita Ultex Shappeja muuten mistään pk-seudun liikkeestä??? Levytukussa Aleksanterinkadulla kävin itse eilen tsekkaamassa ja hyvät valikoimat käyty, sekä Tortex että Ultex Sharppeja. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Snapo 25.06.2014 23:30:45 | |
---|
Täytyy sanoo että nykyään tästä plektrahommasta ei jaksa tehdä sen ihmeempää taidetta. Tason päällä on joku 20 plekua ja yleensä se on kyllä ihan sama minkä ottaa käteen. Ennen sitä piti olla nii jazz3 tai hommasta ei tullu yhtikäs mittään. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
TTV 25.06.2014 23:34:40 | |
---|
Snapo: Täytyy sanoo että nykyään tästä plektrahommasta ei jaksa tehdä sen ihmeempää taidetta. Tason päällä on joku 20 plekua ja yleensä se on kyllä ihan sama minkä ottaa käteen. Ennen sitä piti olla nii jazz3 tai hommasta ei tullu yhtikäs mittään. Mulla taas menny just siten, että aiemmin ne normiläpyskät oli OK, mutta kun on hieman kehittynyt soittotekniikan saralla, on tuosta teräväkärkisestä Tortex Sharpista tullut erottamaton osa mun tekniikkaa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
kawasami 07.02.2015 18:07:19 | |
---|
Sen enempää tätä ketjua lukeneena heitänpä tähän omat kokemukseni tuoreeltaan. Varmaan moni tän jo tietää, mutta laitan silti. Säätelin tuossa kaikkien viiden sähkisteni kaularaudat kohdilleen ja laukuista löytyi läjä vanhoja plekuja joita aloin testailemaan uuden akkarini kanssa, jossa .12 kielet. Eli aika paksut verrattuna 010-009 kieliin joita sähkiksissä normaalisti rämpyttelen 0.88 plekulla. Se tuppas tökkimään akkarissa ja saundikin aika tumma jos ei tosissaan voimaa käytä. Ilokseni huomaskinkin, että ohut pleku soi paljon terävämmin ja heleämmin akustisessa ja lähtee ne akustisen saundit jotka pitääkin. Ero on siis huomattava. Mietin jo vaihtavani ohuemmat kielet, mutta ohuella plekullahan se saundi löytyi. |
Morri 07.02.2015 18:12:35 | |
---|
kawasami: Sen enempää tätä ketjua lukeneena heitänpä tähän omat kokemukseni tuoreeltaan. Varmaan moni tän jo tietää, mutta laitan silti. Säätelin tuossa kaikkien viiden sähkisteni kaularaudat kohdilleen ja laukuista löytyi läjä vanhoja plekuja joita aloin testailemaan uuden akkarini kanssa, jossa .12 kielet. Eli aika paksut verrattuna 010-009 kieliin joita sähkiksissä normaalisti rämpyttelen 0.88 plekulla. Se tuppas tökkimään akkarissa ja saundikin aika tumma jos ei tosissaan voimaa käytä. Ilokseni huomaskinkin, että ohut pleku soi paljon terävämmin ja heleämmin akustisessa ja lähtee ne akustisen saundit jotka pitääkin. Ero on siis huomattava. Mietin jo vaihtavani ohuemmat kielet, mutta ohuella plekullahan se saundi löytyi. Tämän saman olen itsekin jo aikoja sitten havainnut, ohut plektra herättää ns kitaran eloon, varsinkin straton. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
antnis 07.02.2015 21:37:59 | |
---|
Morri: Tämän saman olen itsekin jo aikoja sitten havainnut, ohut plektra herättää ns kitaran eloon, varsinkin straton. Joo, .73mm keltainen Dunloppi, siitä ei nomikokoinen pleku parane. |
Kontiak 04.06.2015 20:03:59 | |
---|
Tällainenkin merkki tullut taas noiden boutique-plekujen markkinoille: http://www.chickenpicks.com Kitarapaja näyttäisi jakelevan Suomessa. Mitään kokemuksia Chickenpickseistä? "If you dig it, you must learn it."
http://www.truthinshredding.com |
antnis 04.06.2015 20:54:08 | |
---|
Kontiak: Tällainenkin merkki tullut taas noiden boutique-plekujen markkinoille: http://www.chickenpicks.com Kitarapaja näyttäisi jakelevan Suomessa. Mitään kokemuksia Chickenpickseistä? Mulla on tuollainen 3.5mm shredder ja 2.5mm regular. Helvetin hyviä käteen mutta aika kovat pickausäänet, sellainen kunnon kraaps kraaps pingggg |
Megadethh2 04.06.2015 21:02:26 | |
---|
Nyt on jostain syystä jäänyt viime aikoina Dunlopin Jazz III käteen, ja olen huomannut pystyväni soittamaan tällä huomattavasti tarkemmin ja nopeampaa mitä tavallisilla plektroilla, tätä ennen vakioplekuna oli suht pitkään Dunlopin Max Grip 0.73mm, eniten näissä miellyttää tämä terävä kärki, jokainen nuotti lähtee sen ansiosta soimaan hyvin artikuloidusti ja selkeästi. Pitäisköhän sitä sitten seuraavaksi koittaa noita XL-Jazzeja vai joitakin muita Jazz-tyyppisiä plekuja, mielellään alle millin paksuisia ostaisin. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
antnis 06.06.2015 13:26:40 | |
---|
Nyt muuten tais löytyä tassuun sopiva pleku, John Petrucci Jazz iii. Jotain hyötyä siitäkin ukkelista. |
darkus 06.06.2015 14:11:43 | |
---|
Morri: Tämän saman olen itsekin jo aikoja sitten havainnut, ohut plektra herättää ns kitaran eloon, varsinkin straton. Ohut plektra napsuu paremmin, kuulostaa kirkkaammalta ja pitää soittimen paremmin vireessä. Toimii myös eräänlaisena kompressorina kun pikkaat lujaa: plektra taipuu aina saman voiman alla ja antaa periksi -> tasaisempi soundi. "Consistent" lontooksi. Etenkin bassokitaralle äärimmäisen hyviä ovat nuo oranssit 0.66mm tortexit. Kitaralle myös. Attack Attack, We are back again baby! |
Minä soitin ennen Dunlopin tortex 0.88;lla mutta soittotauon jälkeen vaihdoin paksumpaan 1.14 milliseen joka tuntui paremmalta koska ei taipunut niin paljon mutta hirtti kiinni kieliin helpommin.Tilasin Ebaystä tuollaisia 1.5mm Tortex T3 Jazz plekuja.Eli se on normaalin tortexin kokoinen mutta jazzin terävällä kärjellä ja voi kyllä sillä on hyvä tiluttaa.En halunnut tavallisia Jazz plekuja koska ne tuntuvat liian pieneltä ja olen aina soitanut tavallisilla tortexeilla ja nämä tuntuvat kädessä samalta mutta ovat vain paremmin soveltuvia minun soittotyylilleni.Nämä tuntuvat sopivan myös hyvin metalli riffittelyyn.Pitää ehkä muuttaa hieman eq asetusta koska näissä paksuissa plekuissa on aika pehmeä soundi mutta tosi hyvä soittaa. |
Da Make 09.06.2015 14:49:44 | |
---|
1.00mm Ultex Sharp on tähän mennessä keskimääräisin pleku. Kaikki ominaisuudet tasan 8/10. Sopivasti joustoa, riittävästi tarkkuutta, kirkas mutta tukeva saundi, hyvä kitka. Väri sopii mun purukalustoon, kuin myös läpikuultavauus. |
ÄrGee 30.08.2015 17:42:52 | |
---|
Jazz III Ultex on ehkä parasta mitä on tullut vastaan. Eivät kulukaan niin nopeasti kuin normaalista nylon tyyppisestä muovista valmistetut. Onko nämä nyt 1,4mm paksuja. Mitä muita vastaavan kokoisia/muotoisia on olemassa mitä voisi testata? |
sustain65 30.08.2015 21:48:55 | |
---|
ÄrGee: Jazz III Ultex on ehkä parasta mitä on tullut vastaan. Eivät kulukaan niin nopeasti kuin normaalista nylon tyyppisestä muovista valmistetut. Onko nämä nyt 1,4mm paksuja. Mitä muita vastaavan kokoisia/muotoisia on olemassa mitä voisi testata? Nimimerkin antnis viestissä tuossa vähän ylempänä. |
heviäijä 30.08.2015 22:31:10 | |
---|
TTV: Mulla taas menny just siten, että aiemmin ne normiläpyskät oli OK, mutta kun on hieman kehittynyt soittotekniikan saralla, on tuosta teräväkärkisestä Tortex Sharpista tullut erottamaton osa mun tekniikkaa. Juurikin näin. Sama homma täällä. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
ÄrGee 30.08.2015 22:41:14 (muokattu 30.08.2015 22:44:16) | |
---|
sustain65: Nimimerkin antnis viestissä tuossa vähän ylempänä. Voi olla liian pieniä XL series Jazziin verrattuna... en ymmärrä miten ne istuvat Petruccin karhuntassuun. |
metlica 30.08.2015 22:48:52 | |
---|
0.88 tortex on aivan ässä. Soitan kitaraa ja bassoa pääosin sillä. Xl jazzi sit jos on nopeita biisejä. Akkarissa 0.60 tyyliin Get it fucking done. |
Juzpe 30.08.2015 22:58:58 | |
---|
metlica: 0.88 tortex on aivan ässä. Soitan kitaraa ja bassoa pääosin sillä. Xl jazzi sit jos on nopeita biisejä. Akkarissa 0.60 tyyliin Mä vannon kans .88 kaliiperisen vihreen peruslätkän nimeen sähkiksellä. Ainoo miinus on huonohko kulutuskestävyys pehmoisesta materiaalista johtuen, mutta kun tuo materiaali taas vaikuttaa tatsiin ja soundiin positiivisesti, niin asian kanssa on tultava vaan toimeen. Akkarilla sitten sama, mutta .44 kaliiperissa. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Navdi 31.08.2015 06:25:49 | |
---|
0.88 Dunlop Tortex täällä (se vihreä), mutta tuo pisaramallinen versio. Siitä ohuempi versio, keltainen 0.73 tuntuu hieman liian joustavalta, joskin soveltuu ehkä oman fiiliksen mukaan hieman paremmin komppaamiseen. Jazz III:sta on tullut kokeiltua, ja kyllähän sillä osuu hyvin ja kärjen terävyyden takia vaikuttaisi että pikkauskulmalla ei ole ihan niin isosti väliä, mutta rytmisoitteluun se on hieman kankea. |