Vessajono: Äkkiseltään näyttäis et on vähän tarpeettomia aseman vaihtoja. Esim. toi juttu minkä sä soitat a-kielen 15. ja 14. (?) nauhalta, oisko se kuitenkin järkevämpää soittaa d-kielen 10. ja 9. nauhalta? Juu kävi mielessä, mutta kielet kuulostaa yllättävän erilaisilta ja tuo sopi mielestäni paremmin. Samasta syystä soitan A-kielellä sen kolme perättäistä nauhaa-kohdan E-kielen sijaan. Halusin siihen E-kieltä kirkkaamman saundin. Kiitokset huomioista. |
sepisti 08.06.2015 19:28:35 (muokattu 08.06.2015 19:29:25) | |
---|
Vessajono: Äkkiseltään näyttäis et on vähän tarpeettomia aseman vaihtoja. Esim. toi juttu minkä sä soitat a-kielen 15. ja 14. (?) nauhalta, oisko se kuitenkin järkevämpää soittaa d-kielen 10. ja 9. nauhalta? Mietin ihan samaa, mutta toisaalta aseman valinta on myös soundikysymys. D-kieli soundaa paljon munattomammalta, joten voi olla ihan perusteltua käyttää A-kieltä. http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo |
Topiello 08.06.2015 19:31:26 | |
---|
Kerkesit postaamaan väliin. Editoin tekstiä edelliseen viestiini... Kyse oli juuri tuosta saundista. |
nisumaka 09.06.2015 07:36:22 | |
---|
Juu kävi mielessä, mutta kielet kuulostaa yllättävän erilaisilta ja tuo sopi mielestäni paremmin Pave Maijanen kerran kertoi, että hän soitto Fever -biisin yhdeltä kieleltä levylle juuri mainitusta syystä. Basson laatua on se, että kielet soundaavat "samanlaisilta", mutta joo, kyllä ihan laatubassoissakin eroa on kielten välillä soundissa. En ota kantaa vasemman käden tekniikkaan tässä enempää, lähtöasetelma oli mielestäni hyvä. Kiinnitettiin huomiota äänen muodostukseen. |
Vessajono 09.06.2015 14:10:12 | |
---|
Juu, fakta toki tuo soundinäkökulmakin. Mut näähän on näitä itse kunkin fakkiintuneita päähänpinttymiä. Mulle on paukutettu niin tehokkaasti aivoihin se että pitää liikkua mahdollisimman taloudellisesti. Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura. |
nisumaka 09.06.2015 15:00:37 | |
---|
että pitää liikkua mahdollisimman taloudellisesti Silloin tällöin yllätät tieto-taidoillasi. Tämän olen kuullut myös bassomaikaltani, Pekka Sarmannolta, 70-luvulla. Olen itse tämän kannattaja, että "fiksu" basisti osaa etsiä biisitä sen taloudellisimman tavan soittaa, koska silloin tulee paras tulos kokonaisuutta tarkastellen. Nämähän ovat tällaisia "molempi parempi" asioita. Kun nyt ajattelen keikkaa, jopa 5 x 45 min, niin kyllä siinä täytyy ottaa tuo taloudellisuus huomioon. Muutoin loppuillasta alkaa pänniä, kun käsi väsyy. |