Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yläpää haussa ja ihan hukassa..
1 2
iekku84
02.06.2015 08:42:09 (muokattu 02.06.2015 08:56:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
Aktiivista yläpäätä hakemassa.. 10", 12" tai 15". Ihan sekaisin ja ajatus seilaa tuuliajolla.
RCF 712mk2 purkkeja olen katsellut mut houkuttelisi pienemmät roudausteknisesti ja isommat ettei aina tarvitsisi subbaria kantaa mukana.
Myös yläpääksi olen kaavaillut käytettyjä esim art 300a, mut tuleeko kuitenkin tehot vastaan jos hieman kovemmalla vääntää? Mitään ilosaarirokkia ei näillä tehdä, mut kiva ois kun ei tarvitsis purkeista kaikkia irti repiä koko ajan.
Alapäänä renkus heinz qube 15 sub johon lyöty fanen äreämmät elementit ja t-amps ta2400 mk-x soittamassa tai behringer ep 4000. kumpi lie parempi subbarikäytössä todellisuudessa?
Mut jos olisi näkemystä saada niin pääsisi takaisin ruotuun. RCF art 7 sarjalaisia olen uutena kaavaillut, jos niihin päädyn. Myös Yamaha DXR12 voisi olla kova. Haluan kerralla ostaa sellaiset ettei tarvitse olla uusimassa (jos vaan kestää) ikinä.
 
Kiitos jo etukäteen ja anteeksi olen jo ihan sekaisin näissä..
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
miksaajasetä
02.06.2015 13:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä kannattaisi katsella mieluummin puurunkoisia kaiuttimia. Yamahan DSR-sarja on ainakin tainnut saada maailmalla kehuja, ja muitakin vaihtoehtoja toki löytyy.
 
Itse tulin juuri ostaneeksi JBL:n PRX-712 -parin, mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan, kuinka pitkälle niillä pärjää.
 
Rallattelija
02.06.2015 20:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy vaan väittää jotta se yläpää ei korvaa subbaria. Toki toiset kaiuttimet toistaa alemmas kuin toiset mutta jos subia tarttee niin silloin subia tarttee on ne yläpäät sitten mitkä tahansa. Pientä kompromissia valinnoilla voi tehdä mutta taloa ei saa tärisemään kunnolla jos ollenkaan.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Sami_T
02.06.2015 21:25:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Täytyy vaan väittää jotta se yläpää ei korvaa subbaria. Toki toiset kaiuttimet toistaa alemmas kuin toiset mutta jos subia tarttee niin silloin subia tarttee on ne yläpäät sitten mitkä tahansa
 
Amen.
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
iekku84
02.06.2015 21:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha DXR12 taitaa olla valinta. Pikku piha, koulun joulujuhlat ja kevätjuhlat jne... missä volat pysyy matalana mennään yläpäillä ja rokki hommissa subbarin kanssa. Mitään festareita ei ole tarkoitus järjestää.
 
Kiitos ensimmäiselle vastaajalle suosituksesta tarkastan sen ennen kun alan tilailemaan mitään.
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
Örkinrumilus
03.06.2015 08:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintahaarukkaan osuu myös turbosoundin milan-sarjan yläkerrat ja ovat haukkuneet että ovat samalla viivalla dsr112:n tasolla. Itselle maistuu toi milan kivasti kyl.
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
iekku84
03.06.2015 09:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Örkinrumilus: Tuohon hintahaarukkaan osuu myös turbosoundin milan-sarjan yläkerrat ja ovat haukkuneet että ovat samalla viivalla dsr112:n tasolla. Itselle maistuu toi milan kivasti kyl.
 
Just Amazonilta katsoin, ni aikas halpa on toi milan. ainoa mikä siel pomppasi simmuun turbosound By behringer http://www.amazon.com/Behringer-M12-TURBOSOUND-MILAN/dp/B00GSQFUM8
Pitääkin viel tutkia noita ja lykätä tilunkia hiukan. Monitoreilla voi treeneissä vedellä cromo 10+:t sen aikaa, kun renkuksille korvaa löytyy
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
Örkinrumilus
03.06.2015 09:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se x32 behringer with midas, ja saanu ihan hyvän synninpäästön ;)
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Guido
03.06.2015 12:08:11 (muokattu 03.06.2015 12:08:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Yamaha DXR12 taitaa olla valinta. Pikku piha, koulun joulujuhlat ja kevätjuhlat jne... missä volat pysyy matalana mennään yläpäillä ja rokki hommissa subbarin kanssa. Mitään festareita ei ole tarkoitus järjestää.
 
Kiitos ensimmäiselle vastaajalle suosituksesta tarkastan sen ennen kun alan tilailemaan mitään.

 
DXR10 löytyy omasta kalustosta. Tökyä puskee lähes yhtälailla, mutta painoa vähemmän. Kuulemma paremman kuuloinen kuin toi 12, itse en ole kuunnellut vierekkäin, mutta uskon alan huippuammattilaisia.
 
iekku84
03.06.2015 12:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guido: DXR10 löytyy omasta kalustosta. Tökyä puskee lähes yhtälailla, mutta painoa vähemmän. Kuulemma paremman kuuloinen kuin toi 12, itse en ole kuunnellut vierekkäin, mutta uskon alan huippuammattilaisia.
 
Kiitos! Tohon dxr sarjaan ollaan menossa. takuu aika painaa aikas paljon. 7 vuotta. Mut enää valinta 10" vai 12"? 12" saattaisi olla kuitenkin pikkuisen tömäkämpi ja kovan tarjouksen jo sain eräästä yrityksestä!
Guido. Sinulla on komean väriset rc:t!
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
Einherjar
04.06.2015 04:24:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Örkinrumilus: Tuohon hintahaarukkaan osuu myös turbosoundin milan-sarjan yläkerrat ja ovat haukkuneet että ovat samalla viivalla dsr112:n tasolla. Itselle maistuu toi milan kivasti kyl.
 
Turbosound on nyt Behringer-kauppojen takia melkoisessa myllerryksessä. Varaosia ei tahdo saada ja maahantuojakaan ei tunnu pysyvän suurinpiirtein viikottain vaihtuvien uusien mallinimikkeiden/-sarjojen perässä.
Hyviä komootteja ovat, ei siinä mitään. On vaan pienet tilanteet ja meiningit sielläpäin...
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
iekku84
05.06.2015 16:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tilaus Yamaha DXR10:stä sisällä. vakuuttavaa tekstiä tuli ympäri maailman niistä. Nyt on vaan kokeiltava. Rokki touhuissa subbanen mukaan. Odotus kova ensiviikkoon. Paketin pitäisi tulla ma-ti...
 
QSC k10 kuuntelin tänään ja jos niitä voi vertailla ton yamahan kanssa, ni ai saakeli pitäisi soundata hyvälle!
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
sepisti
07.06.2015 16:44:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Nyt on tilaus Yamaha DXR10:stä sisällä. vakuuttavaa tekstiä tuli ympäri maailman niistä. Nyt on vaan kokeiltava. Rokki touhuissa subbanen mukaan.
 
Ei. Subbari mukaan silloin, jos lavalla on sellaisia soittimia, jotka tuottavat matalaa ääntä ja niitä on tarkoitus laitteiston kautta toistaa :)
 
Myös minua häiritsee ajatusmaailma, jonka mukaan subbareita tarvitaan vasta silloin, kun halutaan paljon meteliä. Esimerkiksi viime joulun alla olin soittamassa erään kuoron taustabändissä ja esiintymispaikkana kivikirkko. Äänentoistolaitteisto sisälsi mm. kaksi 21 tuumaista subbaria ja systeemissä oli jerkkua toistakymmentä kilowattia.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
iekku84
07.06.2015 19:04:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Ei. Subbari mukaan silloin, jos lavalla on sellaisia soittimia, jotka tuottavat matalaa ääntä ja niitä on tarkoitus laitteiston kautta toistaa :)
 
Myös minua häiritsee ajatusmaailma, jonka mukaan subbareita tarvitaan vasta silloin, kun halutaan paljon meteliä. Esimerkiksi viime joulun alla olin soittamassa erään kuoron taustabändissä ja esiintymispaikkana kivikirkko. Äänentoistolaitteisto sisälsi mm. kaksi 21 tuumaista subbaria ja systeemissä oli jerkkua toistakymmentä kilowattia.

 
Aika hurjat mööpelit ollu siel ja varmasti kaikui. Juu miul on aika pientä käyttöä ja pienet killikkeet. En odota 10".n potkivan kovin alas joten nyt viel yksi kahden 15".n omaava subbari löytyy jonka pilkon huomenna kahtia roudausteknisistä syistä. Hajosi selkä kun viimeksi yksin roudasin subin ja vahvistin räkin kierreportaissa. Siksi osittainen systeemin muutos. Entisessä ei ollu kyllä mitään vikaa kun paino.
Subbarin funktio miulla. Yläpään pieni tuki ei festari meininkiä.
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
Pauli Lappalainen
07.06.2015 20:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin minulla on sellainen muistikuva, että isonkin systeemin saa hiljennettyä lähes kuulumattomiin.
 
Voihan olla, että asiat ovat vuosien varrella muuttuneet.
 
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
olavi_t
08.06.2015 11:32:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa tästä mieleeni, että kannattaa joskus kuunnella kokeeksi RCF:n ART 745-A kun tulee vastaan. 4" puhekelalla varustetun driverin jakotaajuus on 650Hz ja subbarin tarve vähenee aika oleellisesti kuvatun kaltaisilla pikkukeikoilla.
 
Pauli Lappalainen
08.06.2015 13:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Turbosound on nyt Behringer-kauppojen takia melkoisessa myllerryksessä. Varaosia ei tahdo saada ja maahantuojakaan ei tunnu pysyvän suurinpiirtein viikottain vaihtuvien uusien mallinimikkeiden/-sarjojen perässä.
Hyviä komootteja ovat, ei siinä mitään. On vaan pienet tilanteet ja meiningit sielläpäin...

 
Saapas nähdä kuin TC-tuotteiden käy samassa sopassa.
 
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
Einherjar
08.06.2015 13:59:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Saapas nähdä kuin TC-tuotteiden käy samassa sopassa.
 
Turbolla on ollut ennenkin vähän säätämistä esim. varaelementtien kanssa. Nyt on tosin vähän isommalla kapustalla sekoteltu.
TC lienee pikkasen tasapainoisempi firma lähtöjään, että toivottavasti ei ihan härdelliksi mene.
 
PS. Toivomuslistalla TC:n D-twon mallinnus x32:seen. Sitten voi vähän päästää hunajaa pippelistä ulos.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
miffe
08.06.2015 20:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Saapas nähdä kuin TC-tuotteiden käy samassa sopassa.
 
iNuke w/ Lake Processing!
 
Minä pelkään lab.gruppenin ja Laken syöksykierrettä.
 
entinen turkulainen
rintapek
08.06.2015 21:00:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olavi_t: ja subbarin tarve vähenee aika oleellisesti kuvatun kaltaisilla pikkukeikoilla.
 
Vaik täs ketjussa on kyse aktiivisista yläpäistä, niin jotenkin toi lause särähtää mun korvaani.
 
Ei se o keikan koosta kiinni milloin subia tarttee. Ei kotiteatteriinkaan subia hankita sen vuoksi, et sillä saa naapuripitäjän pidettyä hereillä.
 
Ihan laulukaapeilla moni keikka onnistuu kenenkään kaipaamatta subia. Mut ihan simppelinä esimerkkinä omalta kohdaltani voin sanoa, et vaikkapa sähkörummut on semmoinen instrumentti, et pelkillä laulukaapeilla parhaatkin niistä kuulostaa mun puurokorviini lähinnä vanhan Casiourun rytmikoneelta. Subi kummasti muuttaa ton tilanteen ihan niilläkin keikoilla joilla vedetään t-o-d-e-l-l-a hissuksiin. Eikä siis sinänsä kaipaa palleaa potkivaa botnea.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «