Aihe: Hevikitara 700€-1000€
1 2 3
Genitalripper
05.06.2015 08:29:02 (muokattu 05.06.2015 09:24:27)
ÄrGee: Mayones Setius, ebaysta joku Skervesen tai BlacKat Guitarsin tekele. Tänään tuli vastaan sellainen kuin Hapas Guitars, jolta saa ns. semicustomia alle tonnilla.

Eli jätät nuo kaikki persoonattomat Jaakonpojat omaan arvoonsa, vaikka hyviä soittimia nekin ovat. Tämä tulee kyllä ironisesti Ibanez-miehen näppäimistöstä, mutta itse tekisin ehkä näin jos olisi tuon verran laitettavissa rahaa kitaraan.

Näiden kanssa kannattaa olla vähän varovainen. Noita pieniä custompajoja on viimeaikoina syntynyt hirmuisella vauhdilla, ja maailmalla ei lopputulokset ole aina kovin mairittelevia. Sokkona ei siis kannata ainakaan tilata yhtään mitään, vaan etsiä tietoa ja paras olisi tietysti päästä tutustumaan kyseisen tekijän tuotoksiin omilla näpeillä. Ja sitten se vanha viisaus, että kun tuo maku muuttuu kuitenkin jossain kohtaa niin käytettynä ostetusta saa aina pienemmän perskivun myydessä, varsinkin tuntemattoman tekijän custom voi joutua roikkumaan torilla pitkään halvalla hinnallakin. Oikein persoonallisen kitaran kun ostat niin se voi olla jopa pitopeli vastentahtoisesti.
Laulava Kylätohtori
05.06.2015 09:06:56 (muokattu 05.06.2015 09:09:27)
Gabe: Telen laitat.

Heh. Itse meinasin eilen ehtoolla ehdottaa teleä, puoliksi huumorilla, mutta jätin ehdottamatta, koska päivän huumorikiintiö oli jo täynnä... :)

Tuo Juzpen tele on epäilemättä loistava, koska jo ATE-55 on niin hyvä...

Komppia Genitalripperille. Eipä tuohon oikeastaan ole mitään lisättävää.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Juzpe
05.06.2015 09:22:12

Laulava Kylätohtori: Heh. Itse meinasin eilen ehtoolla ehdottaa teleä, puoliksi huumorilla, mutta jätin ehdottamatta, koska päivän huumorikiintiö oli jo täynnä... :)

Tuo Juzpen tele on epäilemättä loistava, koska jo ATE-55 on niin hyvä...

Komppia Genitalripperille. Eipä tuohon oikeastaan ole mitään lisättävää.

Joo. Kyl se ihan toimiva dräg-casteri on. Villen P-90 on "melko" retee soundiltaan. Tykkään varsinkin yrmympisoundiset hevijudanssit soittaa äänitellessä Telellä, koska ätäkki on paljon purevampi ku vaikkapa Lespassa.
Decadetroll
05.06.2015 10:07:09
Itekki runttaan B-vireisellä telellä. Tosin siinä on tallassa humppari (dimarzion evolution), eikä kaulamikkiä lain, joten puristit sanois tietty ettei se tele ole lain. Kuitenkin telen mallinen keppi 21 nauhalla ja tallassakin on perinteiset 3 tallapalaa. Hyvin louhii.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
ÄrGee
05.06.2015 14:47:06
Genitalripper: Näiden kanssa kannattaa olla vähän varovainen. Noita pieniä custompajoja on viimeaikoina syntynyt hirmuisella vauhdilla, ja maailmalla ei lopputulokset ole aina kovin mairittelevia. Sokkona ei siis kannata ainakaan tilata yhtään mitään, vaan etsiä tietoa ja paras olisi tietysti päästä tutustumaan kyseisen tekijän tuotoksiin omilla näpeillä. Ja sitten se vanha viisaus, että kun tuo maku muuttuu kuitenkin jossain kohtaa niin käytettynä ostetusta saa aina pienemmän perskivun myydessä, varsinkin tuntemattoman tekijän custom voi joutua roikkumaan torilla pitkään halvalla hinnallakin. Oikein persoonallisen kitaran kun ostat niin se voi olla jopa pitopeli vastentahtoisesti.

Sekin on totta, sevenstring.orgin foorumilla on kauhutarinoita näistä. Ja pajoja ei välttämättä saada vastuuseen toiminnastaan sen ollessa ulkomailla.
Kukkopoika
05.06.2015 20:18:49 (muokattu 05.06.2015 20:20:23)
Mitkä noista jacksonin floikista on hyviä. Tähän menessä olen ollut sitä mieltä että OFR sekä jotkin ibanez floikat on hyviä. Nyt hiljattain olen kuullut 1000-sarjalaisen korean floikan olevan tehty samoista materiaaleista sekä floyd rose special on kuulemma ok.

EDIT: taitaa kiinteätallainen kuitenkin olla minun valinta
Entropia666
05.06.2015 21:17:06

Kukkopoika: Mitkä noista jacksonin floikista on hyviä. Tähän menessä olen ollut sitä mieltä että OFR sekä jotkin ibanez floikat on hyviä. Nyt hiljattain olen kuullut 1000-sarjalaisen korean floikan olevan tehty samoista materiaaleista sekä floyd rose special on kuulemma ok.

EDIT: taitaa kiinteätallainen kuitenkin olla minun valinta

Se FRT-1000 on ihan kelpo talla. Myös JT-590 hyvä. Ainoo että vanhemmissa malleissa saattaa olla se pohjalevy missä ei oo teräs inserttejä, mutta jos se on korkannu nii uus maksaa jotai 50€.
Thrash Metal Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Metalkallo
05.06.2015 23:22:29
Saahan sen floikan kyllä blokattua kuitenkin jos se kitarassa on, helppoa kuin mikä tehdä itse.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
askomiko
06.06.2015 00:11:45 (muokattu 06.06.2015 00:15:22)
Jos Jacksoni kiinnostaa mutta sen pitäs soidakkin:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1009798
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
elsewhere
06.06.2015 02:09:18
Mites joku Les Paul, esimerkiksi Gibson Les Paul Studio tai ESP Eclipse? Hevit taittuu kyllä ja samalla aika moni muukin asia. Tietty jos sitä aktiivimikkisoundia haluaa niin sitten ei.
~ Love broke out and I forgot it's war.
Genitalripper
06.06.2015 09:29:32
ÄrGee: Sekin on totta, sevenstring.orgin foorumilla on kauhutarinoita näistä. Ja pajoja ei välttämättä saada vastuuseen toiminnastaan sen ollessa ulkomailla.

Jep, samasta paikasta minäkin olen noita kauhutarinoita lukenut. Taitaa olla porukalla custombuumit päällä ja osa haluaa mukaan vaikka ei lompakko anna myöten.
Metalkallo
06.06.2015 10:30:40
elsewhere: Mites joku Les Paul, esimerkiksi Gibson Les Paul Studio tai ESP Eclipse? Hevit taittuu kyllä ja samalla aika moni muukin asia. Tietty jos sitä aktiivimikkisoundia haluaa niin sitten ei.

Tai edwards les paul mikäli löytyy. Les paul on kyllä kelpo juhta vähän kaikkeen jos vaan malli istuu itselle.

Tuossa ESP:n Eclipsessähän on juuri aktiivimikit, EMG 60 kaulassa ja 81 tallassa.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
mpekkanen
06.06.2015 11:22:38 (muokattu 06.06.2015 16:22:18)
Osta pois tuo Kricen Dean ML.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1011357

Jää vielä rutkasti rahaa ja sijoitat ne vaikka parempaan kitarakaappiin. Hyvä kitarakaappi on monesti ainakin metallimusassa paljon tärkeämpi kuin voisi ehkä ihan ensin ajatella.

Tuossa kitarassa on mahonki set-neck liitoksella body ja kaula. Duncan JB/Jazz mikit ja TOM talla. Kitara on tehty Koreassa ja niin on suurin osa uusista 700-1000 euron kitaroista muutenkin.
Kun ei ole vibraa niin soundikin on parempi kuin huonommilla kammilla. Kiinteä talla on myös soundin kannalta parempi jos haluaa soittimesta alapäätä. Tosin aktiivimikeillä ja Originaali Floydilla ei noita eroja juurikaan huomaa, mutta niitä on harvoin tarjolla tuohon 700-1000 euron hintaluokkaan.

Tähän kitaraan tulee vielä kova laukku ja postitkin kuuluvat hintaan. Vaikka tämä kitara on hinnaltaan paljon budjettiasi halvempi, niin tästä olennaisesti parempi kitara maksaa jo helposti enemmän kuin mitä olit ajatellut siihen sijoittaa muutenkin.

Joskus voi löytää ihan hyvän hieman halvemmallakin ja se kitarakaapin investointi parempaan tekee soundiin todella paljon.

Tosin jos kitara ei muuten miellytä, niin sitten kai kannattaa hommata joku muu.

E: Mitä tulee tuon kitaran otelaudan pieniin kosmeettisiin juttuihin, niin aina noihin kitaroihin tahtoo tulla naarmua ja jurmua vaikka niitä yrittäisi kuinka hyvin pitää. Raskaamman musiikin soitossa on varsinkin laitteet monesti muutenkin sellaisia, että osumaa tahtoo tulla lapoihin ja sakaroihin. Ei siis kovinkaan suuri asia jos soitin tulee ihan käyttöön.

E2: Arvokkaampi soitin 700-1000 tai sitäkin kalliimpi kannattaa ostaa vasta sitten kun itse tiedät tarkalleen millainen sen on oltava. Netistä voi toki kysyä neuvoa, mutta se kitara mikä juuri sinulle käy ja sopii on sinun itse kokeiltava ja löydettävä. Siksi ehdotan tällaista kompromissia ja todellakin se kitarakaappi on tärkeä osa sitä soundia.
JaaGeRMaisTeR
06.06.2015 11:30:44
ÄrGee: Mayones Setius, ebaysta joku Skervesen tai BlacKat Guitarsin tekele. Tänään tuli vastaan sellainen kuin Hapas Guitars, jolta saa ns. semicustomia alle tonnilla.

Eli jätät nuo kaikki persoonattomat Jaakonpojat omaan arvoonsa, vaikka hyviä soittimia nekin ovat. Tämä tulee kyllä ironisesti Ibanez-miehen näppäimistöstä, mutta itse tekisin ehkä näin jos olisi tuon verran laitettavissa rahaa kitaraan.

Hapas oli hyvä, uusi tuttavuus. Sitähän saattaa joutua tilaamaan tuollaisen skeban itekkin.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
antikristus
06.06.2015 13:32:48

Torilta saa käytettyä jenkki Jacksonia ehkä joskus tonnin pintaa.
sustain65
06.06.2015 16:27:52
mpekkasen ehdotus on varsin järkevä, tosin mitään en tiedä Kricen myynnissä olevan kitaran kunnosta suuntaan tai toiseen. Otelaudan kolot vaikuttavat kuvien perusteella aivan merkityksettömiltä.

Oma kokemukseni Deanista perustuu siihen yhteen, uutena laukkuineen n. tonnin hintaluokan kiinteätallaiseen V/haarukka-malliin joka minulla on. Varsin hyvä peli hintaisekseen, nopeasti syttyvä ääni ja hyvä tilukitara (jos vaan tilutus sujuisi :) Nauhojen päät hiotutin kun kitara oli ollut minulla jonkin aikaa täällä suomalaisessa ilmastossa.
Generalissimo
06.06.2015 16:36:40
Tuo mpekkasen mainitseman Kricen Dean olisi kyllä hyvä vaihtoehto. Mikitkin Duncania, ja ihan hvät sellaiset. Jos ulkonäkö miellyttää niin suosittelen.

Ylijäävät rahat voikin sitten sijoittaa vaikkapa johonkin hyvään nuppi+kaapi yhdistelmään.
ReBeat
06.06.2015 17:23:05

heviäijä
06.06.2015 19:34:49
Onko laiho soitellut edwards kitaroilla?
MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)