Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 528 29 30 31 32 33 34 35 36 37
nightbird
04.06.2015 21:57:09
Kurat heitän tietämättömien muiden kustannuksella omaa etua tavoittelevien
naamatauluun ja vielä potku sinne takaosaan.Se mitä mielipiteelläni haen
tuli jo joissakin kirjoituksissa esille.Aivan turha puhua missään tavarassa
siitä 0.7 xThoman hinta, ei edes mene 0.5 xThoman hintaan.
Vaikka pyytäisi tuon 0.5 kertaa hinnan niin aina on joitain jotka viitsii koettaa kepillä ja tarjota siitäkin vain puolet.Jos jollakin on todella akuutti tarve realisoida niin onnistuuhan tuokin joskus.Ovatko nämä niitä trokareita?
Ilmeisesti ihmiset eivät vain ole valmiita maksamaan käytetystä edes sen reaalista arvoa, tässä nimenomaan käytän alkureferenssinä juuri sitä keski-euroopan hintaa.
Mutta eihän tavaraa ole pakko luovuttaa kuin ihan pakon edessä.Ehkä sen mieluummin unohtaa sinne verkkovarastoon, olen sen verran rehellinen että en minä ainakaan suostu ryöstämään edes sitä palstoilla näkynyttä kaveria.Jos tarvitsen jonkin tavaran niin maksan siitä kyllä kohtuudella. Ei millään pahalla.
Tappajabanaani
04.06.2015 22:27:06
Juzpe: Sä oot vaan liian fiksu myyntimieheks. Sulla on ihan liikaa kapasiteettia kajuutassa, että pystysit niingy laskeutuun tavallisten kuolevaisten yksinkertasen ajattelun tasolle.

Muistelen Kricen joskus ihmetelleen, miksi kukaan laittaisi myyntiin muuta, kuin paskaksi todettua tavaraa, joten pitkän myyntiajan tässä tapauksessa ymmärtää.
Juzpe
04.06.2015 23:12:21

Tappajabanaani: Muistelen Kricen joskus ihmetelleen, miksi kukaan laittaisi myyntiin muuta, kuin paskaksi todettua tavaraa, joten pitkän myyntiajan tässä tapauksessa ymmärtää.

Muistan Kricen tarttuneen lähes huvittavalla intohimolla "muutamaan" muuhunkin ihan vitun triviaaliin asiaan, joiden korjaantuminen tuskin tekisi edes hänen itsensä elämää yhtääm paremmaksi.
Kontiak
05.06.2015 00:05:07 (muokattu 05.06.2015 00:07:25)
nightbird: Kurat heitän tietämättömien muiden kustannuksella omaa etua tavoittelevien
naamatauluun ja vielä potku sinne takaosaan.Se mitä mielipiteelläni haen
tuli jo joissakin kirjoituksissa esille.Aivan turha puhua missään tavarassa
siitä 0.7 xThoman hinta, ei edes mene 0.5 xThoman hintaan.
Vaikka pyytäisi tuon 0.5 kertaa hinnan niin aina on joitain jotka viitsii koettaa kepillä ja tarjota siitäkin vain puolet.Jos jollakin on todella akuutti tarve realisoida niin onnistuuhan tuokin joskus.Ovatko nämä niitä trokareita?
Ilmeisesti ihmiset eivät vain ole valmiita maksamaan käytetystä edes sen reaalista arvoa, tässä nimenomaan käytän alkureferenssinä juuri sitä keski-euroopan hintaa.
Mutta eihän tavaraa ole pakko luovuttaa kuin ihan pakon edessä.Ehkä sen mieluummin unohtaa sinne verkkovarastoon, olen sen verran rehellinen että en minä ainakaan suostu ryöstämään edes sitä palstoilla näkynyttä kaveria.Jos tarvitsen jonkin tavaran niin maksan siitä kyllä kohtuudella. Ei millään pahalla.

Mitä ihmeen reaalista arvoa?

Onko silloin rehellinen, kun ei ryöstä? Ja mitä tekemistä ryöstämisellä on kaupankäynnin kanssa?

Vai onko suomalaiset kohtuullisen tyhmiä, kun pitävät soittokamoja mieluummin verkkovarastossaan kuin antavat sen eteenpäin jollekin soittajalle hinnasta niin välittämättä?

Keski-Euroopassa on kolminkertainen ostovoima.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
hallu
05.06.2015 00:51:13
Juzpe: Muistan Kricen tarttuneen lähes huvittavalla intohimolla "muutamaan" muuhunkin ihan vitun triviaaliin asiaan, joiden korjaantuminen tuskin tekisi edes hänen itsensä elämää yhtääm paremmaksi.

Aika halpahintaista tuollainen yhden ihmisen mollaaminen julkisesti. Sen ymmärtää, että ihmiset ärsyyntyvät joskus asioista, mutta nyt en huomannut Kricen viestissä sitä koukkua johon tartuit.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
05.06.2015 07:41:21 (muokattu 05.06.2015 07:43:28)

hallu: Aika halpahintaista tuollainen yhden ihmisen mollaaminen julkisesti. Sen ymmärtää, että ihmiset ärsyyntyvät joskus asioista, mutta nyt en huomannut Kricen viestissä sitä koukkua johon tartuit.

Mä en nyt oikein saa kiinni sitä, missä tässä mennään mollaamisen puolelle. Kiinnitin vaan huomion siihen, miten jotkut (tässä tapauksessa Krice) kiinnittävät huomionsa mun mielestä hiukan hassuihin asioihin. Koukun ymmärtämiseksi sun pitäisi ehkä perehtyä hieman enemmän ko. jässikän foorumipersoonaan.

Eikä tää foorumi yleiseltä sävyltään (varsinkaan kitarakamapuoli) mitenkään "vittuiluvapaa vyöhyke" ole. Hyvinkin herkästi tiettyjen henkilöiden kohdalla kirjoittelu menee henkilökohtaisuuksiin ja mollaamiseen saman tien.
Rämppy
05.06.2015 09:20:12
Mulla on ihan hyvät kokemukset torista niin myyjänä kuin ostajanakin. Myynnissä ollut tavara on aina tullut myytyä ennemmin tai myöhemmin. Yli kiloeuron tavaroissa myyntiaika on ollut 1-3 kk, kun olen pyytänyt käypää vaan en kohtuutonta hintaa. Mulle sopii pitempikin myyntiaika. Puoli-ilmaiseksi en viitsi nähdä paketoimisen ja postittamisen vaivaa. Mieluummin sitten nakkaan kamppeen jemmaan odottamaan myöhempiä käyttötarpeita. Sen olen huomannut, että kesä ja alkuvuosi ovat huonointa myyntiaikaa.
Saahan sitä sanoa.
Krice
05.06.2015 09:31:49

Tappajabanaani: Muistelen Kricen joskus ihmetelleen, miksi kukaan laittaisi myyntiin muuta, kuin paskaksi todettua tavaraa, joten pitkän myyntiajan tässä tapauksessa ymmärtää.

Joo, tuo on vähän kaukaa haettua. ML:t menee varmaan kaikilla vähän nihkeästi kaupaksi, koska kyseessä ei ole yleisesti suosittu soitinmalli.
hallu
05.06.2015 09:45:18
Juzpe: Mä en nyt oikein saa kiinni sitä, missä tässä mennään mollaamisen puolelle. Kiinnitin vaan huomion siihen, miten jotkut (tässä tapauksessa Krice) kiinnittävät huomionsa mun mielestä hiukan hassuihin asioihin. Koukun ymmärtämiseksi sun pitäisi ehkä perehtyä hieman enemmän ko. jässikän foorumipersoonaan.

Eikä tää foorumi yleiseltä sävyltään (varsinkaan kitarakamapuoli) mitenkään "vittuiluvapaa vyöhyke" ole. Hyvinkin herkästi tiettyjen henkilöiden kohdalla kirjoittelu menee henkilökohtaisuuksiin ja mollaamiseen saman tien.

No tunen kyllä Kricen nettipersoonan enkä tosiaankaan ole hänen kanssaan aina samaa mieltä ja olen itsekin provosoitunut hänen joistakin kommenteistaan joskus. Se sun eka viesti sen Kricen viestin jälkeen vaikutti ensimmäisellä vilkaisulta vähän irrallisen provokatiiviselta, mutta saatoinhan minä tulkita sitä väärinkin. Täällä netissä sarkasmi ja ironia tulee helposti väärin tulkituksi ja sellaiseen väärintulkintaan saatoin nyt syyllistyä minäkin. Jos niin kävi niin pahoittelen tapahtunutta.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
JaaGeRMaisTeR
05.06.2015 09:54:45
Krice: Joo, tuo on vähän kaukaa haettua. ML:t menee varmaan kaikilla vähän nihkeästi kaupaksi, koska kyseessä ei ole yleisesti suosittu soitinmalli.

Erehdyin moisen ML:n huolimaan vaihdossa. Ymmärrän hyvin miksei ole haluttuja keppejä. No menee nuokin, kun lykkää hinnan jonnekkin 200€ kieppeille ja on valmis joustamaan.

Kyllä se siis vielä menee.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
mpekkanen
05.06.2015 11:19:49
JaaGeRMaisTeR: Erehdyin moisen ML:n huolimaan vaihdossa. Ymmärrän hyvin miksei ole haluttuja keppejä. No menee nuokin, kun lykkää hinnan jonnekkin 200€ kieppeille ja on valmis joustamaan.

Kyllä se siis vielä menee.

Eihän nuo kaikki kitarat kyllä mene kaupaksi järkevään hintaan. Ikävä juttuhan se on.
Tässä Dean ML kitarassa näkyisi olevan Duncan JB/Jazz mikit ja kova laukku.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1011357
Kyllä jos tuon hinnan 333 eurosta pudottaa kahteen sataan, niin sitten menee aika samalla rahalla mitä saisi pelkästä laukusta ja mikeistä kun erikseen myy. Tuohon hintaan kun kuuluu vielä postikulutkin.

Oikeasti noilla mikeillä+laukulla, ei ole kyllä kallis. Se on taas toinen juttu jos se kitara ei syystä tai toisesta kiinnosta ketään. Eli on väärän värinen, muotoinen tai lavassa oleva logo ei miellytä.

Väittäisin, että torilta on ostettu paljon huonompia soittimia kovempaan hintaan ja niihin ei ole tullut edes kovaa laukkua mukaan. Mikitkin ovat olleet huonommat.

Ei ole kitarasta oma kohtaista kokemusta, mutta uskoisin että noilla mikeillä ja tällä hinnaalla on varmasti ihan hyvä peli moneen muuhun verrattuna. Jacksoneitakin tehdään jopa Intiassa ja monella muullakin merkillä, jotka paremmin myyvät on niiden hyvien kitaroiden lisäksi sitten niitä vähemmän loistavia soittimia.
Monella on vain mielikuvat niistä merkeistä ja tietysti ne esikuvatkn vaikuttaa ja se millä ne sattuu soittamaan.

Tässä kitarassa näyttäisi olevan kuitenkin set-neck kaulaliitos, body & kaula mahonkia, hyvät mikit ja TOM talla, joka on mielestäni soundillisesti parempi ratkaisu kuin pulttikaulainen kitara huonolla Floyd-kammella.

Eiköhän tuo vielä mene.
Meisselimies
05.06.2015 11:28:16
Pelkkiä positiivisia kokemuksia torista. Entisenä "kaikki pitää olla uutta" -miehenä onkin jännä huomata, että nyt viimeisimmän vaihdon myötä kaikki kepit ovat torilta.

Myös spedukauppaa on tullut käytyä ja parhaimmillaanhan kama menee kaupaksi ihan parissa tunnissa realistisilla hinnoilla. Pedaaleissa tosin suosin edelleen bräniköitä kamppeita, mutta tulihan tuossa juuri kokeiltua Bossin Harmonistia ja kun ei se nyt sitten ihan oma juttu ollut, niin omat sain helposti takaisin. Uudessa olisi hävinnyt helposti sen 50-60 erkkiä.

In tori I trust!
JaaGeRMaisTeR
05.06.2015 11:54:54
mpekkanen: Eihän nuo kaikki kitarat kyllä mene kaupaksi järkevään hintaan. Ikävä juttuhan se on.
Tässä Dean ML kitarassa näkyisi olevan Duncan JB/Jazz mikit ja kova laukku.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1011357
Kyllä jos tuon hinnan 333 eurosta pudottaa kahteen sataan, niin sitten menee aika samalla rahalla mitä saisi pelkästä laukusta ja mikeistä kun erikseen myy. Tuohon hintaan kun kuuluu vielä postikulutkin.

Oikeasti noilla mikeillä+laukulla, ei ole kyllä kallis. Se on taas toinen juttu jos se kitara ei syystä tai toisesta kiinnosta ketään. Eli on väärän värinen, muotoinen tai lavassa oleva logo ei miellytä.

Väittäisin, että torilta on ostettu paljon huonompia soittimia kovempaan hintaan ja niihin ei ole tullut edes kovaa laukkua mukaan. Mikitkin ovat olleet huonommat.

Ei ole kitarasta oma kohtaista kokemusta, mutta uskoisin että noilla mikeillä ja tällä hinnaalla on varmasti ihan hyvä peli moneen muuhun verrattuna. Jacksoneitakin tehdään jopa Intiassa ja monella muullakin merkillä, jotka paremmin myyvät on niiden hyvien kitaroiden lisäksi sitten niitä vähemmän loistavia soittimia.
Monella on vain mielikuvat niistä merkeistä ja tietysti ne esikuvatkn vaikuttaa ja se millä ne sattuu soittamaan.

Tässä kitarassa näyttäisi olevan kuitenkin set-neck kaulaliitos, body & kaula mahonkia, hyvät mikit ja TOM talla, joka on mielestäni soundillisesti parempi ratkaisu kuin pulttikaulainen kitara huonolla Floyd-kammella.

Eiköhän tuo vielä mene.

Niin mutta pointtisi ja listaus specseistä ei poista sitä tosiasiaa, ettei se vain mene kaupaksi.

Ihan ok kitara tuollainen Dean on, mutta fanikuntansa ei ole kovin laaja. Vaihdossa omanikin meni Schecter damien 6 ja vähän väliä. Ja oli duncania ja pussia ja set neck stringthrue flametobaccobursttop jne jne.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
mpekkanen
05.06.2015 13:16:07
JaaGeRMaisTeR: Niin mutta pointtisi ja listaus specseistä ei poista sitä tosiasiaa, ettei se vain mene kaupaksi.

Ihan ok kitara tuollainen Dean on, mutta fanikuntansa ei ole kovin laaja. Vaihdossa omanikin meni Schecter damien 6 ja vähän väliä. Ja oli duncania ja pussia ja set neck stringthrue flametobaccobursttop jne jne.

Näinhän tämä, ikävä kyllä näyttäisi olevan. Itse kokeilin yhtä Dean V kitaraa Kuopion Viking musiikissa joskus yli 5 vuotta sitten ja kyllä se ihan soittettava peli oli. Hinta oli paljon enemmän kuin mitä tässä on pyynti ja laukkua, eikä mikkejä ollut vaihdettu.

Aikoinaan kun B.C. Rich teki vain CS USA kitaroita ja Japanissa NJ sarjan soittimia, niin ne meni saman tien jos sellaisen vain jostain löysi. NJ series kitarat olivat 80-luvulla laadullisesti todella hyviä.
Nykyään kun kyseinen merkki on tehnyt Kiinassa ja ties missä ihan reilusti heikompi laatuisia kitaroita, niin kyseisen merkin soittimet ovat sellaisia ettei ne tunnut kauheasti kiinnostavan. Koko merkki tunnutaan mieltävän lähinnä sellaisten metallikitaristien ensikitaraksi valmistavaksi merkiksi, jotka ovat vieläpä laadullisesti melko huonoja. Vaikka silläkin merkillä on edelleenkin hyviä soittimia ja eihän ne vanhat soittimet varsinkaan ole huonommiksi muuttuneet.
Joskus kun metallibändit soitti Jacksoneilla tai sitten juurikin B.C. Rich kitaroilla, silloin niitä sai oikein etsiä jos sellaisen halusi. Nykyään saa molemmilta merkiltä ihan pienellä rahalla lähes kaikenlaisia malleja, mutta eipä ole laatukaan sitten ihan sitä samaa.

Kyllähän Dean kitaroillakin on ihan näyttäviä soittajia, mutta ehkä sitten lavan muotoilu tai mallit eivät muuten vaan kiinnosta. Vaikeahan näitä syitä on tietää, mikä kiinnostaa ketäkin.
Megadeth:in Dave mallit kai menee ihan hyvin kaupaksi. Itse kyllä väittäisin, että merkistä riippumatta laatuerot ovat aika pieniä nykyään samassa hintaluokassa kun monet soittimet saattavat tulla vieläpä samalta tehtaalta vaikka merkki eri olisikin.

Ehkäpä tuollaista kitaraa ei sitten kannata myydä jos ei rahallisesti ihan pakko ole. Ainakin itse luopuisin muutamasta ylimääräisestä kitarasta, mutta kun niistä ei saa lähellekkään järkevää summaa niin eipä niitä viitsi ihan ilmaiseksikaan antaa. Monesti liian erikoisista soittimista tulee juurikin niitä "pitopeliä", koska niistä ei kukaan maksa sellaista hintaa joka vastaa edes jotenkin sen arvoa.

Sekin voi tosin auttaa kun ei pidä sitä myynti-ilmoitusta koko aikaa. Tekee tarjouksia sellaisille jotka ovat ostamassa sen tyylistä soitinta joka itseltä löytyy.
Kontiak
05.06.2015 14:27:59 (muokattu 05.06.2015 14:29:51)
Rämppy: Mulla on ihan hyvät kokemukset torista niin myyjänä kuin ostajanakin. Myynnissä ollut tavara on aina tullut myytyä ennemmin tai myöhemmin. Yli kiloeuron tavaroissa myyntiaika on ollut 1-3 kk, kun olen pyytänyt käypää vaan en kohtuutonta hintaa. Mulle sopii pitempikin myyntiaika. Puoli-ilmaiseksi en viitsi nähdä paketoimisen ja postittamisen vaivaa. Mieluummin sitten nakkaan kamppeen jemmaan odottamaan myöhempiä käyttötarpeita. Sen olen huomannut, että kesä ja alkuvuosi ovat huonointa myyntiaikaa.

Et ota huomioon, että kauppiaan on elettävä jollain tuo 1-3 kk. Ja Deanista pitää raapia ne duncanit vielä irti, kun erikseen ostamalla ne saa asennusvalmiina.
Kontiak
05.06.2015 14:55:52
mpekkanen: Ehkäpä tuollaista kitaraa ei sitten kannata myydä jos ei rahallisesti ihan pakko ole. Ainakin itse luopuisin muutamasta ylimääräisestä kitarasta, mutta kun niistä ei saa lähellekkään järkevää summaa niin eipä niitä viitsi ihan ilmaiseksikaan antaa. Monesti liian erikoisista soittimista tulee juurikin niitä "pitopeliä", koska niistä ei kukaan maksa sellaista hintaa joka vastaa edes jotenkin sen arvoa.

Sehän on vähän sama kuin sanoisi, että paskasta tulee kultaa.
mpekkanen
05.06.2015 15:20:12
Kontiak: Sehän on vähän sama kuin sanoisi, että paskasta tulee kultaa.

Jos tilaat vaikka Ruokankaalta 7000 euron kitaran ja haluat siihen luonnollisesti vaikuttaa puumateriaaleihin, metalliosiin, mikkiehin ja väritykseen jne...

Soitinhan voi olla vaikka kuinka hyvä ja laadukaskin, se voi olla sitä monen muunkin mielestä. Joku toinen ei vaan tykkää väristä, mikeistä jne...

Jos haluat siitä vaikka 4000 euroa, joka on varmasti ihan kohtuullinen pyynti--> Niin ei se siltikään mene välttämättä kaupaksi, koska soitin on tehty jonkun toisen ihmisen makuun ja voi olla jollekin ostajalle liian erikoinen.

Siltikään se kitara ei ole huono tai paska kuten ilmaisit asian. Myöskin edullisemmat soittimet voivat olla hintaisekseen enemmän kuin hyviä, mutta itselle ei ole niille jostain syystä käyttöä.
Itselle on bänditouhujen loppuminen sairastumisen myötä tehnyt tarpeettomaksi monta soitinta.
Trendit kuitenkin vaihtuvat ja ajan kanssa saattavat monenkinlaiset soittimet mennä paremmin kaupaksi ja osa tietysti myös huonommin. Ei niiden soittimien laadun tarvitse silti ihan täyttä kuraa olla, vaikka niitä ei joku heti ostaisikaan ja ne itselle jäisivät.
Kontiak
05.06.2015 15:57:15
mpekkanen: Jos tilaat vaikka Ruokankaalta 7000 euron kitaran ja haluat siihen luonnollisesti vaikuttaa puumateriaaleihin, metalliosiin, mikkiehin ja väritykseen jne...

Soitinhan voi olla vaikka kuinka hyvä ja laadukaskin, se voi olla sitä monen muunkin mielestä. Joku toinen ei vaan tykkää väristä, mikeistä jne...

Jos haluat siitä vaikka 4000 euroa, joka on varmasti ihan kohtuullinen pyynti--> Niin ei se siltikään mene välttämättä kaupaksi, koska soitin on tehty jonkun toisen ihmisen makuun ja voi olla jollekin ostajalle liian erikoinen.

Siltikään se kitara ei ole huono tai paska kuten ilmaisit asian.

Jos sinä alat puhua "pitopelistä", niin puhu sitten myös "Ruokankaasta".
Krice
05.06.2015 16:12:56

JaaGeRMaisTeR: No menee nuokin, kun lykkää hinnan jonnekkin 200€ kieppeille

Pitäisi varmaan nostaa hintaa. Jos haluaa 200€ kepin niin kannattaa ostaa joku Harley Benton.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)