Bobana 04.06.2015 21:07:06 | |
---|
markkuliini: Ihan vaan muistutuksena, että dollarin kurssi on noussut viime aikoina lähes Euron tasolle, mikä nostaa kaikkien amerikkalaisten tuotteiden hintaa ja arvoa. No joo, Sabian on kanadalainen, mutta uskon että heidänkin hintoihin dollari vaikuttaa. Ja siis Euron kyykkääminen. Siksi tuo 10€/tuuma ei ihan välttämättä ole kauhean hyvä nyrkkisääntö tällä hetkellä, koska hinnat ovat nousussa tai jo nousseet. Toisaalta ihmiset helposti määrittävät asioiden arvoa sen mukaan mitä ne ovat maksaneet joskus aikoja sitten, joten markkinathan nuo käytettyjen peltien hinnatkin lopulta määrää. Mutta siis esim K Zildjianien, Kerope-malliston ja Constantinoplen (eli niiden oikeasti laatupeltien :D ) hinnat käytettynä ei todellakaan mene 10€/tuuma. Esim. 22" Consta on Thomannilla uutena jo 659€. Jäi vielä hieman kaivelemaan että onko nyt siis kyseisestä pellistä pyytämäni 8.75€/tuuma oikeanlainen hinta? Ja vielä kusipäisyyttäni laitoin postikulut puoliksi. : D Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Epämuusikko 04.06.2015 21:16:05 | |
---|
Persaukisuus mainittu. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 04.06.2015 21:17:28 | |
---|
Bobana: Jäi vielä hieman kaivelemaan että onko nyt siis kyseisestä pellistä pyytämäni 8.75€/tuuma oikeanlainen hinta? Ja vielä kusipäisyyttäni laitoin postikulut puoliksi. : D M.netin rumpukamaoikeus on todennut: Kaikki pitää myydä siihen hintaan, kuin joskus torilta havaittu alin pyynti on kunnosta huolimatta ollut. Rikki/eli ei. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 04.06.2015 21:18:16 | |
---|
Epämuusikko: Persaukisuus mainittu. Ja tullaan mainitsemaan. Jos omat kynnet ei yllä, onko pakko pahoittaa mielensä? Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy 04.06.2015 21:40:12 | |
---|
jabajee: No ensinnäkin, ei ole edes halpa, jos on yli puolet uuden hinnasta ja toisekseen, on ihan per-ceestä mainostella omia muka halpoja vehkeitä tässä ketjussa. Mä en oo nyt ihan varma onko tässä sarkasmia mutta pitääkö käytetyn priimakuntoisen maksaa noin puolet uuden hinnasta ennen kun hinta on ns kohillaan? Bobanan pyynti on minusta ihan kohillaan. |
markkuliini 04.06.2015 21:51:40 | |
---|
Bobana: Jäi vielä hieman kaivelemaan että onko nyt siis kyseisestä pellistä pyytämäni 8.75€/tuuma oikeanlainen hinta? Ja vielä kusipäisyyttäni laitoin postikulut puoliksi. : D Sabianin hinnoista en ole ihan kartalla, mutta vaikuttaa edulliselta munsta. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jabajee 04.06.2015 22:18:58 | |
---|
Olen ymmärtänyt, että ketjun idea on vihjata musaliikkeiden hyvistä tarjouksista tai vaikkapa torilla olevista edullisista kamoista. Kyllä sen omankin myynti-ilmoituksen joku tänne linkittää, jos se täyttää em. kriteerit. Ja mikäli hinta on oikeasti ollut kohdallaan, on tavara usein jo ehtinyt vaihtaa omistajaakin. Perustakaa toinen ketju mihin voi linkittää omia myynti-ilmoituksia ja mainostaa normihintaisia kamoja. Samassa ketjussa voitte myös itkeä miksei tavara mene kaupaksi. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Bobana 04.06.2015 22:27:27 | |
---|
jabajee: Olen ymmärtänyt, että ketjun idea on vihjata musaliikkeiden hyvistä tarjouksista tai vaikkapa torilla olevista edullisista kamoista. Kyllä sen omankin myynti-ilmoituksen joku tänne linkittää, jos se täyttää em. kriteerit. Ja mikäli hinta on oikeasti ollut kohdallaan, on tavara usein jo ehtinyt vaihtaa omistajaakin. Perustakaa toinen ketju mihin voi linkittää omia myynti-ilmoituksia ja mainostaa normihintaisia kamoja. Samassa ketjussa voitte myös itkeä miksei tavara mene kaupaksi. No nyt on jo iso tikku perseessä : D En nyt ymmärrä täysin tätä vauhkoomista tai siis ymmärtäisin jos olisin spämmännyt tyyliin pari viikkoa epätoivon vallassa. Tuossa vaan sivuhuomautuksena tökkäsin lyhyellä ilmolla jos jotakuta kiinnostaisi. Tehostaen myyntiä siis. Olen pahoillani jos olen nyt jotenkin loukannut tämän ketjun etiikkaa eikä se tule toistumaan. Tämä kaikki ilman sarkasmia. Ja by the way, se sulta ostamani Paisteen Giant Beat 18" thin crash on vieläkin loistava ja sitä en tänne tyrkytä koska ei ole myynnissä. : D Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
jabajee 04.06.2015 22:36:07 | |
---|
kincy: Mä en oo nyt ihan varma onko tässä sarkasmia mutta pitääkö käytetyn priimakuntoisen maksaa noin puolet uuden hinnasta ennen kun hinta on ns kohillaan? Bobanan pyynti on minusta ihan kohillaan. Hinta on varmasti kohdallaan, mutta onko se sama asia kuin halpa, kuten Bobana itse mainosti? Ja olinko väärässä, kun kommentoin, että on mielestäni perseestä alkaa täyttämään tätä ketjua omien myynti-ilmoituksien linkeillä? Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
hollmi-5 04.06.2015 22:41:22 | |
---|
jabajee: Hinta on varmasti kohdallaan, mutta onko se sama asia kuin halpa, kuten Bobana itse mainosti? Ja olinko väärässä, kun kommentoin, että on mielestäni perseestä alkaa täyttämään tätä ketjua omien myynti-ilmoituksien linkeillä? On se perseestä, jos kaverin alihinnoittelema kampe aiheuttaa moista tuskaa. Olisiko sitten ok, jos joku palstalainen olisi myynti-ilmon linkannut? Ilmeisesti olisi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
artsipartsi 04.06.2015 22:42:37 | |
---|
jabajee: Hinta on varmasti kohdallaan, mutta onko se sama asia kuin halpa, kuten Bobana itse mainosti? Ja olinko väärässä, kun kommentoin, että on mielestäni perseestä alkaa täyttämään tätä ketjua omien myynti-ilmoituksien linkeillä? Nyt en kyllä tajua, mitä väliä sillä on onko se oma vai jonkun muun ilmo?jos omasta mielestä on hyvä tarjous tms niin miksi ihmeessä sitä ei voi tähän laittaa? |
hollmi-5 04.06.2015 22:46:45 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
jabajee 04.06.2015 22:51:49 | |
---|
Bobana: No nyt on jo iso tikku perseessä : D En nyt ymmärrä täysin tätä vauhkoomista tai siis ymmärtäisin jos olisin spämmännyt tyyliin pari viikkoa epätoivon vallassa. Tuossa vaan sivuhuomautuksena tökkäsin lyhyellä ilmolla jos jotakuta kiinnostaisi. Tehostaen myyntiä siis. Olen pahoillani jos olen nyt jotenkin loukannut tämän ketjun etiikkaa eikä se tule toistumaan. Tämä kaikki ilman sarkasmia. Ja by the way, se sulta ostamani Paisteen Giant Beat 18" thin crash on vieläkin loistava ja sitä en tänne tyrkytä koska ei ole myynnissä. : D No rauha rauha :) Mielestäni on vain parempi, että ketju ei ala täyttymään jokaisen omista myynnin tehostamis viesteistä. Ja jos sellaiselle on tarvetta, niin ainahan voi perustaa uuden ketjun sitä tarkoitusta varten. Olen itsekin linkitellyt tänne useita torilta bongaamiani myynti-ilmoituksia ja joitain ostoksiakin on tullut tehtyä jonkun muun tänne linkittämien vihjeiden perusteella. Usein on myös käynyt niin, että joku muu on ehtinyt kaupoille ennemmin. Tämä nyt vain minun mielipiteeni asiasta. Joku muu voi varmasti olla ihan erimieltä asiasta ja suotakoon se hänelle. Hollmi-5:
jabajee 04.06.2015 23:05:15 | |
---|
artsipartsi: Nyt en kyllä tajua, mitä väliä sillä on onko se oma vai jonkun muun ilmo?jos omasta mielestä on hyvä tarjous tms niin miksi ihmeessä sitä ei voi tähän laittaa? Kuten sanoin, niin jokaisella on varmasti oma mielipiteensä asiasta mitä tänne linkittää. Varmasti sinun tai minun myynti-ilmoituksenkin joku tänne linkittää, jos se jonkun muunkin, kuin itsemme mielestä, on hyvä tarjous. Voit vain kuvitella mihin se "omasta mielestä hyvät tarjoukset" tapa johtaa... Ei mene kauaa, niin tämän voi yhdistää hullun kalliit setit ketjuun :D Hollmi-5:
Bobana 04.06.2015 23:07:41 | |
---|
jabajee: No rauha rauha :) Mielestäni on vain parempi, että ketju ei ala täyttymään jokaisen omista myynnin tehostamis viesteistä. Ja jos sellaiselle on tarvetta, niin ainahan voi perustaa uuden ketjun sitä tarkoitusta varten. Olen itsekin linkitellyt tänne useita torilta bongaamiani myynti-ilmoituksia ja joitain ostoksiakin on tullut tehtyä jonkun muun tänne linkittämien vihjeiden perusteella. Usein on myös käynyt niin, että joku muu on ehtinyt kaupoille ennemmin. Tämä nyt vain minun mielipiteeni asiasta. Joku muu voi varmasti olla ihan erimieltä asiasta ja suotakoon se hänelle. Juu juu herran rauhaa kaikille. : D Olisin voinut myös kaveria käskeä ton ilmon nostamaan tänne mutta koitin olla rehellinen ja laittaa sen sitten ite. Mut joo. Ei tässä muttia. Eiköhän mennä kaikki takaisin koodaamaan, eiku soittamaan. : ) Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Hollmi-5:
iekku84 05.06.2015 08:29:32 | |
---|
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti! |
Speedy 05.06.2015 09:28:00 (muokattu 05.06.2015 09:29:35) | |
---|
hollmi-5: Jos omat kynnet ei yllä Rosvoamaanko pitäisi alkaa vai mihin viittaat tällä pitkäkyntisyydellä.. :) Olen kyllä vähän samoilla linjoilla jabajeen kanssa. Jos omaansa ilkiää mainostaa halpana, niin pitäisi sen minusta olla sitten jo oikeasti halpa, eikä "sopivan hintainen". Toisaalta jos sen joku toinenkin linkkaisi, pitäisi sen olla halpa, eli tarjous, eikä "sopivan hintainen", mutta siinä tapauksessa toleranssi voi olla vähän pienempi, koska se on jo heti jonkun toisenkin ihmisen mielipide, että se on oikeasti halpa. Tavaraan, josta itselläni ei ole mitään käsitystä hinnasta, ei vielä myyjän oma vakuuttelu riitä todistamaan sitä halvaksi - ainakaan minulle.. Parastahan tänne olisi tietysti linkata liikkeiden tai muiden myyntisivustojen hyviä hintoja, koska uskaltaisin väittää että kaikki kuitenkin tuota muusinetin toria seuraa. Kaikkia muita ei ainakaan minulla ole aikaa seurata yhtä aktiivisesti. Kääntöpuolena torin ilmoitusten linkkaaminen kertoo muuten yleisestä hintatasosta, esim en ole yhtään perillä vaikka just Sabianin tai vaikka Yammujen hinnoista. Mutta taas sen kääntöpuolena pidemmässä juoksussa saattaa käydä niin että siitä tuleekin normaali hintataso. Torilla myydään jo paljon hyviä peltejä alle sen 10€/tuuma.. Toki siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin tämä tarjouslaari-ketju, mutta dollarin heilahteluista on vielä aika pitkä matka "kirpputorihintojen" nousuun.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
markkuliini 05.06.2015 10:08:53 | |
---|
Tällä hetkellä ei ole kyse mistään dollarin heilahtelusta vaan sen pitkäaikaisesta vahvistumisesta ja euron huonosta jamsta. Puntakin on tosi kallista tällä hetkellä. Tästä näkyy viimeisen vuoden laskeva kaari, melkein 40% lasku suhteessa dollariin. http://www.ratesfx.com/cgi-bin/data … bc=EUR&cc=USD&t=52&l=fi Tuohan vaikuttaa jo uusien hintoihin, (esim Dw:n hinnat nousee nyt kesällä), ja jos ja kun käytettyjen hinnat peilataan uusien hintoihin, tyyliin Thomann-hinta x 0,6, niin käytettyjen hintojen nousu on lähempänä kuin arvataankaan. Ikävä kyllä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jabajee 05.06.2015 11:18:13 (muokattu 05.06.2015 11:22:18) | |
---|
Hollmi-5: