Laulava Kylätohtori 03.06.2015 22:15:25 (muokattu 03.06.2015 22:16:05) | |
---|
jumara: Aggressiivisemman kasvustrategian valinneessa yhtiössä tämä toimintamalli voisi olla äärimmäisen vaikeasti skaalautettavissa, jolloin asiakaskokemuksen heikentyminen jossain kohtaa olisi väistämätöntä (vrt. tiettyjen amerikkalaisten custom-pajojen tarina). Jos tarkoitus on pitää toiminta kohtuullisen pienenä ja toimia enemmänkin yrittäjäpohjalta, niin tämä on fine. Jep, kyllä pitää olla selkeä strategia ja suhteuttaa resurssit ja toiminta sen mukaan. Eikös esim. Suhrilla ole vähän tätä ongelmaa, että otetaan liikaa tilauksia eikä toimitusajat enää pidä. Ja kun homma ruuhkautuu, niin 'vähäpätöisempien' asiakkaiden ongelmat eivät enää välttämättä jaksa niin kiinnostaa (kuten olemme täältäkin saaneet lukea). Ainakin itse arvostan enemmän sitä, että jokainen asiakas on tärkeä ja sen loputtomiin typeriin kysymyksiin jaksetaan vastailla kärsivällisesti lähes reaaliajassa. Samoin sovitut asiat, toimitusajat ym. pitää ja molemminpuolinen luottamus on vahvasti läsnä... klobasa: Ihan hyviä pointteja tosta ulkonäköseikasta. Itse tosin ajattelen asian niin päin, että haluan ostaa suoraan vahvarin joka miellyttää silmääkin viimeisen päälle ilman, että itse täytyy tehdä sitä suunnittelutyötä :) Jos koko vahvarin ulkoasu on kokonaan ostajan ideoima, niin haluaisin siitä (ehkä vaativastakin) työstä alennusta vahvarin hinnasta, heh! Ostin muuten vuosi pari sitten eräältä valmistajalta omien speksien mukaan tehdyn pelkän vahvariosan ja tein kotelon logoja myöden itse juurikin sen vuoksi, että silloin sain siitä juuri sellaisen kuin halusin ja tavallaan ulkonäöstä tuli kaikki krediitti itselleni. Ja tietty siksi koska koteloiden tekeminen on kivaa. Pöljää ehkä, mutta so not. Ymmärrän pointtisi. Itsellä ollut vähän sama kitaroiden kanssa. Valitsen mieluummin jonkun toisen suunnitteleman valmiin kokonaisuuden ja testaan sitä kuin alan itse specsailemaan koko hommaa alusta. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
harryk: Annamme kaikille meidän vahvistimillemme 10 vuoden Bluetone-takuun. Tämä poissulkee sen vaihtoehdon, että osa kokonaisuutta olisi jonkun muun tekemä. Sellaisessa tapauksessa emme voi vastata takuusta jos esim. asiakas tekee itse kotelon ja sattuu poraamaan sen kiinnityksen vahvistimen alustan läpi. Tällöin voi syntyä vaaratilanne esim. oikosulun kautta. Tämä on tietysti vähän kaukaa haettua, mutta elävässä elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Edellisen lisäksi Suomessa ja muualla Euroopassa sähkölaitteilta ja niiden myyjältä vaaditaan myös CE-hyväksyntä, jossa laitteen valmistaja vakuuttaa sen täyttävän kaikki tarvittavat turvallisuus- ja muut määräykset. Juu toki. Viittasin vain siihen, että itse tykkään jos laitteet on jo suoraan valmistajan ideoimina sellaisia ettei niihin juuri itse tarvi suunnitella ulkonäöllisiä muutoksia. Että se mitä ostan on kokonaisuutena miellyttävä ja vahvarimerkin omaa designia. Esim. jos hakisin putiikki VOX tyylistä soundia niin ostaisin sitä myös silmilläni, eli tutkisin laitteiden soundit järjestyksessä "miellyttävin -> vähiten miellyttävä", enkä välttämättä kiinnittäis niinkään paljon huomiota siihen onko ulkonäkö kuinka paljon customoitavissa. Mutta toisaalta, ei Bluetonen vahvareissa ole mitään "vikaa" visuaalisesti. Ja Harrylle isot pisteet siitä, että kommentoit aktiivisesti täällä. Ja asiakaspalvelu on erittäin hyvää (kiitos VVR piiristä). |
Bald Anus 04.06.2015 01:57:11 | |
---|
Minä kyllä pidän myös Bluetonen logosta, lähinnä hämmästyin kun yksi kaveri kommentoi, ettei miellytä hänen silmäänsä. Ja te, jotka ette pidä Bluetonen ulkonäöstä, katsokaa minun Stalkeriani ja tulkaa uskoon! http://imgur.com/MWuAjCP.jpgsääh |
kosmonausea 04.06.2015 07:27:45 | |
---|
No kyllähän tuo logotype ja paneelienkin typografia on aika kahden markan hommaa; itsellä kyllä aina pistää silmään Bluetoneissa :) Olis tuo logo edes sillä alkuperäisellä ITC Zapf Chancerylla, mutta kun on sillä Microsoftin teettämällä halpakopiolla viännetty. Onneksi nuo laitteet taitavat olla pääasiallisesti todella hyviä noin muuten. Perkelefantti. |
Juzpe 04.06.2015 07:34:43 (muokattu 04.06.2015 07:55:29) | |
---|
kosmonausea: Onneksi nuo laitteet taitavat olla pääasiallisesti todella hyviä noin muuten. Logosta sanoin jo. Taisin aiemmin sanoa vahvareista, että hiukan yli 4 vuotta, noin 120 keikkaa, 2 loppuun ajettua pääteputkiparia, useita äänityssessioita, ja keskimäärin 20h/vko kovaa bänditreenikäyttöä on omalla BT:llä vedetty. Ongelmia sen kans ei oo ollu ensimmäistäkään. Soundista pidän itse, eikä kukaan äänimies/ bändikaveri/ yleisön edustaja/ rokkipoliisi/ turkulainen tms. ole uskaltanut vielä tulla päinvastaista väittämään. E: Ja vitun hyviä vahvistimia vissiin ku kaikista pahimmat nillitykset koskee firman logoa ja etupaneelin fontteja/ ulkoasua. Tokihan sen etupaneelin saa semmosena ku tykkää... ja fonttiakin kysyvät ihan erikseen. |
harryk 04.06.2015 09:17:36 | |
---|
kosmonausea: No kyllähän tuo logotype ja paneelienkin typografia on aika kahden markan hommaa; itsellä kyllä aina pistää silmään Bluetoneissa :) Olis tuo logo edes sillä alkuperäisellä ITC Zapf Chancerylla, mutta kun on sillä Microsoftin teettämällä halpakopiolla viännetty. Onneksi nuo laitteet taitavat olla pääasiallisesti todella hyviä noin muuten. En tiedä millä fontilla mm. Marshallin logo on tehty, mutta hyvin se tuntuu toimineen vuosikymmeniä ja jääneen ihmisten mieleen. Sen muotokieli omaan silmääni on aika lähellä meidän omaa fonttia. Totesin jo aiemmin, että olemme asiakasratkaisuja toteuttava yritys, jossa asiakas voi mm. päättää itse mitä fonttia hänen vahvistimensa etulevyissä käytetään. Toki konsultoimme tarvittaessa jos näyttää siltä, eetä teksteistä ei saa mitään selvää niiden fontin tai tekstien pienen koon takia. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Rämppy 04.06.2015 10:07:57 | |
---|
Hehe ne fontit...tulee mieleen työelämä...fonteista on meilläkin jaksettu vääntää välillä substanssin kustannuksella. Ja kaikilla tuntuu olevan just fonteista erityisen vankka mielipide ja useimmiten eri. Logoasia on nyt sellainen, että kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Mun silmään tuo Blueltone-logo on ihan tyylikäs. Ei liian hyökkäävä, vaan selkeä ja ryhdikäs. En tiedä mitä ihmiset tuumaisivat Marshall-logosta, jos se nyt lanseerattaisiin uutuutena. Ihmisten silmät ovat vuosikymmenien varrella niin tottuneita tuohon ikoniseen logoon, että tuollainenkin kaunokirjoitus näyttää rokkaavalta. Saahan sitä sanoa. |
TTV 04.06.2015 10:11:26 (muokattu 04.06.2015 11:09:52) | |
---|
Juzpe: .... E: Ja vitun hyviä vahvistimia vissiin ku kaikista pahimmat nillitykset koskee firman logoa ja etupaneelin fontteja/ ulkoasua. ... Heh, juuri näin. Viimeksi kun postasin saundiklippejä, niiden tiimoilta jutusteltiin/reposteltiin sivukaupalla, nyt ainoastaan 1 kommentti ja sekin positiiviseksi tulkittava. Saundi ratkaisee, onneksi sen saa Bluetonen tapauksessa haluamassaan kuosissa ja hienolla logolla :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
toivase 04.06.2015 10:46:20 | |
---|
Juzpe: ...Ja vitun hyviä vahvistimia vissiin.... Nyt on kyllä pakko tutustua noihin vahvistimiin, kun ne kerran ovat NOIN HYVIÄ ;). |
winstoni 04.06.2015 10:49:16 | |
---|
Juzpe: Ja vitun hyviä vahvistimia vissiin ku kaikista pahimmat nillitykset koskee firman logoa ja etupaneelin fontteja/ ulkoasua. Samaa naureskelin. Enemmän se tuntuu helkutin hyvältä myyntipuheelta laitteiden soundien ja toimivuuden puolesta :) En omista (vielä) yhtäkään Bluetonea, mutta viimeinen asia mikä mua niissä häiritsisi on fontti. Eihän ne mitään kirjoja tee ;) "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
Hynkel 04.06.2015 12:28:09 | |
---|
winstoni: Samaa naureskelin. Enemmän se tuntuu helkutin hyvältä myyntipuheelta laitteiden soundien ja toimivuuden puolesta :) En omista (vielä) yhtäkään Bluetonea, mutta viimeinen asia mikä mua niissä häiritsisi on fontti. Eihän ne mitään kirjoja tee ;) Hyvin sanottu! Tässä ollaan kieltämättä Mnet-nillityksen yhdessä diipeimmistä sfääreistä :D Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
teleman 04.06.2015 12:51:31 | |
---|
Omistin aiemmin Dusty Roadin viitisen vuotta ja vasta tämä ketju laittoi funtsimaan logon ulkonäköä syvällisemmin. Omaan silmään näyttää yhä passelilta. Vuosia viettivät marsun kanssa päällekkäin ja allekkain sulassa sovussa fonttien ja saundien suhteen;). Enpä oikein osaisi Bluetonea muulla logolla kuvitella. Vahvari oli hyvä ja palvelu oli jo kaupallisen toiminnan alkumetreillä erinomaista. Ketjun lukeminen on nyt nostanut Stalker-kuumetta helteitä odotellessa perskeles sentään... Komppikitaristi |
Mr. Speed 04.06.2015 13:07:15 | |
---|
kosmonausea: No kyllähän tuo logotype ja paneelienkin typografia on aika kahden markan hommaa; itsellä kyllä aina pistää silmään Bluetoneissa :) Olis tuo logo edes sillä alkuperäisellä ITC Zapf Chancerylla, mutta kun on sillä Microsoftin teettämällä halpakopiolla viännetty. Onneksi nuo laitteet taitavat olla pääasiallisesti todella hyviä noin muuten. Heh :D Löysinpä iltana eräänä myös Bognerin käyttämän fontin. Löytyi ihan 2011 Wordin peruskattauksesta. Omat etupaneelitekstit on sentään Applen fontti, eikä löydy jokaisesta PC:stä. *korjaa laseja ja hipsteröi karkuun* |
Juzpe 04.06.2015 13:13:21 | |
---|
toivase: Nyt on kyllä pakko tutustua noihin vahvistimiin, kun ne kerran ovat NOIN HYVIÄ ;). Joo. Erityisesti mä oon ollu yllättyny siitä, että edes mainitsemani turkulaiset ei oo valittanu soundista. Tosin pari uutta turkulaista bändikaveria on nyt, katotaan tuleeko negat sitte sieltä. |
jumara 04.06.2015 13:31:54 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Höpsis, olet yksiselitteisesti täydellisen väärässä. Kyllä täällä saa, pitää ja on esitetty kritiikkiä ja eriäviä mielipiteitä ilman mitään ongelmia. Hynkel: Aika vähän täällä minusta toisinajattelijoita dumataan, jos se poikkeava ajatus tuodaan asiallisesti ja perustellen esiin. Hei, tulkaas nyt Laulava Kylätohtori ja Hynkel ite selittää, niin saadaan tää logo-gate selvitettyä. Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla. |
Laulava Kylätohtori 04.06.2015 13:35:20 | |
---|
jumara: Hei, tulkaas nyt Laulava Kylätohtori ja Hynkel ite selittää, niin saadaan tää logo-gate selvitettyä. Mikä logo-gate? Toiset tykkää Bluetonen logosta ja toiset ei. Mahdotontahan se on logoa tehdä, mistä ei joku alkaisi nillittämään... Vai onko täällä nyt jossain kohtaa vainottu niitä, ketä ei Bluetonen logosta tykkää? Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 04.06.2015 13:35:32 | |
---|
TTV: Bugaboolle uutta klippiä: http://www.bluetone.fi/bugaboo/ https://youtu.be/cEPjWx1oqEE 1x12" Bluetone kaapin kautta. TTV: Heh, juuri näin. Viimeksi kun postasin saundiklippejä, niiden tiimoilta jutusteltiin/reposteltiin sivukaupalla, nyt ainoastaan 1 kommentti ja sekin positiiviseksi tulkittava. Saundi ratkaisee, onneksi sen saa Bluetonen tapauksessa haluamassaan kuosissa ja hienolla logolla :-) Katsos vaan, piti ihan selata taakse päin.. tuo hautautui kokonaan tämän fontti nillityksen sekaan. Mutta kolmas kerta toden sanoo! Nyt tuli Bugaboo hyvin esille, hyvät soundit. Jos ei olisi Kemperille pakottava tarve niin tämä voisi kiinnostaa todella. Eipä uskoisi heti että on 1x12 kaappi alla. :) Iso hatunnosto viitseliäisyydestä, hienosti otit aiemmin annetun kritiikin huomioon. Vielä olisi kiva kuulla miten Bugaboo soundaa vaikkapa telellä. :) Toisaalta kivaa vaihtelua pajan aiempiin näytteisiin. |
TTV 04.06.2015 13:43:00 | |
---|
Gabe: ... Vielä olisi kiva kuulla miten Bugaboo soundaa vaikkapa telellä. :) Toisaalta kivaa vaihtelua pajan aiempiin näytteisiin. Kitara vaan messiin ja poikkea kylään :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Hynkel 04.06.2015 13:58:02 (muokattu 04.06.2015 13:58:12) | |
---|
jumara: Hei, tulkaas nyt Laulava Kylätohtori ja Hynkel ite selittää, niin saadaan tää logo-gate selvitettyä. Mitä haluat selitettäväksi? ;-) t. savolaene Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
Gabe 04.06.2015 14:03:59 | |
---|
TTV: Kitara vaan messiin ja poikkea kylään :-) Pitää yrittää poiketa kun käyn tädin luona seuraavan kerran. :) |