Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5192 193 194 195 196497 498 499 500 501
RaskasMielinen
31.05.2015 21:51:25

harpist: Lainaan kommenttiasi yleisellä tasolla - tarkoitus ei siis ole kritisoida henkilökohtaisesti toimintaasi.

Tässä piilee juuri tämän ketjun vaara. Se ohjailee jo osan muusikoiden netin torilla kauppaa käyvien henkilöiden käyttäytymistä - pelko joutua "mustamaalatuksi" turvonneen hintapyynnön luojana - määrittelee omia toimintoja.

Täällä "käytetyn arvo" syntyy yhden ihmisen laatimasta kirjoituksesta jossa hän viittaa johonkin kauppa-tapahtumaan, josta muilla ei ole edes takeita.

Selvennyksenä vielä - tämä on siis vain oma mielipiteeni asiasta. Asian tiimoilta pyörivään keskusteluun kun ei pysty millään muulla tavalla vaikuttamaan - kuin kertomalla oman mielipiteensä.

Kirjoitin tahallani sarkastisesti/provosoivasti - ja näemmä onnistuin. Heti perään nimittäin nakkasin pari myynti-ilmoa tuonne torin puolelle ja heti toiseen ilmaantui hintaa kummeksuva kommentoija, niin kuin olin olettanutkin (harvinaisen kaman hinnoittelu ja sitä rataa...).

Jos laittaa kamansa julkiseen myntiin, niin täytyy hyväksyä se, että voi joutua tai päästä ruodittavaksi. Kommentojille voi myös vastata ja puolustaa hintaansa. Täällä nytkin käytävä keskustelu osoittaa, että myös muita puolustajia voi ilmaantua - eikö edes se ole käynyt selväksi (Jubilee-marsut ja basso-balalaikat jne. jne.)?

Jotenkin tässä nyt on sitä samaa hintojen varjelua ilmassa, kuin mitä on ollut jossain muissa topiceissa, joissa on yritetty stalinismi-leninismin hengessä vannottaa, että hyväkuntoisen käytetyn arvo on 70% saksalaisen hinnasta. Vai olenko täysin väärässä?

Hinnan eli rahallisen arvon määrää kysyntä ja tarjonta ja siihen prosessiin julkisessa kaupankäynnissä internetin aikana kuuluu myös hinnan julkinen ruotiminen. Jos ei kestä sitä ja/tai ei saa puolustettua kantaansa, niin kannattaa antaa asian olla.

Kukin sallii tai on sallimatta kommentoinnin ilmoituksiinsa. Jos joku ruotii omaa hinnoitteluani tässä tai muussa ketjussa, niin vastaan kyllä - enkä ihan helposti jää sanattomaksi. Kuitenkin, jos vastapuolen perustelut onnistuvat vakuuttamaan minut, niin alennan hintaa tai vedän myynnistä. Ei tässä ole mitään ihmeellistä... :)
mpekkanen
31.05.2015 22:11:24 (muokattu 31.05.2015 22:19:12)
Pari viikkoa sitten oli lähellä, etten ostanut käsintehtyä bassobalalaikkaa 500 euron hintaan. Soitin oli vanha, mutta hyvässä kunnossa. Satulan olisin siihen kyllä vaihdattanut, mutta muuten vaikutti varsin laadukkaalta soittimelta.
Olen julkisten kulkupelien varassa ja soitin ei ollut täällä Jyväskylässä. Soitin olisi ollut myös hieman ongelmallinen kuljetettava, vaikka siinä pehmeä pussi olikin.
Se sitten jäi, koskapa tuli toukokuun alussa vielä muutettua ja oli kaikkea muutakin häsläämistä. Bassobalalaikka olisi myös vienyt todella suuren tilan kämpästä ja soittimia tuppaa olemaan muutenkin jo aika paljon. Balalaikkojakin on kaksi, tosin pienempiä sellaisia.

Viron reissuilla olen kyllä livenä nähnyt kyseisen soittimen, mutta se oli niin huonossa kunnossa että oli lähinnä koristeena.

Minusta soitinrakentaja joka on tehnyt vain sen yhden soittimen, niin ei hänen tekemästään soittimesta voi vielä päätellä onko se useiden tonnien arvoinen. Kyllä se ihan hyvä voi olla, mutta noilla tiedoilla mielestäni liikaa. Siis lähemmäksi 4 tonnia.

Tätä ei ainakaan auta se, että liikkeessä on tämän lisäksi kaksi muutakin soitinta joiden hintaa on nimmari/nimmarit nostaneet todella paljon.
Miten voi olla varmoja ettei myös tässä liikkeen kolmannessa tapauksessa olisi ihan samoin. Varsinkin kun se nimmarin kirjoittajan nimikin on väärin laitettu sinne liikkeen sivuille.

Minusta tämä on ylihintainen, mutta ehkä olen väärässä. 500 euroa oli kuitenkin vielä vähän aikaa sitten eräällä yksityisellä myynnissä todella hyvännäköinen ja käsintehty bassobalalaikka.

Minun puolesta voidaan mennä eteenpäin ja jättää koko aihe.
Ihmetellään vaikka miksi Marshall Jubilee nuppeja+kaappeja on enemmän myynnissä kuin JCM 800 ja niiden kaappeja.
Ainakin siltä tuntuu, että näin on. Hintaan en viitsi edes ottaa kantaa.
Jukka Häikiö
31.05.2015 22:59:57

Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin ketjun varsinainen tarkoitus, olisi pitää vireillä hintatietoisuutta, ettei jotain tietämätöntä päästä kusemaan linssiin.
Nää ulkomaiden pyynnit, tähtitieteeliset hinnat jostain vempeleestä, saattavat johtaa pahasti harhaan. Sama asia, kun kaivetaan jostain se halvin nettikaupan hinta, eikä ole mitään tietoa, onko tuote edes saatavilla, siihen sitten rahdit, tullit, odotus sun muut.
Kaipa toi 0,7x säämiskäshortsikansan hinta, on alkeellisesti suuntaa antava, mut ehkä vaan kannattaa kysellä joltain, jos ei itse tiedä, monella täällä on kuitenkin hintatietoisuus hallussa. Jonkun verran on kuitenkin sellaista tavaraa, jonka hintaa on vaikea määritellä.
Jonkun motiivit nostaa tänne toisten ilmoituksia, ovat joskus vähän arveluttavia, mutta paljon on kyllä varmasti asiaakin, joka palvelee tarkoitustaan.
Toi Jubilee half-stack on tänne pompannut ja jos multa kysyttäisiin, mikä olisi käypä hinta, sanoisin 2-2200€.
Perustelut on tässä, mulla oli pari vuotta sitten siistikuntoinen 2555 harmaa nuppi, sarjanumeroltaan päälle 35xx, eli sitä halutumpaa sarjaa, myin sen kohtuullisessa ajassa, muistaakseni 1500€, tai 1600€ hintaan, jompa kumpa. Noita harmaita kaappeja on Torilla näkynyt välillä 5-600€:n hintaan.
Jos jotain tänne nostetaan, olisi myös hyvä laittaa asialliset, vaikkapa toteutuneisiin
kauppoihin perustuvat myyntihinnat, tai sitten laittaa myyjälle ihan ystävällishenkinen
privaattiviesti ja kysyä, onko kaveri ihan kartalla hintansa kanssa.
Toki jokainen saa pyytää ihan mitä lystää, mutta Torin tarkoitus olisi kai palvella niin, että kukin saisi myytyä tavaransa kohtuullisessa ajassa ja käypään hintaan.
Helposti tuntuu täälläkin välillä mopo irtoavan hanskasta ja homma menee joutavanpäiväiseksi rölöttämiseksi, toisinaan sivutolkulla, niin kuin monella muullakin nettifoorumilla, tai siis ihan silkaksi vittuiluksi, näin suomeksi sanottuna.
MNet on kuitenkin kaikin puolin hyvä juttu, joten eiköhän koiteta pitää se myös sellaisena, kukin omalta kohdaltaan. Eiköhän yksi Suomi24 riitä? Sieltä joskus koittanut johonkin löytää kokemusperäistä vastausta ja ihmetellyt, kun joku aloittaja siellä kysyy jotain, niin ensimmäinen vastaus on jo jotain täysin asiatonta.
Kyllä joskus itselläkin on jotain asiatonta kommenttia livennyt lapasesta, mut monta kertaa ennen kuin oon painanut, lähetä kirjoitus, on joutunut tarkistamaan motiivinsa ja todennut niiden olevan vähän kyseenalaisia ja siitä sitten vaan deleteä kehiin.
Terveisiä pizzerian nurkasta.... -herra Huu
kojones
01.06.2015 00:08:35
mpekkanen: Minusta soitinrakentaja joka on tehnyt vain sen yhden soittimen, niin ei hänen tekemästään soittimesta voi vielä päätellä onko se useiden tonnien arvoinen. Kyllä se ihan hyvä voi olla, mutta noilla tiedoilla mielestäni liikaa. Siis lähemmäksi 4 tonnia.

Mistä olet saanut päähäsi että ko. soittimen rakentaja on tehnyt vain tuon yhden soittimen?

Poikkeuksellisen lahjakas tekijä jos näin ois, ei vois kuin hattua nostaa.
Mr. Speed
01.06.2015 00:42:18
mpekkanen:Päläpälä...

Minusta tämä on ylihintainen, mutta ehkä olen väärässä. 500 euroa oli kuitenkin vielä vähän aikaa sitten eräällä yksityisellä myynnissä todella hyvännäköinen ja käsintehty bassobalalaikka.

Tämä vääntö nyt sai aikaan sen, että lähdin itse ottamaan asiasta selvää :D Tämä signeerauksen "typo", josta puhut (Dzudze vs. Dzyudze) johtunee siitä että olet hankkinut tietoa joltain englanninkieliseltä sivustolta. Engelsmannit kun tykkää lisätä sen y:n nimiin, joissa on se venäjäinen u ju. Suomenkielisellä wiki-sivulla se on kirjoitettu ihan samalla tavalla kuin myyntiliikeessä.

Toinen hassu juttu on tuo, että tartut edelleen tuohon GNR-pleksiin. Jos hetken mietit asiaa, niin ainakin tuo balalaikka on myyntitilillä. Ihan sama minkä verran tuo liike nyhtää nimmareista, niin he ei oo tuota hintalappua sille laittainut. Lisäksi se, että olisit saanut ostettua 500 eurolla käsin tehdyn soittimen ja sitä rataa.. Okei. Hyvä näin. Sillä tekijällä kun sattuu olemaan vähän väliä sen soittimen arvon kanssa. Ensinnäkin, mun tekemä soitin ei oo Juha Ruokankaan tekemän soittimen kanssa samalla viivalla, ihan sama kuinka paljon vääntäisin omin pikku kätösin sitä keppiä kasaan. Toisekseen, sen jampan nimi vaikuttaa aika paljon. Ihan sama jos joku Pentti Paraisilta tekee maailman parhaan kitaran, siitä on silti kovin vaikea nyhtää samaa rahaa kuin vaikka Jarno Salon tekemästä kitarasta, koska Jarno on hitusen saanut nimeä itselleen. Huomaatko mikä ongelma tässä on? Sä vertaat tuntemattoman tekijän veistämää bassobalalaikkaa bassobalalaikkaan, jota et ole ikinä nähnyt, jota et ole ikinä kokeillut, ja josta et tiedä mitään. Sun mielestä on siitä tekee yhä epäilyttävämmäksi se, että gunnari-pleksistä halutaan kolmatta tonnia vaikka balalaikan myyjä on ihan eri kaveri. Samalla logiikalla kaikki torimyyjät on epäilyttäviä koska jotain on joskus torin kautta kusetettu.

Sitten kun lähdetään vertaamaan eri balalaikkoja, niin olis hirveen reilua, jos verrattaisiin vaikka toisiaan vastaavia soittimia. Tuossa sun Thomann-linkissä käy ilmi, että balalaikka on tehty Euroopassa, siinä on vaahterapersus ja kuusikansi. Tässä kiistabalalaikassa taas sitten on kuusta, ruusupuuta, vaahteraa, raitaa, eebeniä ja vielä elektroniikka. Ei taida ton Thomanni-vehkeen hinnalla saada edes osia tohon kiistasoittimeen.

Tuosta rakentajasta itsessään en itsekään löydä yhtään mitään, mutta sepä ei kerro yhtään mitään. Todennäköisesti harrastajien keskuudessa tiedetään enempi.
juuei
01.06.2015 14:05:42
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1009729
aika tyyris, samanlainen setti Espoossa 950..
RaskasMielinen
01.06.2015 18:21:38

juuei: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1009729
aika tyyris, samanlainen setti Espoossa 950..

Kaveri taisi juuri maksaa samaisen puolitoista ja on kokenut saavansa vastinetta joka eurolle. Sitä paitsi tuossa sanotaan, että hinta on neuvoteltavissa. Lisäksi, sen jälkeen kun halvin on myyty, niin se on myyty. Jos joku muukin haluaa, niin joutuu maksamaan seuraavaksi halvimman hinnan tai ostamaan kaupasta tai jatkamaan kyttäämistään - kunnes taas joku vie sen halvimman nenän edestä. Sen ehdottomasti halvimman etsijät jäävät monasti ilman. Säätyyhän toki nekin rahat :D Tämä kommentti enemmänkin yleisellä tasolla kuin kyseistä kampetta koskien.
Laulava Kylätohtori
01.06.2015 18:27:53
RaskasMielinen: Kaveri taisi juuri maksaa samaisen puolitoista ja on kokenut saavansa vastinetta joka eurolle. Sitä paitsi tuossa sanotaan, että hinta on neuvoteltavissa. Lisäksi, sen jälkeen kun halvin on myyty, niin se on myyty. Jos joku muukin haluaa, niin joutuu maksamaan seuraavaksi halvimman hinnan tai ostamaan kaupasta tai jatkamaan kyttäämistään - kunnes taas joku vie sen halvimman nenän edestä. Sen ehdottomasti halvimman etsijät jäävät monasti ilman. Säätyyhän toki nekin rahat :D Tämä kommentti enemmänkin yleisellä tasolla kuin kyseistä kampetta koskien.

Näin. Olen aina ajatellut, että kyllä sille torin kyttäyksellekin kuuluu laskea joku hinta. Jos kyttäät toria puoli vuotta tai vuoden, että säästät esim. 15 %, niin kannattiko se oikeasti? Minusta ei. Kyllä se, että olisit ostanut sen vähän kalliimman käytetyn ja soittanut sillä vuoden on huomattavasti arvokkaampaa kuin se, että säästät vielä 15 % ja odotat sen vuoden - tai edes kuukausia. Joskus taas vuosikaan riitä...

Kukin tyylillään tietysti. Ja jos ei ole kiire jne, mutta jos nyt oikeasti jotain haluaa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
ReBeat
01.06.2015 18:35:06

iec
02.06.2015 08:54:58

Laulava Kylätohtori: Näin. Olen aina ajatellut, että kyllä sille torin kyttäyksellekin kuuluu laskea joku hinta. Jos kyttäät toria puoli vuotta tai vuoden, että säästät esim. 15 %, niin kannattiko se oikeasti? Minusta ei. Kyllä se, että olisit ostanut sen vähän kalliimman käytetyn ja soittanut sillä vuoden on huomattavasti arvokkaampaa kuin se, että säästät vielä 15 % ja odotat sen vuoden - tai edes kuukausia. Joskus taas vuosikaan riitä...

Kukin tyylillään tietysti. Ja jos ei ole kiire jne, mutta jos nyt oikeasti jotain haluaa...

Tästä pitää kyllä lätkäistä sulle plussa :) Hyvin sanottu. Joskus on paljon helpompaa ostaa lähimmästä kaupasta ja maksaa vain mukisematta se isompi hinta ja olla tyytyväinen. Saa nimittäin aika paljon aikaa kulumaan jos kaikki kamppeet ostaa silleen, että käy läpi päivittäin Suomen, Ruotsin, Saksan, jne. jne myyntipaikat netissä ja kyttäilee että milloin saa halavalla. Eri asia sitten jos on ostamassa vaikkapa uutta kaivinkonetta. Sellaisissa kamppeissa voi oikeasti säästää kun kilpailuttaa eri liikkeet.

Kyllä sillä vapaa-ajallakin on hintansa, eli sen netissäkyttäämisajan voisi käyttää vaikka kitaran soittamiseen tai muuhun itselle mieluisaan harrastukseen. Toki nettihintakyttääminenkin voi olla jollekin mieluisa harrastus. Eipä siinä - antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ;)

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
73nd3r
02.06.2015 09:16:23
Laulava Kylätohtori:Kukin tyylillään tietysti. Ja jos ei ole kiire jne, mutta jos nyt oikeasti jotain haluaa...

Ny en kyl ymmärrä, erityisesti topicin otsikkoon peilattuna.
"Heti mulle kaikki tänne nyt" perusteluna mnet torin ylihinnoilleko?
Ja toiselta puolen ajateltuna, jos ei maksa ylihintaa niin ei oikeesti haluakaan sitä unelmatavaraa?
Laulava Kylätohtori
02.06.2015 09:22:00
73nd3r: Ny en kyl ymmärrä, erityisesti topicin otsikkoon peilattuna.
Ja toiselta puolen ajateltuna, jos ei maksa ylihintaa niin ei oikeesti haluakaan sitä unelmatavaraa?

Älä peilaa otsikkoon. :)
hallu
02.06.2015 10:32:58
73nd3r: Ny en kyl ymmärrä, erityisesti topicin otsikkoon peilattuna.

Ei se ole ylihinta, jos joku sen maksaa. Se muuttuu "ylihinnaksi" vasta sen jälkeen kun kauppa jää toteutumatta. Sehän voi olla halvin hinta jolla myyjä suostuu siitä luopumaan jolloin se tavara ei van sitten ole myytävissä jos kukaan ei siitä suostu sitä maksamaan. Mun mielestä tuossa Tohtorin kommentissa oli kyllä ihan pointtiakin ja olen itse huomannut ihan saman, että jos jonkun tavaran haluaa niin siitä pitää vähän maksaa, koska ne kaikkein halvimmat eivät ole välttämättä "oikean hintaisia" vaan "alihintaisia" koskapa ne katoavat torilta valoa nopeammin. "Oikea" hintahan olisi sellainen jolla tavaraa on saatavilla, mutta se tekee myös kauppansa.

Olen itse myynyt pari tavaraa "turhankin" halvalla (eli noin puolella hintaa torin yleisimpiin pyynteihin verrattuna) ja molemmilla kerroilla puhelin on pärähtänyt lähes samalla hetkellä kun olen painanut enteriä julkaistakseni myynti-ilmon joten tiesin ettei hinta ollut ihan kohdillaan, mutta sain postikulut katettua myyntihinnalla. Toisaalta en ymmärrä miksi tavarasta ei voisi pyytää sellaista hintaa, jota itse siitä haluaa koska ainahan sitä voi esittää sitten tarjouksia ja myyjä voi itse harkita voisiko se "käypä" hinta olla sittenkin sopiva tai esittää vastatarjouksen. Se korkea pyyntihintahan kertoo ostajalle ainakin sen että myyjä itse arvostaa myyntiartikkelinsa korkealle joten se lienee aika priimaa qvaliteettia;-) ja loppu onkin sitten neuvottelua.

Joidenkin tavaroiden hinnoittelu on ihan tosi vaikeaa ja varsinkin musakamoissa se hinnoittelu perustuu puhtaasti tunteisiin ja se "uuden" hinta toimii siinä jonkinlaisena referenssinä, mutta muoti vaikuttaa ja tunteet niin ostajilla kuin myyjillä. Fendereistä ja Gibsoneista maksetaan helposti kaksi kolmasosaa tai jopa kolme neljäsosaa uuden hinnasta ja kukaan ei valita että pyynti on turvonnut. Sitten taas jostakin vaikkapa Carvinista jäädään reilusti alle puoleen uuden hinnasta ja silti porukat valittaa korkeista pyyntihinnoista.

Miksi se on niin iso synti, että myyjä kokeilee pyytää sitä summaa, jolla on tavarasta valmis luopumaan ja sitten se jää vain myymättä jos sille ei löydy ostajaa? ja jos joku ostaja sattuisi arvostamaan sitä yhtä paljon kuin se myyjä, niin eikö siinä voisi vain kohdata kaksi onnekasta sen sijaan, että sitä ostajaa olisi "kusetettu"?

Itse olen ostanut tavaraa joskus yli "markinahinnan" ihan vain siksi ettei sitä ole "markkinahintaan" ollut saatavana enkä ole tuntenut tulleeni kusetetuksi, vaan se on ollut ihan okei. Joskus olen saanut tavaraa huomattasti käypää arvoa halvemmalla ja sekin on ihan okei. Kauan kun näissä piireissä pyörii niin ajansaatossa huomaa, että tämä on vain kierrättämistä ja saatavat ja pyytävät tasoittuu elämän suuressa virrassa.
Olisipa jo kevät
Tsugu Way
02.06.2015 13:01:16
Laulava Kylätohtori: Näin. Olen aina ajatellut, että kyllä sille torin kyttäyksellekin kuuluu laskea joku hinta. Jos kyttäät toria puoli vuotta tai vuoden, että säästät esim. 15 %, niin kannattiko se oikeasti? Minusta ei. Kyllä se, että olisit ostanut sen vähän kalliimman käytetyn ja soittanut sillä vuoden on huomattavasti arvokkaampaa kuin se, että säästät vielä 15 % ja odotat sen vuoden - tai edes kuukausia. Joskus taas vuosikaan riitä.....

Minä myös olen aina ajatellut, että kyllä myyntivaivallekin ja - ajalle lasken aina hintaa. Sen vuoksi olen myynyt monia kitaroita tosi edullisesti - jopa "alihinnalla". Kaupat ovatkin monasti toteutuneet siten, että pari pikaviestiä ja kaveri on ollut kotiovella hakemassa kitaraa. Lyhyt testaus ja kitara mukaan ja rahat käteisenä kouraan.

Mielestäni olisi hirvittävä vaiva kuukausia kytätä pikaviestejä ja tekstareita. vastata kauhistuttaviin tinkauksiin ja kummallisiin vaihtotarjouksiin ("et tarvis perämoottoria"). Nostella ilmoa etusivulle muutaman päivän välein. Ja ennekaikkea vanhentua tänä aikana ja odottaa tuskaisesti niitä rahoja, joilla voisi hankkia sen kuumotuksen kohteen heti. Eli mieluummin 20% halvemmalla tänään, kuin 20% kalliimmalla viiden kuukauden päästä.

Eli (samoja) kamppeita myydään eri hinnoilla, eri syistä, eri kiireellä ja eri aikakausina. Siksi hinnat vaihtelee. Se ei ole välttämättä "käypä" hinta tai "normi" hinta just tänään, millä Seppo on onnistunut Mexicon Fenderin hommaamaan rahapulassa olevalta viinanhimoiselta Jaskalta vuonna 2005.
The Blues is Allright!
winstoni
02.06.2015 15:51:43
Mä en ole hirveästi jaksanut stressata myynkö tai ostanko liian kalliilla/halvalla. Jos sillä hetkellä mulla on kyseiseen tuotteeseen halua ostaa ja fyrkkaa tarpeeksi niin menköön. Sama juttu myydessä, en jaksa nillittää muutamasta kympistä, jos vehje mitä olen myymässä menee vähän halvemmalla mitä olin ajatellut. Pääasia on, että saan kohtuullisesti korvausta, lisää tilaa lautaan tai hyllyynja mahdollisesti pesämunaa seuraavaa hankintaa varten.
Menee sitä rahaa kaikkeen muuhunkin ja ihan liikaa nimenomaan sellaisiin asioihin, jotka eivät ole pysyviä kuten baareihin. Äkkiäkös sitä kiskaisee kurkustaan alas muutamankin butiikkipedaalin hinnan, kun sille päälle sattuu... tai laiskana ajelee taksilla.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
JaaGeRMaisTeR
02.06.2015 16:02:55
winstoni: Mä en ole hirveästi jaksanut stressata myynkö tai ostanko liian kalliilla/halvalla. Jos sillä hetkellä mulla on kyseiseen tuotteeseen halua ostaa ja fyrkkaa tarpeeksi niin menköön. Sama juttu myydessä, en jaksa nillittää muutamasta kympistä, jos vehje mitä olen myymässä menee vähän halvemmalla mitä olin ajatellut. Pääasia on, että saan kohtuullisesti korvausta, lisää tilaa lautaan tai hyllyynja mahdollisesti pesämunaa seuraavaa hankintaa varten.
Menee sitä rahaa kaikkeen muuhunkin ja ihan liikaa nimenomaan sellaisiin asioihin, jotka eivät ole pysyviä kuten baareihin. Äkkiäkös sitä kiskaisee kurkustaan alas muutamankin butiikkipedaalin hinnan, kun sille päälle sattuu... tai laiskana ajelee taksilla.

Pieni dejavu.. Ihan kuin saman tekstin olisin lukenut aiemminkin :)
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Laulava Kylätohtori
02.06.2015 16:07:24
73nd3r: Arvon kollegat forumistit kääntää näköjään tämän topicin siihen että onkin hienoa kun maksaa liikaa. No, vissiin siinäkin joku statusarvo piilee, mulle vaan ei aukea mikä. Taksalaskenta netissä kyttäämiselle ja vapaa-ajan hinta, voi perskula.

Etkö sä nyt oikeasti muka tajunnut pointtia?
iec
02.06.2015 17:00:02

73nd3r: Arvon kollegat forumistit kääntää näköjään tämän topicin siihen että onkin hienoa kun maksaa liikaa. No, vissiin siinäkin joku statusarvo piilee, mulle vaan ei aukea mikä. Taksalaskenta netissä kyttäämiselle ja vapaa-ajan hinta, voi perskula.

Hyvähän tämä threadi on, eli pistää ruotuun ne pahimmat kusettajat tai ainakin paljastaa kunnon vedätykset. Tuo oli varmaan enemmänkin offtopiccia ihan yleisesti, että kauanko kyttää jotain kampetta netissä.

Se nyt on varmaan se ja sama jos joku myy 199 euroa uutena maksavan pedaalin 150 eurolla, jos se myyjä sattuu asumaan 500 metrin päässä, verratuuna siihen että ostaa e-baystä saksasta 10 euroa halvemmalla postikuluineen. Ennemmin valitsen tuon ensimmäisen vaihtoehdon, vaikkei se menekään tuohon 0,7x uuden hinta-kategoriaan.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
winstoni
02.06.2015 18:03:47
JaaGeRMaisTeR: Pieni dejavu.. Ihan kuin saman tekstin olisin lukenut aiemminkin :)

Saattaa olla, että olen avautunut asiasta ennenkin ;) En jaksanut plärätä koko ketjua.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)