Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: American standard telecaster vai Deluxe
1
Niksu-
31.05.2015 03:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.
Olen ostamassa Fenderin telecasteria, ja haluaisin tiedustella mielipiteitä/kautta kokemuksia seuraavista malleista, eli Standard telecaster ja Deluxe telecaster. Olen hieman ollut kääntymässä tuohon Deluxen puoleen, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan kyseistä kitaraa. Tiedän tekniset ominaisuudet, mitä toisessa on tai ei ole ja niin edelleen. Haluaisinkin kuulla mielipiteitä soitettavuudesta soveltuvuudesta useampiin musiikkityyleihin? Kumpi olisi parempi vaihtoehto? Onko Deluxe todellakin 300€ korotuksen arvoinen, vai kannattaako valita vanha kunnon Standard malli? Tottakai molempia kannattaa päästä soittamaan, mutta löytyisikö porukasta henkilöitä, joilla on selvästi omia mielipiteitä asiaan?
 
Kiitoksia jo kovasti
 
steelduck
31.05.2015 08:14:23 (muokattu 31.05.2015 08:15:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä aikoinaan taivuin standardiin, kun mielestäni Deluxessa oltiin menty jo liian kauas Telecasterin perusolemuksesta - eli yksinkertainen työkalu. Deluxessa oli vain minulle liikaa kromeluuria. Loppupeleissa standardikin tuli myytyä samasta syystä ja nyt kaasuttaa Vintage Hot Rod, joka on "vanhoilla spekseillä" mutta kuitenkin modernilla 9.5" radius kaulaprofiililla.
 
Gabe
31.05.2015 10:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta ei kumpaakaan. Ennemmin laittaisin käytetyn American Vintage-sarjalaisen, siitä saa jo oikeasti tasokkaan mailan. Standardissa ja Deluxessa ei minusta ole kitaraa hintalappunsa vertaa, samaa tasoa Tokaiden ym. kanssa.
Niksu-
31.05.2015 10:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kovasti vinkeistä. Pitääpä vähän tuumailla ja laajentaa näitä mahdollisuuksia.
 
antnis
31.05.2015 11:14:35 (muokattu 31.05.2015 11:22:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kitaroita ne ovat molemmat. Kokonaan toinen juttu onkin sitten, että viimeaikasten hinnnakorotusten jäljiltä molemmat maksavat ns. aika vitusti. Itse metsästäisin käytetyn RW Deluxen, niitä on näkynyt tuossa vähän päälle tonnilla.
 
Tai sitten tää :) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1009205
 
Niksu-
31.05.2015 12:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mietin itsekkin tuota hintakirotusta yhtäkkiä. Voi olla että tuossa deluxessa voi olla liikaa turhaakin minun tarpeisiini ja hinta on todellakin aika pirun kova. Saatan tyytyä standardiin tai jos vastaan tulisi joku käytetty telecaster. Mutta kieltämättä hienoa aikaa tämä uuden kitaran metsästys. Komea Toi Texola myöskin! Komea väri!
 
antnis
31.05.2015 12:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkäisin myös tästä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1008533
mut tässähä olis ihan hyvä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1000611
 
Onneksi eri malleja tosiaan on koko ajan suht hyvin myynnissä.
 
pappasfin
31.05.2015 12:26:44 (muokattu 31.05.2015 12:34:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niksu-: Niin mietin itsekkin tuota hintakirotusta yhtäkkiä. Voi olla että tuossa deluxessa voi olla liikaa turhaakin minun tarpeisiini ja hinta on todellakin aika pirun kova. Saatan tyytyä standardiin tai jos vastaan tulisi joku käytetty telecaster. Mutta kieltämättä hienoa aikaa tämä uuden kitaran metsästys. Komea Toi Texola myöskin! Komea väri!
 
Ihan hyviä nuo molemmat varmaan. Mulla on tuo Telen American Standard, jossa on ne Custom Shop mikit. Kyllä tuolla lähtee hyvin jazzit / bluesit / rockit / countrytkin.
 
Ite tein silleen, että nostin mikkien bassopuolta lähemmäs kieliä, noita kun saa säädettyä niin voi silläkin vaikuttaa soundiin.
 
Kuvat tuosta Telestä löytyy profiilistani. Pitäsköhän laittaa tuo myyntiin ;D
 
PappaSFin
Niksu-
01.06.2015 18:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin vihdoinkin isolla kirkoolla kokeilemaan molempia kitaroita peräkkäin. Täytyy sanoa että tykästyin molempiin. Deluxe tuntui mukavammalta soittaa, mutta standardissa tykkäsin vaan jotenkin soundista enemmän. Jätin kuitenkin vielä kauppaan hetkeksi ja tuumailen hetken ja katon tuleeko vastaan muita mahdollisuuksia. Mut kiitos kaikille vastauksista ja mielipiteistä, eka kerta kun hain apua täältä ja todella positiivisesti yllättynyt!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «