Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Täydellisen basso Soundin metsästys
1 2
jaajo2
29.05.2015 21:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen sitä metsästänyt yli 30v erilaisilla vehkeillä tosin polkimia en oo käyttänyt nyt alkaa olla omasta mielestä lähes täydellinen mulle Fender jazz 64 cs ja ampeg svt ja rantis oletteko muut sitä löytäneet ja jos nii millä kalustolla?
 
2541
29.05.2015 21:48:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole löytänyt, koko ajan on haku päällä. Ei sillä, että näillä nykyisillä soundeilla ei pärjäis, mutta ettei tylsisty. Sama juttu kuin tuon soittotaidon kehittämisen kanssa. Valmista ei tuu ikinä.
okabass
29.05.2015 22:34:59 (muokattu 29.05.2015 22:35:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaajo2: Olen sitä metsästänyt yli 30v erilaisilla vehkeillä tosin polkimia en oo käyttänyt nyt alkaa olla omasta mielestä lähes täydellinen mulle Fender jazz 64 cs ja ampeg svt ja rantis oletteko muut sitä löytäneet ja jos nii millä kalustolla?
 
Aika sama meininki: SVT- ja Rantasauna-kloonit. Passot vaihtelee tilanteen mukaan (WAL 5, PB, JB, Riku, Stingray ).
 
Topiello
30.05.2015 09:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kun en varsinaista vahvistusta tarvitse, niin sans amp bddi ja mxr:n di peräkkäin. Sans ampiin kun saa lisättyä mxr:n "colour" -napin, niin ollaan lähellä sitä mitä minä etsin. Jazzilla tottakai.
 
hollstro
30.05.2015 09:43:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stingray 1976, Hiwatt DR201 ja Aguilar DB212. Tämä on paras niistä kaikista seteistä joita olen soittanut.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Olli.M
30.05.2015 09:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Stingray 1976, Hiwatt DR201 ja Aguilar DB212. Tämä on paras niistä kaikista seteistä joita olen soittanut.
 
Presari, Mywatt200 (DR201 klooni) ja 8x10.
 
pekezu
30.05.2015 09:55:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isken takavasemmalta hifikirveellä.
 
Sadowsky Metro MV-5 ja EBS TD660 + 2x12" Neo-kaappi. Kaapista olisin valmis tinkimään ja kokeilemaan Pro-sarjan kaappeja. Tää on ollu mulle sellainen setti, että aina kun tällä pääsee keikan pöläyttämään, on hyvä fiilis.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
juici
30.05.2015 12:40:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: En ole löytänyt, koko ajan on haku päällä. Ei sillä, että näillä nykyisillä soundeilla ei pärjäis, mutta ettei tylsisty. Sama juttu kuin tuon soittotaidon kehittämisen kanssa. Valmista ei tuu ikinä.
 
Tässäpä tämä pähkinänkuoressaan. Itse olen välillä saavuttanut tiettyjä välietappeja mutta lopullinen maali ei häämötä horisontissa.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
jukkajylli
30.05.2015 19:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahdoton määriteltävä, koska riippuu soittaako yksin vai bändin kanssa ja minkälaisen bändin, minkälaisessa tilassa, minkälaisissa tiloissa (hoho tosi hassuu jeejee..), soittaako kovaa vai hiljaa, mitkä on päivän feelikset, onko vaikkua korvissa ja mitä mieltä vaimo on.
 
And it's just a waste of time..
2541
30.05.2015 20:15:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raivostuttavintahan on myös tämä usein esiintyvä toisen päivän ilmiö. Ekana pävänä samassa tilassa kaikki on niin kohdallaan kuin olla ja voi, seuraavana päivänä kaikki kuulostaa kauhealta, vaikka mikään ei ole muuttunut. Ehkä deodorantin määrä kainalossa, oman tai rumpalin. Kukaan muu ei tietenkään huomaa eroa, eikä varsinkaan ekana päivänä kehu "täydellistä soundia".
Geezler
30.05.2015 22:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Raivostuttavintahan on myös tämä usein esiintyvä toisen päivän ilmiö. Ekana pävänä samassa tilassa kaikki on niin kohdallaan kuin olla ja voi, seuraavana päivänä kaikki kuulostaa kauhealta, vaikka mikään ei ole muuttunut. Ehkä deodorantin määrä kainalossa, oman tai rumpalin. Kukaan muu ei tietenkään huomaa eroa, eikä varsinkaan ekana päivänä kehu "täydellistä soundia".
 
Se on just näin. Pommisuojan treenikselläkin tuulensuunta tai joku pitää mua pilkkanaan.
 
HenriF
31.05.2015 07:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10v sitten soitin tavastialla. Roudasin sinne 8x10" kaapin. Ihmettelin että miten tää soundaa näin hyvältä? Äänimies vastas että lavan alla on kaksi EV 24" subbaria. Ok.
 
Rämppy
31.05.2015 14:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Raivostuttavintahan on myös tämä usein esiintyvä toisen päivän ilmiö. Ekana pävänä samassa tilassa kaikki on niin kohdallaan kuin olla ja voi, seuraavana päivänä kaikki kuulostaa kauhealta, vaikka mikään ei ole muuttunut. Ehkä deodorantin määrä kainalossa, oman tai rumpalin. Kukaan muu ei tietenkään huomaa eroa, eikä varsinkaan ekana päivänä kehu "täydellistä soundia".
 
Tuttu tilanne...
Sen olen huomannut, että jos on ollut hirvee härdellipäivä duunissa ja tulee kiireellä kieli vyön alla treeneihin, niin todennäköisesti kuulostaa paskalta vaikka kalusto ja säädöt ovat täsmälleen samat kuin edellisellä kerralla. Väsymys... plus että ei ole vielä päässyt pois työmoodista,...
 
Eli aina ei irtoa täydellinen soundi vaikka mikä olisi. Tai ainakaan se täydellisyys ei kantaudu omiin korviin. Mutta vastapainoksi on päiviä, jolloin soitto sujuu ja soundi on silkkaa hunajata.
 
Saahan sitä sanoa.
J.Hollström
31.05.2015 18:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokaisella on omasta mielestään täydellinen soundi. Vielä kun opettelisivat soittamaan saatana.
 
Rämppy
31.05.2015 20:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Jokaisella on omasta mielestään täydellinen soundi. Vielä kun opettelisivat soittamaan saatana.
 
Ei tällaisen amatöörin tarvi osata soittaa. Riittää kun ostelee soittokamaa leikkikaluiksi. Ammattilaisita voi jotain osaamista vaatiakin
 
Saahan sitä sanoa.
Topiello
31.05.2015 20:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Ei tällaisen amatöörin tarvi osata soittaa. Riittää kun ostelee soittokamaa leikkikaluiksi. Ammattilaisita voi jotain osaamista vaatiakin
 
Just näin. En mäkään soittaa osaa, mutta hemmetin mukavaa mulla on aina. Soittelen vieläpä yksikseni.
 
jukkajylli
31.05.2015 21:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Jokaisella on omasta mielestään täydellinen soundi. Vielä kun opettelisivat soittamaan saatana.
 
Ei ainakaan mulla. Paljon tärkeämpää kuin "täydellinen" soundi on roudattavuus, kestävyys ja helppokäyttöisyys. Ihan ookoo soundi on kaikissa vermeissä kyllä silti, muttei sen kummempi. Mulla on semmoinen soittotatsi että se vaikuttaa soundiin enemmän ku styrkkarin merkki. Ja soittamaan en opettele.
 
And it's just a waste of time..
sepisti
31.05.2015 22:24:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Ei ainakaan mulla. Paljon tärkeämpää kuin "täydellinen" soundi on roudattavuus, kestävyys ja helppokäyttöisyys. Ihan ookoo soundi on kaikissa vermeissä kyllä silti, muttei sen kummempi. Mulla on semmoinen soittotatsi että se vaikuttaa soundiin enemmän ku styrkkarin merkki. Ja soittamaan en opettele.
 
Mulla on sama juttu. On tärkeää, että kamat mahtuu volkkarin konttiin, koska niissä bändeissä joissa soitan bassoa, menen keikalle usein omalla autolla. Kyllä järeät putkikamppeet maistuisi, mutta tuntuu, että pitäis soittaa jossain oikeassa rokkibändissä, että niistä olisi vastaavaa hyötyä.
 
Viikko sitten keikalla aloin ihmettelemään, miksi jazzarin kielet tuntuu jotenkin liian löysiltä. Loppujen lopuksi huomasin, että olin ajatuksissani siirtynyt soittamaan lähempää kaulamikkiä. Viimeiset puoli vuotta olen soittanut pelkästään 115-kaapin läpi tai korvamonitorit päässä ja nyt oli pitkästä aikaa käytössä 210-kaappi ja korvatulpat. Eli soundissa ollutta kamoista johtuvaa "meisselin" puutetta tuli kompensoitua sitten välittömästi soittotatsin muuttamisella.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
J.Nikkanen
31.05.2015 22:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täydellisestä saundista tiedä sitten mutta just tulin treenikseltä Lehle RMI BassWitch IQ vempelettä testaamasta ja vieläkin hymyilyttää. Ei se huono saundinen vehjes ainakaan ole.
poppamies
01.06.2015 00:20:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiwatt ja Marshall Jubilee 4x10"
Jukin mielestä en osaa yhtään soittaa mutta vitun hyvät kamat on.
 
G strings are for strippers
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «