Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5103 104 105 106 107215 216 217 218 219
steelduck
30.05.2015 00:14:42

Jep, varmasti saa maailmalta yhtä hyviä tai jopa parempia vahvistimia, mutta en ole vielä vastaavaan asikaspalveluun ja kustomointimahdollisuuksiin törmännyt. Tuossa Bluetonessa omalla kohdalla maksoin hyvän vahvistimen lisäksi siitä, että sain täysin customoida vahvistimen sen näköiseksi, kun halusin.

Tekniikka puolella sain siihen juuri semmoisen cleanin ja sellaisen crunchin mitä silloin halusin. Oman hankinnan jälkeen Bluetonen pajalta on tullut Dustyroad II:nen, jonka crunch etuaste on minusta huikea. Tässä juuri harkitsen oman Wizard II:sen crunch kanavan päivittämistä tuohon. Tai sitten säästän siihen Crossroadsiin (Bugaboo, Dusty II, Clean kanavilla).

On minulla Kemper kotisoittoon ja JCM800 treenikämpällä ja maailmalta löytyisi varmaan vaikka mitä, mutta itse vaan diggaan pajan meiningistä ihan hulluna, niin että seuraava projekti kyllä menee siihen osoitteeseen.
fenkkuvanhus
30.05.2015 00:20:55 (muokattu 30.05.2015 00:32:30)
Gabe: Olihan se Suhrin mäyrä siinä Vladin testissä tosiaan omaakin korvaa miellyttävämpi kuin se Bluetone verrokki. Mutta mitäs se taas todistaa mihinkään suuntaan? Se että Suhr on onnistunut tekemään pirun hyvältä soundaavan vahvistimen ei ainakaan minun järjenjuoksullani tee Bluetonen tuotteista automaattisesti huonoja? Eikä siinä testissä muistaakseni laitettu kaikkia Bluetonen vahvistimia riviin vaan verrattiinpahan vain sitä Vladin customia Badgeriin? Lisäksi täytyy muistaa että eri kaiuttimet soundaavat toisten koneiden kanssa paljon paremmalta kuin toisten. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla sama testi useammalla kaappi/kaiutin vaihtoehdolla. Mutta onhan maailmassa vaikka miten paljon hyviä vahvistimia ja valmistajia. Valitaan vaan kukin mieleisemme. Bluetonella on kyllä jo sen verran tyytyväisiä käyttäjiä että herättäähän se väkisin närää, samahan se on vähän jokaisen suositun laatumerkin kohdalla. Aina löytyy joku (yleensä sellainen joka ei merkin tuotteita omista) joka ei voi olla jos ei voi jotain negatiivista päästä sanomaan. :)

ps. Yksi asia mikä minua on aina jaksanut hymyilyttää kun jotain merkkiä lähdetään kritisoimaan niin miksi se on aina pakko kirjoittaa väärin? Kipson, Bluotone.. Mutta jotkut ilmeisesti saa konflikteista sisältöä elämäänsä.

Suhrin asiakaspalvelu ainakin kusee sen verran että katselen mieluummin kotimaista käsityötä. ;)

e. Offtopic mutta kun tuli esille. Onko sulla muuten ollut ongelmia tuon Badgerin toiminnan kanssa? Joku aika takaperin kaavailin ostavani moisen, mutta luin isojen poikien foorumeilta että ainakin niissä ensimmäisissä Badgereissä olisi ollut joku kämmi käynyt kytkenässä (tasasuuntauksen kanssa ilmeisesti?) ja se aiheutti mm. sulakkeen jatkuvaa paukkumista ym. Laitoin tästä Suhrilla viestiä mutten saanut siihen ikinä vastausta (Kunun ketjusta käsitin sitten että ei niitä oikein asiakkaan tai mahdollisen asiakkaan murheet edes paljoa kiinnosta), laitoin myös Thomannille viestiä ja he lähettivät kyselyä maahantuojalle mutta en sitäkään kautta saanut asiaan selvyyttä. Tuohan on kuitenkin ihan piirilevy vekotin käsittääkseni joten mikään isompi kytkennän muokkaus ei varmaan olisi mikään edullinen juttu, eikä tuon hintaiseen viitsisi alkaakaan maksamaan mitään ylimääräistä valmistajan suunnittelukämmin takia.

Kerkisit jo lisäileen. Ja oli ongelmia Power Scalingin kanssa. Joku triac mosahti ja sitten ei voinut säätää tehoja, reklamaation kyllä hoiti Thomann tosi hyvin.
Kunun tapauksessa (kitara)...meni kyllä kaikki päin H. :-(

Mutta kysynpähän vain että minkä tuotteen voi ostaa jos netistä ohjeita kysyy...

Ja Gabe, mihin sun objektiivisuutesi häipyi ? Yhteen Kunun reklamaatioon ?
Gabe
30.05.2015 00:34:24 (muokattu 30.05.2015 01:06:05)
fenkkuvanhus: Kerkisit jo lisäileen. Ja oli ongelmia Power Scalingin kanssa. Joku triac mosahti ja sitten ei voinut säätää tehoja, reklamaation kyllä hoiti Thomann tosi hyvin.
Kunun tapauksessa (kitara)...meni kyllä kaikki päin H. :-(

Mutta kysynpähän vain että minkä tuotteen voi ostaa jos netistä ohjeita kysyy...

Ja Gabe, mihin sun objektiivisuutesi häipyi ? Yhteen Kunun reklamaatioon ?

Ok, eli noissa uudemmissakin on vielä sitten kämmejä kytkennässä. Juttelin erään rapakon takana asuvan herrasmiehen kanssa aiheesta viime vuonna ja hän sanoi että Suhrin asiakaspalvelusta oli kerrottu että uusiin malleihin korjataan tämä kämmi kytkiksessä, mutta vastaavia ongelmia on näköjään ollut näiden uusienkin kanssa. Saa valitettavasti Badger jäädä hyllylle jatkossakin. Kyllä tuon hintaisen koneen tarttis olla myös toimintavarma.

Eikä tässä tosiaan pelkästään tuon Kunun hirvittävän keissin varassa olla. Lähinnä itseäni kummastuttaa tuo Suhrin pajan tyyli ylenkatsoa yksittäisiä eurooppalaisia asiakkaitaan. Pari mailia sinne laitoin ja yhteenkään he eivät katsoneet aiheelliseksi vastata. No, eipä siinä. Onneksi on myös valmistajia joita ihan oikeasti kiinnostaa myös se asiakas.. eikä pelkästään raha. Laadukkaita valmistajia niin kitaroiden kuin vahvistimienkin puolella onneksi riittää, senkus vaan valitsee. Onhan netti nykypäivänä ihan verraton väline hankkia tietoa käyttäjäkokemuksista ja kartuttaa tietoa laitteista ennen hankintaa. Paljon nopeammin saa rajattua kiinnostavien listaa, kaikkia kiinnostavia ei edes ole paikallisessa testattavaksi.

Ja Fenkkuvanhus, mihin sun objektiivisuutesi häipyi ? Yhteen Vladin sokkotestiin? ;)

e. Ja olen kyllä myös teikäläisen ajatuksia lukenut mielenkiinnolla, sekä tällä nimimerkillä että sillä vanhalla minkä poistit. Mutta nyt jäi kyllä se ajatus tämän avautumisen taustalla vähän hämärän peittoon. :) Oliko nyt siis liikaa tyytyväisiä käyttäjäkokemuksia jonka johdosta tuli pakottava tarve rölöttää jotain vaikka omaa kokemusta merkin tuotteista ei olekaan? Onhan täällä ollut kritiikkiäkin pajaa kohtaan. Isekin olen mm. antanut kritiikkiä joidenkin mallien nimeämisen suhteen ja Bugaboon ensimmäisiä ääninäytteitä koskien. Kannattaa rohkeasti kokeilla pajan tuotteita, kyllä niistä moni diggailee ihan syystä. Itse olen omiini ainakin ollut todella tyytyväinen, on ollut ameriikan poikienkin putkiikkinäkemystä vieressä verrokkina.
TTV
30.05.2015 00:37:14 (muokattu 30.05.2015 08:47:59)
fenkkuvanhus: Saako käärme luikerrella joukkoonne ? Koska kyseessä on itseensä tyytyväinen porukka joka vain hakee kehuja omalta porukaltaan. Hyviä ovat vahvistimet toki.
Mutta miksi sitten Vladin tekemässä sokkotestissä yksi vahvistin voitti muut Bluotonet.
Mies oli tilannut Thomannilta vain testejä varten: Suhr Badgerin.
Suurin osa arvanneista veikkasi Suhria parhaaksi...

Ehkä testi sitten pieleen meni, selittely oli ainakin kovaa (mikkien asento jne...)

Ittellä on Suhr Badger.

Mitäs jäbä duunaa? Itseensä tyytyväinen porukka? Toivottavasti et ihan vakavissas vittuile ja yleistä mielipiteitäsi?

Mihin testiin oikein viittaat ja mitä vahvistimia siinä testailtiin?

Käärmeille on aina tilaa, kunhan eivät ihan turhaan sihise... Jos olet yhtään silmät auki lukenut tätä ketjua, niin olet varmaan huomannut, ettei kaikki jutustelu ole pelkkää ylistystä? Se, että tänne yleensä kirjoittaa vahvistimiinsa tyytyväiset käyttäjät, ei tee hallaa Bluetonelle eikä sen asiakkaille. Päinvastoin, hienoahan se on, että Suomalaiset joskus jotain kehuvatkin, varsinkin kun aiheesta tänne yleensä kirjoitellaan. Itse olen tyytyväinen Bluetonen käyttäjä ja olen seurannut pajan tekemistä lähempää kuin moni muu ja omien vilpittömien kokemusteni perusteella nostan hattua Bluetonelle ja heidän tuotteilleen.

Tokihan voin itsekin todeta monen vahvistimen kuulostavan erilaiselta ja tietyssä tarkoituksessa paremmalta kuin joku rivistä arvottu toisen valmistajan tuote, mutta en siltikään ala sellaisella keskusteluja rölöttämään. Jos kärmeksellä on omia kokemuksia Bluetonesta, niin silloin kannattaa jakaa niitä, toisten huhujen perusteella ei välttämättä kannata kovin rakkaita mielipiteitä esitellä (tai toki voi, mutta uskottavuus on aina nollaa)...

Tän kirjoituksen voi toki tulkita itsekeskeiseksi ja sisäpiiriä kehuvaksi, voi voi...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Spiral
30.05.2015 00:45:35

fenkkuvanhus:
Mutta miksi sitten Vladin tekemässä sokkotestissä yksi vahvistin voitti muut Bluotonet.

Mistä tämä testi löytyy?
repomies
30.05.2015 08:50:14
fenkkuvanhus:
Mies oli tilannut Thomannilta vain testejä varten: Suhr Badgerin.
Suurin osa arvanneista veikkasi Suhria parhaaksi...

Jaksaisiko joku vähän referoida, mitä kaikkea testattiin? Olen itse soitellut tasan yhdellä Bluetonella (Stalker), ja siinä oli yksi mielenkiintoisimmista cleaneista soundeista joita on tullut vastaan, mutta en osannut ruuvata säröä niin että varsinaista wow-efektiä olisi syntynyt. Ihan ok särö, muttei mitään tajunnan räjäyttävää.

Soundiclipit olen kuunnellut kuitenkin melkeinpä kaikista bluetonen vahvistimista, kuten varmaan moni muukin, ja niiden perusteella vahvistimia on niin moneen lähtöön, ettei yhden bluetonen testaamalla voi vetää minkäänlaista johtopäätöstä yleisellä tasolla Bluetonen soundin laadusta tai laaduttomudesta.

Itselleni jäi kuitenkin polte päästä kokeilemaan tuota Stalkeria toistekin. Mielellään parin overdrive-spedun kera, jotta kuulisi mitä cleanien heleydestä jää jäljelle, kun sisään tulee valmiiksi säröytynyt signaali.
Laulava Kylätohtori
30.05.2015 09:34:53
petrip: Tähän ketjuun saa ilmeisesti kirjoittaa vain sellaiset henkilöt, joilla on oikea mielipide asiasta...

Avaatko vähän tätä? Fenkkuvanhus tulee tänne vittuilemaan, miten ketjuun kirjoittelijat ovat omahyväisiä itseensä tyytyväisiä toistensa selkään taputtelijoita. Ja jokainen ymmärtää, että Vladin testi (tai mikä olikaan) tarkoita yhtään mitään. Ja kaiken lisäksi muistelisin, että sehän oli joku Vladin oma custom-malli, jota ei ole tehty kuin se yksi. Ja sen perusteella nyt tullaan tänne selittämään, että kaikki Bluetonet sitä ja tätä.

Ja kyllä, tähän, tai mihinkään muuhunkaan ketjuun, ei todellakaan tarvita tuollaisia "mielipiteitä" asioista. Jos ei ole muuta kirjoitettavaa, niin ei kannata kirjoittaa mitään. Koskee siis ihan kaikkia ketjuja, ei vain Bluetonea. Tätä samaa paskaa näkee eniten Gibson-ketjuissa. Rölötys ja vittuilu on aina perseestä. Mutta kukin tyylillään, minkäs sille voi, jos järki ei riitä muuhun kuin vittuiluun ja rölötykseen...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
petrip
30.05.2015 10:01:30 (muokattu 30.05.2015 10:02:37)
Täällä tuntuu ihmisillä menevän kuppi nurin. Sen verran pitäisi malttia olla, että nostaa itsensä tällaisen juupas-eipäs-väittelyn yläpuolelle, eikä provosoidu tai provosoi. Joku aiheeseen liittyvä sanontakin taitaa olla: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Kaikki soittamiseen liittyvät laiteasiat on jo moneen otteeseen ja monessa yhteydessä todettu subjektiiviseksi ja jopa erittäin henkilökohtaisiksi. Jos ymmärrän oikein tätä kriittistä keskustelua, niin pointti on varmaankin tuo hellyyttävä Bluetone-uskovaisuus (positiivisessa mielessä). Sehän on vaan hienoa, että ihmiset ovat innostuneita jostain asiasta! Mutta samalla sillä on kääntöpuolensa tai lukijalle tulee vähän ristiriitainen olo, kun yhtäältä kehutaan ja toisaalta taas kamat menee kiertoon samantien. Ainakin meikäläisen logiikka pettää. Voihan kaiken syyksi laittaa GAS:n.

Ja koska täällä on tapana ilmaista myös oma mielepide, niin sanottakoon sekin. Omakohtaisten kokemusten perusteella, neljää eri vahvaria kokeilleena, en todennäköisesti koskaan osta Bluetonea. Ajatus kaunis, mutta toteutus ei vakuuta. Ja mitä Suhriin tulee, niin erittäin hyviä laitteita tekevät. Ja oma Suhrin kitara on kyllä aivan unelmapeli.

Rauhaa kaikille tasapuolisesti! :) :) :)
Juzpe
30.05.2015 10:03:43

fenkkuvanhus: Natsikorti siis heilahti jälleen.

Joo todellakin. Se, että mä olen tehnyt soittokamojeni suhteen tiettyjä valintoja ja pyysin sulta ihan vilpittömästi näytettä, miltä toi Badger kuulostaa ei nyt varsinaisesti mikään natsikortti ole. Mä olen valinnut soittokamani käytettävissä olevan budjetin ja omien mieltymysteni mukaan. Jos sä diggaat ajaa sillä Suhrin Badgerilla niin hyvä.

Meidän kimppatreeniksellä on kymmenkunta erilaista putkinuppia, joista yksi on mun BT 2550 ja täytyy sanoa, että mä voisin tarpeen vaatiessa ottaa niistä minkä tahansa keikalle/ studioon ja kalustosta ei jäisi onnistuminen kiinni. Soundi on yksi valintakriteeri muiden joukossa. Muita kriteereitä voisi olla vaikkapa hinta, asiakaspalvelu, saatavuus, koneen rakenne, ohjattavuus jne...

Custom-styrkkareissa kuitenkin on muistettava sellainen juttu, että "bulkkikamalla" pärjää aivan hyvin lähes tilanteessa uin tilanteessa, mutta jos on tarkka käsitys siitä mitä haluaa ja kukaan isompi valmistaja ei sellaista tee, niin customkone on ainoa vaihtoehto.
Laulava Kylätohtori
30.05.2015 10:10:42
petrip: Täällä tuntuu ihmisillä menevän kuppi nurin. Sen verran pitäisi malttia olla, että nostaa itsensä tällaisen juupas-eipäs-väittelyn yläpuolelle, eikä provosoidu tai provosoi. Joku aiheeseen liittyvä sanontakin taitaa olla: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Kaikki soittamiseen liittyvät laiteasiat on jo moneen otteeseen ja monessa yhteydessä todettu subjektiiviseksi ja jopa erittäin henkilökohtaisiksi. Jos ymmärrän oikein tätä kriittistä keskustelua, niin pointti on varmaankin tuo hellyyttävä Bluetone-uskovaisuus (positiivisessa mielessä). Sehän on vaan hienoa, että ihmiset ovat innostuneita jostain asiasta! Mutta samalla sillä on kääntöpuolensa tai lukijalle tulee vähän ristiriitainen olo, kun yhtäältä kehutaan ja toisaalta taas kamat menee kiertoon samantien. Ainakin meikäläisen logiikka pettää. Voihan kaiken syyksi laittaa GAS:n.

Ja koska täällä on tapana ilmaista myös oma mielepide, niin sanottakoon sekin. Omakohtaisten kokemusten perusteella, neljää eri vahvaria kokeilleena, en todennäköisesti koskaan osta Bluetonea. Ajatus kaunis, mutta toteutus ei vakuuta. Ja mitä Suhriin tulee, niin erittäin hyviä laitteita tekevät. Ja oma Suhrin kitara on kyllä aivan unelmapeli.

Näytit juuri, miten kritiikkiä voi antaa järkevästikin. Asiallinen kirjoitus ja jos ei Bluetone kiinnosta, niin ostaa muuta. Kyllähän täällä kritiikkiä on esitetty ennenkin, mutta esim. tuollainen Fenkkuvanhuksen idioottirölötys oli jotain, mitä en tahtoisi nähdä missään ketjussa. Ei asiallisesta keskustelusta kukaan suutu, olipa se kritiikkiä tai ei.

Itse olen ostanut kaksi Bluetonea uutena ja molemmat ovat mulla edelleen - Esim Dustyn ostin 2012. Sitten oli pari testiin ostettua, kuten esim. 5E3, mutta en siitä tykännyt, niin myynti meni. So not. Mä en tajua, että miten se tekee Bluetonesta yhtään sen huonomman tai paremman. Joillain on ilmeisesti vain vaikea ymmärtää, että toiset harrastaa myös laitteiden testailua, ei pelkkää soittamista. Jäsen Myrkky Nuoli kirjoittikin tästä hienosti blogissaan - kannattaa käydä lukemassa...

Mutta rauhaa tosiaan kaikille. Jätetään kuitenkin se idioottirölötys pois - kaikista ketjuista. :)
TTV
30.05.2015 10:28:18 (muokattu 30.05.2015 10:32:28)
petrip: ...Mutta samalla sillä on kääntöpuolensa tai lukijalle tulee vähän ristiriitainen olo, kun yhtäältä kehutaan ja toisaalta taas kamat menee kiertoon samantien. Ainakin meikäläisen logiikka pettää.

Tämä on täysin totta ja olen ihmetellyt sitä itsekkin.

Huvittavaa tässä on se, että eräskin jäsen tilaili tiheällä syötöllä Bluetone Custom-vahvistimia, jotka hän itse speksasi ja sitten ei ollutkaan tyytyväinen tuotokseen ja laitteet kiertoon... Mulla menee tuollaisessa ensin uskottavuus siihen speksaajaan, ei toteuttajaan. Huonoa mainostahan se esim Bluetonelle on, jos "eilen hehkutettu pitopeli" onki tänään torilla rahapulaan tai ripuliin vedoten. No, nyt ko jäsen on ilmeisesti löytänyt rauhan vahvistinten suhteen....

En minäkään ole noihin omiin Bluetone-Customeihin koko ajan yhtä tyytyväinen ollut, johtuu pitkälti siitä, että uutuuden huuma ja vähäinen soitto eivät kuitenkaan anna heti sitä objektiivista kuvaa. Helposti hehkuttaa uutuutta heti, mutta sitten kun siihen syvällisemmin tutustuu, niin voi löytää parantamisen varaa. Tämä taas onkin just se Bluetonen hienous, että kaikki modaukset asiakkaan tarpeiden tyydyttämiseksi onnistuvat todella näppärästi ja hyvässä yhteistyössä. Jos asiakas ei tiedä mitä haluaa, eikä välttämättä kuuntele ammattilaisten neuvoja, niin voipi hyvin käydä kuten eräälle pitopelin kierrättäjälle.

Omiin Bluetoneihini (2 Customia, Lead Jr., Express Jr. ja Bugaboo) olen saanut yhteistyöllä just sellaisia piirteitä, mitä olen niihin kaivannut, eikä kaikki vieläkään ole ihan finaalissa. Aina löytyy jotain uutta kokeiltavaa ja sehän vaan Harryn ja Matin kanssa onnistuu.

Kateus on Suomalaisten parhaimpia ominaisuuksia ja toisen ilosta nauttiminen ei kuulu tapoihimme (yleensä). Siksipä tässäkin ketjussa jotkut kokevat tarpeelliseksi alkaa aukomaan päätä uskovaisuudesta ja sisäpiiriläisyydestä, vaikka sen angstin voisi hyvin pitää sisälläänkin. No, onneksi kirjoittajat antavat tekstillään realistisen kuvan itsestään, sen perusteella heidät ja tekstit voi hyvin "arvottaa" :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Celeb
30.05.2015 12:48:04
Laulava Kylätohtori: Näytit juuri, miten kritiikkiä voi antaa järkevästikin. Asiallinen kirjoitus ja jos ei Bluetone kiinnosta, niin ostaa muuta. Kyllähän täällä kritiikkiä on esitetty ennenkin, mutta esim. tuollainen Fenkkuvanhuksen idioottirölötys oli jotain, mitä en tahtoisi nähdä missään ketjussa.

...

Mutta rauhaa tosiaan kaikille. Jätetään kuitenkin se idioottirölötys pois - kaikista ketjuista. :)

Sori mutta trollausta en ole vielä fenkkuvanhuksen postauksista havainnut.

terveisin,
Bluetonen asiakas
Juzpe
30.05.2015 13:02:12 (muokattu 30.05.2015 13:03:26)

Siksipä tässäkin ketjussa jotkut kokevat tarpeelliseksi alkaa aukomaan päätä uskovaisuudesta ja sisäpiiriläisyydestä, vaikka sen angstin voisi hyvin pitää sisälläänkin.

Tää on mielenkiintonen ilmiö kyllä. Siis nillitys siitä, että toiset on ostanu "paskoja kamoja" joissa on "laatuongelmia" kuten nyt vaikka Gibsonin kitaroita. En mä koe hirveetä tarvetta mennä "8-kieliset hevikeihäät"-ketjuihin tai "PRS"-ketjuihin rölöttelemään ja huutelemaan universaaleja totuuksiani, vaikken PeRSettä tai edes 7-kielistä munanleikkuria itse koskaan hankkisi. Kaikenmoista besserwisseriä on kylät pullollaan ja varsinkin tämä palsta (ja Roots-palsta) Jos joku diggaa soittaa 8-kielisellä suunnikkaalla tai PRS blingblingillä, ei se multa pois ole.
Mr. Speed
30.05.2015 13:03:12
petrip: Täällä tuntuu ihmisillä menevän kuppi nurin. Sen verran pitäisi malttia olla, että nostaa itsensä tällaisen juupas-eipäs-väittelyn yläpuolelle, eikä provosoidu tai provosoi. Joku aiheeseen liittyvä sanontakin taitaa olla: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Kaikki soittamiseen liittyvät laiteasiat on jo moneen otteeseen ja monessa yhteydessä todettu subjektiiviseksi ja jopa erittäin henkilökohtaisiksi. Jos ymmärrän oikein tätä kriittistä keskustelua, niin pointti on varmaankin tuo hellyyttävä Bluetone-uskovaisuus (positiivisessa mielessä). Sehän on vaan hienoa, että ihmiset ovat innostuneita jostain asiasta! Mutta samalla sillä on kääntöpuolensa tai lukijalle tulee vähän ristiriitainen olo, kun yhtäältä kehutaan ja toisaalta taas kamat menee kiertoon samantien. Ainakin meikäläisen logiikka pettää. Voihan kaiken syyksi laittaa GAS:n.

Tosta tuli joskus jutusteltua Harryn kanssa ja ihmeteltiin sitä ihan samaa. Ilmeisesti kyse on siitä, että tilataan customia kun ei todellisuudessa tiedetä mitä halutaan. Pelataan siis mielikuvilla ja nettikokemuksilla. Tähän BT on hienosti tarrannut, ja ainakin omalla kohdalla sain ison kasan erilaisia vehkeitä testiin sekä pajalta että muilta asiakkailta ja olen todella kiitollinen siitä.

Itte oon aika monta erilaista vahvaria tässä parin vuoden aikana omistanut kamarunkun yhteydessä ja kaikissa niissä on ollut jokin joka mättää. Noh.. Sain sitten BT:n ja se oli todella hyvä. Siinäkin alkoi ilmetä pieniä harmistuksia, mutta kappas, nepä modattiin poies. Ei mätä enää, vaan soundaa tökerön kovalta. Se ei vaan ole valmistajan tai tuotteen vika, jos tilaaja ei tiedä mitä tahtoo.

Etu näihin perusmalleihin on siinä, että sisältöä voi muokata tilausvaiheessa ja sen jälkeen. Oman Crossroadin kanssa samaan rahaan saisi vain ja ainoastaan perus piirilevykamaa, kun puhutaan siis monikanavaisista. Yksikanavaiset eivät muutenkaan oikein tule kysymykseen omassa musiikissa.
Spiral
30.05.2015 13:04:23

Kummallista kuinka intohimoisesti tähän(kin) asiaan suhtaudutaan.

Tuota, oliko se Vladin testi missään enää saatavilla?
Juzpe
30.05.2015 13:05:15 (muokattu 30.05.2015 13:08:38)

Ei mätä enää, vaan soundaa tökerön kovalta. Se ei vaan ole valmistajan tai tuotteen vika, jos tilaaja ei tiedä mitä tahtoo.

Justnäin. Ja paska soundikin yleensä johtuu niistä käsistä jotka räblää sitä soitinta, eikä niistä kamoista.

E: En oo kovin paljo raksalla törmänny siihen että timpureita ois otettu töihin sillä perusteella mimmonen moottorisaha/ vasara niiltä lötyy. Jos soiroo syntyy ja lastu lentää niin eipä siinä paljo enempiä kysellä.
J-P L
30.05.2015 13:23:56
Spiral: Kummallista kuinka intohimoisesti tähän(kin) asiaan suhtaudutaan.

Tuota, oliko se Vladin testi missään enää saatavilla?

Eipä taida olla. Vladin postaus löytyy vielä tästä ketjusta, mutta linkatut äänitiedostot eivät enää ole saatavilla: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=11553680#p11553680
Laulava Kylätohtori
30.05.2015 13:27:39
Juzpe: Justnäin. Ja paska soundikin yleensä johtuu niistä käsistä jotka räblää sitä soitinta, eikä niistä kamoista.

E: En oo kovin paljo raksalla törmänny siihen että timpureita ois otettu töihin sillä perusteella mimmonen moottorisaha/ vasara niiltä lötyy. Jos soiroo syntyy ja lastu lentää niin eipä siinä paljo enempiä kysellä.

Tämä olisi hyvä pitää mielessä ihan yleisestikin, kun niitä nettitestejä kuuntelee. Osaava jätkä saa vaikka Microcubesta huikeat soundit ulos ja toisaalta kyvytön ei saa hyvää soundia mistään.

Toisaalta jotkut vahvarit ovat jopa sellaisia, että ne vaativat aika taidokkaan soittajan, että niistä saa mitään ulos. Ja jos osaa, niin jälki on huikeaa. Esim. Express on sellainen. Ei tulisi omilla taidoilla mielenkään tehdä julkisia demoja siitä. Se antaisi ihan väärän kuvan siitä vahvarista. Se on parempi vaan kotosalla renkutella, kun kukaan ei kuule. Pointti oli kuitenkin siinä, että jos joku amatööri tekee siitä demon, niin kuulostaahan se surkealta, vaikka vika on käyttäjässä, ei vahvarissa.

Se, että jengi ostelee nettidemojen tai nettijuttujen perusteella vehkeitä itselleen, on varmaan yksi syy, miksi torilla on niin paljon tavaraa myynnissä. Ehkä kannattaisi itse testata niitä, eikä laskea, että miten monta jätkää mnetissä tykkäsi jostain klipistä.

Yksi syy, miksi arvostan Bluetonea on juuri se, että vahvareita saa testiin ennen ostoa. Mahtaisiko Suhr lähettää Suhrin laskuun vahvareita mulle testiin. Itse, kun testaa sen vehkeen ennen ostoa, on aika paljon suuremmat mahdollisuudet, että se vehje on itselle mieluisa kuin se, että tutkii mnetin sokkotestejä ja/tai nettijuttuja.
Gabe
30.05.2015 13:32:18
petrip: Ja koska täällä on tapana ilmaista myös oma mielepide, niin sanottakoon sekin. Omakohtaisten kokemusten perusteella, neljää eri vahvaria kokeilleena, en todennäköisesti koskaan osta Bluetonea. Ajatus kaunis, mutta toteutus ei vakuuta. Ja mitä Suhriin tulee, niin erittäin hyviä laitteita tekevät. Ja oma Suhrin kitara on kyllä aivan unelmapeli.

Oma juttunsa näyttää olevan myös Suhr-uskovaisuuskin. :) Ei ole väliä vaikka vahvistimet on tehty niin kiireellä juostenkusten että maailmanlaajuiseen levitykseen päätyy koneita joiden kytkennässä on kämmejä.. Eikä sillä että kitarat tehdään niin kauhealla kiireellä että mikit on vähän mitä sattuu ja pintakäsittely kusee. Ja asiakaspalvelukin näyttää olevan ihan omaa luokkaansa. Mutta lukeepa logossa sentään Suhr. ;) Jokainen ostaa tietty kamppeensa omien kriteereiden perusteella. Sen perusteella mitä olen Suhreja kaiken kaikkiaan päässyt kokeilemaan niin täytyy sanoa että eipä ne niin kummoisia ole että viitsisin moista koskaan alkaa laittamaan.

Siinä olen sun kanssa samaa mieltä että on todella kummallista kierrättää uutena ostettuja customeita kauhealla tahdilla. Ei se anna hyvää kuvaa kummastakaan osapuolesta. Tosin Bluetone pienenä pajana hyppää tässä enemmän esille kuin moni muu valmistaja. Ahkerasti toria seuraavana voin sanoa että kyllä niitä Marshalleja, Fendereitä, Englejä ym. kierrätetään kahta kovemmalla tahdilla, onko nekin kaikki ihan paskoja?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)