Aihe: Soitinrakennuslinja
1
Zammy
24.11.2002 15:46:56
Onko täällä kellään kokemusta tai tietoo tosta Ikaalisissa sijaitsevasta koulusta? Mä oon vuosia pyöritelly mielessä, että oliskohan toi millanen juttu, ja kun nykyinen opiskeluala ei vaikuta ihan omimmalta jutulta niin vois taas miettiä, että joko vihdoin hakis tonne. Mietittyy kaikkein eniten se työllistyminen tollasen koulun jälkeen. Sen käsityksen oon ainakin saanut, että varsin ammattitaitosta porukkaa tuolta putkahtelee ulos. Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä.
Jurza
25.11.2002 21:22:17

Olin viime keväänä pääsykokeissa mutta en sitte päässy sinne. jäin muistaakseni 7.varasijalle.
Kaikinpuolin se paikka vaikutti tosi mukavalta. Oppilaat esitteli auliisti rakentamiaan soittimia ja muutenkin porukka oli tosi ystävällistä.
Oikeastaan toi soitinrakennus ei olisi edes ollut mulle se oikea ala, onneksi en päässyt ja vienyt keneltäkään alalle sopivalta opiskelupaikkaa!
Mutta tosiaan jos toi ala kiinnostaa niin kyllä kannattaa ihmeessä hakea!
Onko siellä edes tulevana keväänä hakua? muistaakseni niillä on haku vain joka toinen vuosi?!?
Zammy
25.11.2002 21:51:10
Onko siellä edes tulevana keväänä hakua? muistaakseni niillä on haku vain joka toinen vuosi?!?

Onkos jollain heittää tähän jotain faktaa. Netistä en ainakaan löytänyt tietoa. Koko koulun sivut poissa käytöstä.
Jurza
26.11.2002 10:00:25

Kerrohan niistä pääsykokeista... Millasia testejä siellä oli ja osaatko arvioida mistä jäi kiinni, ettet päässy. Paljos hakijoita yleensä oli ja kuinka kovana tasoa pitäsit?
No ekaksi tehtiin joku "päättelytehtävä"-moniste, siinä oli tehtäviä tyyliin: mikä numero puuttuu joukosta ja muuta tommosta. aika simppeli vaikka itse hermostuksissani tein pari helppoo virhettä.
Sitte ne jako jokaiselle sahan ja puupalikan, siitä palikasta piti sahata tasan 5x5x5cm palikka, suorankulman käyttö oli kielletty. ongelmana tossa oli oikestaan se että noissa palikoissa ei valmiina ollu yhtään suoraa kulmaa.
Toi meni mulla ihan jees!
sitte vikana oli haastattelu ja soittokoe. Meikäläinen oli toiseksi viimeinen haastateltava joten oli aikaa hermoilla! :)
Soittokoe meni aika paskasti ja haastattelu täysin penkin alle! Kyllä toi monen tunnin odottelu oli tehnyt tehtävänsä, meikä oli niin hermona ettei siitä tullu mitään.
Mulla varmaan toi homma kaatu just tohon haastatteluun, olisi pitänyt himassa suunnitella valmiiksi mitä aikoo itsestään kertoa.
Hakijoita tuolla tais olla joku päälle 50, sisään otettiin vissiin noin 15.
No jos mä sijoituin loppu taulukossa sijalle 22 ja mulla meni kumminkin toi haastattelu tosi surkeesti, niin ei taso nyt mikään ihan kauheen korkee ollut.
Jos menisin uudelleen sinne pääsykokeisiin niin treenaisin tota haastattelua varten paljon enemmän. varaudu siihen että ne ei paljoo kysele, sun pitää itse kertoa kaikki.
Ne myös otti ne haastattelut videolle.
niin joo ja ennakkotyönä piti piirtää tai muuten esitellä joku soitin jonka haluasi tuolla rakentaa, ne ennakkotyöt piti esitellä siellä haastattelussa.
no nyt ei tuu muuta mieleen, jos on lisää kysymyksiä niin pistä mailia!
Congi
28.11.2002 01:37:00 (muokattu 28.11.2002 01:37:11)
Sitte ne jako jokaiselle sahan ja puupalikan, siitä palikasta piti sahata tasan 5x5x5cm palikka, suorankulman käyttö oli kielletty. ongelmana tossa oli oikestaan se että noissa palikoissa ei valmiina ollu yhtään suoraa kulmaa.
Toi meni mulla ihan jees!

Kuulostaa helpolta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)