Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 538 39 40 41 4289 90 91 92 93
Laulava Kylätohtori
27.05.2015 08:32:57
hallu: Minä tein sen, anteeksi. Se oli itsestään syttyneen tunteenpalossa heitetty harkitsematon kommentti, joka oli täysin ulkona koko ketjun aiheesta eikä ollut edes syntynyt tässä ketjussa eikä tällä foorumilla. Olin aivan henkilökohtaisessa poliittisessa kriisissä ja purin ahdistukseni häpeämättömästi tähän ketjuun. Pahoittelen tapahtunutta.

Kainosti pyydän ja ehdotan että hölmöt heittoni jätettäisiin huomiotta ja jatkettaisiin itse asiassa:-).

Älä nyt, Hallu hyvä, viitsi. Jos tuollaisia pitäisi pyydellä anteeksi, niin eihän tällä muuta olisikaan kuin anteeksipyyntöjä. :)

Hehkulampuissa sen kiellon nyt jollain tasolla ymmärtää, jos oikein yrittää. Mutta vaikka joku putkia lampuiksi kutsuukin, niin eihän niissä ole käytännössä mitään yhteistä. Mutta tragikoomisinta ja pelottavintahan tässä on se, että ei sitä koskaan tiedä, mitä tapahtuu, kun virkamies alkaa parantamaan maailmaa (tekemään itsestään tärkeää).

Ps. politiikkakriisit kannattaa purkaa politiikkaketjussa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
penatuna
28.05.2015 08:52:46
fenkkuvanhus: Hei vaan,
On kokeiltu, mallintava on aina mallintava. Ei onnistu Cleanit ja pikku säröt. Toki aina voi lyödä tilakaikua ja viivettä.
Ennekuin rupeette huutamaan, yli kaksi vuotta oli käytössä.

Kyllä mun mielestäni Kemperillä onnistuu myös cleanit ja pikkurosot vallan hyvin:
https://www.youtube.com/watch?v=IRNZGJ3ytDM
https://www.youtube.com/watch?v=5TUI5gkHBu0

Kemperin kanssa on kyllä hyvä olla laadukas kaiutinlaitteisto. Itselläni toimii oikein mainiosti sekä CLR:n, että 2X12 EVM12L Bluetonen kaapin kera. Korvalappujen (AKG K271) kautta en tykkää läheskään niin paljon.

Omistan myös Bluetonen Deluxe Reverbin, ja sekin on ihan loistopakkaus. Kuten joku jo aiemmin ketjussa mainitsi; molempi parempi.
Rg505bk
28.05.2015 17:25:34
Laittakaahan Bluetonen omistajat profiileja Rig Exchangeen :p
steelduck
28.05.2015 17:41:11

Rg505bk: Laittakaahan Bluetonen omistajat profiileja Rig Exchangeen :p
Ei ole mikkiä millä profiloida...
johanssen
28.05.2015 19:57:25

Rg505bk: Laittakaahan Bluetonen omistajat profiileja Rig Exchangeen :p

Tarkoitus oli profiloida, mutta Andyn Marsuprofiilit on niin hyviä, etten ookkaan jaksanu alkaa säätämään.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
28.05.2015 21:33:21
johanssen: Tarkoitus oli profiloida, mutta Andyn Marsuprofiilit on niin hyviä, etten ookkaan jaksanu alkaa säätämään.

Yritähän aktivoitua ja raportoi tuloksista. Olen Kemperin ostoa kypsytellyt ajatuksen tasolla, pelkästään luurien kanssa sovitteluun tulisi.
jhlamm
28.05.2015 22:40:40
Gabe: Yritähän aktivoitua ja raportoi tuloksista. Olen Kemperin ostoa kypsytellyt ajatuksen tasolla, pelkästään luurien kanssa sovitteluun tulisi.

Tuosta on aikaisemminkin ollut jupinaa, mutta omaan korvaan ainakin näissä vanhoissa malleissa se kuulokelähtö tökähtelee kyllä. Vai oliko uudempiin malleihin tulossa parempi kuulokelähtö?
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
nakedzen
28.05.2015 23:54:43 (muokattu 28.05.2015 23:57:10)
Skebaristi: Minun on pakko tunnustaa oma multakorvaisuuteni tässä asiassa ja sanoa että en ole ikinä ymmärtänyt tätä Kemperin kuulokelähdön sättimistä. Olen kokeillut soittaa myös kytkemällä kuulokeet vaihtoehtoisesti Presonus Studiolive 16.4.2 AI:n tai M-audio FW410 -laitteiden kautta, mutta en ole huomannut merkittävää eroa.

Itse en kuulokkeita käytä mutta uteliaisuudesta ajoin kohinaa kemperin lävitse ja äänitin sekä pääulostulot ja kuulokelähdön. Sitten löin molemmat Ozonen match eq:n lävitse ja se kyllä näytti aikalailla tasaista viivaa niiden väliseksi eroksi. Taajuusvasteen puolesta ovat siis identtiset ihan todistettavasti.

Vm. 2012 minullakin.
Hatfairy
29.05.2015 00:34:25
Onks teillä, joiden mielestä Kemperin kuulokeliitäntä ei oo laadukas, kuulokkeet kovin korkeaimpedanssiset?
jhlamm
29.05.2015 09:30:28
Hatfairy: Onks teillä, joiden mielestä Kemperin kuulokeliitäntä ei oo laadukas, kuulokkeet kovin korkeaimpedanssiset?

Itsellä on kuulokkeet AKG K-271 eli ei aivan kuraa siis ja impedanssia noilla on 55 Ohmia. En tiedä sitten onko tuolla vaikutusta, ja omaan korvaan en ihan saanut tuota space toiminnolla vastaamaan nauhoitettua saundia. Tosin tästä on aikaa, ehkä pitäisi uudestaan kokeilla. Tosin eroa voi myös tulla siitä, että itsellä käytössä pelkästään metallisärötintä eikä yhtään kliiniä.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Gabe
29.05.2015 11:41:19
Kiinnostaisi kuulla miten nuo uudet Kemperit toimivat kuulokesoitossa. Jos eivät toimi, niin en tee tuollaisella paljon mitään. Voiko tuota edullisempaa räkkimallia käyttää muuten sinällään kuulokesoittoon ilman kaappia ja päätevahvistinta?
steelduck
29.05.2015 11:46:31

Gabe: Kiinnostaisi kuulla miten nuo uudet Kemperit toimivat kuulokesoitossa. Jos eivät toimi, niin en tee tuollaisella paljon mitään. Voiko tuota edullisempaa räkkimallia käyttää muuten sinällään kuulokesoittoon ilman kaappia ja päätevahvistinta?

Voi... jos asut stadissa, niin tule kokeilemaan tai Custom Soundsissakin voi kokeilla, mutta siellä on vähän köpöt profiilit, kun on vissiin vaan ne vakiot.
johanssen
29.05.2015 11:52:43

En huomaa mitään eroa Kemper with space ja RME FF400 kuulokeulostulon välillä. Molemmat toimii hyvin. Kuulokkeet AKG 271 ja Kempsukka ostettu nyt keväällä 2015. En ole kultakorva, mutta huomaan kyllä eron itseäni miellyttävän ja ei niin miellyttävän soundin välillä.

Ja voi käyttää kuulokesoittoon ilman vahvistinta ja kaappia. Ite käytän mielellään kuitenkin cubasen kautta, niin saan pohjille vähän rumpuja ja bassoa.

Gabe: Yritähän aktivoitua ja raportoi tuloksista. Olen Kemperin ostoa kypsytellyt ajatuksen tasolla, pelkästään luurien kanssa sovitteluun tulisi.

Kunhan joku tekis min puolesta duunit, niin jäis aikaa aktivoitua tällaisiin mukaviin ja haastaviin puuhiin. Nyt on toistaiseksi pakko käyttää liikenevä aika vaan soittamiseen ja jättää säätämiset myöhemmälle.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
blues guitar
29.05.2015 19:05:03 (muokattu 29.05.2015 19:44:22)

Itse en kanssa ole huomannut eroa Kemperin ja M-audio 2626 kuulokelähdöissä.
Kuulokkeina AKG-K271 MkII

Sen space-toiminnon saa myös linjälähtöön, kun ottaa täpin pois kohdasta kuulokelähtö-space.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
fenkkuvanhus
29.05.2015 22:07:34
penatuna: Kyllä mun mielestäni Kemperillä onnistuu myös cleanit ja pikkurosot vallan hyvin:
https://www.youtube.com/watch?v=IRNZGJ3ytDM
https://www.youtube.com/watch?v=5TUI5gkHBu0

Kemperin kanssa on kyllä hyvä olla laadukas kaiutinlaitteisto. Itselläni toimii oikein mainiosti sekä CLR:n, että 2X12 EVM12L Bluetonen kaapin kera. Korvalappujen (AKG K271) kautta en tykkää läheskään niin paljon.

Omistan myös Bluetonen Deluxe Reverbin, ja sekin on ihan loistopakkaus. Kuten joku jo aiemmin ketjussa mainitsi; molempi parempi.

Olet oikeassa. Onnistuu toki. Kemper on todella hyvä äänityksiin, kerrostalosoitteluun, livenä... korvalappujen kanssa...
Kemper johtaa 10-0.
Entä jos olet yksin, sinä kitara ja esim. Fender Tweed Deluxe vs. Kemper vastaava profiili...

Tuli hankittua Fenderin EC Tremolux, senjälkeen Kemper sai mennä.

Ja on kaksi eri asiaa, hyvintehty youtube-äänitys ja huonetilassa soittaminen (amp in the room).

Jos täällä on porukkaa joka ei löydä sitä eroa niin sittenhän on kaikki hyvin.
Voi ostaa mallintavan.
fenkkuvanhus
29.05.2015 22:23:07
hallu: Hitto joo:-D. Mulla on tänä keväänä ollut tosiaan vähän vauhti päällä taas. Mun on vaan hiljalleen alettava vähän himmailemaan näitä hankintoja, mutta alkoi mieli halajamaan tuonne Bluetonen suuntaan ja joko kaappia tai kokonaisa vahvistinta saattaisin siltä taholta syksymmällä tilata niin ei oikein Kemperi mahdu enää bodjettiraameihin tavan duunarilla:-). Katotaan nyt.

Järkevin lause pitkään aikaan, entinen Kemperin omistaja olen, nyt tulee soitettua
yksinkertaisella setapilla...ja paljon hauskempaa on.
Ihan off-topic juttuna: montako hypetystä ollut viime aikoina:
- Axe
- Kemper
- Bogner pedaalit
- H&K vahvistimet... Tubemeister
- fuzzit...no comments !

Tähän loppui hiiren lento...keksikää itse lisää.
hallu
29.05.2015 22:35:55
fenkkuvanhus: Olet oikeassa. Onnistuu toki. Kemper on todella hyvä äänityksiin, kerrostalosoitteluun, livenä... korvalappujen kanssa...
Kemper johtaa 10-0.
Entä jos olet yksin, sinä kitara ja esim. Fender Tweed Deluxe vs. Kemper vastaava profiili...

Tuli hankittua Fenderin EC Tremolux, senjälkeen Kemper sai mennä.

Ja on kaksi eri asiaa, hyvintehty youtube-äänitys ja huonetilassa soittaminen (amp in the room).

Jos täällä on porukkaa joka ei löydä sitä eroa niin sittenhän on kaikki hyvin.
Voi ostaa mallintavan.

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että Kemper ei mielestäsi pysty korvaamaan Tremoluxia? jos tarkoitat huonetilassa soittamisella sitä, että ääni tulee vahvistimen kaiuttimen kautta, niin tokikaan korvakuulokkeilla en ole päässyt samaan mitä kaiuttimella, mutta kyllä luureilla soitto on kuitenkin ihan toimiva ratkaisu pakon edessä ilta ja yöaikaan.

Tänään tajusin, että Vibro champin soundi on parhaimmillaan kun vahvistimen avaa vähintään lähes puoleen väliin ja se alkaa olla aikalailla maksimi mitä meidän kerrostalossa voi päivälläkään soittaa (luonto ei anna periksi soittaa kovempaa). Jotain ratkaisua täytynee miettiä tuohon asiaan. Ehkä voisi vuokrata treenikämpän itselle tms. mutta pitää vähän tuumata asiaa. Tai sitten joku isolaatioboksi mihin vahvistimen laittaa tms. mutta se varmaan ei olisi kovin käytännöllistä.

Kemper kutkutteli ajatuksena juurikin siksi, että jos se olisi tarjonnut "aidon" vibrochampin luureihin, niin se olisi ollut sitten siinä. Jos se sitä ei sitten kaikesta huolimatta teekään, niin yritän keksiä tavan ja paikan saada nauttia tuosta vc:stä muuten ja hoidan vaimean soiton noilla vanhoilla vehkeillä jotka on ihan hyvät, mutta ei sitä mitä tuosta vahvistimesta irtoaa.

Olen jälleen liukumassa kohti Kitara - piuha - vahvistin - kaiutin signaaliketjua, jonka parissa olen aina ollut eniten kotonani. Yksinkertainen yksikanavainen vahvistin piuha ja kitara on kuin akustinen soitin, niin välitön sen soittotuntuma on ja niin "orgaaninen" se soundi. Tätä jos Kemperi olisi tarjonnut, niin olisin sen huutaen ottanut, nyt pitää vähän empiä:-).
Olisipa jo kevät
hallu
29.05.2015 22:42:56
fenkkuvanhus: Järkevin lause pitkään aikaan, entinen Kemperin omistaja olen, nyt tulee soitettua
yksinkertaisella setapilla...ja paljon hauskempaa on.
Ihan off-topic juttuna: montako hypetystä ollut viime aikoina:
- Axe
- Kemper
- Bogner pedaalit
- H&K vahvistimet... Tubemeister
- fuzzit...no comments !

Tähän loppui hiiren lento...keksikää itse lisää.

No itseasiassa muistan vielä sen 11R hypetyksenkin ja nythän noita näyttää olevan tori väärällään (tosin rahaa niistä haluavat mokomat vieläkin). Mutta joo olen tunnistanut myös mainitsemasi ilmiön, että aina tulee joku uusi lelu josta kohkataan aikansa ja sitten homma hiljenee.

Itse pidän yksinkertaisista välineistä siksi, että se huomio pysyy soittamisessa ja musiikissa. Sellainen periaate, että mikä tahansa juttu pitää voida soittaa uskottavasti vaikka akkarilla, muuten se ei ole vielä hallussa;-). Siksi yksinkertaiset välineet sopivat minulle. En kuitenkaan Kemperiä vierasta, mutta toivoin siitä ehkä vastausta toiveeseen jota ei voi täyttää.
Olisipa jo kevät
fenkkuvanhus
29.05.2015 22:56:00
hallu: No itseasiassa muistan vielä sen 11R hypetyksenkin ja nythän noita näyttää olevan tori väärällään (tosin rahaa niistä haluavat mokomat vieläkin). Mutta joo olen tunnistanut myös mainitsemasi ilmiön, että aina tulee joku uusi lelu josta kohkataan aikansa ja sitten homma hiljenee.

Itse pidän yksinkertaisista välineistä siksi, että se huomio pysyy soittamisessa ja musiikissa. Sellainen periaate, että mikä tahansa juttu pitää voida soittaa uskottavasti vaikka akkarilla, muuten se ei ole vielä hallussa;-). Siksi yksinkertaiset välineet sopivat minulle. En kuitenkaan Kemperiä vierasta, mutta toivoin siitä ehkä vastausta toiveeseen jota ei voi täyttää.

Hallu hyvä,

Sä vastasit jo omiin kysymyksiisi, ei kannatakkaan mitään vierastaa mutta luulisin ettei kemper sulle mitään uutta tuo.

Ja siihen väitteseen että jos on vastakkain mallintava (esim. Kemper) VASTAAN hyvä putkivahvistin, jos ei mitään eroa huomaa... huonosti on asiat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)