Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Näistä pienistä digitiskeistä (stagescape m20, mackie 1608 jne)
1
håpsan
26.05.2015 18:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos jollain käytännön kokemusta näistä vehkeistä niinkun luotettavuuden ja käytettävyyden osastolta?
 
Mua lämmittäisi moinen hommata, lähinnä koska pieni, helpohko käyttää ja pitävät sisällään ihan asialliset eq:t ja sensemmoset sekä tarpeeksi kanavia mun käyttööni. Mä siis ajan niistä läpi pääsääntösesti dj-meteliä, eli bändejä ei tartte mahtua mikittelemään. Jotain mikkiin huuteluja mallia räppiasia ja "kädet ilmaan saatana" saattaa tulla vastaan, mutta kanavatarve ei siis ole hääppöinen. Muutama on jees, koska popula kuskailee omia kontrollereitaan jonossa ja piuhottelu kesken illan on kakkaa kun ei oikein taukojakaan sais tulla ja kopissa on ahdasta niin vahingon mahdollisuus on suuri.
 
I-sopivuudesta plussaa, kivempi vääntää ääntä kasaan lattialta käsin, niin kuulee mitä tekee. Fohheja näissä leikeissä ei nähdä.
 
Mä tossa kattelin Line6:n Stagescape m20-vekotinta ja tykästyin nettituntumalla ääliövarmaan käyttöliittymään ja toisaalta toi mackien 806 ois tietty melkeen tonnin halvempi ja ajais mun tarpeet ominaisuuksiensa puolesta ihan kivasti, mutta noin halpa hinta antaa ymmärtää jotta jossain on säästetty vähän enempi kun haluaisin. 1608 on vissiin aika samalla lailla rakennetu vehje. Behrinkulalta on tuo x18/air ja QSC:ltä näytti olevan Touchmix-16-niminen laitos myös tarjolla jotakuinkin samassa hintaluokassa.
 
X32 on kuulema kiva ja hieno, mutta mulle turhan järeä laitos, käytössä on sitten oikeita tiskejä ja oikeita teknikoita kun semmoselle on tarvetta ja budjettia. Mä en tosiaan semmonen ole, joskin jotain pientä kerennyt tässä sätätessä oppimaan.
 
Dear eki?
 
NeliX4
27.05.2015 15:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1608 kulkee kaikilla pikkukeikoilla mukana. Mitään muuta moitetta ei oo paitisi pari kanavaa sais olla enempi ja vähän hailakan kuuloinen mixbus. En toisaalta usko yhtään, että mikään muukaan olisi sen vähempää hailakka.
 
Käyttö on supersimppeliä ja kestävyys ei epäilytä yhtään. Graafinen EQ ja viiveen säätö outputeissa on paremmin käytettävissä kuin Behkun x32:ssa. Niillä tekee jo aika paljon.
 
miksaajasetä
27.05.2015 22:34:17 (muokattu 27.05.2015 22:35:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaiseen tarkoitukseen voisi Behkun pienin XR12 olla hyvä vaihtoehto. Vielä vähän halvempi kuin 806, eikä tarvita ulkoista virtalähdettä, ja lisäksi mukana on ainakin jonkinlainen WLAN-tukiasema. Muistaakseni noissa XR-malleissa oli myös lähtöjen graafiset EQ:t helpommin käytettävissä kuin isossa X32:ssa.
 
Moby
27.05.2015 22:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundcraftin Ui12 ja Ui16 ovat vielä vaihtoehtoja, joita ei taidettu mainita. Vastannevat ominaisuuksiltaan sitä mitä oltiin hakemassa. Kokemusta värkeistä ei kylläkään ole.
 
miffe
29.05.2015 11:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksasin yhden illan trubajuttuja DL1608 -kikottimella. Vetäisin toisenkin kerran.
 
Ainoa haittapuoli on, ettei etareiden gainit tallennu snapshottiin vaan täytyy vääntää käsin. Melko pieni murhe sinällään.
 
entinen turkulainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «