Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pattern-tyylin rumpuohjelmia
1
Topiello
26.05.2015 11:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsinnässä rumpuohjelmia macille. Siis ohjelmia, joissa voidaan naputella bassorummut, haitsut ja virvelit pattern kuvioin. Aikoinaan näitä oli pc:lle tarjolla pilvin pimein. Mitään superioria en uskalla ostaa kuin sikaa säkissä. Trialin taisin käyttää, mutta en osannut/ löytänyt mitään pattern sijoittelua siitä. Dm1-demo kokeiltu, mutta en diggaile mistään elektrobiiteistä.
 
Point
26.05.2015 22:12:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos käytät logicia, niin ultabeatilla ainakin pystyy. ite en tota ominaisuutta koskaan tykkää käyttää niin en oo varma, mutta muistaakseni myös NI:n Battery hoitaa tommoset hyvin?
 
Tai voithan sä naputella ne suoraan piano rolliin, ajaa kutakuinkin saman asian. :)
 
Topiello
27.05.2015 10:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti Point.
Tuo Battery on just liian teknon kuulonen. Pianorolliin? Onnistuukohan tuo jotenki garagebandissa?
 
vexu
27.05.2015 21:09:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Garagebandissa kyllä on jo reilusti mahdollisuuksia vaikka mihin vaikkei se ihan Logicin hienouksia sisälläkkään. Kannattaa tsekata esim. Youtubesta tutoriaaleja... https://www.youtube.com/results?sea … rageband+drum+tutorial&spfreload=10
 
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
telescope
30.05.2015 21:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Kiitti Point.
Tuo Battery on just liian teknon kuulonen. Pianorolliin? Onnistuukohan tuo jotenki garagebandissa?

 
Siihen Batteryyn on sen miljoona soundikirjastoa tarjolla joista varmasti löytyy puoli miljoonaa ei teknon kuuloista settiä.
 
hallu
31.05.2015 09:48:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulle tulee mieleen Hydrogen, jota käytän itse. se on kuin vanha Bossin rumpukone, mutta vaan vähän helpompi. Siinä voi ohjelmoida sen rumpuraidan itse alusta loppuun ja kokonaisuuden voi sitten tulostaa vaikkapa midinä, jolloin se on helppo viedä logiciin ja käyttää logicin soundikirjastoja tai vaikkapa Superiordrummeria ohjata sillä midihässäkällä. Ja voihan sen raidan tietekin ulostaa ohjelman omilla soundeilla audioksi viedä audioraitana se mihin tahansa moniraitasoftaan. Toimii macilla ja on vieläpä ilmainen joten ei maksa paljoa kokeilla josko vaikka olisi sitä mitä haet.
 
Olisipa jo kevät
tender.insanity
31.05.2015 11:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tosiaan käyttää ohjelmia, millä ei ole jotain omia ihme virityksiä, vaan menee ihan general midinä. Silloin on helppo vain miditiedoston perusteella ottaa äänet ulos milloin mistäkin.
 
Itse teen rummut(kin) guitar prolla. Helppo viedä DAWiin ja ajaa haluamallaan soundikirjastolla. Kaiken lisäksi tuo nuottinäkymä on omaan silmään helpoin lähestymistapa rumpuja tehdessä. Pianorollit ja muut vain sattuvat silmiin =)
 
Tässä viimeisimmästä biisistä ihan perusraita ilman kummempia viilauksia. Meni varmaan 25-30min, jos sitäkään kun tuon teki:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/RUMPURAITA.png
 
Topiello
02.06.2015 09:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No aukeshan se Hydrogen viimein mullakin. Tosin taitaa hetki mennä ennen kun opin käyttämään. Pitää joskus ajan kanssa tutkia. Kiitti vinkistä.
 
Berzerkowitz
29.06.2015 21:59:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No mulle tulee mieleen Hydrogen, jota käytän itse. se on kuin vanha Bossin rumpukone, mutta vaan vähän helpompi. Siinä voi ohjelmoida sen rumpuraidan itse alusta loppuun ja kokonaisuuden voi sitten tulostaa vaikkapa midinä, jolloin se on helppo viedä logiciin ja käyttää logicin soundikirjastoja tai vaikkapa Superiordrummeria ohjata sillä midihässäkällä. Ja voihan sen raidan tietekin ulostaa ohjelman omilla soundeilla audioksi viedä audioraitana se mihin tahansa moniraitasoftaan. Toimii macilla ja on vieläpä ilmainen joten ei maksa paljoa kokeilla josko vaikka olisi sitä mitä haet.
 
Miten tuota onkos Hydrogenissa vielä se rajoitus että max. 10 patternia per .h2song - tiedosto?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «