Aihe: Putkibassovahvistin?
1 2 3 4 5
Tympee Huttunen
25.05.2015 06:47:23
jaajo2: ,mut kyllä se svt lämmittää sen saunan parhaiten

Korea/Vietnam-akselin SVT:t voi jopa sytyttää sen palamaan.
okabass
25.05.2015 08:15:38
Lastinen: Korea/Vietnam-akselin SVT:t voi jopa sytyttää sen palamaan.
Jaa. Niinkö sinulle on käynyt.
Tympee Huttunen
25.05.2015 08:19:01
okabass: Jaa. Niinkö sinulle on käynyt.

No ei, ja vitsihän toi oli. Ilmeisesti noi korea/vietnampegit ovat kuitenkin olleet epäluotettavia, eikä juuri ammattilaisten suosiossa.

http://backstageblogi.fi/live/ampeg-mita-ihmetta-tapahtui

Mulla on toki muita nuppeja mitkä on meinanneet syttyä palamaan, esim Laney Supergroup.
aho
25.05.2015 12:17:46
Itse olen havainnut hyviksi saunan lämmittäjiksi myös Sound City b100 mk3 ja Carlsbro TC100 -nupit. Molemmat löytyvät torilta.

Hankin hetki sitten Tech21 Bass VT -pedaalin tuomaan vähän tuota "hehkua" nykyiseen Ampegin digiboksiin. Erittäin hyvä pedaali, jota voin kovasti suositella. Ja kyllä tiedän, ettei se ole sama asia.
Olli.M
25.05.2015 13:13:42
aho: Itse olen havainnut hyviksi saunan lämmittäjiksi myös Sound City b100 mk3 ja Carlsbro TC100 -nupit. Molemmat löytyvät torilta.

Hankin hetki sitten Tech21 Bass VT -pedaalin tuomaan vähän tuota "hehkua" nykyiseen Ampegin digiboksiin. Erittäin hyvä pedaali, jota voin kovasti suositella. Ja kyllä tiedän, ettei se ole sama asia.

Mulla on kanssa VTBass V2 lämmittämässä Hartken todella kliiniä LH500 nuppia. Ei ole sama asia kuin vaikkapa mun Mywatt200 (DR201 klooni) putkinubes, mutta todella hyvä putkimainen lämpö irtoaa.
HenriF
25.05.2015 22:25:15
Duff Mckagan ja Flea valitsi Gallien Krugerit huippuvuosinaan. Ja toimii edelleen. Tarjolla oli Mesaa, Ampeggia, ihan mitä vaan. Mutta trankkupeli voitti. Loivat samalla tunnistettavan soundin ja tyylin, joka on kestänyt aikaa. Elikkä käykää kaikki vahvarit läpi. Legendat ja uudemmat. Ei kannata ostaa heti SVT:tä, vaikka se on joka paikassa näkyvillä/kuuluvilla. Kannattaa itse päättää mikä on paras itselle. Kaikki keinot sallittu. Kunhan jytisee/jyrisee.
hollstro
25.05.2015 23:25:00

Nää endorsement-jutut jättäisin kyllä omaan arvoonsa. Ukot ottaa sen diilin minkä saavat tai mikä tuottaa parhaiten. Duffi oli noina aikoina nin käänissäkin koko ajan että ei edes muista noista vuosisista juuri mitään.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
25.05.2015 23:58:13
hollstro: Nää endorsement-jutut jättäisin kyllä omaan arvoonsa. Ukot ottaa sen diilin minkä saavat tai mikä tuottaa parhaiten. Duffi oli noina aikoina nin käänissäkin koko ajan että ei edes muista noista vuosisista juuri mitään.

Mut hyvät bassosoundit silti molemmilla.
Saahan sitä sanoa.
absqua
26.05.2015 06:02:19
Rämppy: Mut hyvät bassosoundit silti molemmilla.

Tarkoitatko hyvät soundit livenä vai levyillä? ;-)

Tämä menee hieman nyt yleistämisen puolelle, mutta uskallan silti väittää, että kummassakaan näistä em.ympäristöistä ei nimenomaan GK:n komeaa sointia liiemmin kuulla.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Rämppy
26.05.2015 12:24:50
absqua: Tarkoitatko hyvät soundit livenä vai levyillä? ;-)

Tämä menee hieman nyt yleistämisen puolelle, mutta uskallan silti väittää, että kummassakaan näistä em.ympäristöistä ei nimenomaan GK:n komeaa sointia liiemmin kuulla.

Nyt kuuluu sanoa, että soundi lähtee...arvaattekomistä?
Saahan sitä sanoa.
HenriF
26.05.2015 12:59:26 (muokattu 26.05.2015 12:59:38)
Rämppy: Nyt kuuluu sanoa, että soundi lähtee...arvaattekomistä?

Voitte ihailla mun vahvaria ja kaappia. Musicmanin 130W 4XEL34 +trankkuetusella. Toimii todella hienosti puolikkaan rantiksen kanssa. Parhaat kamat mitä mulla on koskaan ollut. Ja mulla on ollut kaikki.

http://muusikoiden.net/dyn/users/135838.jpg
okabass
26.05.2015 17:42:03 (muokattu 26.05.2015 20:56:37)
HenriF: Voitte ihailla mun vahvaria ja kaappia. Musicmanin 130W 4XEL34 +trankkuetusella.

Mulla oli joskus tuo nuppi (bassoversio), ja TL 606- kaappi. Toimi ok.
absqua
26.05.2015 18:39:02
Rämppy: Nyt kuuluu sanoa, että soundi lähtee...arvaattekomistä?

Mitä mieltä itse olet asiasta?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
26.05.2015 18:41:54

HenriF: Voitte ihailla mun vahvaria ja kaappia. Musicmanin 130W 4XEL34 +trankkuetusella. Toimii todella hienosti puolikkaan rantiksen kanssa. Parhaat kamat mitä mulla on koskaan ollut. Ja mulla on ollut kaikki.

http://muusikoiden.net/dyn/users/135838.jpg

On siitä bassoversiokin. Ja olis komee kun olis Musarin kaapit alla.
kariffi
26.05.2015 19:04:45
Kimmo Ahola Nightwishin äänimies sanoo Riffissä 2/2015: "Ampegin bassokamat ovat aikojen saatossa tuoneet mittaamattomasti surua ja murhetta kaikkien elämään. Nehän on suunniteltu siihen, että vedetään Wembleyllä, siis ilman pa:ta! Kahdella Ampegin komerolla pystyy hoitamaan stadionin, eihän se soittajalle parin metrin päähän kuullosta miltään, mutta 20 metrin päästä alkaa jo kuulua kovempaa." :)
Ilmeisesti näiden tehokkaiden putkinuppien kanssa, erityisesti isokokoiseen kaappiin yhdistettynä, pitää olla tarkkana volumenamiskan kanssa.
hollstro
26.05.2015 19:30:02

kariffi: Kimmo Ahola Nightwishin äänimies sanoo Riffissä 2/2015: "Ampegin bassokamat ovat aikojen saatossa tuoneet mittaamattomasti surua ja murhetta kaikkien elämään. Nehän on suunniteltu siihen, että vedetään Wembleyllä, siis ilman pa:ta! Kahdella Ampegin komerolla pystyy hoitamaan stadionin, eihän se soittajalle parin metrin päähän kuullosta miltään, mutta 20 metrin päästä alkaa jo kuulua kovempaa." :)
Ilmeisesti näiden tehokkaiden putkinuppien kanssa, erityisesti isokokoiseen kaappiin yhdistettynä, pitää olla tarkkana volumenamiskan kanssa.

Tuossa nyt ei pidä paikkaansa juuri mikään. Ampeg (SVT, saatika pienemmät) kahdella komerolla ei Wembleyllä riitä mihinkään jos siellä on täysi tupa. Ja ääni hiljenee suoraan suhteessa tilavuuteen johon se saa laajeta, joten 20 metrin päässä ääni on jo merkittävästi hiljaisempi kuin metrin päässä. Onhan se kovaääninen systeemi ja klubeissa pitää olla tarkkana. Ei kuitenkaan stadioneilla.
HenriF
26.05.2015 20:05:11
Toi on totta. Luin Weezer bändistä, joka on jenkeissä aika suosittu. Niin Weezerin basistia oli kielletty käyttämästä toista 8X10" kaappia. Sotkee liikaa, mikkivuotoo ja muuta jota ei pysty kontroloimaan. Olin 1999 jäähallissa Black Sabbathin keikalla. Ja Geezerillä oli 810 ja 412 ampeggeja lava täynnä. Sieltä tuli todella lujaa. Tietysti nautin siitä täysillä ja se oli hienosti miksattu. Noh 1 kitaristi ja basisti mökää pitämässä. Mutta noilla festarikeikoilla ei taida tulla kun yhdestä kaapista ääntä. Dummykaappeja tietysti on ja spareja.
okabass
26.05.2015 21:04:41 (muokattu 27.05.2015 02:17:46)
kariffi: Kimmo Ahola Nightwishin äänimies sanoo Riffissä 2/2015: "Ampegin bassokamat ovat aikojen saatossa tuoneet mittaamattomasti surua ja murhetta kaikkien elämään. Nehän on suunniteltu siihen, että vedetään Wembleyllä, siis ilman pa:ta! Kahdella Ampegin komerolla pystyy hoitamaan stadionin, eihän se soittajalle parin metrin päähän kuullosta miltään, mutta 20 metrin päästä alkaa jo kuulua kovempaa." :)

Höpöä.
Totta kai pitää olla tarkka volumen kanssa. Niin pitää monen muunkin asian kanssa olla. Esim. voin sanoa, että aikoinaan huono äänimiesklaani aiheutti mittaamattomasti surua ja murhetta pelimannille.
Mulla on ollut SVT- ja rantasauna-kooni keikalla esim. Reijo Taipaleen säestyksessä, eikä ongelmia volumen suhteen vaan tyytyväisiä ilmeitä (esim. YLEn miesten päistä käsin).
Jos pasistilla ei ole lavavolumentajua, niin jo 1x 15" ja 100 W myrkyttää ihan kummasti koko baletin.

PS. Toivottavasti tämän Aroluoman tietämys ei ole samaa tasoa muissakin musiikiasioissa.
hollstro
26.05.2015 22:16:27

Mullekin miksaaja Cobacabana-klubilla (Ylipoistonkatu, Helsinki) männävuosina tuli ennen keikkaa kauhistelemaan kun nostin Marshall 2001 / VBC 810-stäkin lauteille. Sanoin että ei tällä ole pakko lujaa soittaa. Keikan jälkeen tuli kiittelemään parhaista bassosaundeista ikinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)