Elikkäs, olen 17-vuotias rumpalinalku ja takana on 12 vuotta rumpujen soittoa. Alkujaan kun sain about 5 vuotta soittamisen aloittamisen jälkeen tuplapedaalit, olin vielä sen verran muksuiässä, ettei oikein kiinnostanut perehtyä säätöihin ja näin jälkeenpäin tajusin, että pedaalit on olleet ihan ihan heeeeelveeetiiiin löysällä. Nykyään omistan Pearlin Eliminator tuplat, ja edelleen jalalle luontevin säätö on jousi miltei lepoasennossa. Ongelma on se kun genre, jota yritän veivata, on suhteellisen nopea metalli, ja 16-osa rolleissa löysästi säädetyillä pedaaleilla loppuu kestävyys melkein heti. Olen kokeillut kiristää pedaaleita, mutta sitten menee kaikki ihan vituilleen ja omalla tekniikalla soittaminen ei onnistu ei sitten millään. Jotenkin vaikka reenaan tuntitolkulla viikoittain niin tuntuu vain, että kestävyys huononee kokoajan, ja voin isolla varmuudella sanoa, että vuosi sitte poljin puolet nopeammin ilman mitään ongelmia. Nyt olen päättänyt opetella kokonaan uuden taloudellisemman tekniikan nopeaan tuplabasaritykitykseen. Onko ehdotuksia? Tekniikan yhteyteen voisi liittää suosituksia, miten kireälle basarit kannattaa säätää, ja tekniikan kuvaus saisi olla mahdollisimman yksityiskohtainen ja rautalangasta väännetty. Jos jokin youtube-video aiheeseen liittyen löytyy, niin en panisi pahakseni! Kiitos |
Tarkoittanet heel-toe-tekniikkaa? Tätäkin tuli joskus yritettyä, jotenkin se ei vaan tuntunut omalta, kun ei longboardia löydy eliminatorista, ja jalankoko ylittää reippaasti 40. :) Ehkäpä longboardinen pedaali voisi olla seuraavana hankintalistalla. |
Itsellä on myös eliminatorin tuplapedaali, kenkä 45 ja kyllä sillä pystyy heel-toeta soittamaan, kunhan vaan jaksaa opiskella tekniikan. Alkuun ei tunnu lähtevän millään ja menee iskut ihan väärille paikoille, mutta ajan kanssa se hakee paikkansa ja sitten soi. Se miten heel-toe yhdistetään tuplitteluun, onkin jo kokonaan toinen juttu.. Itse olen joskus huvikseni koitellut, mutta aikamoista ripulointia on ollut koko homma, eli ei onnistu ainakaan ihan tuosta noin. Tähän voisikin joku kunnon metallimies tulla kertomaan, miten yhdistää tuplapedaali ja heel-toe/slide soittelu? |