Aihe: Mad Max: Fury Road
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Swan
23.05.2015 02:46:42
Meadow: Ykköstä parjataan liikaa. Tuntuu että nykyään ihmiset rupeavat katsomaan sitä odottaen jotain post-apokalypstisen tieteiselokuvan alullepanijaa, vaikka kyseessä on ehtaa b-luokan roskaa, ainoa mikä puuttuu on italialaiset näyttelijät ja amerikankielinen dubbaus. Onhan se amatöörityöksi ja olosuhteisiin nähden ihan mieletöntä jälkeä etenkin stunttien osalta.

Kaikki vanhat Mad Maxit on b-luokan roskaa, joista yksikään ei ole tarpeeksi kiinnostava kestääkseen toista katselukertaa. Ykkösen ja kolmosen tapauksessa ensimmäinenkin oli liikaa.
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
varpio
23.05.2015 02:50:29
Swan: Kaikki vanhat Mad Maxit on b-luokan roskaa, joista yksikään ei ole tarpeeksi kiinnostava kestääkseen toista katselukertaa. Ykkösen ja kolmosen tapauksessa ensimmäinenkin oli liikaa.

No onhan se kakkonen nyt ainakin vitun hyvä. Ihan millä mittarilla tahansa.
Swan
23.05.2015 03:00:53
varpio: No onhan se kakkonen nyt ainakin vitun hyvä. Ihan millä mittarilla tahansa.

Juu ei ole. Kertonee jotain leffasta, ettei sen tapahtumat ole jääneet millään tasolla muistiin, vaikka näin sen ekaa kertaa tässä parin vuoden sisään. Alkuperäistä parempi se oli, myönnettäköön, koska ainakaan reaktioni ei ollut väkivaltainen.
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
varpio
23.05.2015 03:11:16
Swan: Juu ei ole. Kertonee jotain leffasta, ettei sen tapahtumat ole jääneet millään tasolla muistiin, vaikka näin sen ekaa kertaa tässä parin vuoden sisään. Alkuperäistä parempi se oli, myönnettäköön, koska ainakaan reaktioni ei ollut väkivaltainen.

Pidetään melko universaalisti yhtenä vuoden -81 parhaista leffoista. Rotten Tomatoesissa 98 %. Mutta onneksi täällä taas tiedetään paremmin.

Itse katsoin sen viimeksi viime viikolla. Sitä ennen olen jo nähnyt sen lukemattomia kertoja (en ole enää vaivautunut laskemaan niitä kertoja), mutta se oli edelleen aivan vitun hyvä. Ja on. Ja tulee olemaan.

Mutta onneksi täällä taas tiedetään paremmin saatana.
Swan
23.05.2015 03:25:23
varpio: Pidetään melko universaalisti yhtenä vuoden -81 parhaista leffoista. Rotten Tomatoesissa 98 %. Mutta onneksi täällä taas tiedetään paremmin.

Itse katsoin sen viimeksi viime viikolla. Sitä ennen olen jo nähnyt sen lukemattomia kertoja (en ole enää vaivautunut laskemaan niitä kertoja), mutta se oli edelleen aivan vitun hyvä. Ja on. Ja tulee olemaan.

Mutta onneksi täällä taas tiedetään paremmin saatana.

Jee, siteeraa lisää netin yliarvostetuinta konsensusta. Kyllä mun pää siitä vielä kääntyy.
Stoalainen
23.05.2015 03:34:17 (muokattu 23.05.2015 04:56:05)
Swan: Juu ei ole. Kertonee jotain leffasta, ettei sen tapahtumat ole jääneet millään tasolla muistiin, vaikka näin sen ekaa kertaa tässä parin vuoden sisään. Alkuperäistä parempi se oli, myönnettäköön, koska ainakaan reaktioni ei ollut väkivaltainen.

Kertoo ehkä enemmän sinusta kuin elokuvasta. Mut mikäpä siinä, kyllä minäkin enemmän luotan omaan mielipiteeseeni ja makuuni kuin mihinkään universaalistikin hyväksyttyyn arvosteluasteikkoon tai yleiseen mielipiteeseen. Joskus satun olemaan enemmistön kanssa samaa mieltä, joskus en.

Henkikökohtainen mielipiteeni on se, että Mad Max: Road Warrior on helvetin kova elokuva, johon ajan hammas ei ole purrut ollenkaan.
Too weird to live, too rare to die
Brian May jr.
23.05.2015 03:42:05

No johan nyt. Mä lienen sitten ihan päinvastaista mieltä, koska mieleeni ei edes juolahtanut, että Road Warrioria voisi pitää huonona leffana. Mad Max 2 on raskaan sarjan kulttikamaa, josta kaikki tuntuvat pitävän ja syytkin ovat ainakin itselleni ihan selvät.

Makuasia jne.
Vettä!
vt1100
23.05.2015 04:46:19
kazaa:
Henkikökohtainen mielipiteeni on se, että Mad Max: Road Warrior on helvetin kova elokuva, johon ajan hammas ei ole purenut ollenkaan.

Te Herra sanoitte asian juuri kuten itse olisin tämän ilmaissut.
arppah8
23.05.2015 10:53:53

Muovinen: Oli itelle kyllä eka kerta, kun herkistyn kahden tunnin toimintapläjäyksen jälkeen.

En herkistynyt (toisin kuin aikoinaan Rambo4-leffasta ulos kävellessä jolloin joutui muutaman kerran hokemaaan ääneen että "vittu, Rambo! :D ) mutta olihan tuo penkkiin naulaava ja hengästyttävä kaksituntinen. Mulla ei ole mitään siteitä alkuperäisiin leffoihin, en muista oisinko nähnyt yhtäkään koskaan kokonaan joten melko puhtaalta pöydältä tuli lähdettyä katsomaan. Vahva 4/5.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Meadow
23.05.2015 12:30:29 (muokattu 23.05.2015 12:33:57)
Swan: Kaikki vanhat Mad Maxit on b-luokan roskaa, joista yksikään ei ole tarpeeksi kiinnostava kestääkseen toista katselukertaa. Ykkösen ja kolmosen tapauksessa ensimmäinenkin oli liikaa.

En tarkoittanut b-luokan roskalla elokuvan laatua vaan niitä olosuhteita missä se on tehty. Sitä vaan yritin sanoa että jokainen leffa on oman aikansa tuote. Jos Mad Maxia katsoo elokuvana, jonka eräs nuori lääkäri teki kengännauhabudjetilla ja rakkaudesta elokuvantekoon, voi siitä saada irti enemmän.
Wolfgang
23.05.2015 12:37:01 (muokattu 23.05.2015 12:37:45)
Fury Road nähty ja olipahan melkoinen pläjäys. Tuntuu, että vieläkin aivot täynnä sitä visuaalista tykitystä, pitäisi melkein mennä katsomaan uudestaan, kun yksityiskohtia varmasti riittää bongattavaksi. Tämä leffahan ei pysähdy hetkeksikään vaan vetää turpaan kaksi tuntia putkeen.

Elokuvan jälkeen kuulin jonkun naiskatsojan toteava: "Turhanpäiväisin elokuva, jonka olen ikinä nähnyt! Huonommin ei voisi käyttää kahta tuntia elämästään."

Naiset...

Pakkohan tuota on arvostaa ihan jo käytännön efektien ja stunttityöskentelyn ansiosta. Näin sitä toimintaa kuuluu tehdä!
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
varpio
23.05.2015 13:07:32
Swan: Jee, siteeraa lisää netin yliarvostetuinta konsensusta. Kyllä mun pää siitä vielä kääntyy.

Tarkoitus ei ollut kääntää mitään, vaan osoittaa mikä on totuus ja mikä väärin. Väärässä saa olla ihan rauhassa.
Swan
23.05.2015 13:18:08
varpio: Tarkoitus ei ollut kääntää mitään, vaan osoittaa mikä on totuus ja mikä väärin. Väärässä saa olla ihan rauhassa.

Naulan kantaan. Ehkä sinäkin opit vielä joskus muodostamaan mielipiteesi ihan itse.
nirzin
23.05.2015 14:35:19
Stradlin
23.05.2015 14:41:58
nirzin: Poistettu kohtaus:

https://www.youtube.com/watch?v=rw9YxhMjEr8

Näytti vähän feikiltä tuo kohtaus, en usko että oli oikeasti mukana elokuvassa missään vaiheessa.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Thet
23.05.2015 17:20:55
Parin tunnin mielikuvituksellisten stunttien ja lavasteiden esittellyyn oikeinkin kova leffa. Tarinallisesti kyllä vähän tasapaksu eikä jatkuvat taistelukohtaukset juuri tuntuneet kehittyvän alun tykittelyn jälkeen. Vähän samaan tapaan hieno leffa kuin ensimmäinen Raid, jossa samalla tapaa tapahtumat sijoittuu yhteen alueeseen ja esitellään tässä tapauksessa hienoa koreografiaa. Fury Road esittelee silmäkarkkia ja päätöntä meininkiä.

Ehkä tätä nyt ei ole tarkoituskaan juonensa puolesta katsoa, mutta pakko sen takia antaa arvosanaksi silti 3/5. Unrated versiota odotellessa.
-HP-
23.05.2015 18:27:50
nirzin: Poistettu kohtaus:

https://www.youtube.com/watch?v=rw9YxhMjEr8

Kohtaus, tai kohtaukset kyllä löytyvät leffasta. Ettei vaan ois nyt muokattu... :)
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
vt1100
23.05.2015 19:54:59
Thet:
Ehkä tätä nyt ei ole tarkoituskaan juonensa puolesta katsoa, mutta pakko sen takia antaa arvosanaksi silti 3/5. Unrated versiota odotellessa.

Mielestäni tälläinen ei turhan kimuranttia juonta edes tarvi, kaikenlaista tarinaahan tuossa kuitenkin löytyy. Toinen katselukerta juuri käyty ja toimi niin helvetisti.
Anti-Social
23.05.2015 20:38:19
Oli kyllä hyvä ja ennen kaikkea komean näköinen leffa. Ainakin yksi rauhallisempi osio lisää olisi sopinut hienosti kuvaan. Toisaalta ihan sama, parasta toimintaa aikoihin jokatapauksessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)