Aihe: Thunderbird
1 2 3 4 513 14 15 16 17
hollstro
20.05.2015 20:43:28

jukkajylli: Kuusnelosia on ebayssa ollut useampia. Hinta jotain 6-9 kilotaalaa. Paitsi yksi, sekin kuusnelonen, polaris white, jonka hinta oli siinä 25donitsii, taaloina siis. Se oli kyllä kuvien perusteella yksi komeimmista beiseistä evö, nääs.

Suurin osa on noita 1-mikkisiä kakkosia. Hieno basso se olisikin. 2-mikkisiä on harvoin ja ne on helposti 15 000 taalaa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Kefiiri
21.05.2015 17:32:24
2541: Tässä se oli:
http://www.flyguitars.com/gibson/bass/Thunderbird_1963.php

Miksei vois ollakin, onhan niiden lyhytskaalaiset myös 30 ja puoli.

Mut tollahan ei mitään merkitystä ole, sama kuin se 'backerin 33 ja 1/4 (muistaakseni). Long scale kaikki tyynni.

Onhan sitä maailmassa turhanpäiväisempääkin informaatiota. Kiitokset!
Nyt täytyy taas tuosta Rikun skaalasta ihmetellä, että onko se perusmalleissa noinkin pitkä? Tässä välissä Googlasin ja oli se. Toiset kiitokset.
En ole musiikin asiantuntija.
2541
21.05.2015 21:33:49

Kefiiri: Onhan sitä maailmassa turhanpäiväisempääkin informaatiota. Kiitokset!
Nyt täytyy taas tuosta Rikun skaalasta ihmetellä, että onko se perusmalleissa noinkin pitkä? Tässä välissä Googlasin ja oli se. Toiset kiitokset.

Tuntuuko Riku sitten lyhyemmältä?
Kefiiri
21.05.2015 23:12:50 (muokattu 21.05.2015 23:15:03)
2541: Tuntuuko Riku sitten lyhyemmältä?

Mä olen aina ajatellut että se skaala olisi suunnilleen 32". Mistä lie moinen harha peräisin..
En ole musiikin asiantuntija.
Dropped C
22.05.2015 00:09:52 (muokattu 22.05.2015 00:12:27)
Mulla on Gibsonin 32" skaalanen ja mun silmään Riku on aina näyttänyt normiskaalaiselta, ihan niinkuin Tunska. 32":lta se ei ainakaan näytä. Näköjään siis siinä välissä. En tiennytkään, mutta jos joskus hommaan, niin ei haittaa.
J.Hollström
23.05.2015 13:39:11
flowerpower: Ruotsissa olisi myynnissä tuntsa ...mutta mitä ebony tarkoittanee?
http://www.blocket.se/stockholm/Gib … IV_Ebony_60413686.htm?ca=14&w=3

Mustaa väriä.
Seba
23.05.2015 14:54:30

Tarvinneeko noita nyt ruotsista ostella, ei sen kalliimpia ole täälläkään
Basismi: Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö.
Dropped C
23.05.2015 16:39:57 (muokattu 23.05.2015 16:46:00)
Seba: Tarvinneeko noita nyt ruotsista ostella, ei sen kalliimpia ole täälläkään

Näinpä, ~1200€. Abaut samaan rahaan pitäisi irrota täältäkin, vaikka onkin musta. Jos sellainen tulee myyntiin. Eihän noista "normaalin" värisistä pyydetä kuin se max. tonttu yleensä. Ellei ole joku spesiaalimpi malli ja toi näyttää ainakin mun simmuun täysin normiversiolta.

Itse toki pidän tuota mustaa päheämpänä kuin tätä sunburstia, mikä itelläkin on.
Zambe88
23.05.2015 17:52:25

Dropped C: Näinpä, ~1200€. Abaut samaan rahaan pitäisi irrota täältäkin, vaikka onkin musta. Jos sellainen tulee myyntiin. Eihän noista "normaalin" värisistä pyydetä kuin se max. tonttu yleensä. Ellei ole joku spesiaalimpi malli ja toi näyttää ainakin mun simmuun täysin normiversiolta.

Itse toki pidän tuota mustaa päheämpänä kuin tätä sunburstia, mikä itelläkin on.

Noita mustia ei juurikaan taida pyöriä myynnissä. Epony värityksellä olevia ei ole taidettu muutamaan vuoteen edes valmistaa, tälläisen käsityksen olen ainakin saanut.

Thunderbirdin ainoa oikea väri on vintage sunburst, mustia bassoja on maailma pullollaan;) ei vaan, makuasia sano mäyräkoira ku hanuriaan nuoli:)
If it's too loud, you're too old!
Seba
23.05.2015 20:05:51

Dropped C: Näinpä, ~1200€. Abaut samaan rahaan pitäisi irrota täältäkin, vaikka onkin musta. Jos sellainen tulee myyntiin. Eihän noista "normaalin" värisistä pyydetä kuin se max. tonttu yleensä. Ellei ole joku spesiaalimpi malli ja toi näyttää ainakin mun simmuun täysin normiversiolta.

Mustat oli ainakin aiemmin halvempia kuin burstit. Valkoiset taas kalliimpia.
Oman -97 myin tonnilla supertone tallalla, orkkis mukaan
Seba
23.05.2015 20:08:10

Zambe88: Noita mustia ei juurikaan taida pyöriä myynnissä. Epony värityksellä olevia ei ole taidettu muutamaan vuoteen edes valmistaa, tälläisen käsityksen olen ainakin saanut.

Thunderbirdin ainoa oikea väri on vintage sunburst, mustia bassoja on maailma pullollaan;) ei vaan, makuasia sano mäyräkoira ku hanuriaan nuoli:)

Ja yksi harvoista mustista on modattu 3 mikkiseksi muistaakseni sidewinderillä.
Jos tulee vastaan niin se on jäsen seakilta pöllitty laite.
seak
24.05.2015 09:00:32
Seba: Ja yksi harvoista mustista on modattu 3 mikkiseksi muistaakseni sidewinderillä.
Jos tulee vastaan niin se on jäsen seakilta pöllitty laite.

Siinä oli itseasiassa kaulan juuressa -68 EB-0 -mikki. Muut detailit pitää paikkansa :)
Seba
24.05.2015 17:50:34

seak: Siinä oli itseasiassa kaulan juuressa -68 EB-0 -mikki. Muut detailit pitää paikkansa :)

Mutta eikö eb:n mikki ole juurikin sidewinder joka mudbuckerinakin tunnetaan?
hollstro
24.05.2015 22:09:29

Seba: Mutta eikö eb:n mikki ole juurikin sidewinder joka mudbuckerinakin tunnetaan?

On se. Tollanen: https://lh4.googleusercontent.com/- … I_Q5jmCNE/w944-h708-no/IMG_2225.JPG
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
24.05.2015 22:22:20

hollstro: On se. Tollanen: https://lh4.googleusercontent.com/- … I_Q5jmCNE/w944-h708-no/IMG_2225.JPG

No sit oli muutkin speksit kohdillaan :)
jukkajylli
24.05.2015 23:10:08
Mun Thunderbird on kuin es-vireeseen tehty. Se toimii ja tuntuu parhaalta tavallisella 50-105 kielisetillä puolikkaan alavireisenä. Olen jopa soittanut joitain "aivotnarikkaan" tyyppisiä rokkivetoja alemmalla vireellä. Kun muut soittaa eestä ja ite vetää ähvästä, niin se soundi onkin kato siinä, nääs.
And it's just a waste of time..
Dropped C
08.08.2015 17:17:35 (muokattu 08.08.2015 17:22:47)
Nyt kun on ollut Tunska jo hieman pidempään käytössä, niin ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kevyt, helpposoittoinen, suht tikkukaula ja saundi hunajaa (varsinkin soittolehdykällä soitettuna). Jos malli sopii lapaseen ja tykkää, niin kannattaa hoitaa ihan oikea G:n peli.

Tuossa Tokain halpiskopiossa mikä mulla on kans, on paljon halompi kaula ja äänimaailma ei kyllä ole ihan sama... Ei ole ollenkaan sama juttu.
Seba
08.08.2015 17:25:47

jukkajylli: Mun Thunderbird on kuin es-vireeseen tehty. Se toimii ja tuntuu parhaalta tavallisella 50-105 kielisetillä puolikkaan alavireisenä. Olen jopa soittanut joitain "aivotnarikkaan" tyyppisiä rokkivetoja alemmalla vireellä. Kun muut soittaa eestä ja ite vetää ähvästä, niin se soundi onkin kato siinä, nääs.

Mulla oli kans aina puolikkaan laskettuna ja harrastan yhdyntää mielipiteesi kanssa, vaikkakin kitaratkin oli laskettuna. Ja plekulla vetelin tunskalla kun oli vielä kivampi.
Zambe88
09.08.2015 00:02:32

Dropped C: Nyt kun on ollut Tunska jo hieman pidempään käytössä, niin ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kevyt, helpposoittoinen, suht tikkukaula ja saundi hunajaa (varsinkin soittolehdykällä soitettuna). Jos malli sopii lapaseen ja tykkää, niin kannattaa hoitaa ihan oikea G:n peli.

Tuossa Tokain halpiskopiossa mikä mulla on kans, on paljon halompi kaula ja äänimaailma ei kyllä ole ihan sama... Ei ole ollenkaan sama juttu.

Erittäin hyvin sanottu siellä takarivissä, en vois olla enempää samaa mieltä. Meikäläisen lapaseen tunska sopii kuin valettu.

Mulla on ehtinyt kakkos bassona pyörähtää tunskan aikana kolme eri bassoa ja aina vaan tunskassa on paras soittotuntuma.

Joskus testasin Epiphonen pulttikaulaista versiota aiheesta ja pidin sen soundista, mutta kyllä ison G:n tuotos on ihan omalla tasollaan.
If it's too loud, you're too old!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)