Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaukosäätimellinen laite keikalla
1
mikainen
16.05.2015 11:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
onko hyviä vinkkejä tilanteeseen jossa kesken live-keikkaa show vaatii taustanauhaa (johon olen nyt käyttänyt cd-soitinta) josta voi käynnistää/sammuttaa raidan kaukosäätimellä?
 
Ketään ylimääräistä laitteen käyttäjää ei ole vaan itse joutuu laulumikin tai pianon ääreltä asian hoitamaan. Cd-soitinkin kelpaa jos löytyy jotain pienikokoista, mutta parempi olisi kun selviäisi ilman fyysistä levyä.
 
Jaava
16.05.2015 12:29:34 (muokattu 16.05.2015 12:30:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku syy, miksei sulla voi olla vaikka jotain ipodia tms. taskussa (tai vaikka siinä laulumikin ständissä)?
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
pitk
16.05.2015 19:22:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikainen: Moi,
 
onko hyviä vinkkejä tilanteeseen jossa kesken live-keikkaa show vaatii taustanauhaa (johon olen nyt käyttänyt cd-soitinta) josta voi käynnistää/sammuttaa raidan kaukosäätimellä?
 
Ketään ylimääräistä laitteen käyttäjää ei ole vaan itse joutuu laulumikin tai pianon ääreltä asian hoitamaan. Cd-soitinkin kelpaa jos löytyy jotain pienikokoista, mutta parempi olisi kun selviäisi ilman fyysistä levyä.

 
Miks aukosäädin? Haluatko piilottaa soittimen????
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
mikainen
17.05.2015 17:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkaan kuuluu hieman teatteria joka hieman k
eskeytyy jos pitää mennä laittamaan seuraavan biisin taustaa päälle.
 
mikainen
17.05.2015 17:20:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Onko joku syy, miksei sulla voi olla vaikka jotain ipodia tms. taskussa (tai vaikka siinä laulumikin ständissä)?
 
Ipodin pitäisi sitten olla kytkettynä pa:han.
 
Taidanpa vain hankkia jonkin pienen cd-soittimen kaukosäätimineen.
 
Jaava
17.05.2015 18:31:26 (muokattu 17.05.2015 18:38:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikainen: Ipodin pitäisi sitten olla kytkettynä pa:han.
 
Mutta siis mikäs tässä on ongelmana? Onhan se sun mikkikin varmaan kytkettynä PA:han? Ei se ole sen kummempi juttu kuin yksi stereo DI boxi ja pari xlr-kaapelia.
 
Niin... paitsi jos mikki on langaton ja te ette voi ottaa piuhoja lavalle. Siinä tapauksessa mä kovasti suosittelen, että joku muu painaa nappulaa jossain muualla. Kaukosäätimen kanssa on yksi asia lisää, mikä voi mennä pieleen. Tarpeeksi paljon keikkaa niin kaikki mikä voi mennä pieleen menee pieleen. Eikö keikalla ole äänimiestä? Mä ainakin olen äänimiehenä yleensä hoitanut myös taustanauhoja.
 
Edit: http://www.thomann.de/fi/radial_engineering_jpc.htm
Hommaat esimerkiksi tommosen, johon kiinitetään ipod, kännykkä tai millä ikinä soitatkaan taustanauhan. Toisesta päästä tulee ulos kaksi xlr-liitintä, joista voit vetää piuhat PAlle. Tuo sitten vaikka pianon viereen piiloon ja soitin kätevästi piuhan päässä siihen saatavile. Näin mä olen tehnyt kun bändi on itse ohjannut taustanauhojaan.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Rallattelija
18.05.2015 22:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ktbv/Apple-Remote-kaukosaadin-MC377
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Katti
20.05.2015 21:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikainen: Keikkaan kuuluu hieman teatteria joka hieman k
eskeytyy jos pitää mennä laittamaan seuraavan biisin taustaa päälle.

 
Tähän on ihan tuotteita olemassa, joilla ohjataan esim iPodia. Monet koomikot käyttävät niitä ja niissä on jopa numeronäyttö vastaanotin päässä, siellä iPodin luona "piilossa", jossa näkyy raidan numero.
 
Valmistajaa en nyt tältä istumalta muista, mutta lähetin on semmoinen pieni laitos, joka menee helposti käteen / taskuun...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Vilhelmus
20.05.2015 23:08:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä vaan puhelimen tai tabletin esim. saa Bluetooth-lähettimellä langattomasti mikseriin. Teline kii mikkiständiin.
 
Jäätävä mänkkinen.
NeliX4
20.05.2015 23:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs kotimainen koomikko tekee näkyvää keikkaa ipod+remoten kanssa ja toimii!
 
Roadari
22.05.2015 08:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Eräs kotimainen koomikko tekee näkyvää keikkaa ipod+remoten kanssa ja toimii!
 
Ja eräs kotimainen lastenmusiikkiduo myös. Hyvin toimi!
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Pauli Lappalainen
22.05.2015 09:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Niin.... Eikö keikalla ole äänimiestä? Mä ainakin olen äänimiehenä yleensä hoitanut myös taustanauhoja.
 
.

 
Tuo on homma jota vihaan kuin ruttoa.
 
Vieras bandi tai esitys ja sanotaan, että silloin ja silloin se ja se pohja päälle.
No "avainsanat" eivät osuneetkaan kohdalleeen kun vähän improvisoidaan tai pohjat numeroitu väärin tmsv. ja kaikkia vituttaa ja kiukuttaa...
 
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
Jaava
22.05.2015 09:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Tuo on homma jota vihaan kuin ruttoa.
 
Vieras bandi tai esitys ja sanotaan, että silloin ja silloin se ja se pohja päälle.
No "avainsanat" eivät osuneetkaan kohdalleeen kun vähän improvisoidaan tai pohjat numeroitu väärin tmsv. ja kaikkia vituttaa ja kiukuttaa...

 
Totta. mutta silloin voi bändi syyttää tasan itseään. Toiset tekee sen hyvin, antaa yhden selkeän soittimen, jossa tarvitsee painaa yhtä nappulaa kun laulaja antaa merkin.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
KariS
25.05.2015 09:42:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Tuo on homma jota vihaan kuin ruttoa.
 
Vieras bandi tai esitys ja sanotaan, että silloin ja silloin se ja se pohja päälle.
No "avainsanat" eivät osuneetkaan kohdalleeen kun vähän improvisoidaan tai pohjat numeroitu väärin tmsv. ja kaikkia vituttaa ja kiukuttaa...

 
Just ja täsmälleen näin!
 
Taustat ja projektorihommat jätän aina pois jos vaan pystyn. Muuten on kaikki katastrofin ainekset koossa... varsinkin taustoissa.
 
/Kari
 
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «