Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5248 249 250 251 252311 312 313 314 315
Kefiiri
21.05.2015 08:11:45
Kaverilla oli valkoiset Performerit. Hyvin ne soivat ja ilmeisen kestävää oli rautaosastokin. Niitä suunniteltaessa on säästetty ilmeisen järkevästi, teknistä hifistelyä vaan vähennetty.
En ole musiikin asiantuntija.
sahkuifk
24.05.2015 20:57:30
Kannattaako 200 euron budjetilla haaveilla Acrolitesta?
Mulle ei ole tärkeätä vaikka on vähän hilsettä tai jos nostin on vaihdettu. Lugit ja vanteet saisi olla kohtuu kunnossa mutta niitäkin kait saa varaosina?
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
hollmi-5
24.05.2015 21:14:12 (muokattu 24.05.2015 22:33:22)
sahkuifk: Kannattaako 200 euron budjetilla haaveilla Acrolitesta?
Mulle ei ole tärkeätä vaikka on vähän hilsettä tai jos nostin on vaihdettu. Lugit ja vanteet saisi olla kohtuu kunnossa mutta niitäkin kait saa varaosina?

Aika hankala on löytää, mutta tuostapa posteineen ja tullattuna hiukan päälle kakkosen rumpu:
http://www.ebay.com/itm/Vintage-Lud … ultDomain_0&hash=item567527f912
Soundit, piuhat ja kajarit.
Seba
24.05.2015 21:50:31

sahkuifk: Kannattaako 200 euron budjetilla haaveilla Acrolitesta?

Onhan siellä torilla nytkin yksi acrolite 200€
Basismi: Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö.
Kimd
24.05.2015 21:54:15
Seba: Onhan siellä torilla nytkin yksi acrolite 200€

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1005711
Harrastelija harrastelija rumpali
sahkuifk
24.05.2015 22:13:34
Kimd: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1005711

Miten en oo huomannu...Kiitos hei!!
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Hogu
02.06.2015 21:11:51
Päätin kysyä tämän kysymyksen jonka olette kuullet jo varmaan lähemmäs tuhat kertaa.Älkää vihatko.

Arvasitte oikein, aion kysyä, että tietääkö kukaan hyvää rumpusettiä aloittelijalle? Tarkoitus olisi hankkia setti hintaluokkaa 300-400 euroa. Mieluiten sähkörummut, mutta akustisetkin käy. :)
Velli
02.06.2015 21:31:06 (muokattu 02.06.2015 21:32:46)
Hogu:
Arvasitte oikein, aion kysyä, että tietääkö kukaan hyvää rumpusettiä aloittelijalle? Tarkoitus olisi hankkia setti hintaluokkaa 300-400 euroa. Mieluiten sähkörummut, mutta akustisetkin käy. :)

Sähkörummuista kannattanee kysellä tuolta Sähkörummut-alueelta.

Akustisista sen verran, että uutena saat 300-400€:lla pelkkää romua. Käytettynä voit löytää kelvolliset pöntöt 400€:lla, mutta peltejä et vielä todennäköisesti siihen rahaan saa. Kelvolliset aloittelijatason käytetyt rummut saa pelteineen ja ständeineen päivineen n. 600-700€:lla, eli sun täytyy tuplata budjetti. Merkkejä/malleja, joita kannattaa katsella:

-Premier Cabria, APK ja XPK. Vanhat 90-l. mallit, jotka on tehty Englannissa. Älä osta uusia kaukoidän malleja, ne ovat roskaa.
-Tama Rockstar
-Mapex Venus ja V-series. V-seriesistä ainoastaan suorakulmion muotoisella-badgella olevat. Uudemmat V-seriesit ovat leluisemman oloiset.
-Yamaha Stage Custom. Näistä mieluummin vanhempia ei-Birch-malleja, mutta Birchitkin ovat ok. Älä kuitenkaan missään nimessä haksahda muovilugisiin malleihin.

Nuo ovat kaikki kelvollisia ja toimivia aloittelijatason settejä, joilla pärjää itse asiassa halutessaan pitkällekin. Muut osannevat lisätä listaan vielä muita hyviä ehdotuksia.
weekenddrummer
02.06.2015 22:56:50
Näitähän mielipiteitä on, mutta ei noi mun kauko-itä xpk:oot aivan roskaa ole :)
Kyllähän noitten kanssa on pärjännyt, vaikka aikoinaan paljon kalliimpiakin settejä omistanut. Telineet on mitä on, saundi ihan ok kun vähän tutustuu ja sisään soittaa, virittää ja kalvottaa mieleisekseen :). Mulla siis vaahtera versiot lakkapinnalla.
Tuosta Vellin listasta myös noi jammut on oikein hyvät budjetti rummut, sen vähän mitä olen päässyt kokeileen. Mutta makunsa kullakin ja olen myös sitä mieltä että käytettyjä (niin kuin omatkin) kannattaa katella ja mielellään päästä testaamaan.
Voi löytyä roskastakin itselle sopivat ;)
hollmi-5
02.06.2015 23:20:43
weekenddrummer: Näitähän mielipiteitä on, mutta ei noi mun kauko-itä xpk:oot aivan roskaa ole :)
Kyllähän noitten kanssa on pärjännyt, vaikka aikoinaan paljon kalliimpiakin settejä omistanut. Telineet on mitä on, saundi ihan ok kun vähän tutustuu ja sisään soittaa, virittää ja kalvottaa mieleisekseen :). Mulla siis vaahtera versiot lakkapinnalla.
Tuosta Vellin listasta myös noi jammut on oikein hyvät budjetti rummut, sen vähän mitä olen päässyt kokeileen. Mutta makunsa kullakin ja olen myös sitä mieltä että käytettyjä (niin kuin omatkin) kannattaa katella ja mielellään päästä testaamaan.
Voi löytyä roskastakin itselle sopivat ;)

Hirmu selitys. On ne kuitenkin melko laimea esitys. Halvalla ei saa hyvää uutena. 400€ riittää joskus tuurilla hyvään käytettyyn shell settiin. Hyvän käytetyn virvelin sillä saa, jos tyytyy keskiluokkaan.
Velli
02.06.2015 23:36:24
weekenddrummer: Näitähän mielipiteitä on, mutta ei noi mun kauko-itä xpk:oot aivan roskaa ole :)

No joo kyllähän niistä ääni lähtee ja osaavissa käsissä homma hoituu noillakin, mutta niin hoituu kyllä ihan millä tahansa. Ovat ne kuitenkin huomattavasti heikommat kuin alkuperäiset XPK:t. Jos voi valita, niin mieluummin kannattaa hommata vanhat, kuin uudet XPK:t
weekenddrummer
02.06.2015 23:49:07 (muokattu 02.06.2015 23:58:40)
Sekä Hollmin että Vellin vastaus hyvä, omalla viestillä hain sitä , että nimen omaan aloittelija haki rumpuja tiettyyn budjettin. Eihän tuo 400 riitä oikeasti hyvään settiin, mutta kyllä sillä voi aloittaa harrastuksen. Ja tottakai kaikki edelliset omistamani rummut oli paljon parempia kuin nykyinen setti.

Edit, tolla 400 eurolla tarkoitin juurikin samaa kuin Hollmi, eli hyvällä tuurilla voi löytää mieleisensä käytetyn shell setin.
Bullitt
03.06.2015 00:24:49
Jos kuitenkin tiukasti budjetissa halutaan pysyä, lienee turvallisin valinta joku Taman halpis?

Tuollaisia (ainakin rautaosaston) puolesta perustoimivia epähifejä rumpuja hankkiessa on minusta huomionarvoinen seikka sekin, että kun kokemusta, näkemystä ja rahaa kertyy tarpeeksi, että voi hankkia sen oikeasti hyvän ja mieleisen setin, voi tuon ensin hankitun halpasetin jättää hyvällä omallatunnolla ns. kakkossetiksi, jonka tohtii jätttää hämyisemmillekin reeniksille ja jolla uskaltaa antaa kavereidenkin päissään paukutella. Puhumattakaan erinäisten sivuprojektien mahdollisuudesta. Jos tulee joku vähemmän vakava sivuprojekti, niin onhan se mukavaa, että on irrottaa senkin reenikselle rummut, joita ei tarvitse joka treenien jälkeen olla keräämässä pois ja viemässä ns. parempiin reeneihin.

Eri asia toki, jos on niin rikas, että voi ostaa ne unelmarummut jokaista projektia ja satunnaisia jammailuja varten.
hollmi-5
03.06.2015 09:13:15
weekenddrummer: Sekä Hollmin että Vellin vastaus hyvä, omalla viestillä hain sitä , että nimen omaan aloittelija haki rumpuja tiettyyn budjettin. Eihän tuo 400 riitä oikeasti hyvään settiin, mutta kyllä sillä voi aloittaa harrastuksen. Ja tottakai kaikki edelliset omistamani rummut oli paljon parempia kuin nykyinen setti.

Edit, tolla 400 eurolla tarkoitin juurikin samaa kuin Hollmi, eli hyvällä tuurilla voi löytää mieleisensä käytetyn shell setin.

Ajan kanssa ja antennit pystyssä saattaa saada aivan uskomattoman edullisesti setin, mutta aarretta harvemmin. Montakin on omalle kohdalle sattunut ja siellä setin seassa joku helmikin piileskellyt.

Jos pelkän shellsetin ostaa noin 400 eurolla, pitää standit ja pellit plus virppa vielä hankkia. Kalvot uusiksi ja muutakin laittoa... Aloittelijalle saattaa olla liian vaativa urakka, kun koko rumputermistö on vielä hepreaa. Koeta sitten selittää aloittelijalle, että niillä halvimmilla ei saa kuin pahan mielen.

Tuossa uusi setti, joka näyttää oikein kivalta kuvassa: http://www.thomann.de/fi/mapex_tnm5244zbl_tornado_standard_bl.htm
Epämuusikko
03.06.2015 09:55:36 (muokattu 03.06.2015 09:58:56)
hollmi-5:
Tuossa uusi setti, joka näyttää oikein kivalta kuvassa: http://www.thomann.de/fi/mapex_tnm5244zbl_tornado_standard_bl.htm

Ja suurella todennäköisellä aivan kauhea. Niin kuin uudet halvimmat mapexit yleensä on.

Vellin listaan lisäisin Pearlin Session Seriesin, joka ei ole ihan halvimmasta päästä heiltä, mutta saattais lohjeta sopuhintaan. Myöskin kehotan tarkkailemaan Mapexin ei-ihan-halvinta mutta välillä sangen edukkaasti liikkuvaa Pro-M -sarjaa, jota ei siis pidä sekoittaa syvästi halveksuviini Marseihin tai Mars Proihin.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
El Jefe
04.06.2015 13:23:51
Mites vanha Saturn -sarja? Ysäriltä pitkillä lugeilla.

Mulla ois huonokuntoinen pinnaltaan, mutta soiva 20", 10x10, 12x10 ja 14x14 setti.
Kalvoja on paljon ja uusia suurin osa.
Eemil: Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa.
Jepe-
05.06.2015 14:03:11
Moikka.

Kyselisin vähän että osaako kukaan arvioida hintaa Paisten Alpha heavy ride 22" symbalille?

Ilmeisesti siinä mielessä harvinainen kun noita ei netistä näyttänyt löytyvän.
Vanhempaa sarjaa kun logona on kolmio, ympyrä ja neliö.
jabajee
05.06.2015 15:32:01
Jepe-: Moikka.

Kyselisin vähän että osaako kukaan arvioida hintaa Paisten Alpha heavy ride 22" symbalille?

Ilmeisesti siinä mielessä harvinainen kun noita ei netistä näyttänyt löytyvän.
Vanhempaa sarjaa kun logona on kolmio, ympyrä ja neliö.

Uudella logolla sitä ei ole kaiketi tehtykään, kun on poistunut ennen sitä markkinoilta.
Käytettyjä rideja on aika paljon tarjolla ja painaville tuntuu olevan vähemmän kysyntää. Alphat on keskitason peltejä, joskin mallista riippuen ihan käyttökelpoisia ja moni pitää vanhaa sarjaa uutta parempana.
Heittäisin hatusta hinta-arvioksi alle satasen. Jollekkin metallimättäjälle varmasti ihan toimiva pelti.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
ostany
05.06.2015 15:42:01 (muokattu 05.06.2015 15:43:06)
Jepe-: Kyselisin vähän että osaako kukaan arvioida hintaa Paisten Alpha heavy ride 22" symbalille?

Paisteella hinnoittelupolitiikka menee sikäli loogisesti, että saman sarjan sisällä, saman tuumakoon symbaalilla on sama hinta, oli se sitten vaikkapa crash, tai ride. Thomannilla uusi 22" Alpha sarjan Ride maksaa 237,- ja Suomen maahantuojalla Soitin Laineella 275,-.
Mitään "harvinaisuuslisää" ei noiden vanhojen Alpha:jen hinnoissa näy, kun ne joka tapauksessa on budjettisymbaaleja. Oma villi arvaukseni kauppahinnassa, kunnosta riippuen, olisi jossain satasen huiteissa.

e: jabajee ehti ensin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)