Aihe: Dunlop-plektrat
1 2 3 4 57 8 9 10 11
janik
19.05.2015 21:59:36
^ no vittuako mainostavat sitten tollasta :D
Juzpe
19.05.2015 22:28:09 (muokattu 19.05.2015 22:31:11)

McNulty: Pakko kyllä todeta, että kun katsoo Jim Dunlopin artist-rosteria (esim. plektrojen osalta), niin joku Juzpe jostain Suomesta ei välttämättä ole 1000 plekunsa kanssa Dunlopille se "the juttu" :)

Tuohan on ihan hyvä vastaus, että "osta jostain muualta", koska luulen Dunlopin hintatason olevan todennäköisesti jotain muuta, kuin 1000 plektran ostajan toivoma tarjoushinta.

No siellä ei mun mielestä kauheen selkeesti ainakaan mainita sitä, että tarttis olla vähintää parilla platinalevyllä ämöriikassa vetäny, että kandee lähetellä meiliä niille. Myyhän ne mulle MXR:n spedujakin ihan kiltisti eikä yhtään nillitä että tilaa jostain muualta. Toki niistäkin on tarvinnu maksaa rahalla, mutta silti. Tilasin muualta, problem solved.

E: Ja jos hintataso ois ollu liian kova, niin en ois ostanu. Ihan samanlaista rahalla maksettavaa kampetta kai plegyt on ku spedut, kielet, vahvarit yms. Ei kukaan o toistaseks sillä perusteella mun kans kieltäytyny kauppaa tekemästä, että ei oo tota nimee alan piireissä lainkaan.
JaaGeRMaisTeR
19.05.2015 22:42:04
Juzpe: No siellä ei mun mielestä kauheen selkeesti ainakaan mainita sitä, että tarttis olla vähintää parilla platinalevyllä ämöriikassa vetäny, että kandee lähetellä meiliä niille. Myyhän ne mulle MXR:n spedujakin ihan kiltisti eikä yhtään nillitä että tilaa jostain muualta. Toki niistäkin on tarvinnu maksaa rahalla, mutta silti. Tilasin muualta, problem solved.

E: Ja jos hintataso ois ollu liian kova, niin en ois ostanu. Ihan samanlaista rahalla maksettavaa kampetta kai plegyt on ku spedut, kielet, vahvarit yms. Ei kukaan o toistaseks sillä perusteella mun kans kieltäytyny kauppaa tekemästä, että ei oo tota nimee alan piireissä lainkaan.

Voisiko olla asiakaspalvelusta ns. Paskapäivä. Jos toisen kerran viitsii kysellä, niin vastaus voi olla aivan eri.

Tilaus se on minimi määräkin. Mikseivät voisi toimittaa, kun ovat rajatkin asettaneet.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
GuitarManiac32
19.05.2015 22:56:58
stratomaster: Olenkohan Suomen ainoa kitaristi, joka soittaa noilla isoilla kolmikulmaisilla Tortexeilla? Sellainen (.73-millinen) vain joskus takavuosina tarttui käteen, ja siihen olen tottunut. Etuna noissa on se, että voi pikata jokaisella kulmalla.

Kaverit joskus naureskelee, että mä soitan basistin plektralla. Toisaalta pikkaustekniikkani on niin paska, ettei lopputulos enää huonone, olipa pleku millainen tahansa.

Hehe, mä vedän kanssa niillä isoilla Tortex Triangleilla. Käytän niitä violetteja 1.14mm paksuisia :) Nimenomaan se on hieno ominaisuus, että plekut voi pyöriä sormissa miten päin vaan ja joka kulmalla voi pikkailla samalla tavalla...
Juzpe
19.05.2015 23:04:08

GuitarManiac32: Hehe, mä vedän kanssa niillä isoilla Tortex Triangleilla. Käytän niitä violetteja 1.14mm paksuisia :) Nimenomaan se on hieno ominaisuus, että plekut voi pyöriä sormissa miten päin vaan ja joka kulmalla voi pikkailla samalla tavalla...

Niitä vissiin saa jonai 0.44mm tms? Ois meinaa akkarille aikamoisia.
JaaGeRMaisTeR
19.05.2015 23:05:54
Juzpe: EVVVK. Ei ne ainoo firmaa oo jossa plegyjä tehdää. :D

Just kattelin, että tuo kerran mainotsemani kauppa Nokiallakin painattaa plekuja. Kyllä varmasti tarjontaa löytyy.

Lisäks paskapäivät pitää purkaa asiakaspalvelussa johonki muualle ku asiakkaaseen. Emmäkään rakennusmestari Javanaiselle rupee duunissa melttoomaan ja kieltäydy myymästä kamppeita jos mulla sattuu olee paskapäivä.

Ylilyöntejä sattuu... Taikka sitten vain on vara valita asiakkaansa.
Juzpe
19.05.2015 23:17:14 (muokattu 19.05.2015 23:17:43)

JaaGeRMaisTeR: Just kattelin, että tuo kerran mainotsemani kauppa Nokiallakin painattaa plekuja. Kyllä varmasti tarjontaa löytyy.

Joo. Sieltä tuli paras tarjous ja kohta pannaan tillua menemää kuhan saa kuvat nusastua paikallensa pohjiin. Lisäks asiallisen olonen olmi toisessa päässä.
JaaGeRMaisTeR
19.05.2015 23:26:00
Juzpe: Joo. Sieltä tuli paras tarjous ja kohta pannaan tillua menemää kuhan saa kuvat nusastua paikallensa pohjiin. Lisäks asiallisen olonen olmi toisessa päässä.

Samantien tuli omaanikin tilaukseen, että viivästyy reissun takia. Jäi vähän fiilis, että voisin tuolta tilailla jatkossakin kampetta.
Juzpe
19.05.2015 23:27:29

JaaGeRMaisTeR: Samantien tuli omaanikin tilaukseen, että viivästyy reissun takia. Jäi vähän fiilis, että voisin tuolta tilailla jatkossakin kampetta.

Mulla o lähinnä se, että ei ihan joka vitun vuosi jaksa plekuja ostaa. Kumminki .88 ja .50 mm delrineitä menee ainoastaan, niin voi sit ostaa kerralla vähä enempi.
McNulty
20.05.2015 08:24:30
Juzpe: No siellä ei mun mielestä kauheen selkeesti ainakaan mainita sitä, että tarttis olla vähintää parilla platinalevyllä ämöriikassa vetäny, että kandee lähetellä meiliä niille. Myyhän ne mulle MXR:n spedujakin ihan kiltisti eikä yhtään nillitä että tilaa jostain muualta. Toki niistäkin on tarvinnu maksaa rahalla, mutta silti. Tilasin muualta, problem solved.

Oletko ostanut MXR:n pedaalin heiltä suoraan? Käsittääkseni saat sen maahantuojan tai jälleenmyyjän kautta hankittua. Samoin heidän plektransa (siis ne vakiomallit). En tiedä onnistuisiko kuitenkaan, jos laittaisit viestiä Dunlopille, että haluat jonkin sortin Custom-polkimen omilla modauksilla ja grafiikoilla... siihen voisi äkkiä tulla kieltävä vastaus.

Tarkoitus ei ollut niinkään arvostella teikäläistä viestissäni, vaan nimenomaan korostaa tuota jenkkifirmojen asennetta maan rajojen ulkopuolelta tulevia tiedusteluja kohtaan. Ei ole ensimmäinen (eikä viimeinenkään) kerta, kun "jostain Suomesta" tulee tiedustelu ja siihen vastataan kieltävästi tai ei jopa vastata ollenkaan. Dunlop on kuitenkin luokkaa "pikkufirma" ja jokainen voi miettiä kuinka monta custom plektra-requestia he saavat jo kotimaansa sisältä per vuorokausi. Joka ikinen autotallibändi suunnittelemassa omia plektrojaan maailmanvalloitukseen. Ehkä siellä on valmis vastausviesti olemassa tällaisille tiedusteluille, jota sitten jaetaan kun koetaan aiheelliseksi?

Tuo Jim Dunlopin "Custom picks" sivusto vaikuttaisi siltä, että sitä kautta asetetaan tilaus. Esim. "We'll process your order, and a sales representative will get back to you as soon as possible with a price quote." Eli kun teet tilauksen, niin myynnistä otetaan yhteyttä.

Toisekseen meillähän ei ole tarkkaa tietoa siitä Dunlopin vastineesta tai sen sisällöstä... muuta kuin se millaisen kuvauksen siitä annoit. Mutta pääasia että sait ongelman ratkaistua.

Sen verran utelen, että kysyitkö Levytukusta, olisiko tuollainen 1000 plektran custom-tilaus Dunlopilta onnistunut heidän kauttaan? Maahantuojan tiedustelu valmistajalta voisi kohota customer serviceä korkeammalle tierille...
Shall I take you to Keillers Park?
Laulava Kylätohtori
20.05.2015 08:32:00
Juzpe: Mulla o lähinnä se, että ei ihan joka vitun vuosi jaksa plekuja ostaa. Kumminki .88 ja .50 mm delrineitä menee ainoastaan, niin voi sit ostaa kerralla vähä enempi.

Plekujen, kielen ym. osto on tylsä välttämättömyys. Vähän kuin autossa öljynvaihto. Pakko se on tehdä, mutta helposti se vaihto lipsahtaa yli suositusrajojen. Nytkin on liian vanhat kielet kitarassa - samoin öljyt autoissa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Juzpe
20.05.2015 10:54:00

Sen verran utelen, että kysyitkö Levytukusta, olisiko tuollainen 1000 plektran custom-tilaus Dunlopilta onnistunut heidän kauttaan? Maahantuojan tiedustelu valmistajalta voisi kohota customer serviceä korkeammalle tierille...

Kyllä ny meni tilaus Nokian pojille. Emmää sillai aatellu jäädä näppäileen tän kans. Muutamaan mestaan panin tarjouspyynnöt ja asiallisin vastaus tuli plektra.comista. Samaa hommaa ku veistelee päivätöissä 8h/päivä niin yritän minimoida ko. touhun vapaa-ajalla.
Vainottu
20.05.2015 18:03:49
Juzpe: Kyllä ny meni tilaus Nokian pojille. Emmää sillai aatellu jäädä näppäileen tän kans. Muutamaan mestaan panin tarjouspyynnöt ja asiallisin vastaus tuli plektra.comista. Samaa hommaa ku veistelee päivätöissä 8h/päivä niin yritän minimoida ko. touhun vapaa-ajalla.

Itse pyysin viime vuonna kans tarjoukset muutamasta plekufirmasta muutta päädyin tilaamaan jenkeistä intunegp:stä. Oli silloin halvin ja nopein vaihtoehto. Tuli pari sataa jazz 3:sta valkoisena ja omilla logoilla.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
barclay
20.05.2015 18:04:31

Dunlopin miehiä olen ollut aina, eli lähes 17 vuotta. 1.14 millinen on täydellinen ja niitä mulla on niin kilpikonnana kuin krokotiilinäkin. Eroa noilla ei vissiin ole kuin painatuksessa, en ainakaan huomaa.

Mutta nyt olen viimeaikoina alkanut kokeilemaan muitakin, kun plekuja on kuitenkin nurkkiin kertynyt. Sähkökitaralla on toiminut nimetön, kolmiomallinen keskeltä erittäin paksu pleku joka tuli aikoinaan bouzoukin matkassa Sisiliasta. Turkkilaisen sazin völjyssä taas sain nyt Elvis merkkisen pitkulaisen läpsyttimen mikä skulaa puolestaan nylon-kielisten kanssa. Elämme jänskättäviä aikoja..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
antnis
20.05.2015 18:28:52
stratomaster: Olenkohan Suomen ainoa kitaristi, joka soittaa noilla isoilla kolmikulmaisilla Tortexeilla? Sellainen (.73-millinen) vain joskus takavuosina tarttui käteen, ja siihen olen tottunut. Etuna noissa on se, että voi pikata jokaisella kulmalla.

Kaverit joskus naureskelee, että mä soitan basistin plektralla. Toisaalta pikkaustekniikkani on niin paska, ettei lopputulos enää huonone, olipa pleku millainen tahansa.

Minä tykkään isosta kolmionmuotoisesta Fenderin mediumista, jostain syystä mulle sopii käteen pienten plekujen lisäksi myös tuollaiset isot. Olen joskus käyttänyt .73 Tortexiakin mutta Fenderit ovat vielä parempia. Nuo ovat just hyviä roots-tyyliseen rämpyttämiseen, Jazz III on vähän turhankin pieni semmoiseen.
Genitalripper
20.05.2015 18:56:21
Pitkän aikaa sitten ostin testiin noita Ultex sharppeja, joka kokoa muutaman, ja näistä jäi käyttöön 1,14 mm paksuinen. Nyt kuitenkin kieliä vaihtaessa tuli vastaan pussillinen Jazz III Ultexeja, ja päätin kokeilla että miltä moinen taas tuntuikaan. Alkuun ihme venkoilua, että miten helvetissä tästä kapineesta oli tarkoitus pitää kiinni, mutta kun tuo muistui niin hittolainen miten liukkaasti taas irtosikaan. Hetken päästä kun kokeili tuota Ultex sharppia, niin ei sillä ollutkaan enää mitään sanottavaa. Tiedä onko tässä sitten vaihtelu virkistää meininki vai mikä mutta en minä valita, jostain syystähän siitä tuli siirryttyä aikoinaan, josko sekin muistuisi kun saa soittoa.
Mandarax
20.05.2015 20:03:35
Vainottu: Itse pyysin viime vuonna kans tarjoukset muutamasta plekufirmasta muutta päädyin tilaamaan jenkeistä intunegp:stä. Oli silloin halvin ja nopein vaihtoehto. Tuli pari sataa jazz 3:sta valkoisena ja omilla logoilla.

Sama. IntuneGP:stä tilasin 100kpl jumbo Jazzia kaksipuoleisena omalla logolla. Olisko rahtien, tullien ja verojen jälkeen kaikkinensa ollut jotain 70+ senttiä tsibale. Viikossa oli valmis ja rahdissa meni toinen joten melko ripeätä toimintaa, asiakaspalvelu oli erinomaista.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Krice
21.05.2015 00:34:34

Vaihdoin jokin aika sitten keltaiseen tortexiin, muistaakseni .73mm. Yhden asian tajusin vähän niinkuin viiveellä eli soitin vuosikausia liian paksulla plekulla omaan soittotyyliin nähden.
Laulava Kylätohtori
21.05.2015 08:54:09
Krice: Vaihdoin jokin aika sitten keltaiseen tortexiin, muistaakseni .73mm. Yhden asian tajusin vähän niinkuin viiveellä eli soitin vuosikausia liian paksulla plekulla omaan soittotyyliin nähden.

En ota kantaa tuohon sinun plektrasi vahvuuteen, mutta kirjoituksestasi tuli vaan mieleen, että miten jengi pystyy soittamaan ohuilla lerppuplektroilla? Eihän sellaisella saa kunnon otetta kielistä ja kontrolli katoaa täysin. Sehän on vähän kuin pelaisi tennistä ja tennismaila olisi tehty 1 mm muovista.

Just imo ja ymmv. Eihän näissä ole oikeaa tai väärää tapaa, mutta kovasti tuo vaan ihmetyttää pientä kulkijaa...

Itse käytän Dunlopin 1 mm sinisiä (oliskohan ollut) Turtleja. Ainakin niissä taisi olla kilpikonnan kuva. Sain tuollaisen joskus The Scratchin kitaristilta ja totesin, että sehän on loistava. Sen jälkeen ei ole tullut muita kokeiltua. Mutta nyt tekisi mieli kokeilla Jazz III:sta. Ihan vaan mielenkiinnosta...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)