Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10418 419 420 421 422
madu
18.05.2015 12:29:31
Thomannilta tuli heräteostona tilattua lähes säröpedaalin hintainen Jet City Amps 22h nuppi eli Soldano SLO / HotRod maailmaa kiinalaisittain Mike Soldanon suunnittelemana.

Tänäänhän sen saapui postissa ja tietenkin kera helvetillisten lasinsirujen joista heti haava sormeen pakettia avattaessa. Efektiloopin putki on pamahtanut kuljetuksessa ja sai vähän taistella että tuon hajonneen putken sai kannasta irti ja vahvistimen puhtaaksi mikroskooppiseksi räjähtäneestä lasinsirusta.

Noh putket tähän piti anyway vaihtaa joten Uraltonen kautta kotiin. Onko suositella hyviä EL84 päättäriputkia? Etuasteputket menee varmaan tutulla JJ ECC83S putkella uusiksi ja ne kuulostaa tässäkin demossa ehkä parhaalta : https://www.youtube.com/watch?v=w0n4Kf5d3AA
Karhukoira74
18.05.2015 13:09:02

madu: Thomannilta tuli heräteostona tilattua lähes säröpedaalin hintainen Jet City Amps 22h nuppi eli Soldano SLO / HotRod maailmaa kiinalaisittain Mike Soldanon suunnittelemana.

Prkl! Täähän kuulostaa peliltä! Tutustumaan...ja Gasittamaan todnäk...
-So many assholes, so few bullets-
korvaoo
18.05.2015 18:39:34
piti ostaa reverendin rinnalle sitten kunnon kaappi joten hommasin "Fender Mini Tonemaster 2x2" :D lisäks tulee t-kaupasta plekuja, kieliä, t-paitoja ja muuta sälää...
kaikki paitsi on turhaa.
johanssen
18.05.2015 22:26:50 (muokattu 18.05.2015 22:37:05)

Jucciz: Sitä paitsi, tuo kuuden desibelin ero ei ole mikään järisyttävä jossain perus treenikämppätilanteessa. Mulla on molemmat, oon verrannut omin korvin. Kumpienkin filttereiden läpi kuuluu vielä aivan hyvin. 9 dB vs. 25 dB on jo sit selkeä ero.

Näin se varmaan menee. Mutta kun jodlaa tietyissä jutuissa koko ajan ja rämpyttää, niin kiinnostaa kokeilla sitä vasten, mitä noi matalampi demppiset tekee. Ja just treenikämppätilanteessa. Ja onhan tossa sitte dempit kovaäänisiile keikoille, joita käy joskus tsekkaamassa. Niihin mulle on toi 15 dB ollu liikaa.

Juu, mutta muutakin eli bluescaselta tuli tänään Kemperille tehty 4 unitin rackcase. Ja niinkuin Jussin firman tuotoksiin ennenkin törmänneenä ja sieltä myös niitä tilanneena, voin olla erittäin tyytyväinen työn hinta/laatu suhteeseen. Koska toi laatu on sellasta, ettei sitä ainakaan hintaa ylöspäin kuromalla paremmaksi saa mistään...
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
18.05.2015 22:40:17
johanssen: Juu, mutta muutakin eli bluescaselta tuli tänään Kemperille tehty 4 unitin rackcase. Ja niinkuin Jussin firman tuotoksiin ennenkin törmänneenä ja sieltä myös niitä tilanneena, voin olla erittäin tyytyväinen työn hinta/laatu suhteeseen. Koska toi laatu on sellasta, ettei sitä ainakaan hintaa ylöspäin kuromalla paremmaksi saa mistään...

Millaisissa hinnoissa nuo liikkuu?
hallu
19.05.2015 09:20:05
Nyt mun pitää tehdä tunnustus, eli tajusin juuri sortuneeni tänä keväänä kuluttamaan ihan kohtuuttomasti. Eli tämän kevään hankintoja:
- kaksi uutta bassoa (joista toinen uusi)
- yksi uusi bassovahvistin
- yksi vanha kitaravahvistin
- yksi kitara
- uusi tietokone, äänikortti, äänitysohjelma
- bongarummut (mainittu jo aikaisemmin)
- huuliharppu (en muista olenko tämän jo maininnut

Viivan toisella puolelle maittakoon, että kahdesta rakkaasta vahvistimestani olen luopunut. Toivottavasti niiden uudet omistajat ovat niihin tyytyväisiä kuten minäkin olin.

Huhhuh helpotti vähän synnintuntoani. Rahaa paloi perkeleesti enemmän kuin mihin minulla olisi oikeastaan varaa ja sitten vielä tuo prätkäkin tuossa..... toisaalta Sipilä on varmaan tyytyväinen tällaisesta sekopäisestä kuluttamisesta. En yhtään tajua miten tässä näin kävi kun vielä syksyllä hehkutin antigasia ja pidin palopuheita kaikkinaisen kuluttamisen turmiollisuudesta.....prkl:(

No jos josskin vielä tapaatte minut jeesustelemasta siitä etten myy mitään tai että ostaminen on pahasta, niin antakaa mulle navakka potku naamaan ja linkatkaa tähän viestiin, niin putoan taas maan pinnalle kuolevaisten joukkoon :-D
Olisipa jo kevät
Laulava Kylätohtori
19.05.2015 09:28:20 (muokattu 19.05.2015 09:28:59)
hallu: Nyt mun pitää tehdä tunnustus, eli tajusin juuri sortuneeni tänä keväänä kuluttamaan ihan kohtuuttomasti. Eli tämän kevään hankintoja:
- kaksi uutta bassoa (joista toinen uusi)
- yksi uusi bassovahvistin
- yksi vanha kitaravahvistin
- yksi kitara
- uusi tietokone, äänikortti, äänitysohjelma
- bongarummut (mainittu jo aikaisemmin)
- huuliharppu (en muista olenko tämän jo maininnut

Viivan toisella puolelle maittakoon, että kahdesta rakkaasta vahvistimestani olen luopunut. Toivottavasti niiden uudet omistajat ovat niihin tyytyväisiä kuten minäkin olin.

Huhhuh helpotti vähän synnintuntoani. Rahaa paloi perkeleesti enemmän kuin mihin minulla olisi oikeastaan varaa ja sitten vielä tuo prätkäkin tuossa..... toisaalta Sipilä on varmaan tyytyväinen tällaisesta sekopäisestä kuluttamisesta. En yhtään tajua miten tässä näin kävi kun vielä syksyllä hehkutin antigasia ja pidin palopuheita kaikkinaisen kuluttamisen turmiollisuudesta.....prkl:(

No jos josskin vielä tapaatte minut jeesustelemasta siitä etten myy mitään tai että ostaminen on pahasta, niin antakaa mulle navakka potku naamaan ja linkatkaa tähän viestiin, niin putoan taas maan pinnalle kuolevaisten joukkoon :-D

Äläs nyt viitti, Hallu. Maakuoppiinko tässä pitäisi palata? Mitä pahaa siinä on jos olet ostanut muutaman kitaran ja vahvariin. Basson soiton harrastustakin on aika paha aloittaa ilman, että ostaa bassoa ja vahvaria. Ja jos sen olisi jättänyt kokonaan aloittamatta vain, koska antigas ja liika kulutus, niin näkisin, ettei se olisi enää ollut tervettä.

Sullahan on homma hyvin hanskassa, hankinnat nyt vain sattuivat samaan aikaan. Ei tuossa mitään turhaa ole.

Sorry vaan, mutta minusta tuollainen outo itsensä ruoskiminen on turhaa, käsittämätöntä ja jollain tavalla epätervettäkin....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hallu
19.05.2015 09:35:10
Laulava Kylätohtori: .................

Sorry vaan, mutta minusta tuollainen outo itsensä ruoskiminen on turhaa, käsittämätöntä ja jollain tavalla epätervettäkin....

No niinhän se on, olen vähän traumatisoitunut ihminen :-D. Joo kunnollinen bassokalusto oli tarpeen kun päätin ottaa basson soiton ihan tosissani (oli mulla joku basso ennenkin, mutta nyt on ninkö kunnolliset kamppeet).

(PS: koitin vähän hymiöillä pehmentää vuodatustani)

(PPS: oikeasti en ole ihan kamalan murheissani noista kamppeista.... tai no kitaroita on vähän liikaa, mutta tulee niiden kanssa vielä toimeen. Lähinnä halusin tuoda esille kontrastin mun omien aikaisempien kommenttieni ja tekojeni välille, jotka nykytilanteeni valossa tuntuvat vähän hurskastelevilta:-D )
Olisipa jo kevät
johanssen
19.05.2015 09:36:01

Gabe: Millaisissa hinnoissa nuo liikkuu?

Ei oo vielä tullu laskua, vaikka case jo tulikin. Mutta case tolle 5e3:selle oli verottomana 230 ecua. Mulla on tällanen case päähänpinttymä, koska haluan suojata kaikki laitteeni hyvin. Niitä kun tulee liikuteltua aina ympäriinsä, niin se on helvetin huoletonta, kun niilä on omat casensa kullakin. Ja mahdollisessa myyntitilanteessa on lähetys ostajalle todella kätevää.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
kekkuliheikki
19.05.2015 09:54:33 (muokattu 19.05.2015 09:55:28)
Tein vaihturin.

Mesan 2x12 kaappi vaihtui 1979 4x12 marsun kaappiin greenbackeilla.

Rouhii paremmin.
En allekirjoita.
Gabe
19.05.2015 11:21:43
johanssen: Ei oo vielä tullu laskua, vaikka case jo tulikin. Mutta case tolle 5e3:selle oli verottomana 230 ecua. Mulla on tällanen case päähänpinttymä, koska haluan suojata kaikki laitteeni hyvin. Niitä kun tulee liikuteltua aina ympäriinsä, niin se on helvetin huoletonta, kun niilä on omat casensa kullakin. Ja mahdollisessa myyntitilanteessa on lähetys ostajalle todella kätevää.

On ollut omallakin ostoslistalla jo pitkään, pitäis tuonnekin saada aikaiseksi soittaa joku päivä.

kekkuliheikki: Tein vaihturin.

Mesan 2x12 kaappi vaihtui 1979 4x12 marsun kaappiin greenbackeilla.

Rouhii paremmin.

G12M vai G12H? Hyviä kummatkin.
Laulava Kylätohtori
19.05.2015 11:24:44
hallu: No niinhän se on, olen vähän traumatisoitunut ihminen :-D. Joo kunnollinen bassokalusto oli tarpeen kun päätin ottaa basson soiton ihan tosissani (oli mulla joku basso ennenkin, mutta nyt on ninkö kunnolliset kamppeet).

(PPS: oikeasti en ole ihan kamalan murheissani noista kamppeista.... tai no kitaroita on vähän liikaa, mutta tulee niiden kanssa vielä toimeen. Lähinnä halusin tuoda esille kontrastin mun omien aikaisempien kommenttieni ja tekojeni välille, jotka nykytilanteeni valossa tuntuvat vähän hurskastelevilta:-D )

Ei siinä mitään hurskastelua ole. Pitkän linjan järkihankintoja nuo sinun hankintasi, eikä mitään järjetöntä gas-päissään riehumista, jota täällä on nähty varsin paljon. Eli linjassa ovat puheet ja teot. Kyllä sitä nyt sentään aina joskus saa jotain ostella tolkun mieskin... :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
kekkuliheikki
19.05.2015 11:25:19
Gabe: G12M vai G12H? Hyviä kummatkin.

G12H. Lyhyt kirjoitus.
En allekirjoita.
korvaoo
19.05.2015 11:32:02
hallu: No niinhän se on, olen vähän traumatisoitunut ihminen :-D. Joo kunnollinen bassokalusto oli tarpeen kun päätin ottaa basson soiton ihan tosissani (oli mulla joku basso ennenkin, mutta nyt on ninkö kunnolliset kamppeet).

katoa p*le! ite oon kanssa miettiny kun duuniporukassa pumputtelen, että pitäs hommata kunnon komero, toinen basso ja kauhee määrä sälää noiden rinnalle... Onneks tulee kesä, kärpäset ja veneilykausi :P
kaikki paitsi on turhaa.
kekkuliheikki
19.05.2015 11:36:40
korvaoo: katoa p*le! ite oon kanssa miettiny kun duuniporukassa pumputtelen, että pitäs hommata kunnon komero, toinen basso ja kauhee määrä sälää noiden rinnalle... Onneks tulee kesä, kärpäset ja veneilykausi :P

Marsu veneeseen.
En allekirjoita.
Muovinen
19.05.2015 12:37:07

Pitkään kytänny Sparkle Driveä ja nyt sellanen oli suoraan hyvällä hinnalla torilla. Alkaa olla OD-osasto pullollaan, mutta kun kaikki on niin hyviä. Flex Driveä en kyllä paljoa ehtiny testailla, kun se jo meni takasin takuukorjaukseen, vaan sekin vaikutti erittäin lupaavalta. I likes me dirt.
Gabe
19.05.2015 12:43:42
kekkuliheikki: G12H. Lyhyt kirjoitus.

Mulla oli kaapissa aluksi 2x Rola Celestion G12H, mutta nyt löin sille kaveriksi Rola Celestion G12-65:n. Tuli vieläkin paremmaksi! Toimii aiempaa paremmin etenkin jos haluaa vähänkään isommilla säröillä soitella. 2xG12H ja 2xG12H-65 voisi myös olla mielenkiintoinen.
Juzpe
19.05.2015 12:43:42

Mistähä löytys semmoset korvatulpat joitka päässä pystyy laulamaan...
Antti1
19.05.2015 12:50:43
Juzpe: Mistähä löytys semmoset korvatulpat joitka päässä pystyy laulamaan...

Ei mulla ainakaan ole valettujen kanssa ollut ongelmia, kunhan valu otetaan suu auki. Joku sopiva pötkö vaan hampaiden väliin, valun ottajalla luulisi olevan.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)