Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkivahvistimen pakkaus ja lähettäminen
1
Sandblasted
18.05.2015 10:59:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta putkivahvistimen lähettämisestä jonkin kuljetuspalvelun kautta?
 
Mun pitäisi lähettää piakkoin myymäni JCM-800 etelästä savoon. Matkahuolto varmaan palvelee mutta mikä mahtaa olla fiksuin tapa pakata tuo laite?
 
Parasta olisi jos löytyisi kuljetuspalvelu joka hoitaa pakkaamisenkin, Matkahuolto ei tätä kait mielellään tee.
 
Numb
18.05.2015 11:02:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sandblasted: Onko kellään kokemusta putkivahvistimen lähettämisestä jonkin kuljetuspalvelun kautta?
 
Juu, olen lähettänyt Matkhuollon kautta. Ylikokoinen laatikko, jonka toppaa kunnolla pehmikkeillä, lähetys särkyvänä. Putket kantsii irrottaa ja pakata erikseen. Vahvarit on pyritty tekemään kestämään roudausta, joten ei ne nyt ihan helposta itseensä ota.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Muovinen
18.05.2015 11:08:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just niinku Numb sano. Putket kannattaa tosiaan irroitella ja suojata erikseen ja jos vahvari on kovin painava niin ehkä hieman vahvikepahvia laatikon pohjalle. Oman bändin myymättömät levyt on hyviä erilaisten pakkausten vahvistamiseen.
Laulava Kylätohtori
18.05.2015 11:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta särkyvänä lähetyksestä ei kai käytännössä ole mitään hyötyä. Saa siitä ne hienot tarrat laatikkoon, mutta muuten se on kuskin kädessä, miten sitä kohtelee. Ja jos kuski antaa paketeille runtua, niin en usko, että se tarra mitään hyödyttää. Ja järkevä kuski kohtelee paketteja fiksusti ilman tarrojakin.
 
Itse asiassa olen lähettänyt kitaran joskus ilman pahveja juuri siitä syystä, että luulisi kuskin kohtelevan laukkua hyvin, kun näkee, että siellä on kitara.
 
Käsittääkseni särkyvänä lähetyksestä ei ole mitään hyötyä korvausmielessäkään, jos jotain hajoaa, vaan kunnon korvauksen saadakseen se pitäisi lähettää vakuutettuna. Muuten voivat aina vedota vääränlaiseen pakkaukseen...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Sandblasted
18.05.2015 11:18:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavaa. Kiitos näistä vinkeistä, toi putkien irrottaminen ei heti tullut mieleen.
 
hallu
18.05.2015 12:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itse lähetin putkikombon niin mulla sattui olemaan sopivan kokoinen tukeva pahvilaatikko (jossa oli toimitettu vahvistin liikkeestä). Pakkauspehmusteita (siis niitä styroksipalloja) reilusti ja kietaisee sen vahvistimen vaikka sellaiseen kuplamuoviin (ettei ne styroxipallot pääse vahvarin sisään) ja joo putket irti ja kuplamuovin sisään. öööö... niin sitä mä vaan, että matkahuolto kyllä toimitti edullisesti ja turvallisesti. Itse jätin vahvistimen kantokahvan näkyviin niin, että laatikkoa on helppo siirrellä. Ajattelin, että sitä ruhjottaisiin vähemmän jos se ei ole ihan mahdottoman hankala käsiteltävä.
 
Olisipa jo kevät
Laulava Kylätohtori
18.05.2015 12:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itse jätin vahvistimen kantokahvan näkyviin niin, että laatikkoa on helppo siirrellä. Ajattelin, että sitä ruhjottaisiin vähemmän jos se ei ole ihan mahdottoman hankala käsiteltävä.
 
Tämä on minustakin aika tärkeää, jos on vähänkään isompi tai painavampi vahvari. Joku 30 kilon combo pahvilaatikossa ilman kahvaa on sen verran hankala siirreltävä, että varmasti saa enemmän osumaa verrattuna siihen, että saa kätevästi kahvasta liikuteltua...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Muovinen
18.05.2015 12:23:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tämä on minustakin aika tärkeää, jos on vähänkään isompi tai painavampi vahvari. Joku 30 kilon combo pahvilaatikossa ilman kahvaa on sen verran hankala siirreltävä, että varmasti saa enemmän osumaa verrattuna siihen, että saa kätevästi kahvasta liikuteltua...
 
Jepulis, Hallulta varsin mainio hoksaus kombojen lähettelyyn! Kitarat oon itekki lähettäny ilman mitään pahveja ympärillä JOS kitaralle on kerta kova laukku.
Rämppy
18.05.2015 12:25:32 (muokattu 18.05.2015 12:48:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen käärinyt styken oikein kunnolla kulplamuoviin ja sitten koko komeus paffilaatikkoon, joka teipataan pakkausteipillä joka puolelta kunnolla, ettei mikään kohta petä. Sellainen kuplatyynymuovi a'la Thomann on kaikkein parasta.
Putkien irrottaminen ei ole lainkaan huono idea ainakaan isommissa vahvistimissa.
 
Matkahuolto on toiminut hyvin. Olen pyrkinyt valitsemaan suoran bussivuoron, jolloin ei tule bussin vaihtoa ja ylimääräistä tavaroiden siirtoa. Ainakin Helsingin (Kamppi) Matkahuollossa henkilökunta tuntuu ymmärtävän soittovehkeiden herkkyyden.
Postin rikottavaksi ja hukattavaksi en jätä mitään.
 
Saahan sitä sanoa.
Shredator
18.05.2015 12:51:04 (muokattu 18.05.2015 13:35:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakkaus kunnolla pehmusteiden kera, kuten yllä mainittu. Itse suosin postia, koska luotettavuus on ollut parempi/toimitus tehokkaampi...Nupin lähetys Matkahuololla 35-45e, Postilla 21-25e...Kullakin toki omat preferenssinsä :)
 
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
hallu
18.05.2015 13:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Pakkaus kunnolla pehmusteiden kera, kuten yllä mainittu. Itse suosin postia, koska luotettavuus on ollut parempi/toimitus tehokkaampi...Nupin lähetys Matkahuololla 35-45_, Postilla 21-25_...Kullakin toki omat preferenssinsä :)
 
Mulla ei ole mitään postia vastaan ja helsingissä matkahuollon toimipisteet on syvältä sinne on jokseenkin hankala mennä keskustaan, mutta viimeksi keksin, että vantaan toimipiste on paljon paremmassa paikassa kehäkolmosen varrella. Postissa on vaan semmoinen huono puoli ettei ne suostuneet ottamaan noin isoa pakettia toimitettavaksi vai olikos se niin, että hinta olisi noussut ihan tähtitieteelliseksi, vän niinkö käsiänsä nostelivat tuossa paikallisessa sivassa sekä matkahuollon että postin osalta joten siksi lähdin vantaan matkahuollon logistiikkakeskusken kautta asiaa hoitamaan jo alkoi sujua.
 
Olisipa jo kevät
Shredator
18.05.2015 13:38:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla ei ole mitään postia vastaan ja helsingissä matkahuollon toimipisteet on syvältä sinne on jokseenkin hankala mennä keskustaan, mutta viimeksi keksin, että vantaan toimipiste on paljon paremmassa paikassa kehäkolmosen varrella. Postissa on vaan semmoinen huono puoli ettei ne suostuneet ottamaan noin isoa pakettia toimitettavaksi vai olikos se niin, että hinta olisi noussut ihan tähtitieteelliseksi, vän niinkö käsiänsä nostelivat tuossa paikallisessa sivassa sekä matkahuollon että postin osalta joten siksi lähdin vantaan matkahuollon logistiikkakeskusken kautta asiaa hoitamaan jo alkoi sujua.
 
Juu, Postilla on se 100cm raja, eli baritonikeppejä ei paljoa esim. lähetellä paitsi Ovelle-pakettina "suuri lähetys"-merkinnällä. Hinta on silloin about Matkahuollon luokkaa. Nuppien kanssa ei pitäisi olla ongelmia ja pääsee monta kymppiä Matkista halvemmalla.
 
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Aivoproteesi
18.05.2015 13:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sandblasted: Onko kellään kokemusta putkivahvistimen lähettämisestä jonkin kuljetuspalvelun kautta?
 
Mun pitäisi lähettää piakkoin myymäni JCM-800 etelästä savoon. Matkahuolto varmaan palvelee mutta mikä mahtaa olla fiksuin tapa pakata tuo laite?
 
Parasta olisi jos löytyisi kuljetuspalvelu joka hoitaa pakkaamisenkin, Matkahuolto ei tätä kait mielellään tee.

 
Tässä on aika pätevä ohjeistus kuvineen:
 
http://rocknrollvintage.com/how-to-pack-an-amp-for-shipment.htm
 
Juzpe
18.05.2015 17:25:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin meni aikanaan SISO ihan sellasenaan matkiksella Ouluun asti.
johanssen
18.05.2015 22:54:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postin kautta on ainakin ne pikkuisen arvokkaammat lähetykset voinnu vakuuttaa. Parin tonnin mailat / vahvarit jos on liikkunu, niin ollaan aina oltu lähettäjän/vastaanottajan kanssa samoilla linjoilla tosta. Kunnon caset on tietty aina ollu suojaamassa arvotavaraa ja matkahuoltokin on hoitanu kuljetukset paremmin kuin hyvin. Lähetys/vastaanottokuluja kuitenkin tästäkin tulee, mutta on aina ollu matsku kunnossa eikä se oo kuin pieru saharaan verrattuna siihen, että aletaan vääntämään, missä oli tämän toimitusketjun heikoin lenkki.
 
Eli se mitä halusin tällä kertoa, on se, että vakuuta, mikäli se on mahdollista ja siitä on jotain hyötyä verrattuna kaupan kokonaissummaan.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Boltsa
19.05.2015 07:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Olen pyrkinyt valitsemaan suoran bussivuoron, jolloin ei tule bussin vaihtoa ja ylimääräistä tavaroiden siirtoa.
 
Millä tälläinen onnistuu? Pystyynkö sen jotenkin osoittamaan, että pakatkaa tämä autoon x?
 
Boltsa
Rämppy
19.05.2015 10:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boltsa: Millä tälläinen onnistuu? Pystyynkö sen jotenkin osoittamaan, että pakatkaa tämä autoon x?
 
Bussivuoroon voi vaikuttaa, jos ei lähetä pikana. Matkahuollosta kysymällä selviää tarkemmin.
 
Saahan sitä sanoa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «