Aihe: Pedaalitekniikka uusiksi
1 2 3 4
tuquoque
17.05.2015 14:18:57 (muokattu 17.05.2015 14:19:48)
ostany: Katsastappa niinkin yksinkertaiselta kuulostava asia, että onko vasemman käden asento sama, kuin oikean. Monasti vasurin asento/kapulaote on jo itsessään sellainen, mikä vaikeuttaa tekemistä. Treenaatko esim rudimenttejä niin, että liidaat ne vasurilla?

Parasta lääkettä basarijallalle on nämä treenit:
http://www.rockway.fi/rummut/modern … p/8-osagrooveen-yhdenmukaisuutta-2/

http://www.rockway.fi/rummut/modern … ghostkomppi-1-bassarivariaatioilla/

Näitä kun vetää (mielummin yhtä kerrallaan) kuuriluontoisesti muutaman viikon putkeen tunti-pari päivässä, niin rupeaa tapahtumaan ihmeitä basarijalalle.

Kiitokset noista.

Kapula/sutiotteen kanssa olen tehnyt aika paljon työtä. Vasurista meni kolmesta sormesta nivelet pari kesää sitten. Vieläkään ei pikkusormi ja nimetön taivu niin kuin ennen. Toi oli oikeastaan syy, miksi aloitin rumpujen soiton. Kitaransoitosta ei enää/vieläkään tule oikein mitään. Siirryin bassoon ja aloitin rummuttamisen. Alussa vasen kapula tippui käsistä koko ajan, nyt on jo parempi. Mutta tosissaan jossain välissä tajusin, että matched grip ei ollut kovin matched. Ehkä tämä tästä.

Pitää tsekata toi Rockway, jos vaikka tukisi poikien yritystä muutaman kuukauden ajan. Mutta muutama viikko pari tuntia päivässä on tässä vaiheessa elämää mahdottomuus :)
m.
ostany
17.05.2015 18:56:12 (muokattu 17.05.2015 18:56:36)
tuquoque: Kapula/sutiotteen kanssa olen tehnyt aika paljon työtä. Vasurista meni kolmesta sormesta nivelet pari kesää sitten. Vieläkään ei pikkusormi ja nimetön taivu niin kuin ennen.

Pitää tsekata toi Rockway, jos vaikka tukisi poikien yritystä muutaman kuukauden ajan. Mutta muutama viikko pari tuntia päivässä on tässä vaiheessa elämää mahdottomuus :)

Aissss.... I feel you, kovasti tsemiä sulle! Omaan käteen osui kirurgin veitsi muutama vuosi sitten ja puoli vuotta silloin meni toipuessa.

Rockway on kyllä hyvä sivusto kaikkiaan, mutta opetusvideoita voi katsella vaikka iäisyyden. Kaikista tärkeintä on kuitenkin oma tavoitteellinen treenaaminen.
Mielummin vaikka vartti päivässä, kuin kolme tuntia kerran viikossa ja välitavoitteita kannattaa asettaa, niin kehityksellekin tulee jotkut raamit, eikä homma mene ihan abstraktiksi.
hollmi-5
17.05.2015 18:59:06
ostany: Aissss.... I feel you, kovasti tsemiä sulle! Omaan käteen osui kirurgin veitsi muutama vuosi sitten ja puoli vuotta silloin meni toipuessa.

Rockway on kyllä hyvä sivusto kaikkiaan, mutta opetusvideoita voi katsella vaikka iäisyyden. Kaikista tärkeintä on kuitenkin oma tavoitteellinen treenaaminen.
Mielummin vaikka vartti päivässä, kuin kolme tuntia kerran viikossa ja välitavoitteita kannattaa asettaa, niin kehityksellekin tulee jotkut raamit, eikä homma mene ihan abstraktiksi.

Minulle on opetettu yliopistossa, että väärää tapaa tai tekniikkaa ei pitäisi näyttää. Minulle kyllä passaa, että näytetään.
Soundit, piuhat ja kajarit.
ostany
17.05.2015 19:09:39 (muokattu 17.05.2015 19:11:14)
hollmi-5: Minulle on opetettu yliopistossa, että väärää tapaa tai tekniikkaa ei pitäisi näyttää. Minulle kyllä passaa, että näytetään.

Viitsitkö avata tätä, että mitä tarkoitat väärän tavan näyttämisellä? Jos puhutaan vasta-alkajista, niin ymmärrän, ettei lähdekriittisyyttä silloin voi odottaa löytyvän, kun ei ole kokemustakaan.

Oma soitto-opettaja ei juuri ole kommentoinut minun tekniikkaa (jossa parantamista olisi huimasti), vaan on ennemmin kommentoinut soundia, mikä on suora johdannainen väärään tekniikkaan. Toisin sanoen, on monia tapoja päästä samaan lopputulokseen. Soittamalla niin, että saa sanottavansa soitettua ulos ja samalla ei vahingoita omaa kroppaansa näin tehdessään, niin voidaanko silloin sanoa, että tekniikka on väärä?

Ihmiset luottaa ihan liikaa silmiinsä, kun pitäisi kuunnella korvilla ja tuntea keholla.
tuquoque
18.05.2015 09:42:11
Käväisin eilen katselemassa pari Rockwayn ilmaista videosessiota. Hienosti näkyy kansanluonteiden erot, kun vertaa esim. Jared Falkkiin. Falk puhuu noin videoissaan 120bpm, ja Rockwayn opettajilla tempo on luokkaa 70bpm. Ei meinaa jaksaa... :)
m.
Epämuusikko
18.05.2015 11:37:53 (muokattu 18.05.2015 11:41:52)
Rockwaysta en oo oikein mitään mieltä mutta jos tekee kuten Kaak niin ei voi mennä pahasti pieleen :D

Ompelijanlihaksen tulehdusta, penikkatautia ja polvikipua oon kuullu ihmisten saavan basaritoiminnasta, viimeksi mainittu nasahti omallekin kohdalle parituntisten liian matalalla penkillä soitettujen treenien jälkeen, sekä muutaman kerran kun polven tienoolle oli soiton yhteydessä hiipinyt ylimääräistä jännitystä. "Liian matala" oli tässä tapauksessa vaan penkki jonka korkeudelle en ollut tottunut. Älkää muuttako toimintatapojanne liian rajusti. Muutenkin tiloja pääsee ennaltaehkäisemään sillä jonkun tuolla yllä mainitsemalla kropan kuuntelulla. Ja nyt loppui meikän länkytys.

(+ Jared Falkista olen kaikkea mieltä, en vaan jaksa kirjoittaa kun en jaksa sitä tyyppiä ja ilmiötä.)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tuquoque
18.05.2015 12:21:50
Epämuusikko: Rockwaysta en oo oikein mitään mieltä mutta jos tekee kuten Kaak niin ei voi mennä pahasti pieleen :D

Ompelijanlihaksen tulehdusta, penikkatautia ja polvikipua oon kuullu ihmisten saavan basaritoiminnasta, viimeksi mainittu nasahti omallekin kohdalle parituntisten liian matalalla penkillä soitettujen treenien jälkeen, sekä muutaman kerran kun polven tienoolle oli soiton yhteydessä hiipinyt ylimääräistä jännitystä. "Liian matala" oli tässä tapauksessa vaan penkki jonka korkeudelle en ollut tottunut. Älkää muuttako toimintatapojanne liian rajusti. Muutenkin tiloja pääsee ennaltaehkäisemään sillä jonkun tuolla yllä mainitsemalla kropan kuuntelulla. Ja nyt loppui meikän länkytys.

(+ Jared Falkista olen kaikkea mieltä, en vaan jaksa kirjoittaa kun en jaksa sitä tyyppiä ja ilmiötä.)

Joo, falkkia jaksaa jonkin aikaa, sitten riittää.
Itseasiassa kaikki opettajat on rasittavia.
Siksi opiskelen pääsääntöisesti itse, enkä ikinä opi mitään :)
m.
statistiÖ
06.01.2016 21:39:07

Mullakin tuli alaselän lihakset kipeäksi, ettei sukkaa jalkaan saa. Jo olin että nyt tuli rummuista, mitähän teen. Mutta muutaman päivän tarkkailun jälkeen huomasin, että menen selkävaivaisena reenikselle ja tulen parempana tai selkävaivatta pois.
Syylliseksi paljastui ompelukoneella ompelu tyynyn päällä istuen. Olen sillä tyynyllä vuosia istunut päivittäin, mutta tuota liikettä ei sitten selkälihaksisto kestänyt. Melko samanlaista liikettä siis kuin settisoitto.. Eli tyyny pois, avot.

Pedaalitekniikkaa olen uusinut muutaman kuukautta, koska oli pakko alkaa polkemaan basaria kantapää ylhäällä. Mitenkäs hihatti. Ajattelin vielä pari viikkoa sitten, etten koskaan pysty polkemaan kumpikin kantapää ylhäällä. Jokapäiväinen lyhyt no-pain-no-gain -henkinen reenaus onkin tuottanut tulosta. Pystyn. Tai eihän ne kantapäät kokoajan ole ylhäällä, vaikka jotkut niinkin tekee, siihen on vielä matkaa..
Tuohan on siis kai heel-toe. On kyllä todella taloudellinen tapa poljeskella, kun tarvittava vääntö tulee väliltä polvet-rinta ja käyttävä voima on jalan paino. Pitää vaan tehdä se työ, että saa keski-kroppenin ensin kuntoon. Ja istunnan, mikäli se ei ole kunnossa.
Mielestäni ei ole default-lihaksistoa naisella, vaikeamman kautta siis. Sitten kun polkee kantapäät ilmaan riittävän kauan, pienenee peffa ja sitten rakennetaan vielä keskivartalon ryhtiä, asentoa uuteen kuosiin. Huom! Olet kirjoittamassa yli 233 päivää vanhaan aiheeseen!
"It's only castles burning, find someone who's turning, and you will come around" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)