juki 13.05.2015 15:05:35 | |
---|
Turifuzz: Mielenkiintoista, järki sanois juuri toisinpäin. Jyväskylässä Kuuloxi tekee tulpat hintaan 230e, filtterit irrallaan ostettuna 76 ja tulppien yhteydessä lisäparille parin kympin alennus. Niinpä. Myös tuota haitaria jälleenmyyjien hinnoittelussa yllättävän paljon, parhaimmillaan kymmeniä prosentteja. Muistuttaa hiukan musaliike skeneä ennen interwebs kauppa-aikakauden vaikutusta. Thomannilla näemmä noi filtterit 69, ei sillä että suosittelisin sieltä tilaamista, mutta referenssiksi tinkaamiseen https://m.thomann.de/fi/in_ear_elacin_15_gehoerfilter.htm Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
tele09 13.05.2015 15:14:23 | |
---|
juki: Niinpä. Myös tuota haitaria jälleenmyyjien hinnoittelussa yllättävän paljon, parhaimmillaan kymmeniä prosentteja. Muistuttaa hiukan musaliike skeneä ennen interwebs kauppa-aikakauden vaikutusta. Thomannilla näemmä noi filtterit 69, ei sillä että suosittelisin sieltä tilaamista, mutta referenssiksi tinkaamiseen https://m.thomann.de/fi/in_ear_elacin_15_gehoerfilter.htm Voiko tuolta elacinin suom. nettisivulta tilata yksityinen asiakas? Siinähän on se "lähetä tarjouspyyntö" nappi. luulisi että jälleenmyyjät ottaa välistä, taisi muutama vuos sitten hinta olla 200 noille |
Boogierooster 13.05.2015 16:18:11 | |
---|
Voin suositella Oreloa. Elacinin filtterit, hyvin istuvat tulpat ja mukava palvelu. Pari vuotta sitten hintaa oli 170€, kun kasaan saatiin viisi kimppalaista. Bonuksena sai valita tulppien värin. Pelkäsin hukkaavani läpinäkyvät/ihonväriset tulpat pimeille keikkapaikoille, joten valitsin kivasti silmiin käyvät punaiset tulpat. Ei ole kaduttanut. Jälkeenpäin olen vielä torilta täydentänyt loput filtterit, eli nyt löytyy kolmikko 9 - 15 - 25 db. Useimmiten kiinni ovat 9db, esim. keikkakäytössä loistavat. Treeneissä käytän kyllä yleensä 15db-filttereitä. |
kimurantti1 13.05.2015 16:54:17 | |
---|
Gabe: Asiaa selviteltiin maahantuojalta. Eivät kuulemma tarjoa enää määräalennuksia, eivät ainakaan jos on vain 10-15 tilaajaa. Ensi viikolla otetaan valut ja 2-4 viikkoa menee kunnes tulere tulpat. 250e sain tingattua hinnaksi. On paras olla hyvät. Ne parantaa sun soundia enemmän kuin mikään 250e pedaali jonka voit ostaa. ;-) Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Type 13.05.2015 18:48:51 | |
---|
Missä sulla otetaan valut? Näyttäisi Turussa olevan useampikin jälleenmyyjä, kysyitkö kaikista hintaa? Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
Gabe 14.05.2015 09:44:13 | |
---|
johanssen: En usko, että meet metsään. Näitä nimittäin voisin itse jo kutsua pitopeleiksi. Luulenpa sulle käyvän samoin. kimurantti1: Ne parantaa sun soundia enemmän kuin mikään 250e pedaali jonka voit ostaa. ;-) Näin mulle on useammastakin suusta jo hehkutettu. Jos ne tosiaan tekevät mitä lupaavat nikn ovat todellakin hintansa väärti. Nykyiset hifi kuusitulpat ovat karseat. Type: Missä sulla otetaan valut? Näyttäisi Turussa olevan useampikin jälleenmyyjä, kysyitkö kaikista hintaa? Pulssissa otetaan. Soittelin kaikkiin ja tuolla oli paras hinta ja hyvin aikoja. |
Laulava Kylätohtori 14.05.2015 10:02:33 | |
---|
Boogierooster: Voin suositella Oreloa. Elacinin filtterit, hyvin istuvat tulpat ja mukava palvelu. Pari vuotta sitten hintaa oli 170€, kun kasaan saatiin viisi kimppalaista. Bonuksena sai valita tulppien värin. Pelkäsin hukkaavani läpinäkyvät/ihonväriset tulpat pimeille keikkapaikoille, joten valitsin kivasti silmiin käyvät punaiset tulpat. Ei ole kaduttanut. Jälkeenpäin olen vielä torilta täydentänyt loput filtterit, eli nyt löytyy kolmikko 9 - 15 - 25 db. Useimmiten kiinni ovat 9db, esim. keikkakäytössä loistavat. Treeneissä käytän kyllä yleensä 15db-filttereitä. Nyt näytti olevan normaalihinta 197 e. Näissä 'paremmissa' merkeissähän on kaikissa samat filtterit, joten niissä ei varmaan eroa ole. Millähän perusteella Elacinin alehinta on 25 % kovempi kuin Orelon normaalihinta? Onko Elacin korvatulppien Fender, josta vaan maksetaan enemmän... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Type 14.05.2015 10:19:24 (muokattu 14.05.2015 10:19:49) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt näytti olevan normaalihinta 197 e. Näissä 'paremmissa' merkeissähän on kaikissa samat filtterit, joten niissä ei varmaan eroa ole. Millähän perusteella Elacinin alehinta on 25 % kovempi kuin Orelon normaalihinta? Onko Elacin korvatulppien Fender, josta vaan maksetaan enemmän... Samaa ihmettelin minäkin. Mutta Orelo ei taida ottaa yksittäisiä valuja kuin Hesassa? En ainakaan tuolta sivuilta löytänyt muita paikkoja. Ryhmätilauksissa tulevat asiakkaan luo. Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
Type 14.05.2015 10:28:39 | |
---|
Gabe: Näin mulle on useammastakin suusta jo hehkutettu. Jos ne tosiaan tekevät mitä lupaavat nikn ovat todellakin hintansa väärti. Nykyiset hifi kuusitulpat ovat karseat. Mulla on nyt toinen setti jo Elacineja menossa, eikä paluuta halpistulppiin tule taatusti tapahtumaan. Käytän noita joka paikassa, missä tarvitsee kuuloa suojata, en pelkästään soittohommissa. Pulssissa otetaan. Soittelin kaikkiin ja tuolla oli paras hinta ja hyvin aikoja. Pitänee itekin soitella sit tuonne, jahka tietää miten ehtii Turussa käymään. Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
sustain65 14.05.2015 11:44:06 | |
---|
Type: Mulla on nyt toinen setti jo Elacineja menossa, eikä paluuta halpistulppiin tule taatusti tapahtumaan. Käytän noita joka paikassa, missä tarvitsee kuuloa suojata, en pelkästään soittohommissa.
Minulla on vasta ensimmäiset, mutta paluuta tavallisiin tai "hifi"-kuusitulppiin ei enää ole. Todellakin hyvä sijoitus soundiin. |
Gabe 14.05.2015 12:13:47 | |
---|
Odotan mielenkiinnolla tuloksia. Eivätpä nuo käyttöikään nähden niin hintavat kuitenkaan ole. Pitopeliksi ne taitaa kuitenkin päätyä kävi miten kävi, luulen että käytetyillä korvatulpilla ei hirveästi ole kysyntää. :D Nuo kuusitulpat ovat ainakin ankeat ja ne apteekin perustulpat ihan käyttökelvottomat. Olisi suotavaa että saisi kaiken mahdollisen irti nyt kun noita koneita taas pystyy kunnolla avaamaan. |
steelduck 14.05.2015 12:25:49 | |
---|
Mistäs noita kannattaa helsingissä kysellä? |
Gabe 14.05.2015 12:34:36 | |
---|
|
steelduck 14.05.2015 12:40:11 | |
---|
|
Aakoo 16.05.2015 10:05:25 | |
---|
|
teejk 16.05.2015 12:18:09 | |
---|
Gabe: Pulssissa otetaan. Soittelin kaikkiin ja tuolla oli paras hinta ja hyvin aikoja. Minkälaisen toimistusajan ja hinnan ne sulle lupas? Mihin suodattimeen päädyit? Soittelin sinne eilen, mutta ko. asioista vastaava henkilö on vasta tiistaina seuraavan kerran paikalla. |
Skebaristi 16.05.2015 12:58:54 | |
---|
Aakoo: Onko kenelläkään kokemusta Thomannin Fischer filtereistä? Väittävät sopivan elacineihin.. Olisi tarvetta vähän kevyemmälle valmennukseen, kuinin mitä nykyiset Elacinit tarjoavat. https://m.thomann.de/fi/fischer_amp … p;ref=mmc_a_2&search=1431759631 Mulla tuli Elacinien mukana 15db-filtterit ja ostin sitten tällaiset Fisherit 25db vaimennuksella vaihtoehdoksi. Menevät hyvin paikoilleet ja tuntuisivat toimivan. Yläpää on näissä vähän tummempi, mutta ilmeisesti näin on jollakin tasolla myös Elacinin 25db-filttereissä. Erikoista noissa on se, että ne ovat aika paljon ohuemmat kuin alkuperäiset. |
Gabe 16.05.2015 13:58:41 | |
---|
lainsuodatin: Minkälaisen toimistusajan ja hinnan ne sulle lupas? Mihin suodattimeen päädyit? Soittelin sinne eilen, mutta ko. asioista vastaava henkilö on vasta tiistaina seuraavan kerran paikalla. 250e tulee maksamaan kaikkineen. Niillä on kuulemma lasku ja osamaksu mahdollisuuskin nykyään. 2-4 viikkoa valuista luvattiin toimitusajaksi. |
mikä ero orelolla ja elacinilla on muuta kuin hinta? |
teejk 17.05.2015 14:39:46 | |
---|
Kiitti. Täytyy tiistaina ottaa asiaksi. Gabe: 250e tulee maksamaan kaikkineen. Niillä on kuulemma lasku ja osamaksu mahdollisuuskin nykyään. 2-4 viikkoa valuista luvattiin toimitusajaksi. |