Aihe: Miten tehdään sähkökitaranbodysta täysin hurinaton?
1 2
Luuviulu
18.05.2015 05:42:24
Niin... ...mikä täs sit on tärkeää ja mikä ei ja mikä on ehkä...??? ...mä olen jo ihan pihalla, että mihin tota kupariteippiäkään tungen, kun joku kirjoitti että jos tekee jotain väärin teippaamisis ni siit tuleekin radio...........................

-Laitanko tota kupariteippiä 1. Kaikkien johtojen ympärille? 2. Pleksiin mikkiaukon viereen niin, että teipit osuu kaikki toisiinsa, eli siis kuution muotoinen suunnilleen? 3. Laitanko tota kupariteippiä myös jonnekkin muualle, esim käärinkö mikkien ymäri sitä ja riittääkö 1 kierros, vaiko useampia? -Siis tietenkin mikkien sivuille, eikä kokonaan mikki täyteen sitä teippiä? :D :D :D 4. Laitanko teippiä mikkien koloihin, kaikkiin reunoihin ja pohjaan, mutta teen vaan sellasen aukon, että johdot mahtuu läpi?
5. Teenkö kupariteipillä enää mitään koko keppiin...??????? :)

-Kyl tämän vaikeaks saa, kaikenlaisil "Myymetalleil, yms...", -tai on varmaankin ihan helppo juttu elektroniikkaan enempi perehtyneelle, mutta tää on mun ensimmäinen itse-modaama Telecasteri ja täl hetkel mulla on sanoisinko (Peukalo keskellä kämmentä ja toisen käden peukalo suussa) -ja mietin, että mitä ihmettä mä täl tekisin, kun moni antaa todella hyvältä kuulostavan neuvon ja sit pian joku tulee ja kumoaa sen neuvon todella hyvällä vastaväitteellä.............. -Kääk... :D :D

-Kertokaa nyt hyvin yksinkertaisesti, että mihin tungen tätä kupariteippiä, kun tätä on todella iso rulla turhanpanttina ja että mitä OIKEASTI tärkeää & vaikuttavaa teen sen lisäksi, jotta tää vehje on hyvin modattu hurinoiden puolesta??? :)
JPHe
18.05.2015 11:17:16 (muokattu 18.05.2015 11:18:48)
Yksi kerros riittää ja niin on myös parempi, mutta teipin saumat pitää tiivistää. Kupariteippiä voi tinata.

Idea on yksinkertaisesti tehdä teipistä kotelo kitaran sisälle. Kotelon sisään pitäisi saada kitaran elektroniikka. Elektroniikkapoteron vuoraamisesta voi aloittaa. Sitten voi jatkaa mikkeihin asti. Mikkejä ei kuitenkaan päällystetä teipillä, joten tämä lisäys voi olla turhaa, kun mikkien johdot on monesti jo suojattuja.
Luuviulu
21.05.2015 08:06:37
Kiitos, tossa oli tollanen (mun aivoihin) mahtuva selkeä kertominen ja teen noin... :) :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)