Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Bassman 400 pro combo
1
MSG
12.05.2015 21:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis tuommonen bassman 400 pro combo, jota haluaisin vähän modailla. Tässä combossa on 2x10 elementit valurauta kehikolla itsessään ja mielestäni niissä on soundi kohdallaan.
 
Tekis mieli ruuvata combosta vahvistinosa irti ja tehdä siitä erillinen nuppi. Näin olisi helppo käyttää alkuperäistä 2x10 boksia tai vaihtoehtoisesti jotain muuta. Vaihtoehtoina on 4x10 hartke vx ja toivottavasti myös pian joku mukavasti matalalta hönkivä 1x15 loota.
 
Onko kellään kokemuksia tälläisistä erottamisprojekteista? Voiko tuollaisen combon päälähtöä käyttää kuinka hyvin muille kuin sille suunnitelluille elementeille. Alkuperäisetkin kun ovat kuitenkin ihan plugilähdöllä, eikä millään kiinteällä asennuksella.
 
hollstro
12.05.2015 23:02:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MSG: Mulla olis tuommonen bassman 400 pro combo, jota haluaisin vähän modailla. Tässä combossa on 2x10 elementit valurauta kehikolla itsessään ja mielestäni niissä on soundi kohdallaan.
 
Tekis mieli ruuvata combosta vahvistinosa irti ja tehdä siitä erillinen nuppi. Näin olisi helppo käyttää alkuperäistä 2x10 boksia tai vaihtoehtoisesti jotain muuta. Vaihtoehtoina on 4x10 hartke vx ja toivottavasti myös pian joku mukavasti matalalta hönkivä 1x15 loota.
 
Onko kellään kokemuksia tälläisistä erottamisprojekteista? Voiko tuollaisen combon päälähtöä käyttää kuinka hyvin muille kuin sille suunnitelluille elementeille. Alkuperäisetkin kun ovat kuitenkin ihan plugilähdöllä, eikä millään kiinteällä asennuksella.

 
Olen aikoinaan tehnyt vastavan Tracen kombolle. Mitään estettä tuolle erottamiselle ei ole. Jos on kaksi kaappia niin molempien pitä olla 8 Ohmisia, kuten se 2 x 10" oma kaappi. Yhteen 4 ohmiseen kaappiin antaa myös täydet tehot.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
MSG
14.05.2015 10:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään muulla kokemuksia näistä bassmanin pro vehkeistä? Uutena ilmeisesti kuitenkin ovat olleet melko kovissakin hinnoissa.
 
Jos jollain löytyy käyttökokemuksia, olisin halukas kuulemaan niitä. Olen harkinnut hartken lh500 nupin ostoa tämän tilalle, mutta se ei taida olla kovin hyvä ratkaisu.
 
Olli.M
14.05.2015 11:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MSG: Onko kellään muulla kokemuksia näistä bassmanin pro vehkeistä? Uutena ilmeisesti kuitenkin ovat olleet melko kovissakin hinnoissa.
 
Jos jollain löytyy käyttökokemuksia, olisin halukas kuulemaan niitä. Olen harkinnut hartken lh500 nupin ostoa tämän tilalle, mutta se ei taida olla kovin hyvä ratkaisu.

 
Mulla oli monta vuotta ajossa tuon Pro400 sarjan edeltäjä Bassman 400H nuppi. Sama vahvistin periaatteessa muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta. Comboa tuostakin oli olemassa jo silloin.
 
Hartke LH500 on mulla varanuppina ja onhan se hiton hyvä, mutta todella paljon simppelimpi kuin tuo Bassman. EQ on huomattavasti suppeampi ja muutoinkin täysin erilainen kuin fenderissä. Samoiten efektilenkki tuossa Prossa pre/post kytkimellä, kun hartkessa se on Pre EQ ilman kytkintä. Fenderissä muutenkin paljon enemmän kaikkea säätömahdollisuutta ja räplättävää :)
 
Hartke LH500 on mun käytössä parempi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «