Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 525 26 27 28 2933 34 35 36 37
juuso a
12.05.2015 13:16:27

antnis: Se vissiin auttaa, että lähettää tavaran vikkelään ja myös maksaa tavaran vikkelään.

Näinhän se menee. Itte oon aina pistänyt massit heti kun kaupoista on sovittu, eikä ole juuri ikinä tarvinnut odottaa paria arkipäivää pidempään. Yhden kerran tuli tehtyä kaupat kasvotusten kun oli hieman isompi summa kyseessä. Enimmäkseen yhtä nopeaa on ollut mitä huutonetissä luotettavien kauppakumppaneiden kanssa.
Vahvassa syntymähumalassa jo vuodesta 1976
Muovinen
12.05.2015 13:44:25

Kun ei ole kiire saada eikä luopua, niin tulee sellainen mukava illuusio kuin kama liikkuis nopeastikkin. Ei oo mikään kampe jääny nyt tolkuttoman kauaksi aikaa roikkumaan, kun on joustavasti sopinut kauppaehtoja ja maksuaikoja. Onneksi ei oo tarttenu kitaroita tai vahvareita myydä.
winstoni
12.05.2015 14:02:14
Mulla on yhtä tapausta lukuunottamatta (odottelin turhaan Kampissa parisen tuntia ostajaa) vain hyviä kokemuksia Torista. Kaikki kamani olen täältä hankkinut ja aina on hommat toimineet hyvin. Yleensä kauppaamani vehkeetkin ovat lähteneet kiertoon aika nopeasti, olisiko pari viikkoa ollut pisin aika yhden kitaran kanssa.

Huonoa on täällä vain se, että lompakko tuntuu tyhjenevän yllättävällä vauhdilla, kun aina tulee eteen jotain, joka tuntuu olevan välttämätöntä saada. Ja heti ;)
"Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos"
Laulava Kylätohtori
12.05.2015 14:09:16
Muovinen: Kun ei ole kiire...

Kunpa vaan ei olisikaan kiire, mutta kun on - ja kova kiire. :D

Itsellä ei hermo kestä myymistä, vaan romusta pitäisi päästä eroon heti. Siksi jo kauhistuttaa, kun pitäisi kohta pistää taas kymmenen spedua torille ja toivoa, ettei taas tulisi takkiin kovin pahasti. Tosin olen yrittänyt nykyisin ostella vain suht hyvillä diileillä tappioiden minimoimiseksi, mutta aina sekään ei onnistu.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
sustain65
12.05.2015 17:25:00
Vaikkei kitarakamoista olekaan kyse, niin valitan silti tässä sitä että sähkörummut eivät meinaa mennä kaupaksi. No, rumpumonitoria ja penkkiä on kumpaakin sentään kyselty erillisinä. Onneksi ei ole rahamielessä mitään kiirettä, vaan kyse olisi tilan vapauttamisesta muuhun käyttöön.
Antsa Lipsanen
12.05.2015 21:14:12
Laulava Kylätohtori: Kunpa vaan ei olisikaan kiire, mutta kun on - ja kova kiire. :D

Itsellä ei hermo kestä myymistä, vaan romusta pitäisi päästä eroon heti. Siksi jo kauhistuttaa, kun pitäisi kohta pistää taas kymmenen spedua torille ja toivoa, ettei taas tulisi takkiin kovin pahasti. Tosin olen yrittänyt nykyisin ostella vain suht hyvillä diileillä tappioiden minimoimiseksi, mutta aina sekään ei onnistu.

Vihjaahan vaikka yv:llä, mitä olet laittamassa liikenteeseen sitten kun olet. Mitään ei pitäisi uuden DrZ-nupin myötä enää hankkia, muttakunmuttakun... Hankinnat on aina mukavia:)
Krice
12.05.2015 21:19:07

sustain65: Vaikkei kitarakamoista olekaan kyse, niin valitan silti tässä sitä että sähkörummut eivät meinaa mennä kaupaksi.

Eiköhän tuo ole aika ymmärrettävää, koska yleensä ihmisillä on yksi setti ja ainakin oma Yamahan kumisetti tuntuu sellaiselta, että sitä ei hakkaamalla saa hajalle.
Zeeboo
12.05.2015 22:38:59 (muokattu 12.05.2015 22:57:51)
............................
White men can't Monk
Laulava Kylätohtori
12.05.2015 22:51:51
Antsa Lipsanen: Vihjaahan vaikka yv:llä, mitä olet laittamassa liikenteeseen sitten kun olet. Mitään ei pitäisi uuden DrZ-nupin myötä enää hankkia, muttakunmuttakun... Hankinnat on aina mukavia:)

Älä muuta sano. Siksi mullakin taas nurkat notkuu pedaaleita. Vaan, kun se myynti olisikin yhtä helppoa, mutta kun aina päähän tulee ne oudot kuvitelmat niiden tarpeellisuudesta. 'No, enhän mä tätä voi myydä, se on niin hyvä.' Ja sitten se pölyttyy laatikossa kuukausia, kunnes päätän myydä sen. Sitten kuitenkin testaan sitä vielä kerran ja 'No, enhän mä tätä voi myydä, se on niin hyvä.' Jne...

Nykyään soittoaika menee tosiaan soittoon, eikä pelkkään kamatestaukseen, joten ei oikein ehdi testailemaan, että mikä voisi olla oikeasti tarpeellista. Mutta jotain on jo selvillä. Pistän sulle yv:tä, kun asia vielä vähän hahmottuu. Säröpuolta on siis myynnissä, muljuttimet pysyy, vaikkei suurinta osaa niistäkään tule käytettyä...
kimurantti1
12.05.2015 23:14:53
Numb: Tänne näyttävät paljolti kirjoittelevan ne, joilla on kokemus, että tavara ei tahdo liikkua.

Tänne näyttää suurimmaksi osaksi kirjoittelevan ne, joilla kama kiertää nopeiten ja on suurin hätä koko ajan ostaa jotain uutta. :-)
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
13.05.2015 08:33:40
kimurantti1: Tänne näyttää suurimmaksi osaksi kirjoittelevan ne, joilla kama kiertää nopeiten ja on suurin hätä koko ajan ostaa jotain uutta. :-)

Se on just näin... :D
Rämppy
13.05.2015 08:51:59 (muokattu 13.05.2015 09:24:59)
Laulava Kylätohtori: Älä muuta sano. Siksi mullakin taas nurkat notkuu pedaaleita. Vaan, kun se myynti olisikin yhtä helppoa, mutta kun aina päähän tulee ne oudot kuvitelmat niiden tarpeellisuudesta. 'No, enhän mä tätä voi myydä, se on niin hyvä.' Ja sitten se pölyttyy laatikossa kuukausia, kunnes päätän myydä sen. Sitten kuitenkin testaan sitä vielä kerran ja 'No, enhän mä tätä voi myydä, se on niin hyvä.' Jne......

Ja sitten kun olet myynyt ko. spedun, tulee jossain vaiheessa niin ikävä sitä, että alkaa mieletön samanlaisen metsästys. Käsikirjoitukseen kuuluu tietenkin, että ko. mallin valmistus on lopetettu eikä käytettyjä pahemmin pyöri toreilla. Sitten joskus ostat samanlaisen pedaalin takaisin, tosin kalliimmalla millä itse omastasi luovuit.
Kokemusta on. Siksi en enää ole pahemmin myynyt pois pedaaleja, vaan nakkaan käyttämättömät laatikkoon treenikämpän nurkkaan. Silloin tällöin teen tuosta laatikosta löytöjä :D
Saahan sitä sanoa.
Man0Sand
13.05.2015 09:08:12
Mä olen myynyt pedaalin, kaapin ja elementin. Kaikki taisivat mennä kaupaksi muutamassa viikossa, pari elementtiä sen sijaan on ollut nyt myynnissä puolisentoista kuukautta (onneksi ei ole kiire). Kaikki kaupat ovat sujuneet hyvin, rahat ja tavarat vaihtoivat omistajaa ongelmitta. Yhdessä tapauksessa rahat tuli tilille ennen tavaran lähettämistä, toisessa käytettiin matkahuollon bussiennakkoa ja kolmannessa ostaja tuli kotiovelleni.
Eihän tossa oo knubii eikä slarvaa.
+makke+
15.05.2015 17:50:09
Jälleen kerran se perinteinen.
Ilmoitat pikaviestillä ostavasi tuotteen hintapyynnöllä. Teet tarkentavan kysymyksen.
Menee pari päivää ja mitään ei kuulu. Kohta huomaat, että tuote on myyty. Great.
Jos myyjä on rekisteröitynyt vuonna 2003, luulisi ettei pikaviestit ole vieras käsite..
Zeeboo
15.05.2015 20:59:37 (muokattu 15.05.2015 21:05:44)
+makke+: Jälleen kerran se perinteinen.
Ilmoitat pikaviestillä ostavasi tuotteen hintapyynnöllä. Teet tarkentavan kysymyksen.
Menee pari päivää ja mitään ei kuulu. Kohta huomaat, että tuote on myyty. Great.
Jos myyjä on rekisteröitynyt vuonna 2003, luulisi ettei pikaviestit ole vieras käsite..

Yhteydenottoon ei tule vastausta, ja tuote on edelleen myymättä... Also great.
Omassa tapauksessani siirryin asioimaan tuotetta myyvien liikkeiden kanssa. Nämä eivät olleet niin ronkeleita kauppakumppaneidensa suhteen, selvittivät ja selittivät asiat joista olin kiinnostunut. Ostopäätöstä helpotti se, että liikkeestä ostetun tuotteen kanssa saa viettää kotvan "kuherruskuukautta" ennen lopullista päätöstä.
White men can't Monk
blessed
15.05.2015 21:08:53

Täytyy sanoa, että kaiken kaikkiiaan on lähes poikkeuksetta loistavasti toiminut tori. Tämän kevään aikana olen laittanut eteenpäin yhden custombasson, ja taloon on tullut 2 laatukitaraa, yksi laatubasso ja Mesan skebavahvari ja kaappi. Yhteydenotto poikkeuksetta pikaviestillä, jossa parilla viestillä sovittu hinta ja tapaaminen ja ennen tapaamista soitto ja paikanpäältä tavaranhaku yleensä (basson ostin sokkona). Pari, joilta kyselin, jätti vastaamatta, joten siirryin seuraaviin.
+makke+
15.05.2015 21:36:12
Zeeboo: Yhteydenottoon ei tule vastausta, ja tuote on edelleen myymättä... Also great.
Omassa tapauksessani siirryin asioimaan tuotetta myyvien liikkeiden kanssa. Nämä eivät olleet niin ronkeleita kauppakumppaneidensa suhteen, selvittivät ja selittivät asiat joista olin kiinnostunut. Ostopäätöstä helpotti se, että liikkeestä ostetun tuotteen kanssa saa viettää kotvan "kuherruskuukautta" ennen lopullista päätöstä.

Totta tämäkin!
Gabe
15.05.2015 22:07:00
Zeeboo: Yhteydenottoon ei tule vastausta, ja tuote on edelleen myymättä... Also great.

Kahteen yhteydenottoon ei tule vastausta, ja tuote nostettiin alhaisemmalla hinnalla uudelleen myyntiin. Itse olisin maksanut sen kalliimman pyydetyn hinnan mutta kun ei minun raha kelpaa niin ei sitten..
fenkkuvanhus
15.05.2015 22:18:33 (muokattu 15.05.2015 23:48:42)
Älkää tuijottako siihen rekisterimöitymisajankohtaan liikaa. Täällä saattaa olla vanhempaa ja myöhemmin mukaantullutta porukkaa joille on kerääntynyt laadukkaampaa tavaraa ihan myytäväksi asti.
Itte myin viime kuussa Kemperin, Matrixin ja pari Genelecin aika arvokasta monitoria. En usko että valituksia tulee.
Katsoin että tämä media on kuitenkin se fiksuin valinta...ja enkä pettynyt.

Edit. vaikeita sanoja & kirjoitusvirheitä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)