Aihe: Rumpusetti n.2000€ ?
1 2 3 4 5 6
Velli
07.05.2015 19:26:51
kincy: Tunnustan, että en lukenut koko ketjua läpi :-)
Silti olen sitä mieltä, että vähän huonolta kuulostaa suunnitelmat tuolla budjetilla.

Siis 3000€:n budjetilla? Saattaa ehkä hieman tehdä tiukkaa, mutta kyllä se pitäisi onnistua.
ostany
07.05.2015 19:28:41 (muokattu 07.05.2015 19:36:00)
Velli: Miksi musta tuntuu että tämä keskustelu alkoi uudestaan alusta nelossivulla :)? Lukiko kaikki noi aiemmat sivut?

Mitenkä musta tuntuu, että tämä keskustelu alkaa uudestaan joka viestistä :)

Kysyjälle tiedoksi, että jos rummun, tai symbaalin mallimerkissä on sana "Pro", tai "Professional", niin se ei koskaan tarkoita sitä, että ne olisi "ammattvehkeet". Rockstar Pro:t ei olleet ilmestyessäänkään Taman parhaita sarjoja, vaan keskikastin tavaraa. Tuollaisia superlatiiveja on viljelty nimenomaan keskisarjan seteissä ja yleensä nuo ylisanat on tuulesta temmattuja.
kincy
07.05.2015 19:30:14

Velli: Siis 3000€:n budjetilla? Saattaa ehkä hieman tehdä tiukkaa, mutta kyllä se pitäisi onnistua.

Kyllä se tuolla budjetilla voi onnistua joo. Otan varovasti pari askelta taaksepäin ja elän vielä siinä 2000 euron budjetissa jonka luulin olevan kyseessä..

Siltikin, kuulostaa vähän pahalta ajatus Ascenteista PST8 symbaaleilla.
lapinringo
07.05.2015 20:56:50
wardog: Unohda ainakin tuo Paisten peltisetti!

Niin teen...
lapinringo
07.05.2015 21:08:39
ostany: Ei kovia tunteita, mutta mulle tulee tästä ketjusta aikalailla deja-vu olo. Hahmot linkittää sivutolkulla käytettyjä settejä, jotka uutena maksaa kaksi kertaa kysyjän budjetin ja kysyjä linkittää uusia keskitason settejä kysyen, että olisiko nämä hyvät. Lopputulos lienee on arvattavissa?

Edit: käytettyjen ostaminen on yleensä aina jonkin sortin kompromissi. Harvoin löytää sen halvimman diilin, missä on aivan kaikki detaljit just niin kuin haluaisi olevan. Toisaalta rahalle voi saada paljon enemmän vastinetta ostamalla käytetyt. Uusista rummuista pitää jotakuinkin aina maksaa uuden rummun hinta. Soitinbisnes on kilpailtu maailmanlaajuisesti niin tiukaksi, ettei millään firmalla ole tarjota mitään erityisesti parempaa samassa hintaryhmässä.

Thanks a lot. mun on pakko kysyä, kun en tiedä. Soittamisesta on sen verran aikaa.. Nyt harjoittelen Tama Rockstar pro:lla (ostin käytettynä) ja tuntuu ettei riitä, soundi ei oo hyvä.. Soitin aikoinaan ludwigeilla.. En ole heti tekemässä ratkaisua, ellei napsahda. Osaan varoa koska tiedän että joku voi haistaa etten tunne asioita tarpeeksi ja yrittää vain agressiivisesti myydä. Valitettavasti sekin mahdolisuus on. Olen itse liike-elämässä, tunnen logiikkaa.. Aion laittaa sen verran euroja etten osta kokeilematta... Haluan etten ole meidän bändin huonoin lenkki... Kaverit tarttee kunnon rumpalin, enkä voi pettää heidän luottamustaan.. Tärkein osa tossa on setin ja penkin välissä, senpä takia yritän tehdä töitä ja löytää itselleni sopivaa.. Olen saanut paljon hyvää tietoa tältä palstalta, jopa ihmettelen välillä että näin kollegiaalisia ihmisiä on vielä olemassa.. :)
Se että kysyn "keskitasoisista", johtuu tietömättämyydestäni ei muusta. Ja olen vain iloinen kun joku korjaa. Se on halvin tapa...
lapinringo
07.05.2015 21:10:26
Ja jos näyttää siltä että 3000e:lla ei saa hyvää uutta, niin sitten ostan 3000e:lla hyvää käytettyä, ei se sen kummampaa... :)
lapinringo
07.05.2015 21:15:24
ostany: Mitenkä musta tuntuu, että tämä keskustelu alkaa uudestaan joka viestistä :)

Kysyjälle tiedoksi, että jos rummun, tai symbaalin mallimerkissä on sana "Pro", tai "Professional", niin se ei koskaan tarkoita sitä, että ne olisi "ammattvehkeet". Rockstar Pro:t ei olleet ilmestyessäänkään Taman parhaita sarjoja, vaan keskikastin tavaraa. Tuollaisia superlatiiveja on viljelty nimenomaan keskisarjan seteissä ja yleensä nuo ylisanat on tuulesta temmattuja.

Ostaessani Tama rockstar pron, tiesin etten osta hyvää, parasta, ei sinne päinkään, hinta jo kertoi sen. Ajoin vain itseni takaisin sisään tuolla setillä. Aluksi en tiennyt onnistuuko enää. Mutta yllätyin, peruskama on kehon muistissa, ainoastaan herkistely ja hiominen vaatii aikaa ja vain sitä , tee, tee, tee,tee. Niin se oli ennen ja niin se on nyt.. No tietysti kovan luokan tekeminen vaatii että kaikki osat on kunnossa, se onnistuu jos jaksaa tehdä töitä ja vain sitä.. Näillä mennään toistaiseksi :)
Velli
07.05.2015 21:25:10
lapinringo: Ostaessani Tama rockstar pron, tiesin etten osta hyvää, parasta, ei sinne päinkään, hinta jo kertoi sen. Ajoin vain itseni takaisin sisään tuolla setillä. Aluksi en tiennyt onnistuuko enää. Mutta yllätyin, peruskama on kehon muistissa, ainoastaan herkistely ja hiominen vaatii aikaa ja vain sitä , tee, tee, tee,tee. Niin se oli ennen ja niin se on nyt.. No tietysti kovan luokan tekeminen vaatii että kaikki osat on kunnossa, se onnistuu jos jaksaa tehdä töitä ja vain sitä.. Näillä mennään toistaiseksi :)

Uskoisin, että olet saanut ainakin settien osalta tästä ketjusta jo niin paljon tietoa ja suosituksia, että osaat ostopäätöksen tehdä jo itsekin. Virveli ja pellit ovat oma juttunsa, mutta sama perussääntö pätee niihinkin: mitä enemmän laitat euroja, sitä parempaa saat.
HotWheels
07.05.2015 21:48:45
ostany
07.05.2015 22:10:29 (muokattu 07.05.2015 22:20:23)
lapinringo: Ostaessani Tama rockstar pron, tiesin etten osta hyvää, parasta, ei sinne päinkään, hinta jo kertoi sen.

Jepulis, tarkoitus ei ollut ilkeillä, tai mitään sinne päinkään. Rockstar Pro:t on ihan kelpo rumpuja, minun ensimmäiset rummut oli Rockstar DX:ät, mitkä on samat rummut, mutta wrapilla päällystetyt, kun Pro:t on lakkapinnalla. Nuo DX:ät on vieläkin käytössä kaverilla, jolle ne myin ja tyyppi niitä vieläkin kehui, kun viimeksi hänet näin.

Mutta jos puhutaan nykymittapuulla "keskitasoa paremmasta" setistä ja budjetti liikkuu 2000-3000 eurossa, niin uudelle setille tuo on aika mahdoton yhtälö, olettaen että rahalla pitää saada aivan kaikki.

Minusta noin kalliita rumpuja ostaessa olisi hyvä tietää edes suurinpiirtein, että minkälaista soundia hakee rummuilta ja pelleiltä, niin ostopäätös ei ole niin totaalista sian säkissä ostoa. Tuon hintaluokan rummussa rupeaa jo esim. valmistusmateriaalilla ja muilla detaljeilla olemaan merkitystä soundiin. Eli kannattaisi rauhassa tutustua eri valmistajien laatupeleihin. Itse voisin hyvin ostaa hyvän rumpupenkin jälkeen virvelin ja peltioaston kuntoon, kun ne on kuitenkin kaikista tärkeimmät osat rumpusetissä, mitkä soittoa värittää. Sitten rauhassa ja ajan kanssa ostaa mieluisen shell setin, kun omat mieltymykset kristallisoituu.

HotWheels: Tuosta tinkaamaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=992055

Humppaa kahdella 22" basarilla? No eipä tartte humppakuutioon muuta laittaa :)
Minä en 18" isompaa basaria välttämättä ostaisi noihin kuvioihin, kun nykyisin pienistäkin aktiivikamoista riittää pöhinää basarin toistoon.
Thyrblast
07.05.2015 22:59:06 (muokattu 07.05.2015 23:04:28)
ostany:

Humppaa kahdella 22" basarilla? No eipä tartte humppakuutioon muuta laittaa :)

Kuva valehtelee. Tuosta tuplasetistä on toinen puoli jo myyty. Siltä osin tietty hieman harhaanjohtava kuva tuossa ilmoituksessa. Pitääkin ottaa parempi kuva tuohon ilmoon.

Tuosta setistä on jo annettu, jonkin verran muunneltuna sikahalpa tarjous soittovalmiista kattauksesta virpan ja K peltisetin kera asianomaiselle rummunostajalle. Joten pallo on hänellä.
Tinkaamisen tarvettakaan tuskin siihen hintaan on, jonka hänelle paketista tarjosin.
Lucky 7
08.05.2015 02:25:48
Profiilikuvassani näkyvä musta signia shel-setti kuljetuskoteloineen, sisältäen kuvassa olevien lisäksi 10" tomi ja setin alkuperäinen virveli. 2200e
Pikaviestillä yhteystiedot,tervetuloa testaamaan.

Sori ny, tiedän torin olevan muualla.
TÄ?
Kailis
08.05.2015 10:30:01

Thyrblast: Kuva valehtelee. Tuosta tuplasetistä on toinen puoli jo myyty. Siltä osin tietty hieman harhaanjohtava kuva tuossa ilmoituksessa. Pitääkin ottaa parempi kuva tuohon ilmoon.

Tuosta setistä on jo annettu, jonkin verran muunneltuna sikahalpa tarjous soittovalmiista kattauksesta virpan ja K peltisetin kera asianomaiselle rummunostajalle. Joten pallo on hänellä.
Tinkaamisen tarvettakaan tuskin siihen hintaan on, jonka hänelle paketista tarjosin.

No niin. Nyt puheesta miestä.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Thyrblast
08.05.2015 11:42:59
Kailis: No niin. Nyt puheesta miestä.

Kuinka tämä täytyisi tulkita?
Kailis
08.05.2015 11:49:42

Thyrblast: Kuinka tämä täytyisi tulkita?

Ketjun aloittajalle oli tämä.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Thyrblast
08.05.2015 12:08:41
Kailis: Ketjun aloittajalle oli tämä.

Ok. Sitä minäkin.

Antakaahan siis kaverin itse päättää mitä haluaa ja toivotaan, että hän pääsee järkevään, mieleiseensä ratkaisuun asiassa.
Johan tässä on tätä(kin) asiaa hämmennetty sivutolkulla. Varmaan on jo pää sekaisin tästä meidän kaikkien asiantuntijoiden suunnattomasta tietotulvasta. :-)
Kailis
08.05.2015 12:27:31 (muokattu 08.05.2015 12:29:28)

Se on saanut ihan alusta asti hyviä neuvoja mutta palaa aina itse lähtöruutuun. Toi sun setti vastaisi jo tarpeita ja käsittääkseni muutenkin kaikin puolin asiallinen.
tomboarmageddon
08.05.2015 12:43:47
Sata kertaa vatvottu juttu tää täällä yleensäkkin 2000eellä saa hyvät rummut ja pellit, mutta käytettynä ainoastaan.
jabajee
09.05.2015 02:28:32
Taitaa lapinmiehellä olla lapinmiesten jutut :)
https://youtu.be/ghBtB3kCibE
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)