Aihe: Väärin kuullut lyriikat
1 2 3 4 557 58 59 60 6182 83 84 85 86
NHR
10.02.2015 17:48:05

Kalju Pitkätukka: Sielun Veljet: Säkenöivä Voima

Työkaveri sanoi äitinsä kuulevan aina, että biisissä lauletaan: Seinät kastuu, seinät kastuu...

Löytyykö jostain muuten tuon biisin OIKEITA sanoja? Sillä minä en ainakaan tahdo saada niistä kunnolla selvää, kun hoetaan useita juttuja päällekkäin (ei kuitenkaan muurahaisia, hehheh). Googlella huomasin vain, että lähes kaikilla sanoitussivuilla oli taas ne samat toisiltaankopioidut sanat, jotka EIVÄT ainakaan minun kuullakseni mene läheskään oikein. Mutta tietääkö kukaan esim. jotain Ismon omia nettisivuja tai muuta vastaavaa vähän luotettavampaa lähdettä?
Harva meistä on rautaa, vaan eipä ole kovin moni polyuretaaniakaan!
Zed
18.02.2015 10:34:52

CMX:n Lintu alkaa selvästi "Yö on valloitettu, huorat osoitettu": https://www.youtube.com/watch?v=pcxZ1c5rkpM
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
eskner
19.02.2015 21:29:40
Kaks ärsyttävää biisiä jotka kuuluu radiosta tahtomattaan töissä päivästä toiseen.

Anna Abreu laulaa jossain veisussa:

"Beibi meil on bileet"

Itse kuulin alkuun "beibi meil Ville"

Tämän jälkeen kuuntelin tarkemmin muutaman kerran ja tulin tulokseen, että lauletaan:
"beibi meil on VILLII"

Tänään, tässä ja nyt kävin tarkastamassa tuon ja olin totaalisen yllättynyt, että oikea sana olikin siis BILEET!

Juha Tapiolta kuulin baarin hälinässä biljardia ollessani pelaamassa, että hän laulaa uutta biisiään radion ensiesityksessä (tai jotain)
"Mä tykkään susta niin että laukeen".

Piti oikein käydä baarimikolle sanomassa, että pistäppä nyt volumea, eihän toi noin voi laulaa!

Ja tosiaan "Mä tykkään susta niin että halkeen", olikin siis oikea muoto.

Ja yks vielä minkä kävin vasta äsken googlaamassa miten menee.

Haloo helsingin typy laulaa
"sä et tarvii mitään jos saat suudella mun puolalaista suuta"

Tästä olisin voinut bissen vetoa lyödä, mutta kun ei. "... suudella mun PUNAISTA suuta". Ei kyllä kuulosta tuolta vieläkään.

Ai niin ja joku vois kertoa mikä on tuo orkesteri/mies joka laulaa "älä herätä mummoo lumesta". Tääkin on näitä väärin baarin hälinässä kuultua ;-)
barclay
19.02.2015 23:35:57

Mira - Paha

V: Levon alle, rovioon
O: Lelunallet rovioon
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
tepeh
20.02.2015 00:13:33
eskner: Ai niin ja joku vois kertoa mikä on tuo orkesteri/mies joka laulaa "älä herätä mummoo lumesta". Tääkin on näitä väärin baarin hälinässä kuultua ;-)

Ei mitään tietoa biisistä, mutta oisko "unesta"
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
reaper666
20.02.2015 03:11:42 (muokattu 20.02.2015 03:15:35)
eskner: Kaks ärsyttävää biisiä jotka kuuluu radiosta tahtomattaan töissä päivästä toiseen.

Anna Abreu laulaa jossain veisussa:

"Beibi meil on bileet"

En ole tuon biisin lyriikoita ikinä googlannut mutta siinä tulee myös kohta missä Anna laulaa: izikaas move that ass"

Edit. Kävin googlaa. Sanoo siinä kohtaa: "mis chicas, buenas"

tän kanssa on hyvä päteä esim. yökerhossa. Jos joku mimmi joraa tätä biisiä ja laulaa mukana niin kysyisi, että mitäs tuossa sanottiin.

Voisin kuvitella tälläisen olevan Funkånautin jäänsärkijänä.
barclay
23.02.2015 17:58:02

V: On hyvä ettei neekereitä ole enemmän
O: On hyvä ettei Eemeleitä ole enemmän

Lapset katsovat Pikkukakkosta. Just äsken sivukorvalla kuulin kun juontajasetä lauloi tutunkuuloista biisiä erittäin rasistisilla sanoilla. Oli pakko guuglettaa että miten ne oikeasti menee. Vaahteranmäen Eemeliin liittyi biisi toellisuudessa..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
Yallup
24.02.2015 07:44:18
Alussa piti ihmetellä miljoonasateen biisiä:

"Kyllä meillekin voi palloon elämää tuo", kyse on kuitenkin voipallosta, jota sitäkään en tajua.
"Tosta se taitaa lähteä.."
NHR
24.02.2015 12:51:26

Yallup: Alussa piti ihmetellä miljoonasateen biisiä:

"Kyllä meillekin voi palloon elämää tuo", kyse on kuitenkin voipallosta, jota sitäkään en tajua.

Itse kuulen tuon yhä vieläkin: "Kyllä meillekin voipallo on elämä tuo". Ei kyllä mitään hajua sen oikeankaan version symboliikasta.
HaloOfFlies
24.02.2015 19:34:48

Hanoi Rocks - Tragedy:

Oikea: well this is hot stuff mama, taste it, it sure tastes good

Väärä: Joko well this is hot stuff mama, day's a cure it is good tai the insecurity is good
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
NHR
18.03.2015 20:20:20

Nik Kershaw: I Won't Let The Sun Go Down On Me

O: Pinball man, power glutton, vacuum inside his head...
V: Pinball man, power gotten, "Fuck you" means Hyde is here!
reaper666
18.03.2015 20:35:05
Nik Kershaw: I Won't Let The Sun Go Down On Me

O: I Won't Let The Sun Go Down On Me
V: I Won't Let The Son Go Down On Me
NHR
18.03.2015 20:42:53

reaper666: Nik Kershaw: I Won't Let The Sun Go Down On Me

O: I Won't Let The Sun Go Down On Me
V: I Won't Let The Son Go Down On Me

Oikeasti se muuten laulaa: "I war let..." Kuunnelkaa vaikka: https://www.youtube.com/watch?v=F0JZiM74sQs
NHR
30.03.2015 17:28:30

Mikko Kuustonen: Taivas varjele

"Jos olet seitsemän sivuama pissa..."

:D
Manteli
18.04.2015 13:07:49
Monet näkyy kuulleen fire-sanan faijaksi, no mä vedin toiste päin eli luulin faijaa fireksi Pariisin Kevään biisissä Ehkä kaikki palaa itsestään ennalleen.

Oikea versio:
Ja maa on taas vastasyntynyt kapaloissa laskemassa alleen
Huutamassa: "Faija, faija! Faija, Faija!"

Mantelin versio:
Ja maa on taasvasta syntynyt --------------------------------
Huutamassa fire, fire, fire, fire!

Ei mitään hajua mitä mä ajattelin taasvan olevan ja kuinka maa siitä syntyy, ja kapaloista eteen päin en saanut mitään tolkkua.

Vieläkin epäilen, etteivätkö Arto ja kumppanit sittenkin kajauta fire eikä mitään faijaa.
NHR
18.04.2015 13:41:33

Metallican neuvohan oli: "Fait faija with faija!" Juuri niinhän pikkupojat hiekkalaatikoillaan ovat tehneet jo maailman sivu: "Kyl mun faija sun faijas voittaa!" ;)
"Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr
Spike
18.04.2015 14:50:38
Tässä yhtenä aamuna Visigoth lauleskeli:

Place your fist inside your brother!!!

Misheard, eh?
NHR
01.05.2015 15:31:10

Aiemmin tänään kuulin Paula Koivuniemen laulavan radiossa: "Hei buonanotte, paisuu uudestaan jo laiturissa palkeet." Oikeasti oli kylläkin kyse haitarin palkeista (palkeet, EI palkit), eikä suinkaan mistään uudenmallisesta laiturista...
NHR
09.05.2015 19:52:13

Ai niin, tänään vasta muistin tämän, vaikka jo monta viikkoa sitten tulin ensikertaa lukeneeksi Nenan kappaleen 99 Luftballons saksankieliset sanat netistä, saadakseni selville mitä niissä itse asiassa sanottiinkaan. Ihan perus sodanvastainen veisuhan tuokin vaikutti olevan.

Mutta ainakin yksi sana, jonka olin aina kuullut "napalmina" olikin vain "Die Nachbarn", eli ihan tylsästi vain "naapurit". Myönnän pettyneeni hieman tuohon kohtaan.

Vaikka olihan siellä toisaalta kaikenlaista muuta mukavaa, mikä oli kokonaan mennyt ohi korvieni; mm. kapteeni Kirk mainitaan... ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)