Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikki vinoon!
1
topotoo
07.05.2015 08:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs tilanne on tämä:
 
Mulla on valmistumassa kitara, jonka mikki pitäisi laittaa reippaasti vinoon, niin että se kulkee samaa linjaa tallan kanssa. Kun kitaran skaala on 25-28, eli fanned fret -tyyliin, niin vinoon toi mikkindeeri pitää pistää.
 
Mulla on varastossa sellainen kasikielisen mikki, joka näyttää EMG:n aktiivilta, eli mallia patukka. Voikos sen huoletta jyrsiä tuohon, vaikka kieliä on vain kuusi? Pituus olisi juuri oikea tallaan nähden.
 
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd. … 36_4b4609dee78e9eac5e3d5d8560099733
 
Decadetroll
07.05.2015 11:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

topotoo: Elikkäs tilanne on tämä:
 
Mulla on valmistumassa kitara, jonka mikki pitäisi laittaa reippaasti vinoon, niin että se kulkee samaa linjaa tallan kanssa. Kun kitaran skaala on 25-28, eli fanned fret -tyyliin, niin vinoon toi mikkindeeri pitää pistää.
 
Mulla on varastossa sellainen kasikielisen mikki, joka näyttää EMG:n aktiivilta, eli mallia patukka. Voikos sen huoletta jyrsiä tuohon, vaikka kieliä on vain kuusi? Pituus olisi juuri oikea tallaan nähden.
 
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd. … 36_4b4609dee78e9eac5e3d5d8560099733

 
Voihan sitä laittaa kasikielisen mikin kuuskieliseen. Tuskin se siitä räjähtää tms ;) saundipuoli on tietysti aivan oma lukunsa.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
topotoo
07.05.2015 12:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Voihan sitä laittaa kasikielisen mikin kuuskieliseen. Tuskin se siitä räjähtää tms ;) saundipuoli on tietysti aivan oma lukunsa.
 
Niinpä. Mietin kuitenkin ihan sitä, pitääkö kielen osua tuollaisessa aktiivimikin kaltaisessa laatikossa just tiettyyn kohtaan, vai onko magneettikenttä sen verran suuri ettei sillä ole hirveästi väliä.
 
fox
07.05.2015 14:23:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

topotoo: Niinpä. Mietin kuitenkin ihan sitä, pitääkö kielen osua tuollaisessa aktiivimikin kaltaisessa laatikossa just tiettyyn kohtaan, vai onko magneettikenttä sen verran suuri ettei sillä ole hirveästi väliä.
 
Ei se magneettikenttä sentään "pistemäinen" ole.. Jos tarvitset "uskonvahvistusta" niin magneettikentän saa "näkyviin" seuraavanlaisella kikalla:
Tarvitset arkin paperia ja pikkusen hienoa viilajauhoa tms. metallijauhetta, mielellään toki magneettiset ominaisuudet omaavaa, eli esimerkiks alumiinijauhe ei toimi.. ;)
 
Paperi laitetaan mikin päälle, ja sitten sirotellaan sitä viilanpölyä siihen "sopivasti". Pitäis tulla näkösälle se mikin magneettikenttä eli brittimurteella flux field.
Paperin päältä saa sitten pölyt kaadettua takasin vaikka maustepurkkiin seuraavaa käyttötarvetta varten!
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kefiiri
07.05.2015 14:45:18 (muokattu 07.05.2015 14:47:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Foxin kikalla saa tosiaan visualisoitua magneettikentän. Kielen sijainti suhteessa napapaloihin ei ole tarkkaa, kunhan ei mennä reunimmaisten napapalojen "ulkopuolelle".
 
Pystyyhän kitaran kieliä venyttämäänkin ilman volyymivaihtelua, vaikka ne siinä toimessa matkaavat napapalalta toiselle.
 
EMG:n mikissä tuskin onkaan erillisiä napapaloja. Luultavasti kelarungon sisällä on yhtenäinen mötkäle.
 
En ole musiikin asiantuntija.
topotoo
07.05.2015 15:59:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Foxin kikalla saa tosiaan visualisoitua magneettikentän. Kielen sijainti suhteessa napapaloihin ei ole tarkkaa, kunhan ei mennä reunimmaisten napapalojen "ulkopuolelle".
 
Pystyyhän kitaran kieliä venyttämäänkin ilman volyymivaihtelua, vaikka ne siinä toimessa matkaavat napapalalta toiselle.
 
EMG:n mikissä tuskin onkaan erillisiä napapaloja. Luultavasti kelarungon sisällä on yhtenäinen mötkäle.

 
Kiitoksia. Näin muistelinkin. Eiku jyrsijä laulamaan!
 
JPHe
07.05.2015 18:41:06 (muokattu 07.05.2015 18:41:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://i5.photobucket.com/albums/y165/wixomwhat/EMG%20H4/IM000242.jpg
 
Tässä esimerkiksi kuva sisältä.
 
Pelimonni
17.05.2015 02:35:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

topotoo: Elikkäs tilanne on tämä:
 
Mulla on valmistumassa kitara, jonka mikki pitäisi laittaa reippaasti vinoon, niin että se kulkee samaa linjaa tallan kanssa. Kun kitaran skaala on 25-28, eli fanned fret -tyyliin, niin vinoon toi mikkindeeri pitää pistää.
 
Mulla on varastossa sellainen kasikielisen mikki, joka näyttää EMG:n aktiivilta, eli mallia patukka. Voikos sen huoletta jyrsiä tuohon, vaikka kieliä on vain kuusi? Pituus olisi juuri oikea tallaan nähden.
 
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd. … 36_4b4609dee78e9eac5e3d5d8560099733

 
Ei se ole kovin tarkkaa, kuinka mikin magneetti nappaa signaalin. Hyvin ottaa, ja ehkäpä paremmin hieman kierosti, kuin suorasti. Ite olen oman Baby Fernandes routannut perinteisesti straton suuntaan samaan paikkaan, mutta molempiin suuntiin.
Jason Becker. Mulla on monta kitaraa, joissa on s distortion mikit (ei F-spaced), eikä se haittaa mitään muutaman millin heitto sinne tänne. Väitän, että on vaan kosmeettinen haitta, kun magneettinavat ei ole juurikin oikeassa linjassa kielien kanssa. Itse en ole huomannut saundissa mitään huononnusta.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper jäi lattiaan. Paras komppikaveri. Ditto Looper jäi lattiaan. Va
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «