Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 524 25 26 27 2833 34 35 36 37
Krice
29.04.2015 09:45:36

markkuilari: Pari viestiä päivässä, yksi molempiin suuntiin(joskus ei sitäkään). Tarkentavat kysymykset, hinta väännöt, maksu/lähetys keskustelut, ja hoplaa, viikko on vierähtänyt ennen kuin tavara on liikahtanut mihinkään. Kokemusta on.

Jos on kiire niin kannattaa käydä ostamassa lähikaupasta. Ei noita pikaviestejäkään tarvitse kovin paljon lähetellä, yleensä niin tapahtuu jos ostaja on renkaanpotkija eikä siitä hommasta sitten usein tulekaan mitään.
Laulava Kylätohtori
05.05.2015 08:44:57
Aina sanotaan, että tehkää kaupat naamatusten. No, on siinäkin omat riskinsä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015050419625933_uu.shtml
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Sarko
05.05.2015 13:13:55
Ei oikein Marshall mene ei. Gabelle Marshallia?
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Da Make
05.05.2015 15:47:45
Tuli myytyä vahvari ostajalle sikana säkissä. Tavaran vastaan otti itseni kanssa samalla paikkakunnalla asuva ostajan veli. Maksu tuli tililleni muutaman pankkipäivän kuluttua ostajan tilipäivästä. Tuli hieno fiilis, kun luottamus pelaa.

Toisaalta kyseinen käyttäjä on rekistöröitynyt n. 10 vuotta sitten foorumille ja hänellä oli hyviä palautteita niin uskalsi ottaa tämmöisen riskin. Ainoastaan hyviä kokemuksia siis yhä edelleen.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Sarko
05.05.2015 18:06:27
Gabe: Eipä ole tarvetta moiselle. :/

Kyllä sen tarpeen nopeasti kehittää :)
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Shredator
05.05.2015 18:34:34

Gabe: Eipä ole tarvetta moiselle. :/

Nohnoh, aina on Marsuille tarvetta :)

Eipä muuten olis paha hinta...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Sarko
05.05.2015 19:01:46
Shredator: Nohnoh, aina on Marsuille tarvetta :)

Eipä muuten olis paha hinta...

Pikaviestillä sopii lähestyä aiheesta, katellaan kuljetukset ja muut :)
jpaa
05.05.2015 21:51:58
Da Make: Tuli myytyä vahvari ostajalle sikana säkissä. Tavaran vastaan otti itseni kanssa samalla paikkakunnalla asuva ostajan veli. Maksu tuli tililleni muutaman pankkipäivän kuluttua ostajan tilipäivästä. Tuli hieno fiilis, kun luottamus pelaa.

Toisaalta kyseinen käyttäjä on rekistöröitynyt n. 10 vuotta sitten foorumille ja hänellä oli hyviä palautteita niin uskalsi ottaa tämmöisen riskin. Ainoastaan hyviä kokemuksia siis yhä edelleen.

Koputan puuta. Mullakaan ei ole ollut ikinä ongelmia myyjien eikä oikeastaan ostajienkaan suhteen. Käytännössä kaikki hankinnat olen tehnyt etukäteen kokeilematta ja tavaran etukäteen myyjälle maksamalla. Kyllä sen myyjän jutuista ja Mnet historiasta näkee millainen sälli on kysymyksessä. Puhelimessa viimeiset varmistukset ja kaupat lukkoon.

Tai sitten olen hyväuskoinen hölmö. Koputan silti puuta.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
machinehead72
05.05.2015 22:14:33
Da Make:

Tähän kaikkien myyjien (ja ostajien) kiinnittää enempi huomiota, eli lisäillä niitä tietoja profiilisivulle, esim. kamalistaa, bänditouhuja jne. Herättää ainakin mun mielestä enempi luottamusta kuin aivan tyhjä profiilisivu..
Ei siinä, on niitä hyviä kauppoja tullut tehtyä tuollaistenkin kanssa, jonka jälkeen olisin voinut laittaa positiivista kommenttia, muttakun ei ole kommenttikenttä päällä..
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
Gabe
09.05.2015 15:57:27
Jopas tori hiljeni. Ei tule edes vaihto tarjouksia.. Myyjätkään ei vasyaa.
K.Hill
10.05.2015 11:33:51
Gabe: Jopas tori hiljeni. Ei tule edes vaihto tarjouksia.. Myyjätkään ei vasyaa.

Joo, hiljaista on. Taisin tarjota -74 Martinia (D-18) jossakin vaiheessa jopa 1600:lla, vain yksi päikseenvaihtotarjous, vaikka vintage-Martinien hinnat nousevat parinsadan euron vuosivauhtia...
flirtti
11.05.2015 22:06:42

Gabe: Jopas tori hiljeni. Ei tule edes vaihto tarjouksia.. Myyjätkään ei vasyaa.

Näin on. Yleensä harvinaisemmat kamppeet joku korjaa talteen, mutta nyt - ei mitn,
pari potkua renkaisiin korkeintaan.

Mulla on muinainen ibanez - phaser kaupan.
Joskus myin jotakin muuta purkkia ja kuvassa näkyi pala ibanezin kulmaa. Silloin joku siitä kyseli, mutta se oli vanhoina hyvinä aikoina...;)

Ja itse aiheeseen: hyvin on hommat vörkkineet. Joitakin puhelin-kammoisia on ollut vuosien varrella, mutta eipä heistä ole muutenkaan kuulunut jonkinlaisen pika- tai muun viestin jälkeen.

Huijauksista on todella ikävä kuulla. Kop kop, elikkästeen.
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Gabe
11.05.2015 22:49:48
flirtti: Silloin joku siitä kyseli, mutta se oli vanhoina hyvinä aikoina...

Kaukana on ne ajat. Ei vilku pikaviesti, ei piippaa sähköposti. Yritä tässä nyt sitten pitää yllä kunnon kamarumbaa..
antnis
11.05.2015 23:06:12
Hyvät kokemukset on torista ja aina on tullut hyvää palautetta ostajilta ja myyjiltä. Se vissiin auttaa, että lähettää tavaran vikkelään ja myös maksaa tavaran vikkelään. Tosin olen myynyt ja ostanut pääasiassa paremman luokan tavaraa, ainoat renkaanpotkijat ovat löytyneet kun olen myynyt sukulaisten puolesta jotain halvempaa.
machinehead72
12.05.2015 09:43:19
Itellä kyllä viime aikoina kama vaihtanut omistajaa suuntaan toiseen suht tiheään tahtiin. Lähinnä kylläkin jotain halvempaa tavaraa..
Taino, tulihan tuossa vähän ajan sisään englillä ja MIJ tokailla täytettyä varastoa, eli ei tässä nyt niin huonosti mene:D
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
iec
12.05.2015 10:39:58

antnis: Hyvät kokemukset on torista ja aina on tullut hyvää palautetta ostajilta ja myyjiltä. Se vissiin auttaa, että lähettää tavaran vikkelään ja myös maksaa tavaran vikkelään. Tosin olen myynyt ja ostanut pääasiassa paremman luokan tavaraa, ainoat renkaanpotkijat ovat löytyneet kun olen myynyt sukulaisten puolesta jotain halvempaa.

Komppia tälle. Itse pyrin juuri samaan, eli maksu, haku ja lähetys vikkelään. Ja muutenkin reilu peli kaupankäynnissä, niin ei tule ongelmia jatkossakaan. Palaute on myös ollut ainakin tähän mennessä hyvää tällä politiikalla.

Kumman nihkeästi kauppa käy silti ainakin Oulun seudulla. Taas on hyviä vahvistimia torilla kaupan vaikka kuinka monta, mutta ei näytä liikahtavan. Kitaroita taas ei ollut täällä (siis omiin tarpeisiin sopivia, eli malli&väri&paino), joten joutui hommaamaan toiselta puolelta Suomea. Hyvin meni kyllä sekin kauppa ja sain todella hyväntuntuisen kitaran.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Numb
12.05.2015 11:17:02

Tänne näyttävät paljolti kirjoittelevan ne, joilla on kokemus, että tavara ei tahdo liikkua. Itselläni on kaikki torille laittamani tavara mennyt kaupaksi. Joskus siinä on mennyt hieman pidempään, jos kyse on ollut vähän erikoisemmasta kohteesta.

Viimeksi mulla on torilla ollut pari kaiutinta, ja meniköhän par viikkoa niissä.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Sarko
12.05.2015 11:18:36
Numb: Tänne näyttävät paljolti kirjoittelevan ne, joilla on kokemus, että tavara ei tahdo liikkua. Itselläni on kaikki torille laittamani tavara mennyt kaupaksi. Joskus siinä on mennyt hieman pidempään, jos kyse on ollut vähän erikoisemmasta kohteesta.

Viimeksi mulla on torilla ollut pari kaiutinta, ja meniköhän par viikkoa niissä.

Kyllähän noi ajan myötä liikkuvat, varmaan jonkin oman perspektiiviharhan vuoksi vaan tuntuu ettei kama liiku kun eivät parissa viikossa mene :D
Laulava Kylätohtori
12.05.2015 11:26:17 (muokattu 12.05.2015 11:29:07)
Joku menee, nopeasti joku hitaasti, mutta yhden kokemuksen perusteella sinänsä on turha yleistää, että kauppa käy tai ei käy. Jos myyn jotain kolmessa tunnissa, niin aika turha se on täällä kirjoittaa, että kyllä kauppa käy, kaikki menee tunneissa, niin mullekin kävi.

Mutta noin yleisesti ottaen uskaltaisin silti väittää, että keskimääräiset myyntiajat ovat pidentyneet - ja keskimäärin hinnat ovat huonompia kuin vielä vuosi pari sitten. Näin omien kokemusten perustella, kun noita romuja on tullut jonkin verran puljattua. Ja toisaalta, kun toria seuraa, niin ei voi välttyä havainnolta, että ihan laatukamaa makaa siellä halvalla, eikä ketään tunnu kiinnostavan...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)