Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pekka Mayrämäki (1929 - 2015)
1
peaak
02.05.2015 16:44:35 (muokattu 02.05.2015 16:47:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, kuuluuko tänne vai jazzin reviiriin:Tai onko jo joku muu ehtinyt noteerata.

Viimeksi kun noteerasin Ronnie Kranckin poismenon, se katosi alta aikayksikön, koska sen oli joku jo ehtinyt uudisoida yleistä keskustelua musiikista-otsikon alle. Ja minä onneton oli tyrkyttämässä Tanssimusiikki-osioon
 
Nyt en ole nähnyt siellä enkä jazz-osastossa mitään, joten kokeilenpahan kerran jälleen taasen kepillä jäätä täällä.
 
Mutta Joo, asiaan:
 
Hesarin vappunumerossa on kuolinilmoitus Mäyrämäki Pekka Tuure 29.6.1929 31.3.2015.
 
Eikös hänellä ollut Mäyränkolo-niminen kevyiden muusikoiden ja jazzareiden tukikohtana Albertinkatu 20:ssa olleessa puutalossa, joka purettiin joskus 1960-luvulla.
 
Muistan jokunen vuosi sitten nähneeni tv:stä filmin "Jazzia vanhassa talossa". Se oli purkitettu n. 1961 tuolla Mäyränkolossa. Paikalla olivat melkeinpä kaikki tuon ajan jazzmuusikot ja laulajat, joita ei ollut kytketty hengityskoneeseen.
 
EP
02.05.2015 16:50:54 (muokattu 02.05.2015 16:51:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peaak: En tiedä, kuuluuko tänne vai jazzin reviiriin:Tai onko jo joku muu ehtinyt noteerata.

Viimeksi kun noteerasin Ronnie Kranckin poismenon, se katosi alta aikayksikön, koska sen oli joku jo ehtinyt uudisoida yleistä keskustelua musiikista-otsikon alle. Ja minä onneton oli tyrkyttämässä Tanssimusiikki-osioon
 
Nyt en ole nähnyt siellä enkä jazz-osastossa mitään, joten kokeilenpahan kerran jälleen taasen kepillä jäätä täällä.
 
Mutta Joo, asiaan:
 
Hesarin vappunumerossa on kuolinilmoitus Mäyrämäki Pekka Tuure 29.6.1929 31.3.2015.
 
Eikös hänellä ollut Mäyränkolo-niminen kevyiden muusikoiden ja jazzareiden tukikohtana Albertinkatu 20:ssa olleessa puutalossa, joka purettiin joskus 1960-luvulla.
 
Muistan jokunen vuosi sitten nähneeni tv:stä filmin "Jazzia vanhassa talossa". Se oli purkitettu n. 1961 tuolla Mäyränkolossa. Paikalla olivat melkeinpä kaikki tuon ajan jazzmuusikot ja laulajat, joita ei ollut kytketty hengityskoneeseen.

 
Jep, tuli katteltua silloin se TV -ohjelma.
En mä ymmärrä miksi ne pitäisi täältä poistaa, vaikka muualla ilmoitus jo olisikin?
 
E: Tosin vois olla hyvä idea laittaa nää saman otsakkeen alle, ehkä?
 
okabass
03.05.2015 02:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tuntenut henkilöä, mutta kauan sitten juttelin varmaan tunnin erään gallerian pitäjän kanssa Lahdessa, joka opiskeluaikanaan kävi usein Mäyränkolossa. Kehui aivan legendaariseksi paikaksi, musiikkimielessä aikaansa edellä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
peaak
03.05.2015 19:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Jep, tuli katteltua silloin se TV -ohjelma.
En mä ymmärrä miksi ne pitäisi täältä poistaa, vaikka muualla ilmoitus jo olisikin?
 
E: Tosin vois olla hyvä idea laittaa nää saman otsakkeen alle, ehkä?

 
Olen samaa mielipuolta. Kaikki kuolinuutiset ja R.I.P -kirjoitukset voisivat olla oman otsikkonsa alla. Kun on jelppikerhoa, aromakiltaa ja ties mitä, miksi ei voisi perustaa otsaketta "Keskuudestamme poistuneet" (tai In memoriam tai mitä tahansa..
 
Eläkeläissoittaja
03.05.2015 20:45:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peaak: Olen samaa mielipuolta. Kaikki kuolinuutiset ja R.I.P -kirjoitukset voisivat olla oman otsikkonsa alla. Kun on jelppikerhoa, aromakiltaa ja ties mitä, miksi ei voisi perustaa otsaketta "Keskuudestamme poistuneet" (tai In memoriam tai mitä tahansa..
 
Aivan näin, kuten kirjoittaja toteaa. Plussan painoin.
 
baron
05.05.2015 10:10:28 (muokattu 05.05.2015 10:27:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peaak:
Muistan jokunen vuosi sitten nähneeni tv:stä filmin "Jazzia vanhassa talossa". Se oli purkitettu n. 1961 tuolla Mäyränkolossa. Paikalla olivat melkeinpä kaikki tuon ajan jazzmuusikot ja laulajat, joita ei ollut kytketty hengityskoneeseen.

 
Mä olin paikalla kun tuota filmattiin ja vilahdan yleisön joukossa!
Kyllähän se oli aikoinaan loistopaikka, sekä muusikoille että jazzdiggareille joka mäkin silloin (ja kyllä edelleenkin) olin.
Vakkarisoittajia oli ainakin Erik Dannholm, Esa Pethman, Anssi Pethman, Otto Donner, Christian Schwindt, Lasse Mårtenson, "Cladon" (Clas) Andersson, Eero Ojanen ja muita joiden nimet ei näin runsaan 50 vuoden jälkeen tule mieleen.
Tuohon mainittuun leffaan oli hankittu soittajiksi myös vanhempia muusikoita jotka eivät niinkään normaalisti paikalla käyneet.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Sax-pappa
05.05.2015 12:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäyränkolostahan on kirjoitettu kirja Ilmari Vesterinen: Mäyränkolon jazzareita, tarua ja totta Old House Jazz Clubista ja suomalaisesta jazzmusiikista
 
EP
05.05.2015 20:40:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä olin paikalla kun tuota filmattiin ja vilahdan yleisön joukossa!
Kyllähän se oli aikoinaan loistopaikka, sekä muusikoille että jazzdiggareille joka mäkin silloin (ja kyllä edelleenkin) olin.
Vakkarisoittajia oli ainakin Erik Dannholm, Esa Pethman, Anssi Pethman, Otto Donner, Christian Schwindt, Lasse Mårtenson, "Cladon" (Clas) Andersson, Eero Ojanen ja muita joiden nimet ei näin runsaan 50 vuoden jälkeen tule mieleen.
Tuohon mainittuun leffaan oli hankittu soittajiksi myös vanhempia muusikoita jotka eivät niinkään normaalisti paikalla käyneet.

 
Kovia nimiä kaikki!
 
Toi Erik Dannholm piti oikein tsekata, oli mm. Pepe & Paradise yhtyeen saksofonisti!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «