Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kaikki mac koneet hitaita ja ylihintaisia
1 2 3 4 5 6 7
pasisti77
02.05.2015 18:18:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Tarkoituksenani oli hankkia tietokone musiikintekoon. Tarkoituksena olisi käyttää nykyaikaisia nuotinnusohjelmia. Usea muusikko suosii mac koneita, mutta oman kokemukseni mukaan ne ovat hitaita ja kalliita. Lisäksi laatukin on mitä on. Voisitteko suositella jotain hyvää pc konetta? Budjetti olisi noin 350e. Näyttö minulla jo on, joten esimerkiksi imacin hankinta olisi rahan haaskausta.
 
daredevil
02.05.2015 19:57:55 (muokattu 02.05.2015 20:15:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koneessa täytyy ottaa huomioon liitäntämahdollisuudet äänikorttia varten ja tarvitset kovalevytilaa musiikkiprojekteille. Mielestäni kovalevyä pitäisi olla vähintään 500 gigatavua.
 
Eli se pitäis olla pöytäkone, tuossa olis vaikka tuollanen joka vois olla ihan ok..
http://hinta.fi/778543/lenovo-ideacentre-h515s
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
Öyvind
02.05.2015 20:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäksi laatukin on mitä on
 
Onneksi se on 350 sekelin pc-koneissa poikkeuksetta huippuluokkaa...
 
pasisti77
02.05.2015 20:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öyvind: Onneksi se on 350 sekelin pc-koneissa poikkeuksetta huippuluokkaa...
 
Eikös niissä kaikissa ole samaa inttelin rautaa?
 
telescope
02.05.2015 21:03:36 (muokattu 02.05.2015 21:05:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

350€:lla suosittelisin käytetyn ostamista.
 
Tuossa daredevilin ehdottamassa koneessa on aika kuppanen prosessori.
 
Jos budjetti venyy niin vaikka tosta 453€ http://hinta.fi/778406/lenovo-essential-h530s
 
Tämmönen luulis riittävän jo pitkälle, muistia voi sit joskus lisätä JOS loppuu kesken.
 
daredevil
02.05.2015 21:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pasisti77: Eikös niissä kaikissa ole samaa inttelin rautaa?
 
Kyllä niissä on ihan sama rauta molemmissa koneissa. Usein Macceihin on asennettuna dualboottina myös windows, ainakin opetuskäyttöön tarkoitetuissa koneissa ja hienosti sekin siinä toimii. Voihan siihen linuxinkin asentaa jos haluaa.
 
Ja joo kannattaa ehkä valkata sellanen kone missä intel i5 prossu vähintään.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
hallu
02.05.2015 22:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pasisti77: Hei! Tarkoituksenani oli hankkia tietokone musiikintekoon. Tarkoituksena olisi käyttää nykyaikaisia nuotinnusohjelmia. Usea muusikko suosii mac koneita, mutta oman kokemukseni mukaan ne ovat hitaita ja kalliita. Lisäksi laatukin on mitä on. Voisitteko suositella jotain hyvää pc konetta? Budjetti olisi noin 350e. Näyttö minulla jo on, joten esimerkiksi imacin hankinta olisi rahan haaskausta.
 
No ylihintaisia ne kyllä on, mutta ei hitaita...... paitsi tietenkin vanhat macit joilla koitta pyörittää liian painavia ohjelmia. Itse ostin juuri iMacin ja kyllä tämä on paras kone mitä mulla on koskaan ollut, mutta hinta on kieltämättä suolainen ja voisin sanoa, että jopa kallis nykymittapuulla.
 
350 eurolla ei kyllä kovin kummoista PC konettakaan saa, joista parhaat ovat yhtä kalliita kuin macit. Ehkä jos kasaisit koneesi itse, niin saattaisit tuolle rahalle saada eniten vastinetta.
 
Olisipa jo kevät
Krice
03.05.2015 10:05:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen trollaamisen lopettamista ja Mac Miniä musiikin tekemiseen. Hintaahan sillä on, mutta halvinkin malli (muistaakseni i3 tai i5?) soveltuu hyvin jos ei ole tekemässä jotakin 100 raidan musiikkia. Näppäimistön siihen tarvitsee vielä päälle, mutta hiireksi käy mikä tahansa PC-pompula. Macin oma langallinen hiiri onkin todella huono, lähinnä design-tyylinen ratkaisu.
 
hallu
03.05.2015 10:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Suosittelen trollaamisen lopettamista ja Mac Miniä musiikin tekemiseen. Hintaahan sillä on, mutta halvinkin malli (muistaakseni i3 tai i5?) soveltuu hyvin jos ei ole tekemässä jotakin 100 raidan musiikkia. Näppäimistön siihen tarvitsee vielä päälle, mutta hiireksi käy mikä tahansa PC-pompula. Macin oma langallinen hiiri onkin todella huono, lähinnä design-tyylinen ratkaisu.
 
Mulla mahtihiiri kesti nelisen vuotta, mutta sitten se pikkuinen ohjauspallo sanoi sopimuksensa lopullisesti irti. Jonkin aikaa sain sitä elvytettyä putsaamalla. Se ohjauspallo taitaakin olla sen hiiren heikkokohta, mutta käytössähän se oli oikein miellyttävä ja kyllä sitä oli ikävä kun koitin PC-hiirellä sitä korvata. Nyt mulla on pari noita kosketuspintaisia hiiriä ja toinen niistä on ollut varmaan sen pari vuotta käytössä ja vielä toimivat ihan hyvin. Pattereita ne syö ihan simona, mutta käytössä ovat kyllä miellyttäviä. En mä niitä ihan designinä pitäisi vaan kyllä ne on ihan käytössä hyviä, mutta vaan vähän huonosti välillä kulutusta kestäviä.
 
Olisipa jo kevät
ganesha
03.05.2015 11:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nuottipaperi ei oo kallista. kyniä saa kirjakaupasta.
 
Lennu
03.05.2015 11:58:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole hitaita, eikä ylihintaisia. Köyhää se saattaa koetella, ja keskituloista, mulla on kolme mäkkiä.
 
No ei sitte.
hallu
03.05.2015 13:43:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei ole hitaita, eikä ylihintaisia. Köyhää se saattaa koetella, ja keskituloista, mulla on kolme mäkkiä.
 
Niin no tietenkin se, että ne menee kaupaksi kertoo hinnan olevan kohdallaan, vaikka köyhää ne parhaat mallit kirpaisee kyllä. Mutta tietenkin parhaat PC koneet maksavat ihan yhtälailla joten mitäpä tässä jeesustelemaan. Jokainen operoi niin hyvillä vehkeillä itä perse kestää ostaa. Vähän vaatimattomammillakin saa hyvää shittiä aikaiseksi, tekijästähän se riippuu. Ei taida nykyisin olla vehkeistä kiinni kenelläkään musan tekeminen. Tekijöille tilanne on taivaallinen, mutta tekosyyt on vähissä;-).
 
Olisipa jo kevät
Vessajono
03.05.2015 17:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei ole hitaita, eikä ylihintaisia. Köyhää se saattaa koetella, ja keskituloista, mulla on kolme mäkkiä.
 
Tai sit pitää vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Juo vähemmän kaljaa ja osta mäkki.
 
Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura.
daredevil
04.05.2015 10:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ostaa ärrältä MikroBitti niin eiköhän sieltä löydy oikea tieto.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
-Hexa-
04.05.2015 11:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säästät lisää rahaa 200-300e ja sitten: Teranen kovalevy, Windows 8.1, i5/i7, näyttiksellä ei ole mitään seksuaalista merkitystä, 8-16gigaa ramia(tämä tärkeää, että ohelmat pyörii). 600e saa jo nuo specksit täyttävän läppärinki, joka itselle on ainakin the must musa hommia ajatellen.
 
Maccia ei ole mitään järkeä laittaa. Samaa paskaa saa windowsillekkin ja omppu brändinä tuo aina sen 600e lisän, mutta onhan se siistiä, kun on samallainen kone mitä jenkkileffoissa ;)
 
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
hallu
04.05.2015 14:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Hexa-: Säästät lisää rahaa 200-300e ja sitten: Teranen kovalevy, Windows 8.1, i5/i7, näyttiksellä ei ole mitään seksuaalista merkitystä, 8-16gigaa ramia(tämä tärkeää, että ohelmat pyörii). 600e saa jo nuo specksit täyttävän läppärinki, joka itselle on ainakin the must musa hommia ajatellen.
 
Maccia ei ole mitään järkeä laittaa. Samaa paskaa saa windowsillekkin ja omppu brändinä tuo aina sen 600e lisän, mutta onhan se siistiä, kun on samallainen kone mitä jenkkileffoissa ;)

 
Sulla on hyvä allekirjoitus:-) just niin se on. Mitä mäkkiin tulee, niin ei sellaista varmaan kannata ostaa jos ei välttämättä tarvitse/halua käyttää Applen softaa. Mun mielestä jos on tekijä, niin saattaisi parhaan hyötysuhteen saada Linux käyttiksestä ja kasaamalla itse sen koneen, mutta tietenkin jotut defctosoftat vaatii windowsin tai osx:n niin se vähän rajoittaa.
 
Olisipa jo kevät
Krice
04.05.2015 15:52:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Hexa-: Maccia ei ole mitään järkeä laittaa. Samaa paskaa saa windowsillekkin ja omppu brändinä tuo aina sen 600e lisän
 
Mac Minissä on sellainen hieno juttu, että se on täysin äänetön. Samaan pääset PC:llä vasta kun sijoitat sen 600€ passiivivesijäähdytykseen. Toinen hyvä juttu on OSX, joka ei päivitä koko ajan ja siinä ei ole viruksia.
 
Velli
04.05.2015 18:35:07 (muokattu 04.05.2015 18:46:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oma kaksisenttiseni keskusteluun:
 
Ite oon vähän harkinnut Hacintoshia seuraavaksi koneeksi, mutta saa nähdä mihin päädyn. Tämä nykyinen iMac on kyllä kokonsa suhteen aika ykkösjuttu. En haluaisi isoa ylimääräistä lootaa tilaa viemään, kun kaiken tarvittavan saa näemmä tungettua näytön sisään.
 
Brändillä ja designilla ei ole väliä. Itselleni funktionaalisuus (niin raudan kuin softan puolesta) on tärkein elementti konetta valittaessa. Tästä syystä OSX on mulle must. 12 vuotta OSX:ää käyttäneenä en halua todennäköisesti enää koskaan palata Windows-maailmaan.
 
Macin käyttöikä tuntuisi myös olevan pidempi kuin PC:llä. Nykyinen iMaccini on 8v vuotta vanha ja kaikki toimii edelleenkin kuin uutena. Käyttistä ei ole koskaan tarvinnut asentaa uudestaan (kerran olen sen päivittänyt uudempaan) ja ohjelmien bugeja tapahtuu hyvin harvoin. Myös hardware on toiminut tähän päivään saakka ongelmitta (DVD-asema mukaan lukien). Toisaalta uudemmat macit eivät tunnu olevan ihan yhtä vankkaa tekoa kuin tämä 2007 iMac, eli en tiedä miten hyvin uudemmat kestävät.
 
Anycase, ajattelin pitää nykyisen iMacin vielä kaksi vuotta (jolloin sille tulee 10v ikää) ja katsella sen jälkeen sen hetkisiä vaihtoehtoja.
 
Vessajono
04.05.2015 18:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Hexa-: Samaa paskaa saa windowsillekkin
 
Joo, niinku esim. MainStagen.
 
Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura.
JPQ
04.05.2015 22:13:34 (muokattu 04.05.2015 22:17:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mac Minin äänettömyyteen totean ainakin täällä kun prossu kuorma menee yli noin 70-90% (Unix tavalla mitaten jota mäkki käyttää jossa ilmeisesti koneessani jossa kaksi ydintä et 2 virtuaali ydintä,ja varsinkin jos näytön ohjain vottoista juttua kuten flash se herkässä) tuuletin mielettömän äänekäs kuuluu selvästi 3metrin päähänkin. Joten se mac minien äänettömyydestä tämä siis middle 2011 i5 2.5ghz. En tiedä sitten mutta kyllä tuntuu nimenomaan prossukuorma juttu olevan yritän tutkia myös sitä mahdollisuutta etttä sisäinen kovalevy joskin en usko koska koe projekti ei käyttänyt audioraitoja tai samplekirjastoa jolla tämän havaitsin musaa tehdessäni. Saman kaltaisia juttuja 2009 mac minissäni jota en tarkemmin muista.ja tämän uudemman yksilön kotelo resonoi vielä sisäisillä äänillä ikävästi (ei se muuten haittaa mutta minusta esim. käynnistys ääni jos se kuuluu se menee ärsyttäväksi etc jotkut erikois tilanteet jos sisäisiä ääniä joutuu hetkenkin kuuntelemaan niin aargh hirveä korostus olikohan se A nuotissa).
ja modernilla softasynillä tämän saa kyykkyyn kyllä helposti eli u-he Divasta ei tule oikein mitään. Onneksi halpaa aitoa analogiakaan nykyään. ja muutamia kevympiä ihan ok synaplugareita. (Blue 2 ja Saurus 2 et Reaktor (Monark.ja pari vielä käyttämätnötä rakenlmaa et omat) omat suosikit). Mutta voisin kuvitella perus poppista/rock osastoa vääntää mac minillä kevyesti. erikseen monimutkaisemmat äänikudelmat. Itse onneksi olen åpieni kaunista osastoa ehkä kuitenkin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «