Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP LTD jäätävä hinnanousu
1 2 3
Humppa-Pappa
27.04.2015 20:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan mikä ton tolkuttoman ltd-mallien hinnannousun takana on? Ei nuo korean pelit ihan kahtatonnia ennen maksaneet.
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ks_7_qm_et.htm
Todella monien muidenkin mallien hinta on noussut jotain 30-40%. Tuo oli vaan yksi esimerrki. Noihin hintoihin saa jo Japanissa tehtyä E-II sarjaa, joten mikä järki?
 
jannek
27.04.2015 21:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oliskohan sittenki japsi ltd skeboja
 
Did i get it right?
Funkånaut
27.04.2015 21:03:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan tossakin hintaa selittää kohta "signature" jonkin verran.
 
"You are Churchill agent crazy. Homoloordi." - Pekka Siitoin
Bosambo
27.04.2015 22:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec1000_fm_asb.htm
Eipä siitä ole kauaa, kun totakin sai 800€ pintaan.
 
Eikä mikään ihme, kun katsoo euron kurssikehitystä.
http://porssi.taloussanomat.fi/curr … FROM=EUR&ID_CURRENCY_TO=USD&START=1
Klikkaa vaikka yhden vuoden jaksoa.
 
Pakko näkyä kohta kaikessa EU:n ulkopuolelta tulevassa.
 
hallu
27.04.2015 22:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä näy kaikissa muissakin kitaroissa ja vahvistimissa. Veikkaan myös että euro on nyt niin heikko, että se näkyy hinnoissa. Se taas tarkoittaa, että eurooppalainen vientiteollisuus alkaa kohta tahkoamaan rahaa....... siis jos me ei oltaisi ulkoistettu jo teollisuuttamme kiinaan älyttömillä päästösäädännöillä. No ainakin saamme nauttia hintojen pompsahtamisesta pilviin:-).
 
Olisipa jo kevät
TTV
27.04.2015 22:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa myös ESP ihan firmana olla nostanu hintojaan, ainakin Musamaailman tarjonnassa noi hinnat pompsahti melkoisesti E-II sarjan tulon myötä, nyt ilmeisesti sama tehty LTD:lle? Toki, euron kurssi jeniin (jenkkidollariin) edesauttaa Euroopan kurjistamista kitaroissa...
 
Mut hei, onhan tässä hyvääkin; nyt niiden aiemmin ritsoiksi haukuttujen LTD:n arvo on selvästi noussut, " 70% uudesta M.net matematiikalla" saa jo omansa pois, jos joku vaan ostaa ;-) Ei vais, tuo ESP:n hinnoittelu ja sekava mallisto ovat kyllä ainakin iteltä vieneet ostohalut uusista kitaroista, vanhaa Standard Sarjan ESP:tä voi Torilta kyllä ostella, mutta nuo riistoritsat jääköön muille...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Humppa-Pappa
27.04.2015 22:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Varmaan tossakin hintaa selittää kohta "signature" jonkin verran.
 
Ehkä vähän mutta tuota kyseistä karahkaa sai ennen 1200e pintaan. Jännä ettei ainakaan muut valmistajat ole hintoja nostaneet. Ibanezit ja schecterit ovat edelleen samanhintaisia.
 
Humppa-Pappa
27.04.2015 22:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mut hei, onhan tässä hyvääkin; nyt niiden aiemmin ritsoiksi haukuttujen LTD:n arvo on selvästi noussut, " 70% uudesta M.net matematiikalla" saa jo omansa pois, jos joku vaan ostaa ;-) Ei vais, tuo ESP:n hinnoittelu ja sekava mallisto ovat kyllä ainakin iteltä vieneet ostohalut uusista kitaroista, vanhaa Standard Sarjan ESP:tä voi Torilta kyllä ostella, mutta nuo riistoritsat jääköön muille...
 
No tämä! :D Itseä kyllä harmittaa tuo hinnannousu kun tohon tonnin pintaan ESP:illä oli kaikenlaista kivaa, mutta ei oikein huvittas maksaa 50% ylimäärästä :(
 
Durty
27.04.2015 22:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen kotimaa on halvempi.
 
http://www.musamaailma.fi/esp-ec-1000fm-asb-sahkokitara.html
 
aWalker
28.04.2015 09:43:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuipa silmään T-kaupassa Hetfield-signature, LTD Snakebyte: uusi hinta 1699 ilman keissiä. Vanha hinta oli viimeksi 999.
Onhan noissa nyt JH-signature-mikit, mutta tolla hintaerolla niiden pitäis kyllä olla Jamesin itsensä puolaamia.
 
"Real guitars are for old people" - Stan Marsh
heviäijä
28.04.2015 18:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Edelleen kotimaa on halvempi.
 
http://www.musamaailma.fi/esp-ec-1000fm-asb-sahkokitara.html

 
Vähän offtopicia, mutta onko totta että nuo esp/ltd 1000-sarjan/deluxe kitarat lähentelee laadullisesti aitoa esp:tä. Jostain oon kuullu näin. Jos kaikki ltd:t kasataan koreassa niin kyllä 1000-2000€ saa jo ihan japani soitinta.
 
MYYKÄÄ MULLE JACKSON RR5 !!!!!!!!
Bosambo
28.04.2015 22:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Vähän offtopicia, mutta onko totta että nuo esp/ltd 1000-sarjan/deluxe kitarat lähentelee laadullisesti aitoa esp:tä. Jostain oon kuullu näin. Jos kaikki ltd:t kasataan koreassa niin kyllä 1000-2000€ saa jo ihan japani soitinta.
 
Oma ec-1000 on kyllä viimeistelty niin hyvin kuin kitaran vain voi.
Laatuosista hyvin tehty.Ihan sama mulle, mitä lavassa lukee.
 
sasaa
30.04.2015 21:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus ESP/LTD B-50 basso oli joskus thomanilla n. 200eur, nyt taitaa olla 300eur, johtuu varmaa euron heikkenemisestä?
 
RaskasMielinen
01.05.2015 09:08:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bosambo: Oma ec-1000 on kyllä viimeistelty niin hyvin kuin kitaran vain voi.
Laatuosista hyvin tehty.Ihan sama mulle, mitä lavassa lukee.

 
Tämä, tosin omani laitoin kiertoon, koska se tuntui kuitenkin jotenkin muoviselle, ainakin sen jälkeen kun vastaava Standard Series ESP tuli taloon. Toki kyse saattaa olla lapatekstin ja hintalapun mukanaan tuomasta psyko-akustiikasta, ainakin osittain. Niin tai näin, 1000-sarjalaiset on viimeistelty erittäin hyvin, ainakin siltä osin mitä näkee päälle päin ja kasattu ainakin raudan ja elektroniikan osalta laatuosista - lukkovirittimet jne.
 
Vilpur1
01.05.2015 09:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bosambo: Oma ec-1000 on kyllä viimeistelty niin hyvin kuin kitaran vain voi.
Laatuosista hyvin tehty.Ihan sama mulle, mitä lavassa lukee.

 
Mulla on ollut myös EC-1000 joka oli erittäin taidokkaasti viimeistelty eikä soinnissa mielestäni hävinnyt omistamalleni ESP Eclipselle. Kuten sanoit LTD:t on rakennettu laadukkaista osista. Mikkien asettelu alkoi kuitenkin tökkimään :D
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Humppa-Pappa
01.05.2015 19:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Mulla on ollut myös EC-1000 joka oli erittäin taidokkaasti viimeistelty eikä soinnissa mielestäni hävinnyt omistamalleni ESP Eclipselle. Kuten sanoit LTD:t on rakennettu laadukkaista osista. Mikkien asettelu alkoi kuitenkin tökkimään :D
 
Eiks siinä oo ihan perus HH asettelu?
 
TTV
01.05.2015 20:16:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humppa-Pappa: Eiks siinä oo ihan perus HH asettelu?
 
On joo, mutta useille se 24 nauhan takia siirtynyt kaulamikki on aiheuttanut totuttelua. Mua ei haitannut, kun en kaulamikkiä mihinkään käytä :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Ziggy Bubba
01.05.2015 21:55:25 (muokattu 01.05.2015 21:55:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: On joo, mutta useille se 24 nauhan takia siirtynyt kaulamikki on aiheuttanut totuttelua. Mua ei haitannut, kun en kaulamikkiä mihinkään käytä :-)
 
Siinä tapauksessa se kannattaa vähintään ruuvata tosi alas, miksei poistais kokonaan.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
heviäijä
02.05.2015 12:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: On joo, mutta useille se 24 nauhan takia siirtynyt kaulamikki on aiheuttanut totuttelua. Mua ei haitannut, kun en kaulamikkiä mihinkään käytä :-)
 
Mihin tuo "siirtynyt" kaulamikki sitten vaikuttaa. En keksi muuta kuin sointi. Eihän ne sormet siellä kaulamikillä ole :)
 
MYYKÄÄ MULLE JACKSON RR5 !!!!!!!!
vkl
02.05.2015 12:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo hinnan nousu ole ainakaan tossa mun ESP LTD sa-2:sessa näkynyt. Melko halvalla niitä tuolla on kaupan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «