Aihe: Mielipiteitä viulun hankintaan harrastuksen aloittamiseksi?
1
harmitonkana
05.03.2015 22:58:14
Moikka!

Olisin kiinnostunut aloittamaan viulun soiton ja kyselisin mielipiteitänne soittimen hankintaan.

Olen kerrostalossa asuva opiskelija ja tavoitteenani olisi lähinnä oppia soittamaan omaksi ilokseni. Olen saanut käsityksen, että harrastus kannattaisi aloittaa akustisella viululla, mutta pelkään naapurisovun ennen pitkää rakoilevan harjoittelujeni myötä. Siispä olen kallistumassa sähköviuluun. Myös efektilaitteet kiinnostavat, joskin niiden aika taitaa olla vasta joskus myöhemmin kun soittotaitoa on vähän kerennyt kertymäänkin.

Olen lukenut useita keskusteluja ja katsonut youtube videoita halvoista sähköviuluista. Eiväthän ne kovin mairittelevaa kuvaa ole antaneet, mutta en uskaltaisi panostaa kovin suurta summaa harrastukseen josta en edes tiedä pidänkö. Ymmärrän, että huonot välineet tappavat treeni-innostuksen nopeasti, mutta jollakin sitä pitäisi kai aloittaa.

Kysymykseni onkin, mitä minun kannattaisi vähintään huomioida soitinvalinnassani?

Ilmeisesti soittimen muodon pitäisi olla melko tavanomainen, jotta olkatuki olisi mahdollista kiinnittää. Tämä rajaakin pois monta eBayssä myytävää soitinta.

Output liitin kannattaisi olla jossain muualla kuin soittimen alla?

Muuta?

Näiden seikkojen valossa olen kallistumassa Discolandissakin myytävään Dimaveryn 4/4 sähköviuluun.
http://eshop.steinigke.de/en/Instru … 6f91f77a/product-ARTI_26400111.html

Olen myös tietoinen Cecilion viuluista, mutta katsottuani Alison Sparrowin videon soittimesta en ole kovin vakuuttunut.
https://www.youtube.com/watch?v=HdGsEZxqhDQ

Thomann.de valikoimaa olen myös selaillut, mutta en oikein tiedä mitä ominaisuuksia etsiä soittimessa.
Musahullu98
30.04.2015 12:44:08
harmitonkana: Moikka!

Olisin kiinnostunut aloittamaan viulun soiton ja kyselisin mielipiteitänne soittimen hankintaan.