Aihe: Mielipiteitä viulun hankintaan harrastuksen aloittamiseksi?
1
harmitonkana
05.03.2015 22:58:14
Moikka!

Olisin kiinnostunut aloittamaan viulun soiton ja kyselisin mielipiteitänne soittimen hankintaan.

Olen kerrostalossa asuva opiskelija ja tavoitteenani olisi lähinnä oppia soittamaan omaksi ilokseni. Olen saanut käsityksen, että harrastus kannattaisi aloittaa akustisella viululla, mutta pelkään naapurisovun ennen pitkää rakoilevan harjoittelujeni myötä. Siispä olen kallistumassa sähköviuluun. Myös efektilaitteet kiinnostavat, joskin niiden aika taitaa olla vasta joskus myöhemmin kun soittotaitoa on vähän kerennyt kertymäänkin.

Olen lukenut useita keskusteluja ja katsonut youtube videoita halvoista sähköviuluista. Eiväthän ne kovin mairittelevaa kuvaa ole antaneet, mutta en uskaltaisi panostaa kovin suurta summaa harrastukseen josta en edes tiedä pidänkö. Ymmärrän, että huonot välineet tappavat treeni-innostuksen nopeasti, mutta jollakin sitä pitäisi kai aloittaa.

Kysymykseni onkin, mitä minun kannattaisi vähintään huomioida soitinvalinnassani?

Ilmeisesti soittimen muodon pitäisi olla melko tavanomainen, jotta olkatuki olisi mahdollista kiinnittää. Tämä rajaakin pois monta eBayssä myytävää soitinta.

Output liitin kannattaisi olla jossain muualla kuin soittimen alla?

Muuta?

Näiden seikkojen valossa olen kallistumassa Discolandissakin myytävään Dimaveryn 4/4 sähköviuluun.
http://eshop.steinigke.de/en/Instru … 6f91f77a/product-ARTI_26400111.html

Olen myös tietoinen Cecilion viuluista, mutta katsottuani Alison Sparrowin videon soittimesta en ole kovin vakuuttunut.
https://www.youtube.com/watch?v=HdGsEZxqhDQ

Thomann.de valikoimaa olen myös selaillut, mutta en oikein tiedä mitä ominaisuuksia etsiä soittimessa.
Musahullu98
30.04.2015 12:44:08
harmitonkana: Moikka!

Olisin kiinnostunut aloittamaan viulun soiton ja kyselisin mielipiteitänne soittimen hankintaan.

Olen kerrostalossa asuva opiskelija ja tavoitteenani olisi lähinnä oppia soittamaan omaksi ilokseni. Olen saanut käsityksen, että harrastus kannattaisi aloittaa akustisella viululla, mutta pelkään naapurisovun ennen pitkää rakoilevan harjoittelujeni myötä. Siispä olen kallistumassa sähköviuluun. Myös efektilaitteet kiinnostavat, joskin niiden aika taitaa olla vasta joskus myöhemmin kun soittotaitoa on vähän kerennyt kertymäänkin.

Olen lukenut useita keskusteluja ja katsonut youtube videoita halvoista sähköviuluista. Eiväthän ne kovin mairittelevaa kuvaa ole antaneet, mutta en uskaltaisi panostaa kovin suurta summaa harrastukseen josta en edes tiedä pidänkö. Ymmärrän, että huonot välineet tappavat treeni-innostuksen nopeasti, mutta jollakin sitä pitäisi kai aloittaa.

Kysymykseni onkin, mitä minun kannattaisi vähintään huomioida soitinvalinnassani?

Ilmeisesti soittimen muodon pitäisi olla melko tavanomainen, jotta olkatuki olisi mahdollista kiinnittää. Tämä rajaakin pois monta eBayssä myytävää soitinta.

Output liitin kannattaisi olla jossain muualla kuin soittimen alla?

Muuta?

Näiden seikkojen valossa olen kallistumassa Discolandissakin myytävään Dimaveryn 4/4 sähköviuluun.
http://eshop.steinigke.de/en/Instru … 6f91f77a/product-ARTI_26400111.html

Olen myös tietoinen Cecilion viuluista, mutta katsottuani Alison Sparrowin videon soittimesta en ole kovin vakuuttunut.
https://www.youtube.com/watch?v=HdGsEZxqhDQ

Thomann.de valikoimaa olen myös selaillut, mutta en oikein tiedä mitä ominaisuuksia etsiä soittimessa.

Moi! Sanoisin, että kannattaa soittoharrastus aloittaa akustisella soittimella, joskin vaikka halvemmalla sellaisella. Soittotekniikat jne. on parasta opetella ihan akustisella ja varmasti oikeantuntuisella soittimella. Melkein varmasti voin sanoa, että sähköinen soitin on sähköinen soitin (yllätysyllätys), eikä korvaa akustista esim. akustisessa pianossa ja sähköpianossa on ihan eri tuntuma (toki pitää ottaa huomioon, että välttämättä ihan halvimmat akustiset viulutkaan eivät tunnu oikealta). Jos sitten joskus naapurusto valittaa, niin ei ole ongelma, koska et ole satsannut paljoa soittimeen ja voit sen tilalle ostaa vaikka nyt sen sähköviulun jos harrastus sytytti.

En osaa (sähkö)viulumalleista paljon sanoa, itsellä on yamahan sv-130 ja muuten hyvä peli mutta kielet on vain korkealla.

Itse olen soittanut akustista (klassista) viulua nyt 12 vuotta ja kun ostin sähköisen viulun, oli tuntuma vieras ja melekin totaalisesti erilainen.

Lämpimästi siis suosittelen akustista viulua alkuun!
Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa!
Musahullu98
30.04.2015 15:01:03
Pitänee myös mainita että sähköviulu ei resonoi millään lailla kun taas akustinen resonoi kaikukoppansa avulla! Näin saat sävelet täsmällisen puhtaiksi ja se on tärkeää opetella heti alkuun.
Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)