Aihe: Anekdoten
1 2
rkellu
16.06.2008 07:39:25 (muokattu 16.06.2008 07:44:58)

No joo, tähän se kulminoituu -- paljon ääntä, vähän sisältöä. "Identtisyys" taitaa olla aika lavea käsite jos tuo pätkä kuulostaa mistään kohtaa huomattavasti Planet Caravanilta, enkä kyllä ymmärrä noita epämääräisempiäkään assosiaatioitasi.

sun pitää kuunnella tarkemmin.

Luetko MySpacen genreluokituksia aina kuin piru Raamattua?

en ja sä todennäköisesti missaat täysin mun pointin.

Varsinkin alkupään Black Sabbath on tullut kulutettua jopa puhki nuoruusvuosina. Identtisyydestä en itse tiedä, mutta totuushan on se, että maailman jokaisesta riffistä on löydettävissä yhtäläisyyksiä johonkin toiseen biisiin ja suurin osa näistä on aivan tahatonta "plagiointia". Sinä nyt sitten oivasti osasit löytää yhtäläisyydet Planet Caravaniin, joka tekeekin Anekdotenista oitis Black Sabbath-kopion, koska näin olet päättänyt.

mä en "päättänyt yhtään" mitään. mä kuuntelin noita anekdotenin biisejä ja mieleen tuli heti black sabbath ja led zeppelin. jos se kuulostaa minusta jollekin, niin kyse ei ole tietoisesta päätöksestä vaan siitä että se nyt vaan kuulostaa jollekin.

samalla lailla jos mä katson puuta, niin mä ajattelen "ruskeaa ja vihreää" ilman, että mä päätän mitään.

Anekdotenin albumikokonaisuuksista olen perehtynyt lähinnä vain Nucleus-levyyn, joten en voi siis sen syvemmin analysoida yhtyeen uudempaa tuotantoa (muutamia yksittäisiä biisejä lukuunottamatta).

jätkät alkaa vääntää ikään kuin tässä olisi joku super epämääräinen yhteys. mä puhun kuitenkin täysin konkreettisella tasolla melodioista, riffeistä ja soinnuista. jos te ette kuule mitään yhteyttä em. bändien ja anekdotenin välillä, niin mun puolesta te olette kuuroja. sori, siinä ei ole mitään henkilökohtaista.

Sen mitä olen bändiltä kuitenkin kuullut, olen sitä mieltä, että musiikki on kokeellista, sellaisena kuin "kokeellisuus" rock-musiikissa yleensäkin mielletään. Ei kuitenkaan mitään Cagea sentään.

musta toi kuulostaa musiikille joka nojaa vaikutteiltaan täysin 60-70- luvun rockiin ja bändeihin kuten black sabbath, led zeppelin ja king crimson. en tajua mitä ihmeen kokeellista siinä on, koska lähes jokainen proge bändi ammentaa vaikutteensa täsmälleen samoista bändeistä.

en huomaa tuossa bändissä mitään mikä mitenkään viittaisi mihinkään sellaiseen jonka normaalisti assosioin "kokeelliseen" musiikkiin. sama kuin joku blues- bändi, joka ammentaa vaikutteensa robert johnsonista, muddy watersista ja jimi hendrixistä tai joku metalli bändi ammentaisi vaikutteensa metallicasta, slayeristä ja panterasta määrittelisi musansa kokeelliseksi.

Enkä siis edelleenkään en allekirjoita Black Sabbath- / Led Zeppelin -plagiointisyytöksiäsi. King Crimson -menneisyys toki kuuluu läpi selvästikin, mutta itseäni tämä ei haittaa.

en mä sanonut, että sen pitäisi haitata, mutta jos et kuule yhteyttä näiden bändien välillä, niin sä et oikeasti kiinnitä mitään huomiota mitä tossa musassa tapahtuu.

mä varmaan muuten kuuntelisin tätä yhtyettä, mutta minusta noi ammentaa minulle kaikista tylsimmästä black sabbath- jutusta - mä pidän eniten niistä puhtaista riffi rock- biiseistä - noi biisit enkä mä pidä yhtään ton laulajan laulutyylistä. ihan siistejä saundeja noilla kyllä on.
Lebowski
20.08.2010 21:40:16
Tulipas napattua From Within vinyyli ja Gravity cdnä. Vihdoinkin löysi jostain Anekdotenia. Keltasesta siis. Qstockin keikan taannoin todistaneena on jäänyt fiilis että bändiin on pakko tutustua lähemmin. Ja kyllähän tämä kova bändi on.
From within pyörii menemään eka kertaa. Kyllä tämmönen musa vaatii kuuntelua juurikin vinnyyliltä, m m m.
"Is this darkness in you too" -TM
Bonham
20.08.2010 22:39:52
Hei, mulla on noiden levy. Se on hyvä!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)